Тема : Зимові сюрпризи.

Про матеріал
Тема : Зимові сюрпризи. Мета : сформувати в учнів уявлення про характерні ознаки зими, розширювати знання дітей про сезонні зміни у живій та неживій природі; розвивати пізнавальний інтерес, уяву, мовлення; коригувати вади зв’язного мовлення; виховувати бережливе ставлення до навколишнього світу та особистого здоров’я.
Перегляд файлу

Тема : Зимові сюрпризи.

Мета : сформувати в учнів уявлення про характерні ознаки зими, розширювати знання дітей про сезонні зміни у живій та неживій природі; розвивати пізнавальний інтерес, уяву, мовлення; коригувати вади зв’язного мовлення; виховувати бережливе ставлення до навколишнього світу та особистого здоров’я.

 

Організація навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти.

I Фаза виклику.

  1. Ранкове коло. Вправа «Вітання»

Радо клас вітає нас,

Вже настав навчання час.

Привітайтесь : 

-          Добрий день!

Хай гарно розпочнеться новий день!

Психогімнастика «Усміхніться !»

(на столі різнокольорові смужки паперу. Дітям пропоную  узяти смужку, що їм подобається).

-          А тепер утворимо коло, порадіймо кожному кольору зими.

-          - Порадійте зимовому дереву!

(діти посміхаються й підіймають угору смужку коричневого кольору).

-          - Усміхніться небу ! (сірий, синій).

-          - Усміхніться ялиночці!

(зеленій)

-          - Усміхніться снігу ! (білий)

-          - Порадійте горобині ! (Червона)

-          - Діти, а тепер тихенько сідайте за парти.

Артикуляційна гімнастика . (Вправа «Млинці», «Смачне

варення» та «Грибочки»

Чистомовка:

Ла – ла – ла – вже зима до нас прийшла.

Сі – сі – сі – ми зібралися усі,

Ди – ди – ди – наступили холоди,

Лю – лю – лю – нашу зимоньку люблю.

  1. Щоденні новини (Синоптична хвилина)

-          Діти! Яка зараз пора року?

-          Який сьогодні день?

-          Який місяць?

-          Яке число?

-          Яка погода за вікном?

-          А у нас у класі тепло й затишно.

-          Який ви маєте настрій? (чудовий, гарний, веселий)

На уроці ми повинні працювати чітко і улагоджено , а тому згадаймо правила , яких ми завжди дотримуємось на уроках :

  1. Правило піднятої руки.
  2.                         Вміння слухати інших
  3. Працювати активно

А завдання наші такі :

  1. Не просто слухати, а чути;
  2.            Не просто дивитися, а бачити;
  3. Не просто відповідати, а міркувати;
  4.            Дружно і плідно працювати.

-          - Вірю в те, що кожен із вас дізнається багато нового і цікавого на сьогоднішньому уроці.

-          Бажаю гарного настрою.

  1. Діти, а урок у нас сьогодні незвичайний, цікавий.

Сьогодні ми вирушаємо в чудову подорож, але саме куди, ви повинні здогадатися.

 

Закрийте будь-ласка очі слухайте та уявляйте : (муз супровід)

Читаю вірш про зиму.

-          - Так , вірно у зимовий – казковий ліс.

-          Тож , тема нашого уроку «Зимові сюрпризи».

                   II Фаза осмислення .

  1. Робота з малюнком.

-          - Що зображено на дошці?

-          - Що ви ще бачите?

-          - А чому дерево без листя ?

-          - А що це за дерево?

Молодці!

  1. Розповідь вчителя.

-          «У важку зимову пору природа вміє вдавати із себе голою, сплять трави, кущі і дерева. Під ковдрою снігу вони ховають могутню силу життя. Своє коріння. Сосни і ялинки зберігають своє насіння, міцно затиснувши їх у своїх кулачки – шишечки».

-          А чи знаєте ви, що життя рослинам узимку зберігає снігова ковдра? Температура повітря під снігом тепліша ніж зовні, отже пухнаста ковдра зігріває рослин, не даючи їм змогу замерзнути.

-          Ось , і у нашому казковому лісі є одне деревце якому дуже холодно і воно може замерзнути, але сподіваюсь, що такі гарні діти, як ви допоможете йому зігрітися взимку.

-          - Якщо ви помітили то у кожного із вас лежать на парті що? (сніжинки)

-          - То, як ми можемо допомогти деревцю? (вкрити сніжинками).

-          - Так , вірно вкрити сніжинками, утворюючи снігову ковдру.

Асоціативний кущ.

-          - З чим асоціюється слово зима? - - Які характерні ознаки зими ви знаєте? З чим ви пов’язуєте  слово зима ? ( на дошці дерево. На нього діти кріплять сніжинки з вірною відповідею).

-          - Молодці! Подивіться , яке чудове дерево ми отримали, тепер воно врятоване від переохолодження.

-          Рятуючи деревце , ви напевно теж трішки замерзли і втомились, тож давайте відпочинимо і зігріємося.

Руханка

-          Молодці ! Тихенько сідайте.

  1. Робота з Лего.

-          То ж який колір має зима? (білий)

-          А якщо я з вами не погоджусь? Давайте візьмемо до рук Лего і спробуємо сконструювати зиму . –

-          Вона приносить нам холод і мороз. Якого кольору візьмемо цеглинку? (блакитний).

-          -  Річки вкриваються товстим шаром льоду (синій).

-          - Так, чомусь дійсно холодно.

-          -  А хіба взимку не буває сонячних днів? (жовтий).  Тільки чомусь це сонечко не гріє.

-          -  А де ж знайти тепло? (батареї, камін, одяг,  помаранчевий) .

-          -Зараз мені хочеться взяти до рук червоний . (Снігурі. Горобина, одяг, ).

-          -  Яке ж свято зустрічаємо взимку? (Новий рік, ялинка) (зелений).

-          - Тож який колір у зими? (різнокольоровий) . Але перевагу надає білий колір.

  1. Довідкове бюро «зимові місяці».
  2. Гра «Відгадай пташку»

(розпізнавання птахів, що не летять у вирій , за словесним описом . Для цього роздаю дітям картки із зображенням птахів , що зимують . Читаю дітям опис такої пташки , а діти повинні відшукати її на картці та насадити на дерево . Виграє та дитина, яка зробить найменшу кількість помилок.)

 

Опис пташок

 

Я – найгарніша пташка в зимовому лісі, мене здалеку видно! Голівка

чорна , грудка червона! Ще й

свистіти я вмію! (Снігур)

 

 

Я теж надзвичайно гарна пташка : маю

штанята червоні й червону шапочку на

голівці. Дзьобик мій гострий – гострий,
а крильця – строкаті. (Дятел)

 

 

Я спритна пташка і швидка! Маю

Коричневе забарвлення , але животик –

Світліший . стрибаю по дворах, крихти

Збираю. Завжди біля людей зимую.  (Горобець)

 

 

А я найбільша скрекотуха. Пір’ячко

моє чорно-білого забарвлення ,

хвостик довгий , наче стріла. Коли ми

танцюємо, то так гарно розкриваємо

свій довгий хвостик віялом (Сорока)

 

 

Я невеличка, але дуже енергійна і

Рухлива пташка . Маю яскраву

Зовнішність. Черевце моє жовто-

Зелене і розділене чорною смужкою,

Щічки – білі, а крильця синьо-сірі

(Синичка)

Молодці!

-          - Які тварини зимують у нашій місцевості?

 

  1.      .Гра «Хто як зимує»

Скажіть будь – ласка які тварини зимують у нашій місцевості ? ( Заєць, вовк, білка.)

-          Молодці!

  1. Робота в парах . Гра « Чарівна рукавичка»

-          - Діти , які зимові розваги ви знаєте ?

-          - А що ви одягаєте коли йдете гуляти на двір?

А щоб ваші ручки не мерзли вам потрібно собі придбати рукавички . Ваше завдання знайти дві одинакові рукавички (праву й ліву)

  1. Непередбачувана зима.

-          - Все ніби добре, але й нам зима приносить неприємності. Можна захворіти.

-          - Як зберегти себе від цього?

-          - Як поводитись на дорозі?

-          - Де можна гратися?

-          - Що може загрожувати ще? (бурульки, ожеледиця)

                      III Фаза рефлексії .

  1. Гра « Четвертий зайвий»
  1. Сніг, мороз, райдуга, бурульки.
  2.            Синиця, горобець, дятел, лелека.

       2 .Вправа « Продовж речення»

-          Я дізнався/лася …

-          Мені було цікаво…

-          Мені б хотілося дізнатись більше про …

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема : Зимові сюрпризи.

Мета : сформувати в учнів уявлення про характерні ознаки зими, розширювати знання дітей про сезонні зміни у живій та неживій природі; розвивати пізнавальний інтерес, уяву, мовлення; коригувати вади зв’язного мовлення, виховувати бережливе ставлення до навколишнього світу та особистого здоров’я.

 

Організація навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти

I Фаза виклику

  1. Ранкове коло. Вправа «Вітання»

Радо клас вітає нас,

Вже настав навчання час.

Привітайтесь :

-          Добрий день!

Хай гарно розпочнеться новий день!

  Психогімнастика «Усміхніться !»

(на столі різнокольорові смужки паперу. Дітям пропоную  узяти смужку, що їм подобається).

-          А тепер утворимо коло, порадіймо кожному кольору зими.

-          Порадійте зимовому дереву!

(діти посміхаються й підіймають угору смужку коричневого кольору).

-          Усміхніться небу ! (сірий, синій).

-          Усміхніться ялиночці!

(зеленій)

-          Усміхніться снігу ! (білий)

-          Порадійте горобині ! (Червона)

-          Діти, а тепер тихенько сідайте за парти.

  Артикуляційна гімнастика . (Вправа «Млинці», «Смачне варення» та «Грибочки»

  1. Щоденні новини (Синоптична хвилина)

-          Діти! Яка зараз пора року?

-          Який сьогодні день?

-          Який місяць?

-          Яке число?

-          Яка погода за вікном?

-          А у нас у класі тепло й затишно.

-          Який ви маєте настрій? (чудовий, гарний, веселий)

На уроці ми повинні працювати чітко і улагоджено , а тому згадаймо правила , яких ми завжди дотримуємось на уроках :

а)Правило піднятої руки.

б)Вміння слухати інших

в)Працювати активно

А завдання наші такі :

  1.      Не просто слухати, а чути;
  2.      Не просто дивитися, а бачити;
  3.      Не просто відповідати, а міркувати;
  4.              Дружно і плідно працювати.

-          Вірю в те, що кожен із вас дізнається багато нового і цікавого на сьогоднішньому уроці.

-          Бажаю гарного настрою.

  1. Діти, а урок у нас сьогодні незвичайний, цікавий.

Сьогодні ми вирушаємо в чудову подорож, але саме куди, ви повинні здогадатися.

 

Закрийте будь-ласка очі слухайте та уявляйте : (муз супровід)

Читаю вірш про зиму

-          Так , вірно у зимовий – казковий ліс.

Тож , тема нашого уроку «Зимові сюрпризи».

 

II Фаза осмислення

  1. Робота з малюнком.

-          Що зображено на дошці?

-          Що ви ще бачите?

-          А чому дерево без листя ?

-          А що це за дерево?

Молодці!

  1. Розповідь вчителя.

-          «У важку зимову пору природа вміє вдавати із себе голою, сплять трави, кущі і дерева. Під ковдрою снігу вони ховають могутню силу життя. Своє коріння. Сосни і ялинки зберігають своє насіння, міцно затиснувши їх у своїх кулачки – шишечки».

-          А чи знаєте ви, що життя рослинам узимку зберігає снігова ковдра? Температура повітря під снігом тепліша ніж зовні, отже пухнаста ковдра зігріває рослин, не даючи їм змогу замерзнути.

-          Ось , і у нашому казковому лісі є одне деревце якому дуже холодно і воно може замерзнути, але сподіваюсь, що такі гарні діти, як ви допоможете йому зігрітися взимку.

-          Якщо ви помітили то у кожного із вас лежать на парті що? (сніжинки)

-          То, як ми можемо допомогти деревцю? (вкрити сніжинками).

-          Так , вірно вкрити сніжинками, утворюючи снігову ковдру.

  Асоціативний кущ.

-          З чим асоціюється слово зима? Які характерні ознаки зими ви знаєте? З чим ви пов’язуєте  слово зима ? ( на дошці дерево. На нього діти кріплять сніжинки з вірною відповідею).

-          Молодці! Подивіться , яке чудове дерево ми отримали, тепер воно врятоване від переохолодження.

-          Рятуючи деревце , ви напевно теж трішки замерзли і втомились, тож давайте відпочинимо і зігріємося.

  Руханка

-          Молодці ! Тихенько сідайте.

  1.    Робота з Лего

-          То ж який колір має зима? (білий)

-          А якщо я з вами не погоджусь? Давайте візьмемо до рук Лего і спробуємо сконструювати зиму . Вона приносить нам холод і мороз. Якого кольору візьмемо цеглинку? (блакитний). Річки вкриваються товстим шаром льоду (синій). Так, чомусь дійсно холодно. А хіба взимку не буває сонячних днів? (жовтий)  тільки чомусь це сонечко не гріє. А де ж знайти тепло? (батареї, камін, одяг,  помаранчевий) . Зараз мені хочеться взяти до рук червоний . (Снігурі. Горобина, одяг, ). Яке ж свято зустрічаємо взимку? (Новий рік, ялинка) (зелений). Тож який колір у зими? (різнокольоровий) . Але перевагу надає білий колір.

  1.    Довідкове бюро «зимові місяці».
  2.    Гра «Відгадай пташку»

(розпізнавання птахів, що не летять у вирій , за словесним описом . Для цього роздаю дітям картки із зображенням птахів , що зимують . Читаю дітям опис такої пташки , а діти повинні відшукати її на картці та насадити на дерево . Виграє та дитина, яка зробить найменшу кількість помилок.)

 

Опис пташок

 

Я – найгарніша пташка в зимовому лісі, мене

 здалеку видно! Голівка

чорна , грудка червона! Ще й

свистіти я вмію! (Снігур)

 

 

Я теж надзвичайно гарна пташка : маю

штанята червоні й червону шапочку на

голівці. Дзьобик мій гострий – гострий,
а крильця – строкаті. (Дятел)

 

 

Я спритна пташка і швидка! Маю

Коричневе забарвлення , але животик –

Світліший . стрибаю по дворах, крихти

Збираю. Завжди біля людей зимую.  (Горобець)

 

 

А я найбільша скрекотуха. Пір’ячко

моє чорно-білого забарвлення ,

хвостик довгий , наче стріла. Коли ми

танцюємо, то так гарно розкриваємо

свій довгий хвостик віялом (Сорока)

 

 

Я невеличка, але дуже енергійна і

Рухлива пташка . Маю яскраву

Зовнішність. Черевце моє жовто-

Зелене і розділене чорною смужкою,

Щічки – білі, а крильця синьо-сірі

(Синичка)

 

 

Молодеці!

Які тварини зимують у нашій місцевості?

 

 

  1.    Гра «Хто як зимує»

Загадки (Зачитую загадки а діти відгадують , що то за тварина і як вона зимує, а потім засиляють ними ліс ( знаходять картинку і вішають на дошку).

-          Молодці!

  1.    Робота в парах . Гра « Чарівна рукавичка»

-          Діти , які зимові розваги ви знаєте ?

-          А що ви одягаєте коли йдете гуляти на двір?

А щоб ваші ручки не мерзли вам потрібно собі придбати рукавички . Ваше завдання знайти дві одинакові рукавички (праву й ліву)

  1.    Непередбачувана зима.

-          Все ніби добре, але й нам зима приносить неприємності. Можна захворіти.

-          Як зберегти себе від цього?

-          Як поводитись на дорозі?

-          Де можна гратися?

-          Що може загрожувати ще? (бурульки, ожеледиця)

 

III Фаза рефлексії

  1. Гра « Четвертий зайвий»
  1.   Сніг, мороз, райдуга, бурульки.
  2. Синиця, горобець, дятел, лелека.

                    2 .Вправа « Продовж речення»

-          Я дізнався/лася …

-          Мені було цікаво…

-          Мені б хотілося дізнатись більше про …

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                         

.

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
11 березня
Переглядів
32
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку