Тема. Зв’язок прикметників з іменниками. Роль прикметників у мовленні.

Про матеріал
Тема. Зв’язок прикметників з іменниками. Роль прикметників у мовленні.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Урок

Української мови у 3 класі

 

 

      

 

 

 

Тема.      Зв’язок прикметників з іменниками. Роль прикметників у мовленні.

                Редагування тексту.

Мета.      Повторити і поглибити знання про зв’язки прикметників з іменниками;

                Удосконалювати вміння розпізнавати прикметники, ставити до них       

                питання, навички каліграфічного письма. Розвивати мовлення;

                збагачувати словниковий запас учнів; виховувати уважність.

 

Обладнання:       картки, кольорові цеглинки.

Тип уроку:          комбінований.

Освітні галузі:    мовно-літературна, соціальна.

 

Перебіг уроку

1.   Вступна частина.

     Організація класу.

  • Вітаю на уроці української мови.

Як зробити день веселим?

Усміхнися всім навколо: небу, сонцю, квітам, людям. І тоді обов’язково

День тобі веселим буде!

 

 2.   Основна частина.

    1). Актуалізація опарних знань.

 Відгадайте загадку:

«Запашний, білий, чорний, смачний, свіжий.» ( хліб )

«Легенька, холодна, маленька, пухнаста.» ( сніжинка )

  • На які питання відповідають слова, що допомогли вам відгадати загадки?
  • На що вказують ці слова?
  • Як називається частина мови, яка вказує на ознаку предмета?

      2). Вибірковий диктант.

     -   Запишіть тільки прикметники. Доведіть одні одним, що роботу виконали

         правильно. 

Крихітні сніжинки

упали  на поріг

і задзвенів дитячий

веселий, щирий сміх

 

Таке маленьке диво

знайшли ми у дворі

і стали враз щасливі

та радісні усі.

 

Малесенькі сніжинки –

дарунок, диво з див!

Мабуть, це ельф зимовий

сніжинки  розгубив ( Ольга Зубер ).

 

3.    Мотивація  навчальної діяльності.

- Хочете більше дізнатися про прикметники? Тоді – до навчання!

 

4.     Повідомлення теми і мети уроку.

5.     Вивчення нового матеріалу.

Лінгвістична казка.

Казка про Прикметник

Жив-був на світі Прикметник. У нього було багато друзів Іменників. Вони супроводжували Прикметника скрізь, підтримували його, без них він не знав якаго він роду і в якому числі стоїть. Але одного разу Прикметник вирішив, що йому не потрібні друзі – іменники, і пішов шукати собі нових товаришів. Дорогою він зустрів Дієслово і вирішив подружитися з ним. Але з цього нічого не вийшло, бо Дієслово не захотіло прийняти таку дружбу. Потім Прикметник вирішив заприятелювати з Числівником. Та і ця дружба закінчилась невдачею. Засмучений Прикметник вирішив вибачитись перед іменниками. Ті його пробачити. І з того часу Прикметник та Іменник – друзі-нерозлий вода.

- А чому вони такі друзі сьогодні ми дізнаємось?

 

6.   Робота з підручником. ( ст. 69-70 )

     Виконання вправи 194.

 -  Опишіть сніжинку за допомогою прикметників.

7.   Каліграфічна хвилинка.

Приклад: З, з, зм, зимовий

8.   Модуль практики.

     Виконання вправи 195.

- Відредагуйте текст. Замініть прикментники так, щоб вони стояли в потрібній формі.

9.   Музична пауза. Хвилинка відпочинку.

 

10.   Робота з правилом

        Виконання вправи 196.

- За зразком запишіть іменники і зв'язані з ними прикметники. Знайдіть та запишіть споріднені слова. Позначте корінь. ( Використання цеглинок ) 

 

3)    Закріплення нових знань у проуесі практичної діяльності.

 1.   Виконання завдань на картках.

       1 група

- Запишіть речення, добираючи прикметники: Сергійко змайстрував (який?)...кораблик. Оленка чикала (яке?)… оповідання.

       2 група

  • Записати речення добираючи прикметники.

Яскраво світить (яке?)… сонечко. У моєї матусі (які?)… руки.

  • Виграє та група, яка дібрала більше прикметників до іменника.

 2.   Філворт « Знайди прикметники»

    г

    а

    р

    я

    ч

    и

    й

    в

    а

    а

    й

    ц

    у

    к

    е

    н

    г

    ш

    щ

    з

    ф

    г

    і

    р

    с

    ь

    к

    и

    й

    і

    я

    ч

    с

    в

    о

    д

    н

    и

    й

    ч

    д

    з

    в

    і

    н

    к

    и

    й

    в

    п

    к

    и

    с

    л

    и

    й

    п

    р

    о

    д

    в

    м

    и

    н

    у

    л

    и

    й

    п

    д

    с

    м

    п

    р 

    и

    я

    з

    н

    и

    й

    й

    і

    п

    р

    м

    и

    т

    ь

    б

    ю

    м

    в

    д

    я

    ч

    н

    и

    й

    с

    м

-    Знайдіть прикметники і доберіть до них іменники.

 

3). Заключна частина. Підсумок уроку.

     1. Рефлексійний аназій.

- Учні висловлюють свої емоції, враження за допомогою цеглинок.

     2. Домашнє завдання.

Вправа 197. ( Інструктаж щодо виконання домашнього завдання ).

 



    


 

 

 

docx
Додано
22 лютого 2023
Переглядів
306
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку