Тема: «Як знайти друга? Вірний друг»»

Про матеріал

Тема: «Як знайти друга? Вірний друг»»

Мета: Вчити дітей основних правил дружніх стосунків та обирати друзів, допомагати їм; розвивати пам'ять, мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати доброзичливість, бажання допомагати, почуття вдячності; сприяти зміцненню класного колективу.

Обладнання: ілюстрації та картки

Словник: повага, вибачати, єдність, товариш, дружба.

Перегляд файлу

Дата ______________

БЕСІДА

Тема: «Як знайти друга? Вірний друг»»

Мета: Вчити дітей основних правил дружніх стосунків та обирати друзів, допомагати їм; розвивати пам'ять, мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати доброзичливість, бажання допомагати, почуття вдячності; сприяти зміцненню класного колективу.

Обладнання: ілюстрації та картки

Словник: повага, вибачати, єдність, товариш, дружба.

 

Хід заняття

  1. Організаційний момент

    1.1. Вправа «Погода».

- Який сьогодні день?

- Яке число і місяць?

- Який стан неба?

- Чи був вітер, коли ви йшли до школи?

- Яка пора року наступила? Яка закінчилась?

 

1.2. Розшифруй слово

- Сьогодні ми з вами поговоримо про людські чесноти. Тему нашої зустрічі ви спробуєте відгадати самі.

Ось і тема в нас нова:

Зашифрована вона.

Пропоную в гру пограти

І її розшифрувати:

  «ДРУАБЖ».  (Дружба)

- Молодці правильно! Отже, тема нашої виховної години «Як знайти друга? Вірний друг». Ми зібралися для того щоб навчитися дружити, а значить, допомагати, поважати, виручати одне одного, коли раптом хтось потрапить у біду.

 

2. Вступна бесіда

2.1. «З другом цікаво грати»

- Скільки б іграшок, книжок, розваг у вас не було, та без справжнього друга сумно й нецікаво. Кого можна назвати справжнім другом? Мабуть того, хто дарує нам свою любов, робить нас щасливими, допомагає в скрутну хвилину, з ким хочеться поділитися радістю, і смутком, хто завжди вислухає і зрозуміє. З другом завжди цікаво пограти у захопливу гру, почитати книжку, поділитися таємницею. Тож справжній друг завжди є опорою для нас.

- А зараз пограємо у гру «Мікрофон». Я даватиму вам запитання, а ви будете відповідати.

 

2.2.Гра «Мікрофон»

- Яким повинен бути друг? ( поступливим, добрим, чуйним, довірливим, щоб розумів тебе, нежадібним, щоб не ображав…)

- У вас є друг чи подруга?

- Я рада за вас. Це дуже важливо мати справжнього друга.

- Спробуйте пояснити, що означає дружити. Свою відповідь починайте словами: «Дружити – це означає…»(ділитися з другом, допомагати, відвідувати, разом проводити час, робити уроки, ходити у кіно…)  

 

2.3.Словникова робота

Повага – проявити увагу до людини.

Вибачати- сказати слово «вибач»

Єдність- бути разом

Товариш- друг

Дружба- вміння допомагати один одному, ділитися новинами, секретами, разом проводити час.

 

3. Практична робота.

3.1.Квітка «Правила дружби»

- Молодці правильно ви розмірковуєте про дружбу. Сьогодні ми закріпимо ваші знання про дружбу, розглянемо різні ситуації, поповнимо вашу скарбничку правилами дружби. Для цього ми зберемо квіточку-семицвіточку. На дошці ви бачите лише серединку цієї квіточки і вона незвичайна, адже має назву. Прочитайте яку!  (Дружба)

- Нам необхідно повернути їй пелюсточки. Здогадалися скільки? (Сім)

- Так, і  вони є всі у мене. Тільки повернути їх можна за умови виконання «Правил дружби». Чи готові ви?

 

Правила дружби

1. Усмішка

2. Повага

3. Допомога

4. Умій вибачати

5. Доброта

6. Єдність

7. Радість

 

- Прочитайте перше правило дружби. (Усмішка) Поверніться один до одного і подаріть собі усмішку.

- Друге правило «повага», ви повинні поважати один одного не дивлячись на недоліки, зріст, колір обличчя. Ми всі разом одна дружня родина.

 

-А тепер прочитаємо третє правило (Допомога)

 Не баріться, відкладайте всі свої справи і поспішайте на допомогу. Якщо другу потрібне ваше співчуття, виявіть йому; якщо йому хочеться поділитися з вами радістю, вислухайте його. Друзів треба поважати. Давайте зараз подумаємо, як допомогти деяким дітям

Ситуація 1. «Пролунав дзвінок. Діти взяли свої сніданки і вийшли на перерву. Біля вікна стояли Олег та Іванко. В Олега два печива. Іванко стоїть і дивиться у вікно, він сьогодні забув свій сніданок.»

- Що мав би зробити Олег?

- Як би ви повелися в такому випадку?

Ситуація 2. «Холодного зимового дня Наталка й Оленка йшли зі школи додому. На Наталці була тепла шубка і рукавички, її портфель зручно висів на спині. А Оленка в школі забула свої рукавички і портфель вона несла в руці.

-  Рука в мене змерзла страшенно! – поскаржилася Оленка подрузі.

Наталка відповіла:

-   А в мене ні.

-  Що можна сказати про поведінку Наталки? Що вона мала зробити?

-  Що відчула в цей час Оленка?

 

Фізкультхвилинка- розминка

Повторити рухи за вихователем

- Необхідно знати наступне правило дружби. Прочитаємо яке (Умій вибачати). Я думаю, що ви вмієте це робити, бо вчите в школі мирилки, адже без них немає дружби.

- Як добре коли друзі миряться. І їм добре, й усім радісно. Хто дружить, той уміє пробачати, уміє сказати добре слово.

 

- Прочитаємо наступне правило дружби. (Доброта)

- Зараз пограємо у гру «Добре – погане»

Зберемо добрі слова у «торбинку доброти» і залишимо для себе та друзів, а на погані не зважатимемо.

Погано                      Добре

розірвав                    захистив

образив                     відвідав

посварилися             допоміг

штовхнув                  поділився

ударив                       заспокоїв

зруйнував                 подарував

злякав                        пожалів

обманув                     відремонтував

- Молодці! Із завданням ви впоралися.

- Здавна відомо, що бути добрим корисно. Доброзичливі та милосердні люди добре почуваються і навіть довше живуть. Про добрих, чесних, співчутливих дітей кажуть, що в них кришталево чисті душі. Зараз можемо прикріпити п’яту  пелюстку.

Прикріплюємо наступну пелюстку (Доброта).

 

Читаємо наступне правило (Єдність).

- Народна мудрість каже: «Дружба – велика сила». Чи хочете ви бути сильними?

- У мене на столі лежать гілочки. Якщо я візьму одну гілочку, то легко зламаю її. А якщо складу гілочки у пучок? (Не ламаються) .Тому я хочу ці гілочки перев’язати стрічкою. Нехай цей пучок стане символом єдності вашого класу, символом дружби. У дружбі треба завжди бути разом, об'єднуватись. Недарма кажуть: «Один за всіх, а всі за одного»

Прикріплюємо наступну пелюстку (Єдність)

 

- Однієї пелюсточки бракує у нашої «Квіточки дружби». Але вона дуже приємна, тому що друзі завжди приносять одне одному що? (Радість)

- Читаємо останнє правило дружби (Радість)

Кріпимо наступну, останню  пелюстку (Радість)

 

4.Підсумок заняття

- Пам’ятайте: з хорошим другом легше в біді, веселіше в радощах. Будьте завжди ввічливими з товаришами, допомагайте один одному, діліться необхідним, простягайте руку допомоги, коли це знадобиться.

 

docx
Додано
3 липня 2018
Переглядів
1493
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку