Тема : Зимові сюрпризи.
Мета : сформувати в учнів уявлення про характерні ознаки зими, розширювати знання дітей про сезонні зміни у живій та неживій природі; розвивати пізнавальний інтерес, уяву, мовлення; коригувати вади зв’язного мовлення; виховувати бережливе ставлення до навколишнього світу та особистого здоров’я.
Організація навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти.
I Фаза виклику.
Радо клас вітає нас,
Вже настав навчання час.
Привітайтесь :
- Добрий день!
Хай гарно розпочнеться новий день!
Психогімнастика «Усміхніться !»
(на столі різнокольорові смужки паперу. Дітям пропоную узяти смужку, що їм подобається).
- А тепер утворимо коло, порадіймо кожному кольору зими.
- - Порадійте зимовому дереву!
(діти посміхаються й підіймають угору смужку коричневого кольору).
- - Усміхніться небу ! (сірий, синій).
- - Усміхніться ялиночці!
(зеленій)
- - Усміхніться снігу ! (білий)
- - Порадійте горобині ! (Червона)
- - Діти, а тепер тихенько сідайте за парти.
Артикуляційна гімнастика . (Вправа «Млинці», «Смачне
варення» та «Грибочки»
Чистомовка:
Ла – ла – ла – вже зима до нас прийшла.
Сі – сі – сі – ми зібралися усі,
Ди – ди – ди – наступили холоди,
Лю – лю – лю – нашу зимоньку люблю.
- Діти! Яка зараз пора року?
- Який сьогодні день?
- Який місяць?
- Яке число?
- Яка погода за вікном?
- А у нас у класі тепло й затишно.
- Який ви маєте настрій? (чудовий, гарний, веселий)
На уроці ми повинні працювати чітко і улагоджено , а тому згадаймо правила , яких ми завжди дотримуємось на уроках :
А завдання наші такі :
- - Вірю в те, що кожен із вас дізнається багато нового і цікавого на сьогоднішньому уроці.
- Бажаю гарного настрою.
Сьогодні ми вирушаємо в чудову подорож, але саме куди, ви повинні здогадатися.
Закрийте будь-ласка очі слухайте та уявляйте : (муз супровід)
Читаю вірш про зиму.
- - Так , вірно у зимовий – казковий ліс.
- Тож , тема нашого уроку «Зимові сюрпризи».
II Фаза осмислення .
- - Що зображено на дошці?
- - Що ви ще бачите?
- - А чому дерево без листя ?
- - А що це за дерево?
Молодці!
- «У важку зимову пору природа вміє вдавати із себе голою, сплять трави, кущі і дерева. Під ковдрою снігу вони ховають могутню силу життя. Своє коріння. Сосни і ялинки зберігають своє насіння, міцно затиснувши їх у своїх кулачки – шишечки».
- А чи знаєте ви, що життя рослинам узимку зберігає снігова ковдра? Температура повітря під снігом тепліша ніж зовні, отже пухнаста ковдра зігріває рослин, не даючи їм змогу замерзнути.
- Ось , і у нашому казковому лісі є одне деревце якому дуже холодно і воно може замерзнути, але сподіваюсь, що такі гарні діти, як ви допоможете йому зігрітися взимку.
- - Якщо ви помітили то у кожного із вас лежать на парті що? (сніжинки)
- - То, як ми можемо допомогти деревцю? (вкрити сніжинками).
- - Так , вірно вкрити сніжинками, утворюючи снігову ковдру.
Асоціативний кущ.
- - З чим асоціюється слово зима? - - Які характерні ознаки зими ви знаєте? З чим ви пов’язуєте слово зима ? ( на дошці дерево. На нього діти кріплять сніжинки з вірною відповідею).
- - Молодці! Подивіться , яке чудове дерево ми отримали, тепер воно врятоване від переохолодження.
- Рятуючи деревце , ви напевно теж трішки замерзли і втомились, тож давайте відпочинимо і зігріємося.
Руханка
- Молодці ! Тихенько сідайте.
- То ж який колір має зима? (білий)
- А якщо я з вами не погоджусь? Давайте візьмемо до рук Лего і спробуємо сконструювати зиму . –
- Вона приносить нам холод і мороз. Якого кольору візьмемо цеглинку? (блакитний).
- - Річки вкриваються товстим шаром льоду (синій).
- - Так, чомусь дійсно холодно.
- - А хіба взимку не буває сонячних днів? (жовтий). Тільки чомусь це сонечко не гріє.
- - А де ж знайти тепло? (батареї, камін, одяг, помаранчевий) .
- -Зараз мені хочеться взяти до рук червоний . (Снігурі. Горобина, одяг, ).
- - Яке ж свято зустрічаємо взимку? (Новий рік, ялинка) (зелений).
- - Тож який колір у зими? (різнокольоровий) . Але перевагу надає білий колір.
(розпізнавання птахів, що не летять у вирій , за словесним описом . Для цього роздаю дітям картки із зображенням птахів , що зимують . Читаю дітям опис такої пташки , а діти повинні відшукати її на картці та насадити на дерево . Виграє та дитина, яка зробить найменшу кількість помилок.)
Опис пташок
Я – найгарніша пташка в зимовому лісі, мене здалеку видно! Голівка
чорна , грудка червона! Ще й
свистіти я вмію! (Снігур)
Я теж надзвичайно гарна пташка : маю
штанята червоні й червону шапочку на
голівці. Дзьобик мій гострий – гострий,
а крильця – строкаті. (Дятел)
Я спритна пташка і швидка! Маю
Коричневе забарвлення , але животик –
Світліший . стрибаю по дворах, крихти
Збираю. Завжди біля людей зимую. (Горобець)
А я найбільша скрекотуха. Пір’ячко
моє чорно-білого забарвлення ,
хвостик довгий , наче стріла. Коли ми
танцюємо, то так гарно розкриваємо
свій довгий хвостик віялом (Сорока)
Я невеличка, але дуже енергійна і
Рухлива пташка . Маю яскраву
Зовнішність. Черевце моє жовто-
Зелене і розділене чорною смужкою,
Щічки – білі, а крильця синьо-сірі
(Синичка)
Молодці!
- - Які тварини зимують у нашій місцевості?
Скажіть будь – ласка які тварини зимують у нашій місцевості ? ( Заєць, вовк, білка.)
- Молодці!
- - Діти , які зимові розваги ви знаєте ?
- - А що ви одягаєте коли йдете гуляти на двір?
А щоб ваші ручки не мерзли вам потрібно собі придбати рукавички . Ваше завдання знайти дві одинакові рукавички (праву й ліву)
- - Все ніби добре, але й нам зима приносить неприємності. Можна захворіти.
- - Як зберегти себе від цього?
- - Як поводитись на дорозі?
- - Де можна гратися?
- - Що може загрожувати ще? (бурульки, ожеледиця)
III Фаза рефлексії .
2 .Вправа « Продовж речення»
- Я дізнався/лася …
- Мені було цікаво…
- Мені б хотілося дізнатись більше про …
Тема : Зимові сюрпризи.
Мета : сформувати в учнів уявлення про характерні ознаки зими, розширювати знання дітей про сезонні зміни у живій та неживій природі; розвивати пізнавальний інтерес, уяву, мовлення; коригувати вади зв’язного мовлення, виховувати бережливе ставлення до навколишнього світу та особистого здоров’я.
Організація навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти
I Фаза виклику
Радо клас вітає нас,
Вже настав навчання час.
Привітайтесь :
- Добрий день!
Хай гарно розпочнеться новий день!
Психогімнастика «Усміхніться !»
(на столі різнокольорові смужки паперу. Дітям пропоную узяти смужку, що їм подобається).
- А тепер утворимо коло, порадіймо кожному кольору зими.
- Порадійте зимовому дереву!
(діти посміхаються й підіймають угору смужку коричневого кольору).
- Усміхніться небу ! (сірий, синій).
- Усміхніться ялиночці!
(зеленій)
- Усміхніться снігу ! (білий)
- Порадійте горобині ! (Червона)
- Діти, а тепер тихенько сідайте за парти.
Артикуляційна гімнастика . (Вправа «Млинці», «Смачне варення» та «Грибочки»
- Діти! Яка зараз пора року?
- Який сьогодні день?
- Який місяць?
- Яке число?
- Яка погода за вікном?
- А у нас у класі тепло й затишно.
- Який ви маєте настрій? (чудовий, гарний, веселий)
На уроці ми повинні працювати чітко і улагоджено , а тому згадаймо правила , яких ми завжди дотримуємось на уроках :
а)Правило піднятої руки.
б)Вміння слухати інших
в)Працювати активно
А завдання наші такі :
- Вірю в те, що кожен із вас дізнається багато нового і цікавого на сьогоднішньому уроці.
- Бажаю гарного настрою.
Сьогодні ми вирушаємо в чудову подорож, але саме куди, ви повинні здогадатися.
Закрийте будь-ласка очі слухайте та уявляйте : (муз супровід)
Читаю вірш про зиму
- Так , вірно у зимовий – казковий ліс.
Тож , тема нашого уроку «Зимові сюрпризи».
II Фаза осмислення
- Що зображено на дошці?
- Що ви ще бачите?
- А чому дерево без листя ?
- А що це за дерево?
Молодці!
- «У важку зимову пору природа вміє вдавати із себе голою, сплять трави, кущі і дерева. Під ковдрою снігу вони ховають могутню силу життя. Своє коріння. Сосни і ялинки зберігають своє насіння, міцно затиснувши їх у своїх кулачки – шишечки».
- А чи знаєте ви, що життя рослинам узимку зберігає снігова ковдра? Температура повітря під снігом тепліша ніж зовні, отже пухнаста ковдра зігріває рослин, не даючи їм змогу замерзнути.
- Ось , і у нашому казковому лісі є одне деревце якому дуже холодно і воно може замерзнути, але сподіваюсь, що такі гарні діти, як ви допоможете йому зігрітися взимку.
- Якщо ви помітили то у кожного із вас лежать на парті що? (сніжинки)
- То, як ми можемо допомогти деревцю? (вкрити сніжинками).
- Так , вірно вкрити сніжинками, утворюючи снігову ковдру.
Асоціативний кущ.
- З чим асоціюється слово зима? Які характерні ознаки зими ви знаєте? З чим ви пов’язуєте слово зима ? ( на дошці дерево. На нього діти кріплять сніжинки з вірною відповідею).
- Молодці! Подивіться , яке чудове дерево ми отримали, тепер воно врятоване від переохолодження.
- Рятуючи деревце , ви напевно теж трішки замерзли і втомились, тож давайте відпочинимо і зігріємося.
Руханка
- Молодці ! Тихенько сідайте.
- То ж який колір має зима? (білий)
- А якщо я з вами не погоджусь? Давайте візьмемо до рук Лего і спробуємо сконструювати зиму . Вона приносить нам холод і мороз. Якого кольору візьмемо цеглинку? (блакитний). Річки вкриваються товстим шаром льоду (синій). Так, чомусь дійсно холодно. А хіба взимку не буває сонячних днів? (жовтий) тільки чомусь це сонечко не гріє. А де ж знайти тепло? (батареї, камін, одяг, помаранчевий) . Зараз мені хочеться взяти до рук червоний . (Снігурі. Горобина, одяг, ). Яке ж свято зустрічаємо взимку? (Новий рік, ялинка) (зелений). Тож який колір у зими? (різнокольоровий) . Але перевагу надає білий колір.
(розпізнавання птахів, що не летять у вирій , за словесним описом . Для цього роздаю дітям картки із зображенням птахів , що зимують . Читаю дітям опис такої пташки , а діти повинні відшукати її на картці та насадити на дерево . Виграє та дитина, яка зробить найменшу кількість помилок.)
Опис пташок
Я – найгарніша пташка в зимовому лісі, мене
здалеку видно! Голівка
чорна , грудка червона! Ще й
свистіти я вмію! (Снігур)
Я теж надзвичайно гарна пташка : маю
штанята червоні й червону шапочку на
голівці. Дзьобик мій гострий – гострий,
а крильця – строкаті. (Дятел)
Я спритна пташка і швидка! Маю
Коричневе забарвлення , але животик –
Світліший . стрибаю по дворах, крихти
Збираю. Завжди біля людей зимую. (Горобець)
А я найбільша скрекотуха. Пір’ячко
моє чорно-білого забарвлення ,
хвостик довгий , наче стріла. Коли ми
танцюємо, то так гарно розкриваємо
свій довгий хвостик віялом (Сорока)
Я невеличка, але дуже енергійна і
Рухлива пташка . Маю яскраву
Зовнішність. Черевце моє жовто-
Зелене і розділене чорною смужкою,
Щічки – білі, а крильця синьо-сірі
(Синичка)
Молодеці!
Які тварини зимують у нашій місцевості?
Загадки (Зачитую загадки а діти відгадують , що то за тварина і як вона зимує, а потім засиляють ними ліс ( знаходять картинку і вішають на дошку).
- Молодці!
- Діти , які зимові розваги ви знаєте ?
- А що ви одягаєте коли йдете гуляти на двір?
А щоб ваші ручки не мерзли вам потрібно собі придбати рукавички . Ваше завдання знайти дві одинакові рукавички (праву й ліву)
- Все ніби добре, але й нам зима приносить неприємності. Можна захворіти.
- Як зберегти себе від цього?
- Як поводитись на дорозі?
- Де можна гратися?
- Що може загрожувати ще? (бурульки, ожеледиця)
III Фаза рефлексії
2 .Вправа « Продовж речення»
- Я дізнався/лася …
- Мені було цікаво…
- Мені б хотілося дізнатись більше про …
.