Тема: Спостереження за вживанням прикметників у загадках. Колективне складання твору-міркування

Про матеріал
Мета: вчити учнів вживати в мовленні прикметники, добирати їх до слів – назв предметів; спостерігати за роллю прикметників у загадках, складати загадки; розвивати зв’язне мовлення; збагачувати словниковий запас учнів; формувати початкові вміння добирати прикметники; протилежні за значенням; виховувати мовну культуру школярів.
Перегляд файлу

Тема: Спостереження за вживанням прикметників у загадках. Колективне складання твору-міркування (впр. 124 – 129)

Мета: вчити учнів вживати в мовленні прикметники, добирати їх до слів – назв предметів; спостерігати за роллю прикметників у загадках, складати загадки; розвивати зв’язне мовлення; збагачувати словниковий запас учнів; формувати початкові вміння добирати прикметники; протилежні за значенням; виховувати мовну культуру школярів.

Обладнання: надруковані слова, таблиці.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Сьогодні завітала я до вас,
У цей красивий, світлий клас.
Щоб ніжне слово промовляти,
І мови української навчати.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Фронтальне опитування

-- Що таке прикметник?

-- За чим змінюється прикметник?

-- Які закінчення має в ч.р, ж.р, с.р?

2. Каліграфічна хвилинка

Хто багато читає, той багато знає.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

На сьогоднішньому уроці ми будемо спостерігати за вживанням прикметників у загадках, а також складатимемо твір-міркування.

IV. Засвоєння нового матеріалу

  1. Робота над вправою 124

-- Прочитай і відгадай загадки. Спиши. Підкресли слова, які допомогли знайти відгадки.

-- Познач будову виділених слів.

     2. Вправа 125

Склади самостійно або пригадай загадки про шкільне приладдя: олівець, ручку, гумку, зошит, лінійку. Використовуй ознаки цих предметів. Загадки запиши у зошит.

V. Закріплення вивченого матеріалу

      1. Робота над вправою 127.

Поміркуйте разом! Про кого можна так сказати: «Це порядна, чесна і добра людина»? Запишіть складене міркування.

  1. Вправа 128.

-- Прочитай казку. Чого вона вчить?

                                                      Два метелики

    Над зеленим лугом летіли два метелики. Один білий, а другий червоний. Зустрілися, сіли на зеленому листочку та й хваляться. Білий метелик говорить:

-- Мої крильця найкращі, бо я схожий на білу хмаринку.

А червоний метелик і собі хвалиться:

-- Ні, мої крильця красивіші, бо я схожий на сонце.

   Зайшло сонце, настала ніч. Обидва метелики посіріли.

-- Знайди в тексті прикметники. Визнач рід прикметників, вжитих в однині.

VI. Підсумок уроку

-- Наведіть приклади прикметників.

-- Що означає прикметник?

-- На які запитання відповідає прикметник?

VII. Повідомлення домашнього завдання

Впр. 129, с.55, правила.

docx
Додано
4 серпня 2020
Переглядів
364
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку