29 вересня о 18:00Вебінар: Крок уперед чи стоїмо на місці: реалії роботи вчителя початкової школи

Тема: Вживання прикметників у прямому і переносному значеннях. Складання розповіді за малюнком і опорними словами.

Про матеріал
Мета: формувати в учнів уміння розрізняти прикметники, вжиті в прямому і переносному значеннях; розвивати вміння вживати у своєму мовленні такі прикметники; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до рідної мови.
Перегляд файлу

Тема: Вживання прикметників у прямому і переносному значеннях. Складання розповіді за малюнком і опорними словами. (впр. 120 – 123)

Мета: формувати в учнів уміння розрізняти прикметники, вжиті в прямому і переносному значеннях; розвивати вміння вживати у своєму мовленні такі прикметники; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до рідної мови.

Обладнання: квіточки, малюнки.

                                Хід уроку

              І. Організація класу.

Встаньте діти всі рівненько

 Посміхніться всі гарненько

Посміхніться ви до мене

Привітайтесь, добрий день.

                   Працювати будемо під таким девізом:

Ми дружні працьовиті, доб’ємося свого

Девіз нашого класу, один за всіх і всі за одного.

- Працюючи старанно, наполегливо, активно, ми будемо заробляти бонуси. А бонусами сьогодні будуть квіти. Хто назбирає більший букет, отримає гарну оцінку.

             ІІ. Актуалізація опорних знань.

- Яку частину мови ми вивчаємо?

- На які питання відповідає прикметник?

- Як змінюється?

- Які члени речення ви знаєте? (головні, другорядні).

- Яким членом речення виступає прикметник? (другорядним)

Наведіть приклад.

           ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Сьогодні ми продовжимо працювати над темою прикметник, будемо спостерігати за вживанням прикметників в прямому і переносному значенні.

Урок у нас незвичайний. Ми з вами вирушаємо у подорож. А якою країною ми будемо подорожувати ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку:          

                           Красивий, щедрий, рідний край,

   І мова наша солов’їна,

   Люби, шануй, оберігай,

   Усе, що зветься……Україна.

- Отже, ми будемо подорожувати містами України. Але ці міста будуть незвичайні. В кожному місті ми будемо отримувати нові знання.

              ІV. Вивчення нового матеріалу.

1.Каліграфічна хвилинка.

- Перше місто, до якого ми відправимось – це місто Каліграфія.

- Відкрийте зошити(пригадайте, як правильно потрібно працювати з зошитом), запишіть число, класна робота.

- Ми повторимо написання буквосполучень ел,  ем, ве, тому, що часто ці з’єднання ви пишете неправильно. Напишіть красиво рядок буквосполучень (які це з’єднання? )

2. Словникова робота.                                                                                      - Пригадайте словникові слова, в яких зустрічаються такі з’єднання. Прочитайте слова, правильно наголошуйте їх. Запишіть. Апельсин, електрика, велосипед.

- Слова якої частини мови записали?

- Утворіть від іменників прикметники. Придумайте словосполучення.

-В якому значенні вжиті прикметники?

- Наведіть приклади, коли прикметники вжиті в переносному значенні.

Отже, в місті Каліграфія, ми удосконалили вміння писати з’єднання літер, пригадали, як пишуться словникові слова.

3. Робота за вправою 120

- Наступне місто – м.Слідопитів.

Прочитайте завдання вправи 120. Перепишіть її, вставляючи пропущені закінчення.

                         V. Фізхвилинка.

Наступне місто – м. Відпочинку.

  Діти, ви швидко міркували і активно працювали,

  Тож пора вже відпочити, вправи гарні поробити.

що ми залишимо собі, відвідавши м. Відпочинку? (здоров’я, гарний настрій).

5. Робота з підручником.

-Наступне місто – м. Мислителів. Відкрийте підручник на с. 54, вправа 122.Прочитайте завдання. В Якому значенні вжиті прикметники? Коли так говорять?

-У поданих сполученнях замініть іменники  іншими так, щоб прикметники набули прямого значення.

Отже, відвідавши м. Мислителів, ми залишимо вміння вживати прикметники в прямому і переносному значенні.

6. Робота в парах.

Наступне місто – м. Поетичне.

Тут ми з вами трішки пофантазуємо і спробуємо скласти розповідь за малюнком та опорними словами.

Вправа 121

             VІ. Підсумок уроку.

- Наша подорож незвичайними містами підходить до кінця

- Які міста відвідали? (Каліграфія, Слідопитів, Поетичне, Відпочинку, Мислителів, Друзів). Над якою темою працювали?

-В якому значенні можна вживати прикметники?

- Для чого вживають прикметники в переносному значенні?

Як бачите, діти, прикметники роблять нашу мову багатшою, досконалішою, допомагають точніше висловлювати свою думку. Вони ніби є життєдайною силою нашої мови.

Ось послухайте вірш, складений майже із самих прикметників

Ніжна, мила, світанкова,

Ясна, чиста, колискова,

Мелодійна, дзвінкотюча,

Дивна, радісна, співуча,

Лагідна, жива, казкова,

Красна, чарівна, шовкова,

Найдорожча, добра, власна,

Мудра, сонячна, прекрасна,

Солов’їна, барвінкова,

Українська мова.

Дивіться, скільки прикметників вжито в переносному значенні, для чого це зробили? Щоб підкреслити, яка наша мова важлива, красива милозвучна.

        VІ.Повідомлення домашнього завдання.

С. 54, вправа 123.

 

docx
Додано
4 серпня
Переглядів
96
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку