Тема: Запис результату вимірювання за допомогою числового виразу.

Про матеріал
Навчитися записувати результат вимірювання величин у вигляді числового виразу; Вправлятися в умінні читати числові вирази; Розвивати уміння працювати у парі по типу «взаємопідтримки», у групі «за бажанням» по типу «естафети»; Формувати контрольно – оцінювальні дії щодо запису результату вимірювання у вигляді числового виразу; Навчатися брати участь у навчальному діалозі; Виховувати відповідальність, культуру спілкування.
Перегляд файлу

Тема: Запис результату вимірювання за допомогою чистого виразу.

Мета: актуалізувати спосіб вимірювання величин першою міркою Е1, додатковою міркою Е2 та запису формулами результату вимірювання величин;

Навчитися записувати результат вимірювання величин у вигляді числового виразу;

Вправлятися в умінні читати числові вирази;

Розвивати уміння працювати у парі по типу «взаємопідтримки», у групі «за бажанням» по типу «естафети»;

Формувати контрольно – оцінювальні дії що до запису результату вимірювання у вигляді числового виразу;

Навчатися брати  участь у навчальному діалозі;

Виховувати відповідальність, культуру спілкування.

Обладнання: малюнки ляльок, схеми, таблиця, підручник-зошит Г.М.Захарова «Математика» (2 клас, ч.2)

 

Тип уроку: відпрацювання набутого способу дії.

 

 

Основний зміст, структура та методи роботи.

 

Хід  уроку:

І. Організація класу.

Продзвенів дзвінок.

Починається урок.

Працюватимем  старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім 2-Б класі

Діти просто молодці.

ІІ. Усні обчислення

  1. Порахувати від 3 до 9; від 8 до 2.
  2. Назвати сусідів числа 4, 6, 8.
  3. Скільки буде 5+1, 6+2, 8-1, 5-3, 3-2?
  4. Учитель: А що це за галас у лісі?

Учень: Птахи у лісі посварились:

На гілках не помістились.

Ви пташок цих помиріть,

На деревце посадіть.

Учитель: Пташки потребують вищої уваги та допомоги. Допоможемо?

Учні: Так.

Учитель: Тоді уважно слухаємо віршовані задачі, правильно та швидко рахуємо.

У садок до годівниці

Прилетіло три синиці.

Потім ще три птиці.

Скільки птиць на годівниці? (3+3=6)

 

Пташка мала пташенят

П’ять веселих  малят.

Раптом трапилась біда,

Випало одне з гнізда.

Скільки пташенят тоді

Залишилося в гнізді? (5-1=4)

 

Ось до лісу на дубок

Прилетіло шість сорок.

Потім збільшилось на дві.

Скільки зараз стало їх? (6+2=8)

 

Сім синичок, гарних пташок

На вербі сиділи,

Три подружки – щебетушки

Раптом полетіли.

Скільки залишилось на вербі синиць? (7-3=4)

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Створення «ситуації успіху»

  • Як на вашу думку, чому ми змогли допомогти пташкам?

(Ми вміємо виконувати усні обчислення в межах від 1 до 9)

  • А ще що вміємо робити?

(Ми вміємо вимірювати величини, навіть, якщо вони набагато більші за мірку.)

  • Хто нам допоміг?
  • (Нам допомогли ліліпути. Їм треба було напоїти Гулівера, а «королівська» мірка виявилася замалою.)
  •  І що вони придумали?

(Ліліпути вирішили використати  ще одну, додаткову мірку Е2.)

IV.  «Ситуація успіху»

-Щось ми з вами забули про Гулівера. Задачу про те, як його напоїти, ми, як і ліліпути, розв’язали. Час уже потурбуватися і про те, що він їстиме в дорозі. Так от, щоб нагодувати Гулівера, ліліпути повинні заготовити на кожній зупинці по три мішки хліба. А в кожний мішок вміщується вісім  ліліпутських хлібин.

 Самостійна робота.

Складіть такий лист: покажіть за допомогою схеми та запишіть формулами, скільки хліба треба заготовити для Гулівера на кожній зупинці.

Розвязання

8*3

-Скількома клітинками позначено мірку е1?

-Як було побудовано додаткову мірку е2?

-Чи правильно побудовано величину К ?

Формування контрольно- оцінювальних дій

-Подивіться, як склали схеми Буратіно та його друзі?

-Спочатку перевіримо роботу Пєро.

-Чи правильно Пєро записав формули?(Так)

-Як ви думаєте, що він заштрихував на кресленні?(Першу мірку е1)

-Що позначив суцільною дугою з числом?(Другу додаткову мірку е2)

-Як ви думаєте, що означають на його схемі пунктирна дуга та число 3?(Кількість додаткових мірок у величині А)

Оцініть роботу Пєро.(Формули записав правильно, величину А накреслив вірно)

Форма-робота в парах

- Вам необхідно перевірити роботи Буратіно та Мальвіни.

Уважно подумайте , порадьтеся  та заштрихуйте на кресленні, що зробив Буратіно,першу мірку е1.

Домовтесь:хто показує суцільною дугою мірку е2, хто-пунктирною дугою й числом кількість мірок е2 у величині.

-Чому схеми- прямокутники у ляльок різні?(Тому,що кожна лялька брала свою мірку  е1)

Фізкультхвилинка

  • Діти, є така професія – лісник. Це людина, яка слідкує за порядком у лісі. У нас є можливість побути лісниками. Уявіть собі, що ви- лісники.(Звучить запис «Спів пташок».Діти встають. Вчитель розповідає.)
  • Кожного дня лісник ходить по лісу і веде спостереження.
  • Ось він побачив, що з гніздечка випало пташеня. Він підняв його, поклав у гніздо

.

 

 

 

  • Потім іде далі стежечкою. Господар лісу помітив,що на дереві зламана гілочка. Він полікував і обкопав дерево

 

 

  • Пішов далі-побачив зайченя, що потрапило у капкан. Нахилився і звільнив тваринку.

 

  • Повертаючись назад, лісник побачив вогнище. Швиденько побіг до озерця, набрав води і загасив вогонь
  • Прийшов додому сів відпочивати.
  • Можливо, хтось із вас у майбутньому буде лісником, адже ця професія дуже важлива.

V.Формування навчального завдання .

Метод – «Проблемне завдання»

Форма – фронтальна

  •                   Хочу передати вам розмову, яка відбулася між Буратіно і Карло.

Буратіно: схема – це добре, але вона займає багато місця, а дві формули – це теж не найзручніший запис. А чи не можна якось по- іншому записати результат вимірювання величини?

 Тато Карло: ясно, що можна. Результат вимірювання можна записати не лише у вигляді формул…

  •                   Як на вашу думку, що міг запропонувати тато Карло?

(Можливі гіпотези дітей: записати реченням, намалювати)

Висновок: результат вимірювання можна записати у вигляді числового виразу, у якому є два числа і точка

8           *         3

 

По              мірок е1              узяти                3рази

-Що у числовому виразі вони означають?

              ? ( Як будується друга міра)

   .?   (Нову міру треба взяти декілька разів)

    3  ? (Розповідає скільки разів треба взяти другу міру)

-Як читається числовий вираз?( «По вісім мірок е1 узяти три рази» або  « по вісім узяти три рази»)\

VІ. Розв язання навчальних задач

  •                   Зранку я отримала листа від наших знайомих з лісу.Вони просять прочитати числові вирази:

    2*3,   4*5 , 5*2

(Діти помічають, що останній запис не є числовими виразами. Це формула. Але ми зуміємо впоратися з цією проблемою і запишемо формулу числовим виразом.)

Форма-робота в групах

Мета - Розвивати уміння працювати у  по типу «взаємопідтримки» у групі,виконувати завдання  «за бажанням» по типу «естафети»;

  •                   Попрацюємо у групах.Але перш ніж розпочати роботу скажіть, чия група впорається  швидше , не зробивши помилок. Що для цього треба зробити? (Розподілити обов’язки,  домовитись хто яку роботу виконує та за що відповідає.)
  1.             обводить накреслені мірку е1, заштриховує.
  2.             показує суцільною дугою й числом мірку е2.
  3.             показує пунктирною дугою і числом кількість других мірок е2.
  4.             контролює і записує результат вимірювання у вигляді числового виразу
  5.             читає числовий вираз, пояснює, що означають два числа і точка запису

VII. Підсумок уроку

  •                   Що вчились робити на уроці?(Записувати результат вимірювання величин у вигляді числового виразу, читати числові вирази)

VIII. Домашнє завдання

Перша група-с.24.Записати результат вимірювання числовим виразом

Друга група-с.24.Завдання 1-2

3 група-с.26.Завдання 3

ІХ. Прогнозування

-Як ви думаєте, що будемо робити завтра на уроці?

-Рахувати (Обов язково!)

-Розв язувати цікаві задачі. (Безумовно)

-Читати числові вирази.(Так!)

Будувати величини за числовими виразами.( Молодці!)

Всі ви, дітки, молодці!

Гарно працювали.

Але дзвоник пролунав,

Він мені і вам сказав,

Що урок вже час кінчати,

Треба йти відпочивати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ходьба на місці.

Діти нахиляються, імітують рухи-піднімають пташеня, «кладуть» у гніздо

 

Діти імітують- «перемотують» гілочку і обкопують  дерево.

 

Діти імітують рухи лісника

Діти імітують рухи лісника

 

Діти сідають за парти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зафіксувати на дошці, проаналізувати

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота в групах

1 вираз- 1-2 групи,

2 вираз- 3-4 групи

3 вираз- 5 група.

Результати роботи фіксуються на дошці, оцінюється робота груп.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Різнорівневе

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
13 березня 2019
Переглядів
990
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку