Тема: «Як знайти друга? Вірний друг»»
Мета: Вчити дітей основних правил дружніх стосунків та обирати друзів, допомагати їм; розвивати пам'ять, мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати доброзичливість, бажання допомагати, почуття вдячності; сприяти зміцненню класного колективу.
Обладнання: ілюстрації та картки
Словник: повага, вибачати, єдність, товариш, дружба.
Дата ______________
БЕСІДА
Тема: «Як знайти друга? Вірний друг»»
Мета: Вчити дітей основних правил дружніх стосунків та обирати друзів, допомагати їм; розвивати пам'ять, мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати доброзичливість, бажання допомагати, почуття вдячності; сприяти зміцненню класного колективу.
Обладнання: ілюстрації та картки
Словник: повага, вибачати, єдність, товариш, дружба.
Хід заняття
1.1. Вправа «Погода».
- Який сьогодні день?
- Яке число і місяць?
- Який стан неба?
- Чи був вітер, коли ви йшли до школи?
- Яка пора року наступила? Яка закінчилась?
1.2. Розшифруй слово
- Сьогодні ми з вами поговоримо про людські чесноти. Тему нашої зустрічі ви спробуєте відгадати самі.
Ось і тема в нас нова:
Зашифрована вона.
Пропоную в гру пограти
І її розшифрувати:
«ДРУАБЖ». (Дружба)
- Молодці правильно! Отже, тема нашої виховної години «Як знайти друга? Вірний друг». Ми зібралися для того щоб навчитися дружити, а значить, допомагати, поважати, виручати одне одного, коли раптом хтось потрапить у біду.
2. Вступна бесіда
2.1. «З другом цікаво грати»
- Скільки б іграшок, книжок, розваг у вас не було, та без справжнього друга сумно й нецікаво. Кого можна назвати справжнім другом? Мабуть того, хто дарує нам свою любов, робить нас щасливими, допомагає в скрутну хвилину, з ким хочеться поділитися радістю, і смутком, хто завжди вислухає і зрозуміє. З другом завжди цікаво пограти у захопливу гру, почитати книжку, поділитися таємницею. Тож справжній друг завжди є опорою для нас.
- А зараз пограємо у гру «Мікрофон». Я даватиму вам запитання, а ви будете відповідати.
2.2.Гра «Мікрофон»
- Яким повинен бути друг? ( поступливим, добрим, чуйним, довірливим, щоб розумів тебе, нежадібним, щоб не ображав…)
- У вас є друг чи подруга?
- Я рада за вас. Це дуже важливо мати справжнього друга.
- Спробуйте пояснити, що означає дружити. Свою відповідь починайте словами: «Дружити – це означає…»(ділитися з другом, допомагати, відвідувати, разом проводити час, робити уроки, ходити у кіно…)
2.3.Словникова робота
Повага – проявити увагу до людини.
Вибачати- сказати слово «вибач»
Єдність- бути разом
Товариш- друг
Дружба- вміння допомагати один одному, ділитися новинами, секретами, разом проводити час.
3. Практична робота.
3.1.Квітка «Правила дружби»
- Молодці правильно ви розмірковуєте про дружбу. Сьогодні ми закріпимо ваші знання про дружбу, розглянемо різні ситуації, поповнимо вашу скарбничку правилами дружби. Для цього ми зберемо квіточку-семицвіточку. На дошці ви бачите лише серединку цієї квіточки і вона незвичайна, адже має назву. Прочитайте яку! (Дружба)
- Нам необхідно повернути їй пелюсточки. Здогадалися скільки? (Сім)
- Так, і вони є всі у мене. Тільки повернути їх можна за умови виконання «Правил дружби». Чи готові ви?
Правила дружби
1. Усмішка
2. Повага
3. Допомога
4. Умій вибачати
5. Доброта
6. Єдність
7. Радість
- Прочитайте перше правило дружби. (Усмішка) Поверніться один до одного і подаріть собі усмішку.
- Друге правило «повага», ви повинні поважати один одного не дивлячись на недоліки, зріст, колір обличчя. Ми всі разом одна дружня родина.
-А тепер прочитаємо третє правило (Допомога)
Не баріться, відкладайте всі свої справи і поспішайте на допомогу. Якщо другу потрібне ваше співчуття, виявіть йому; якщо йому хочеться поділитися з вами радістю, вислухайте його. Друзів треба поважати. Давайте зараз подумаємо, як допомогти деяким дітям
Ситуація 1. «Пролунав дзвінок. Діти взяли свої сніданки і вийшли на перерву. Біля вікна стояли Олег та Іванко. В Олега два печива. Іванко стоїть і дивиться у вікно, він сьогодні забув свій сніданок.»
- Що мав би зробити Олег?
- Як би ви повелися в такому випадку?
Ситуація 2. «Холодного зимового дня Наталка й Оленка йшли зі школи додому. На Наталці була тепла шубка і рукавички, її портфель зручно висів на спині. А Оленка в школі забула свої рукавички і портфель вона несла в руці.
- Рука в мене змерзла страшенно! – поскаржилася Оленка подрузі.
Наталка відповіла:
- А в мене ні.
- Що можна сказати про поведінку Наталки? Що вона мала зробити?
- Що відчула в цей час Оленка?
Фізкультхвилинка- розминка
Повторити рухи за вихователем
- Необхідно знати наступне правило дружби. Прочитаємо яке (Умій вибачати). Я думаю, що ви вмієте це робити, бо вчите в школі мирилки, адже без них немає дружби.
- Як добре коли друзі миряться. І їм добре, й усім радісно. Хто дружить, той уміє пробачати, уміє сказати добре слово.
- Прочитаємо наступне правило дружби. (Доброта)
- Зараз пограємо у гру «Добре – погане»
Зберемо добрі слова у «торбинку доброти» і залишимо для себе та друзів, а на погані не зважатимемо.
Погано Добре
розірвав захистив
образив відвідав
посварилися допоміг
штовхнув поділився
ударив заспокоїв
зруйнував подарував
злякав пожалів
обманув відремонтував
- Молодці! Із завданням ви впоралися.
- Здавна відомо, що бути добрим корисно. Доброзичливі та милосердні люди добре почуваються і навіть довше живуть. Про добрих, чесних, співчутливих дітей кажуть, що в них кришталево чисті душі. Зараз можемо прикріпити п’яту пелюстку.
Прикріплюємо наступну пелюстку (Доброта).
Читаємо наступне правило (Єдність).
- Народна мудрість каже: «Дружба – велика сила». Чи хочете ви бути сильними?
- У мене на столі лежать гілочки. Якщо я візьму одну гілочку, то легко зламаю її. А якщо складу гілочки у пучок? (Не ламаються) .Тому я хочу ці гілочки перев’язати стрічкою. Нехай цей пучок стане символом єдності вашого класу, символом дружби. У дружбі треба завжди бути разом, об'єднуватись. Недарма кажуть: «Один за всіх, а всі за одного»
Прикріплюємо наступну пелюстку (Єдність)
- Однієї пелюсточки бракує у нашої «Квіточки дружби». Але вона дуже приємна, тому що друзі завжди приносять одне одному що? (Радість)
- Читаємо останнє правило дружби (Радість)
Кріпимо наступну, останню пелюстку (Радість)
4.Підсумок заняття
- Пам’ятайте: з хорошим другом легше в біді, веселіше в радощах. Будьте завжди ввічливими з товаришами, допомагайте один одному, діліться необхідним, простягайте руку допомоги, коли це знадобиться.