24 квітня о 18:00Вебінар: Хто змінює світ? Результати найбільшого освітянського форуму Global Education and Skills Forum

Тема заходу: «Дружба – найбільше диво в світі»

Про матеріал
Мета: сформулювати поняття «дружба», довести учням необхідність дружити; показати, якими якостями повинен володіти справжній друг, яку роль відіграють друзі в нашому житті, розвивати критичне ставлення до себе, тактовність і стриманість в спілкуванні з друзями, збагатити знання учнів прислів’ями про дружбу, виховувати уважне та шанобливе ставлення один до одного, сприяти формуванню дружнього колективу, розвивати мовлення дітей.
Перегляд файлу

Тема заходу: «Дружба – найбільше диво в світі»

Мета: сформулювати  поняття «дружба», довести учням необхідність дружити; показати, якими якостями повинен володіти справжній друг, яку роль відіграють друзі в нашому житті, розвивати критичне  ставлення до себе, тактовність і стриманість  в спілкуванні з друзями, збагатити знання учнів прислів’ями про дружбу, виховувати уважне та шанобливе ставлення один до одного, сприяти формуванню дружнього колективу, розвивати мовлення дітей.

Обладнання: мультимедійна дошка, картки із завданнями для груп: для асоціативного куща, з прислівями, назвами рис характеру людини, малюнки ялинкових кульок, малюнки сонця, ялинки.  

1.Психогімнастична вправа з рухами

Я всміхаюсь сонечку:

-  Здрастуй, золоте!

Я всміхаюсь квітоньці

Хай вона росте.

Я всміхаюсь квітоньці:

- Лийся , мов з відра!

Друзям усміхаюся,

Зичу їм добра!

— Потисніть руки друзям і подаруйте друзям частинку свого гарного настрою.

— Сідайте кожен на своє місце.

2. Мотивація пізнавальної діяльності учнів

Тему сьогоднішнього класного часу ми визначимо прослухавши вірш дагестанського поета Муталіба Мітарова «Чи є що золота дорожче на землі?»

Чи є що золота дорожче на землі?

У мудреця спитали якось люди

Не довго думав мудрий чоловік:

— Дорожча дружба – є, була і буде!

Тоді чому сказали: — Сталь міцна,

Міцніша над усе, це знає всяк і всюди, -

Подумав трохи й відповів мудрець:

— Міцніша дружба – є, була і буде.

Йому сказали : — Ураган страшний,

Корчує він дуби, несе руїну всюди.

— Чи є сильніше що за ураган?

— Сильніша дружба – є, була і буде!

 Усім смакує не полин, а мед.

Мед люблять діти –

І дорослі люди.

Мед – найсолодший із земних дарів.

— Солодша дружба – є, була і буде!

— Що дорожче за золото, сильніше від бурі, міцніше за сталь, солодше від меду?

— Так про що ми будемо говорити сьогодні?

ІІІ. Оголошення теми і очікуваних результатів заняття

— Дружба – один з найбільших дарів життя. Тому сьогодні ми поговоримо про важливість дружби і вміння дружити, з’ясуємо, які умови є необхідними для дружніх стосунків, за що ми цінуємо своїх друзів.

ІV. Основний зміст роботи

1. Бесіда

— Чи може людина прожити без друга?

— Для чого, на вашу думку потрібні друзі?

Дружба – головне диво у світі. Про дізнались навіть  мешканці далекої Галактики

Зустрічайте, наш інопланетний гість – Нерік.

— Але Нерік не  розуміє, що таке дружба. Він не знає, навіщо вона потрібна, тому у нього немає друзів. Він одинокий і нещасний. Давайте допоможемо  йому, навчимо його дружити?

2. Мозковий штурм

— Сьогодні у нас буде проходити в основному групова робота. Тому зараз давайте обєднаємось у групи

— Діти, нам треба пояснити Неріку, що таке «дружба». Для цього зараз кожна група, обміркувавши, запише на аркуші  всі слова, що асоціюються у вас зі словом «дружба»

Перевірка (кожна група  зачитує свої відповіді)

2. Визначення поняття «дружба»

У тлумачному словнику дається поняття сова «дружба»

— Дружба —  це безкорисливі взаємовідносини між людьми, засновані на любові, довірі, щирості, взаємних симпатіях, спільних інтересах і захопленнях.

3. Робота над поняттям « справжній друг»

— Нерік просить пояснити, хто такий «справжній друг».  

Для цього вам пропонуються картки зі словами, що позначають якості людей.  Оберіть ті з них, якими має володіти справжній друг.

(Діти працюють у групах. На картках записані слова: скромність, доброзичливість, наполегливість, товариськість, чуйність, заздрість, егоїзм, байдужість, хвастовство, злість, уважність, вірність, жадібність, щедрість, справедливість, щирість, відвертість, впертість)  

- Справжній друг, як сонечко зігріває, дарує радість і щастя. Його промінчиками є прекрасні якості душі . Давайте відкриємо ці якості  і запалимо яскраве сонечко.  

4. Метод незакінчених речень.

а) Друг – це той, хто …

б) З другом можна …

в) Друг завжди …

г) Друг ніколи …

д) Коли в людини немає друзів, вона …

 5. Сценка «Урок дружби»

- Подивіться сценку. «Урок дружби»

Ведучий: Жили-були два горобця Цінь і Цвірінь. Одного разу Ціню прийшла посилка від бабусі: цілий ящик пшона, але він нічого не сказав про це своєму приятелю.

Цінь: Якщо я пшоно роздаватиму, то собі нічого не залишиться..

Ведучий: Склював він зернятка. Став викидати ящик, а з нього на землю виспалося кілька зерняток. Знайшов ці зернятка Цвірінь, зібрав у пакетик і полетів до  друга Ціня.

Цвірінь: Добридень, Ціню! Я сьогодні знайшов Десять зерняток зерна. Давай їх поділимо порівну і склюємо.

Цінь: Не треба! Навіщо? Ти їх знайшов, ти і їж!

Цвірінь: Але ж ми з тобою друзі. А друзі повинні все ділити пополам. Хіба не так?

Ведучий: Ціню стало дуже соромно! Адже він склював всі зерняткаі не поділився з другом, не дав йому ні зернятка. Але зараз відмовитися від подарунка товариша – виходить образити його. Він узяв п’ять зерняток.

Цінь: Спасибі тобі, Цвіріню! І за зернятка , і за урок … дружби.

6. Фізкультхвилинка

Шире круг, шире круг

Музыка зовет!

Всех друзей, всех подруг

В шумный хоровод.

Дружат птицы в вышине,

Дружат рыбы в глубине.

Дружит с небом океан,

Дружат люди разных стран.

Дружат в море корабли.

Дружат дети всей земли.

5. Робота з прислівями.

Потреба в дружбі, друзях виникла виникла дуже давно. Недаремно у народів всього світу так багато прислівїв про дружбу. Є вони і в українського народу. Давайте згадаємо деякі з них.

На столі кожної групи конверт з частинами прислівїв.Вам треба зєднати дві частини так, щоб вийшло прислівя про дружбу.

І група.

Вірний друг – найбільший скарб.

Як будемо у дружбі жити, нас нікому не зломити.

З ким поведешся – того і наберешся.

Старий друг кращий нових двох.

ІІ група

Згода будує, а незгода руйнує.

Один за всіх і всі за одного.

Друг – не той, хто медом маже, а той, хто правду скаже.

Дружба, мов скло, розібєш – не склеїш.

ІІІ група

Краще чесний ворог, ніж лукавий друг.

Не той друг, хто на святі гуляє, а той, хто в біді допомагає.

Людина без друзів , як дерево без коренів.

Не май сто рублів, а май сто друзів.

ІV група

Нема друга – шукай, а знайшов – бережи.

Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду скаже.

Як будемо у дружбі жити – нас нікому не зломити.

Дерево міцне корінням, а людина – друзями.

6. Розвязання моральних ситуацій

Кожен день ставить перед нами проблему: Як вчинити в тій або іншій ситуації?

Давайте зараз спробуємо винайти  правильне рішення. Пограємо в гру «Ти мені, я тобі»

Представник кожної групи запропонує учаснику іншої розвязати певну моральну ситуацію.

1.Твій друг не виконав домашнього завдання і просить списати.

2. Твій друг отримує погані оцінки і тобі батьки забороняють з ним дружити.

3. Твій друг використовує погані слова і вирази в мовленні.

4. Ти виконуєш домашнє завдання , а твій кращий друг гукає тебе на вулицю пограти у футбол.

Отже, доброзичливе, шанобливе ставлення до своїх друзів не означає, що треба погоджуватися з усім , що вони пропонують. І якщо ви можете зупинити свого товариша в його помилці, обов’язково намагайтеся це зробити.

Діти. Ви знаєте багато мультиплікаційних героїв, у яких є друзі. Давайте зясуємо, хто з ким дружить.

7. Гра «Хто з ким дружить»

Чип і …

Білосніжка і …

Буратіно і …

Крокодил Гена і …

Малюк і 

Вінні- Пух і …

8. Вікторина «Казки про дружбу»

— Зібрались одного разу три музиканти і потоваришували. Разом концерти давали, разом розбійників проганяли. Назвіть музикантів –друзів. (Осел, Півень і Собака)

— Як звали дівчинку, що врятувала друга з льодового полону? (Герда)

— Які два друга лежали на піску і співали пісню про сонечко? (Черепаха і Левеня)

— Цей герой промовляв : «Я самий хворий у світі». Йому давали солодкі ліки, а він у відповідь казав : «Друг врятував життя друга».

9. Гра «Так чи ні»

Послухайте твердження: якщо згодні з ним – посигнальте зеленим кольором світлофора, а ні – червоним

  1. Коли хтось говорить – слухай.
  2. Іронічно посміхайся, коли товариш відповідає неправильно.т
  3. Перебивай того, хто говорить і викрикуй свою відповідь, щоб учитель тебе похвалив.
  4. Якщо однокласник одержав двійку. Про це необхідно розказати сусідам.
  5. Не заздри тим, хто добре вчиться.
  6. Не смійся, коли хтось говорить неправильно.
  7. Критикуй свого друга в присутності всього класу.
  8. Розкажи вчителю, що сусід по парті списує з чужого зошита.

V. Підведення підсумків.

-Діти! З нами знову на звязку Нерік. Послухаємо його.

Нерік : Діти! Я дуже щасливий. Тепер я знаю,  що таке дружба, яким треба бути, щоб мати багато друзів. Дякую вам, діти, за цікавий, пізнавальний урок.

— Ми раді, що допомогли Неріку. Я впевнена, що він, зрозумів, як по – справжньому дружити.

— Наша класна година підходить до завершення. Час підвести підсумки.

— Чому дружба є головним дивом у світі?

— Що треба зробити, щоб це диво відбулося в нашому житті?

— Діти! Незабаром прийде Новий рік. Перед кожним з вас малюнок ялинкової іграшки. Напишіть на ній назву тої риси свого характеру, яку б ви хотіли виховати в собі в наступному році і повісьте на нашу ялинку.

Станьте, діти,

Станьте в круг.

Я твій друг

І ти мій друг

Хай буде ширше

Дружби круг.

(Танок «Дружба» )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 лютого
Переглядів
51
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку