Сценарій виховного заходу з екології мета якого є ознайомити учнів з екологічними проблемами планети, вчити учнів самостійно мислити, розвивати навички ораторного мистецтва, виховувати любов до рідної природи, бережливе ставлення до неї.
ПЛЕСЕНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ
Бачинська Олена Віталіївна
вчитель біології та хімії
Сценарій виступу агітбригади клубу «Еколог»
Мета: ознайомити учнів з екологічними проблемами планети, вчити учнів самостійно мислити, розвивати навички ораторного мистецтва, виховувати любов до рідної природи, бережливе ставлення до неї.
Матеріали та обладнання: декорація забрудненої галявини, надпис на окремих аркушах «Еколог», «Факти», показ слайдів роботи клубу «Еколог»; мелодія вальсу, дзвін дзвонів.
Сцена завалена сміттям: пляшки, бляшанки…
Виходять хлопець і дівчина, одягнені в костюмах для вальсу.
Хлопець
Краса? Пильніш дивися
Де тут вона? Сміття навколо й бруд
У сміттєзбірник гай перетворився
Розсадник всіх мікробів бачу тут
Дівчина
Діброва Шепетівщини! Сонце в свідки кличу!
Пляшки, бляшанки. Квітки не знайти
О, люди, хто нам розуму позичить?
Хто нас навчить природу берегти?
Хлопець
І від цього «раю», із цього сміття
Нам починати дорогу в життя?
Дівчина
Та ні, та що ти, сонце он як світить
Й симфонія природи ген луна
Хлопець
Вже сонце сходить – диво золотаве
Поглянь, промінчик листя доторкнувсь
Діброву сонце ніжить так ласкаво
Поглянь, старенький пень і той всміхнувсь!
Дівчина
Диви, всміхнувсь. Все прибирем, побачиш,
І людство не смітитиме, повір!
Хлопець прибирає сміття зі сцени
Дівчина Ти переконаний?
Хлопець Аякже!!!
Хлопець і дівчина танцюють вальс. Після танцю хлопець говорить:
Юні екологи вже тут!
На сцені з’являється агітбригада клубу «Еколог». Хлопець і дівчина ідуть зі сцени.
3 учень. Вас вітає
Всі агітбригада клубу «Еколог»
3 учень. Наш девіз
Всі «Діючи локально – мисли глобально»
3 учень. Наш принцип
Всі «Екологія та доброта»
Всі «Лише зрозумівши природу – людина зрозуміє саму себе»
Всі Наш кодекс
4 учень.1. Любити природу – любити Батьківщину
5 учень.2. Навчись сам та допоможи іншому стати справжнім господарем та другом природи.
6 учень.3. Не чекай подяки за добру справу. Краща нагорода – відчуття, що ти потрібний людям.
7 учень.4. Не чекай, коли тебе покличуть на допомогу, не дай скривдити слабшого.
8 учень.5. Ми живемо без примусу, пересиль себе сам.
6 учень. Напевно всі ми любимо природу
За ту її чарівну вроду
7 учень. Але не всі задумуємось над тим,
Що це наш дім
Й не все гаразд у нім
Всі Як ми дійшли до такого життя?
4 учень. Людина навчилася добувати вогонь,їжу, знаряддя праці
Всі Підкоряй природу!
7 учень. Навчилася прокладати канали, осушувати болота.
Всі Підкоряй природу!
6 учень. Використовує гербіциди, створила ДДТ – нові хімічні препарати для знищення комах.
Всі Людина підкоряє природу!
3 учень. І допідкорялая… З 1992 року територія України оголошена зоною екологічного лиха.
8 учень. Повітря забруднене. Щодня люди дихають смогом, двоокисом сірки, випарами кислотних дощів та іншими токсичними газами. В Україні великий рівень забруднення повітря.
7 учень. Вода брудна. Кожна десята річка світу – забруднена, а в океанах збирається щорічно біля 6,5 млн. тонн сміття.
4 учень. Водні об’єкти України забруднені переважно нафтопродуктами, фенолами, солями важких металів.
5 учень. Втрата дерев. Винищення лісів спричиняє ерозію ґрунтів, утворення пустель і глобальне потепління.
2 учень. Аварії. Внаслідок аварії на Чорнобильській атомній станції в Україні забруднено 4 млн. га лісів, в т. ч. 157 тис. га вивезено із господарського обігу.
6 учень. Токсичні відходи. Щороку в Україні збирається близько 40 млн тонн сміття, що виділяє різні шкідливі речовини. Їх кількість складає 1,5 – 2м3 на одну людину за рік. По викидах свинцю перше місце займає Київ – 4,6% ГДК.
1 учень. Виснаження озонового шару. Озоновий шар потоншав на 10% особливо над Україною за останні 10 років. Як наслідок – можливі посухи, зниження родючості землі, підвищення ракових захворювань.
7 учень. Факти
5,6 учні Факти
2 учень Факти
3 учень. Спалахнула зірка Полин… Ті, кого 26 квітня 1986 року розбудили вночі неусвідомлена тривога і душевний біль, вранці прокинулись в новій епосі – післямирноатомній.
7 учень. Чи є надія в нас на майбуття? Чи виживемо? За яким законом? Бо скільки вже людей пішло з життя, уражених чорнобильським драконом.
4 учень. Ми вже відчули, що він нам приніс, і не одному ще вкоротить віку… А скільки люди проливають сліз, коли у сім’ях родяться каліки?
5 учень. Чорнобиль… Чорна хмара… Чорний біль… Таке нехай ніде не повториться, на ще мну рану я не сиплю сіль. Вона й без неї болісно ятриться.
6 учень. Ми атомні заложники прогресу
Вже в нас нема не лісу, ні небес.
2 учень. Так і живемо від стресу і до стресу
Абетку смерті маємо ЧАЕС
Дзвін дзвонів. Виходить дівчина із запаленою в руці свічкою:
26 квітня… Полум’я їхнє ось уже майже 25 років в кожному домі виливається в одне – полум’я Віри …
Всі Ми будемо жити
8 учень. Альтернативи немає: ми мусимо подолати екологічну кризу, інакше повна і остання катастрофа.
3 учень. Наша планета серйозно хвора і тому намагаємось її лікувати.
7 учень. В нашій школі вже не один рік працює клуб «Еколог», який проводить заходи щодо збереження нашої природи.
4 учень. Не за горами за лісами
А в Плесні тут у нас
Екоклуб собі існує –
Ну просто – вищий клас
5 учень. Всюди встигне, допоможе
Птахам, річкам, землі
Завжди стоїть він на сторожі
Знає старий і малий.
6 учень. Ми у Плесні живемо
Край свій любим дуже
Та у нас екопроблем
Не злічити, друже
2 учень. Перша, траса у нас є
Нам свинець, СО дає
То ж тепер на наших городах
Лише свинець чудово родить
Був Плесенський ліс красивий
Птахи, квіти, звірі, трави –
Усього було чимало
7 учень. А тепер лиш глянь – умреш –
Ти ж куди сміття це преш?
Був лісочок – став смітник,
І народ до цього звик.
4 учень. Ще морока в нас нівроку
АЕС димить потроху
Виробляють там усе
Дим же в Плесну – то несе
3 учень.То ж і дихає народ
Тим, як кажуть «Бог пошлет».
5 учень. Був ставочок красивий в Плесні
Були риби там чудесні
Раптом сталася біда:
Забруднилася вода
2 учень. То не буря і не смерч
Наш хімсклад розпався весь
То ж уся хімічна шкода
Враз потрапила у воду
6 учень. Ось такі діла веселі
В нашій в Плесні у оселі
Ось як дихаємо, їмо,
Як ми досі живемо?
8 учень. Ось і настав цей час
Ми закликаємо Вас
Бережіть природу
Вона єдина в нас!
7 учень.Протягом року проводить різноманітні акції та операції, робота на НДЗД.
4 учень. Наприклад, акція «Первоцвіт». Нами ,було обстежено видову різноманітність і чисельність первоцвітів нашої місцевості. Було проведено інтродукцію та акліматизацію підсніжника.
5 учень. Акція «Птахи – наші друзі» та «Тиша». Під час яких виготовлено годівнички та будиночки для птахів, підгодовуємо їх у зимовий період.
6 учень. Акція «Лелека» та «Ластівка». Спостерігаємо та вивчаємо видову різноманітність птахів. До речі, на території школи гніздяться лелеки, які є невід’ємним об’єктом наших спостережень.
3 учень. Акція «Зелена хвиля» під час якої проходить екологічний двомісячник присвячений Дню Землі.
4 учень. Акція «Зелена весна» під час якої проводяться рейди по перевірці санітарного стану довкілля.
7 учень. Крім того, ми беремо участь у різноманітних операціях ( розповідає про зміст операцій, демонструючи слайди).
6 учень. Нами була складена екологічна карта с. Плесна, екологічна стежина (демонстрація матеріалів), на якій проводиться різнопланова робота.
8 учень. Учень зачитує текст звернення
Ми, учні Плесенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів звертаємось до всіх учнів, учителів і жителів нашої планети.
Охороняйте природу! Охороняйте навколишнє середовище! Ці слова ми сьогодні чуємо все частіше і частіше. Вони лунають з трибун, на зборах і симпозіумах вчених, в розмовах людей і, звичайно ж, на шкільних уроках. Любов до природи не може бути споглядальною. Вона невід’ємно зв’язана з бережливим ставленням до неї, з особистою відповідальністю кожного із нас за її збереження.
Любов до природи – це любов до Батьківщини, до свого народу. Це наш світогляд, наша мораль, весь образ нашого життя. Берегти і збагачувати скарби рідної природи – обов’язок кожного.
Від усіх нас в цілому і від кожного зокрема залежить, чи буде лунати пісня солов’я, чи будуть дихати прохолодою прозорі джерела, чи буде хлюпатися риба в чистій воді річок та озер, чи буде над нами блакитна синь неба.
Школярі! Любіть, вивчайте і оберігайте природу!
Ми звертаємось до представників преси, до Вас, школярі, з проханням донести наші звернення до біль широкого кола і закликати їх берегти і охороняти природу рідного краю. Нам хочеться, щоб кожен замислився над змістом вислову відомого польського письменника – фантаста Станіслава Лема: «Або ми врятуємося всі разом, або майже ніхто не врятується».
Не природі потрібна наша допомога. Це нам потрібно її заступництво: чисте повітря, кришталева вода, вся природа,щоб жити. Вона, Природа, була й завжди буде сильнішою від людини, тому, що вона її породила. Природа вічна і нескінченна. Людина для Природи деталь, Природа для людини – все.
Бережіть Природу!!!
І будемо жити за її законом
Колись ми справді станемо дітьми
Тієї, що з дитятком на іконах.
8 учень. І як би не тиранила Землю смерть, вона ніколи не перестане шуміти пахучими садами навесні.
(пісня «Моя земля»)