Тема: Здоров'я
Мета: переконати учнів у шкідливості куріння та вживання алкоголю, викликати негативне ставлення до цих згубних звичок; формування у підлітків якостей сильної особистості та здатності протистояти тютюновій індустрії. Виховувати свідоме ставлення до власного здоров’я розуміння його значення в житті кожної людини; розвивати сформовані раніше навички бережливого ставлення до себе; навчити аналізувати життєві ситуації робити з них висновки.
Обладнання: Картки для поділу учнів на команди, кольоровий папір, ножиці, скотч, аркуші паперу, клей, та ін..
Хід уроку
Вступне слово вчителя:
• На здоров'я впливають спадковість, рівень медицини, екологія, спосіб
життя.
• Нікотин відкладається у кістках. Потрібно сім років, щоб організм
очистити від нього.
• 80 % хворих на рак легенів - люди, які курять.
• Алкоголізм - шлях до злочину.
• Унаслідок одного сильного сп'яніння гине 20000 клітин головного
мозку.
• Пияцтво - це шлях до безумства (Піфагор).
• Навіть перше вживання наркотичних речовин може призвести до
важких проблем і навіть смерті.
• Людина, яка вживає наркотики, втрачає контроль над собою, своїми
діями, своїм життям.
• Від наркомана до ВІЛ - інфікованого - один крок.
«Бережи одяг, доки новий, А здоров'я, доки молодий».
Кожна людина на землі повинна народжуватися здоровою, жити в злагоді та любові в сім'ї, родині, державі, підтримувати та оберігати здоров'я рідних і близьких, думати про прийдешнє, бути готовою передати вікові знання, мудрі закони вічного єднання душі й тіла.
Сучасний стан здоров'я населення України свідчить, що існує реальна загроза вимирання нації. 90 % дітей, учнів, студентів мають відхилення у здоров'ї, 50 % незадовільну фізичну підготовку, щоразу до лав збройних сил України за станом здоров'я не призивається кожен четвертий юнак.
Основні причини, від чого залежить стан здоров'я людей. 10% - рівня розвитку медичного обслуговування; 20% - спадковості; 20% - довкілля; 50% - способу життя.
Значний відсоток виникнення хвороб залежить від шкідливих звичок самої людини, порушення санітарно - гігієнічних норм, від неправильного харчування, відсутності режиму праці і відпочинку. Давньоримський філософ Сенека говорив: «Люди не помирають, вони вбивають самі себе». Дуже часто діти хочуть стати дорослими, а дорослість свою вбачають у тому, щоб закурить цигарку, випити пива на людях, як це показують у фільмах і як це роблять батьки. Такі діти із задоволенням попробують викурити цигарку із наркотичною травкою, чи нанюхатися різних речовин, щоб «зловити кайф». Вони знижують не тільки своє здоров'я, а й здоров'я майбутніх дітей.
І етап. Дітей ділять на команди. Кожній команді пропонують створити картину «Здоров’я». (8-10 хв.)
ІІ етап. Командам потрібно презентувати свою картину і пояснити чому вони зобразили її саме так.(5 хв.)
ІІІ етап. Команди обмінюються картинами. Вчитель каже дітям порвати картину іншої команди.
ІV етап. Учням дається кілька хвилин щоб відновити картини.
V етап. Учні самостійно роблять висновки з проробленої роботи, по черзі даючи відповіді на такі запитання:
1. Що ви зрозуміли із щойно побаченого?
2. Що вам сподобалось у даній виховній?
3. Що вам не сподобалось у даній виховній?
Учитель доповнює відповіді учнів і дякує за увагу.
Висновки: життя це багатство, яке дається кожному із нас нашими батьками. А це можливо лиш при умові міцного здоров’я. Шкідливі звички ж розривають його на шматки як і ви розірвали картини інших команд,і як ви і самі бачили, склеївши ці шматки до купи, вони все одно не будуть мати того вигляду, що раніше, так і ваше здоров’я.