Тема: Які осінні турботи у людей в містах і селах?

Про матеріал

Мета:формування ключових компетентностей: дотримуватись правил спілкування під час роботи на уроці та норм мовленнєвої культури; бережливе ставлення до природи; уміння працювати в парах, групах, індивідуально, колективно; ознайомити учнів з дарами і турботами, які приносить людям осінь; формувати вміння спостерігати за погодою; виховувати бажання допомагати дорослим.

Перегляд файлу

       -  1-

Тема: Які осінні турботи у людей в містах   і селах?
                                                                       Мета:формування ключових компетентностей:                дотримуватись правил спілкування під час роботи на уроці та норм мовленнєвої культури;  бережливе ставлення до природи; уміння працювати в парах, групах, індивідуально, колективно; ознайомити учнів з дарами і турботами, які приносить людям осінь; формувати вміння спостерігати за погодою; виховувати бажання допомагати дорослим.

                                                    Хід уроку
І. Організаційний момент. Емоційне налаштування на урок.

Знову в гості до природи йдемо
Цікаві знання собі візьмемо.
Наш девіз: Думати – швидко,
Відповідати – чітко,
Працювати – дружно,
Запам’ятовувати – міцно.

ІІ. Хвилинка спостереження

Відгадати загадку:
Хто вона, ота красуня
В золотім намисті,
Що без пензля і без барв
Скрізь малює листя?
На деревах листя те
Так блищить, мов золоте!(Осінь)
2.Народна мудрість: Трапляється такий год, що на день по сім погод?
Для кожної пори року характерна своя погода.Слово нашому синоптику.
3.Доповідь маленького синоптика
Температура повітря сьогодні  2,-3градуси.
Сонце буде рідко виглядати із-за хмар.
Вітер –  2м за сек.
Опадів не передбачається.
 

-  2-

Погода в школі. У 2  класі погода сприятлива, отож всім бажаю гарного настрою, цікавих знань і відкриттів.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

          1.Поясніть народну мудрість:

 « Осінь іде, за собою дощ веде,»

- На які три періоди  поділяють осінь?

2.Мозковий штурм. Продовжіть думку:
Осінні явища в житті рослин це….\

Природні явища в житті птахів це …

Осінні явища у житті звірів це……

            3.Бесіда:

- Наведіть приклади взаємозв’язків між неживою і живою природою (день коротший; температура повітря нижче; з дерев опало листя);

- Наведіть приклади, як пов’язані рослини і тварини (ланцюги живлення).

- За характером живлення тварини поділяються на які групи?

- Наведіть приклади з казок, як пов’язані рослиноїдні та хижі тварини.

 4.Уривок з інсценізації казки « Котик і півник»

Сидить півник на печі

Їсть смачненькі калачі,

Тут лисичка прибігає,

Мерщій півника хапає.

Біжить котик ря

В лисиці півника забрати.

 

                                                                    -3-

-Який ланцюг живлення можна скласти?

5.  Гра « Продовж ланцюг живлення»

             Морква, заєць, ……
             Сіно, козуля, ………
             Соковита травичка, олень,……..
             Зерно, мишка,……….
 

          6.Робота в парах. Гра « Ланцюжок живлення».

          Скласти ланцюги живлення, які склалися в осінньому лісі між:


             а) зайцем, осикою і вовком;
             б) лисицею, дубом, мишею;
             в) куницею, білкою, ліщиною;

                ІV. Мотивація  уроку

                       1.Бесіда : 

 - Чи знадобляться вам в житті  знання,які отримуєте на уроках        природознавства?  Коли? Де?

           2. А чи хочете знати:
Які дарунки і турботи приносить осінь людям?

Як зберегти в домашніх умовах плоди та насіння?

Дізнатися, які овочі, фрукти заготовляють на зиму?

Отже, сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, які осінні турботи у людей в містах і селах.

          3.Очікувані результати:

Усвідомити, що рослини радують людей урожаєм восени.

З’ясувати, яке значення для людей приносять турботи восени.

-  4-

Дізнатися, як зберегти в домашніх умовах плоди та насіння.


V. Вивчення нового матеріалу.

1.Робота з підручником,ст.64.

Пригадайте: - Які рослини належать до культурних, а які до дикорослих?

Культурні – рослини, які вирощують люди на городах, полях, в садах, щоб одержати з них продукти.

  •                   На які групи поділяють культурні рослини?

 

Загадка: Є коси, та не з волосся, є зерна, та не з колосся.

  •                   Це культурна чи дикоросла рослина?

 

Дикорослі – рослини, які ніхто не садив, не доглядав за ними, вони ростуть самі.

  •                   Де зростають дикорослі рослини?

2.Гра « Чи культурні ці рослини?»

 

         Чи культурні ці рослини:

Помідор, гарбуз, малина,

     Морква, жито, огірки,

Мак ,кульбаба, буряки?

 

Чи культурні ці рослини:

Кабачки, кавун і дині,

Абрикос,і полуниці,

Подорожник і пшениця?

3. Бесіда:

 

  • Яку пору року і чому називають щедрою?

 

      4.Робота в парах.

-  Пригадайте загадки про культурні та дикорослі рослини, які восени   радують людей багатим урожаєм.

  • 1).З мене листя обдирають, 
    Мене квасять, в борщ кидають, 
    Пироги зі мной печуть
    І в салат мене січуть! 
    (Капуста) 

                                                               -5-

 2).В діжці ми їх засолили, 
А тоді всю зиму їли. 
Солоненькі та хрумкі
У пупирцях _ _ _ _ _ _.
(Огірки) 

3).Борщ із нього варить ненька, 
В нього шкурочка тоненька, 
Солодкуватий він на смак, 
Фіолетовий _ _ _ _ _.
(Буряк) 

4).Помаранчева і гарна, 
У землі сиджу не марно: 
Соковита, солоденька, 
Вже я стала чималенька. 
Собою пригощу дитину. 
Хай корисну з’їсть _ _ _ _ _ _ _ _.
(Морквину) 

5).У землі вона зростає
І брунатний колір має. 
Її смажуть і печуть, 
Її варять і товчуть. 
Овоч цей всі люблять дуже, 
Як же він зоветься, друже? 
(Картопля) 

6).Зелений чуб, червоний бік, 
Смачний із нього чавлять сік. 
Ґадзині варять з ним борщі, 
Росте в городі на кущі. 
(Помідор) 

3.Робота з підручником,ст.65.

- Які турботи приносить листопад людям у містах і селах?

4.Бесіда:

-  6-

- Як люди розуміють слова осені: «Берися до роботи,бо зима скоро настане».

- Яку роботу виконують восени?

-  Як зберегти врожай овочів?

Відповіді дітей:

Складають;

Висушують;

Заморожують;

Консервують.

Правильна відповідь – висушують, а потім складають в сховище, в погреб, дотримуючись потрібної температури, бо інакше врожай погниє, проросте.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

Технологія « Незакінчене речення»


Сьогодні я дізнався……

Було цікаво……

Я зрозумів, що……….

Тепер я знаю……….

VІІ. Оцінювання

– Мені сподобалося, як сьогодні на уроці працювали …

Діти, ви працювали старанно,

Тож урок пройшов не марно.

Працювали від душі.

Другий клас – ви молодці!

                                                                                       -7-

VІІІ. Домашнє завдання. Робота з батьками

Складіть розповідь про те, як у вашій родині заготовляють на зиму осінній урожай овочів та фруктів.


 

 

 

 

 

 

 

 


 


 


 



 





 


 

 







 


 

docx
Додано
26 липня 2018
Переглядів
3514
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку