Тема: Запис результату вимірювання за допомогою чистого виразу.
Мета: актуалізувати спосіб вимірювання величин першою міркою Е1, додатковою міркою Е2 та запису формулами результату вимірювання величин;
Навчитися записувати результат вимірювання величин у вигляді числового виразу;
Вправлятися в умінні читати числові вирази;
Розвивати уміння працювати у парі по типу «взаємопідтримки», у групі «за бажанням» по типу «естафети»;
Формувати контрольно – оцінювальні дії що до запису результату вимірювання у вигляді числового виразу;
Навчатися брати участь у навчальному діалозі;
Виховувати відповідальність, культуру спілкування.
Обладнання: малюнки ляльок, схеми, таблиця, підручник-зошит Г.М.Захарова «Математика» (2 клас, ч.2)
Тип уроку: відпрацювання набутого способу дії.
Основний зміст, структура та методи роботи.
Хід уроку:
І. Організація класу. Продзвенів дзвінок. Починається урок. Працюватимем старанно, Щоб почути у кінці, Що у нашім 2-Б класі Діти просто молодці. ІІ. Усні обчислення
Учень: Птахи у лісі посварились: На гілках не помістились. Ви пташок цих помиріть, На деревце посадіть. Учитель: Пташки потребують вищої уваги та допомоги. Допоможемо? Учні: Так. Учитель: Тоді уважно слухаємо віршовані задачі, правильно та швидко рахуємо. У садок до годівниці Прилетіло три синиці. Потім ще три птиці. Скільки птиць на годівниці? (3+3=6)
Пташка мала пташенят П’ять веселих малят. Раптом трапилась біда, Випало одне з гнізда. Скільки пташенят тоді Залишилося в гнізді? (5-1=4)
Ось до лісу на дубок Прилетіло шість сорок. Потім збільшилось на дві. Скільки зараз стало їх? (6+2=8)
Сім синичок, гарних пташок На вербі сиділи, Три подружки – щебетушки Раптом полетіли. Скільки залишилось на вербі синиць? (7-3=4)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Створення «ситуації успіху»
(Ми вміємо виконувати усні обчислення в межах від 1 до 9)
(Ми вміємо вимірювати величини, навіть, якщо вони набагато більші за мірку.)
(Ліліпути вирішили використати ще одну, додаткову мірку Е2.) IV. «Ситуація успіху» -Щось ми з вами забули про Гулівера. Задачу про те, як його напоїти, ми, як і ліліпути, розв’язали. Час уже потурбуватися і про те, що він їстиме в дорозі. Так от, щоб нагодувати Гулівера, ліліпути повинні заготовити на кожній зупинці по три мішки хліба. А в кожний мішок вміщується вісім ліліпутських хлібин. Самостійна робота. Складіть такий лист: покажіть за допомогою схеми та запишіть формулами, скільки хліба треба заготовити для Гулівера на кожній зупинці. Розвязання 8*3 -Скількома клітинками позначено мірку е1? -Як було побудовано додаткову мірку е2? -Чи правильно побудовано величину К ? Формування контрольно- оцінювальних дій -Подивіться, як склали схеми Буратіно та його друзі? -Спочатку перевіримо роботу П’єро. -Чи правильно П’єро записав формули?(Так) -Як ви думаєте, що він заштрихував на кресленні?(Першу мірку е1) -Що позначив суцільною дугою з числом?(Другу додаткову мірку е2) -Як ви думаєте, що означають на його схемі пунктирна дуга та число 3?(Кількість додаткових мірок у величині А) Оцініть роботу П’єро.(Формули записав правильно, величину А накреслив вірно) Форма-робота в парах - Вам необхідно перевірити роботи Буратіно та Мальвіни. Уважно подумайте , порадьтеся та заштрихуйте на кресленні, що зробив Буратіно,першу мірку е1. Домовтесь:хто показує суцільною дугою мірку е2, хто-пунктирною дугою й числом кількість мірок е2 у величині. -Чому схеми- прямокутники у ляльок різні?(Тому,що кожна лялька брала свою мірку е1) Фізкультхвилинка
.
V.Формування навчального завдання . Метод – «Проблемне завдання» Форма – фронтальна
Буратіно: схема – це добре, але вона займає багато місця, а дві формули – це теж не найзручніший запис. А чи не можна якось по- іншому записати результат вимірювання величини? Тато Карло: ясно, що можна. Результат вимірювання можна записати не лише у вигляді формул…
(Можливі гіпотези дітей: записати реченням, намалювати) Висновок: результат вимірювання можна записати у вигляді числового виразу, у якому є два числа і точка 8 * 3
По мірок е1 узяти 3рази -Що у числовому виразі вони означають? ? ( Як будується друга міра) .? (Нову міру треба взяти декілька разів) 3 ? (Розповідає скільки разів треба взяти другу міру) -Як читається числовий вираз?( «По вісім мірок е1 узяти три рази» або « по вісім узяти три рази»)\ VІ. Розв язання навчальних задач
2*3, 4*5 , 5*2 (Діти помічають, що останній запис не є числовими виразами. Це формула. Але ми зуміємо впоратися з цією проблемою і запишемо формулу числовим виразом.) Форма-робота в групах Мета - Розвивати уміння працювати у по типу «взаємопідтримки» у групі,виконувати завдання «за бажанням» по типу «естафети»;
VII. Підсумок уроку
VIII. Домашнє завдання Перша група-с.24.Записати результат вимірювання числовим виразом Друга група-с.24.Завдання 1-2 3 група-с.26.Завдання 3 ІХ. Прогнозування -Як ви думаєте, що будемо робити завтра на уроці? -Рахувати (Обов ‘язково!) -Розв язувати цікаві задачі. (Безумовно) -Читати числові вирази.(Так!) Будувати величини за числовими виразами.( Молодці!) Всі ви, дітки, молодці! Гарно працювали. Але дзвоник пролунав, Він мені і вам сказав, Що урок вже час кінчати, Треба йти відпочивати.
|
Ходьба на місці. Діти нахиляються, імітують рухи-піднімають пташеня, «кладуть» у гніздо
Діти імітують- «перемотують» гілочку і обкопують дерево.
Діти імітують рухи лісника Діти імітують рухи лісника
Діти сідають за парти.
Зафіксувати на дошці, проаналізувати
Робота в групах 1 вираз- 1-2 групи, 2 вираз- 3-4 групи 3 вираз- 5 група. Результати роботи фіксуються на дошці, оцінюється робота груп.
Різнорівневе
|