8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Тема Звуки [шч], позначення їх літерою «ш». Л.Гуцало «На пеньочку…»

Про матеріал
Відпрацьовування артикуляції звуків [ш] [ч] [ч´];звукосполучення [шч], [шч´]; ознайомлення з літерою Щ щ . Використання цікавих видів робіт по формуванню навички читання з новими буквами; розвивати вміння висловлювати власні погляди про поняття « Що таке щастя?»; виховування бажання бути щасливим і робити інших щасливими. До матеріалу додаються інтернет ресурси і власна презентація до уроку.
Перегляд файлу

                                  Українська мова для 1класу по НУШ

За підручником С. Тарнавської і В.Науменко

Тема:  Звуки [шч]позначення їх літерою Щ щ. Звуковий аналіз слів. Опрацювання текстів « На пеньочку…» Л.Г уцало, « Що таке щастя?»За В. Сухомлинським.

Мета: закріпити артикуляцію звуків [ш] [ч] [ч´]; вивчити букву Щщ, звукосполучення  [шч], [шч´]; удосконалювати вміння виконувати звуко- буквений аналіз слів; формувати навичку читання з новими буквами; вчити висловлювати власні  погляди  про поняття  « Що таке щастя?»; виховувати  бажання бути щасливим і робити інших щасливими.

Обладнання:  презентація до уроку, відео «Букви «Щ щ» на позначення звукосполучення шч.»

https://www.youtube.com/watch?v=F2MKbDQsEEI, «Буква щ, її звукове значення»,

Весела пісенька про дощик "КРАПЛИНКИ"

https://www.youtube.com/watch?v=KZsglJrZSkI

                                                 Хід уроку

І.Організаційний момент. (1 слайд)

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти,

На уроці не дрімати,

А старанно працювати.

ІІ.Актуалізація опорних знань учнів.

1.Повторення вивчених звуків і букв.

З нами разом будуть вчитися казкові герої.  (2 слайд)

А ось і перший герой послухайте загадку.

Загадка

Вона Буратіно вчила писати,
І ключ золотий допомагала шукати.
Та дівчинка-лялька з великими очима,
Як блакитного неба височінь, волоссям,
На милому обличчі — чепурненька ніс.
                                                  Як її ім'я? Відповідай на питання. (Мальвіна)  (3слайд)

-Мальвіна дуже розумна дівчинка. Вона вчила розуму Буратіно. Давайте разом з Мальвіною і повторимо , що ми знаємо по букви і звуки.

-Діти, відкриємо форзац букваря і попрацюємо.

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_E5949.jpg-Знайдіть усі букви на позначення голосних звуків. Скільки їх?(10:  а, е, є, и, і, ї, о, у, ю, я.)

- Назвіть  букви , що на початку складу позначають сполучення приголосного м’якого звука [й´] зголосним.

(Я, ю, є, ї)

-Знайдіть букви , що позначають  приголосні звуки від Б до З.

-Назвіть букви від Т до З у зворотному порядку. Яка з цих літер позначає один приголосний звук? (Й). А які  не мають звукової  пари?(Р, н, м, л, й)

- Назвіть  букви, що позначають парні тверді і м’які приголосні звуки.(Б-П, Д-Т, З-С, Г-Х, Ґ-К, Ж-Ш)

2.Закріплення артикуляції звуків [ш], [ш´].

-А зараз поспішає до нас ще один казковий герой.

                                                                   2              

Загадка

Є  бабуленька одна

І весела , і чудна.
Сумку ця бабуся носить –

В ній там щур сидить

І шкоду людям робить.

Їм без пустощів ніяк.

-Хто ж ця дивна бабця?  (Шапокляк)  (4слайд)

-Вона нам принесла скоромовку  (5 слайд)

Послухайте скоромовку.

-Який приголосний звук зустрічається  в ній  на початку слів найчастіше? ([ш])

-Послухайте скоромовку ще раз. Якщо почуєте приголосний твердий звук [ш] на початку слова, то плесніть у долоні. Давайте перевіримо ці слова: (Шурі, шила, шовком, шерстю, шви, шубка)

 -У якому слові звучить мякий звук [ш´]?(Нашій)

Потренуйтеся чітко вимовляти звук [ш]. Це нам знадобиться для вивчення нової букви.

3.Закріплення артикуляції звуків [ч] [ч´].

-А зараз відгадайте загадку і дізнаєтесь,  яку букву він нам приніс.

Загадка

 

Він дружок звірятам, дітям,
Він живий, як я і ти,
C:\Users\User\Desktop\НУШ все\казкові герої\330026694634_05-oct.-23-18.38.gifТа таких на білім світі
Нам ніде більш не знайти.
Це тому, що він не пташка,
Не лисиця, не комашка,
Не котисько, не щеня,
Не бабак, не вовченя.
Він знімається в кіно
І відомий всім давно.
Упізнать його неважко,
Адже зветься…(Чебурашка)  (6 слайд)

- З якої літери починається ім’я  Чебурашки?(Ч)  Давайте промовимо звук, який позначає ця буква. ([ч])- Який він за вимовою?(Приголосний,твердий)

-А ось ще дивовижний герой.

Загадка

В Італії він народився,
Родиною дуже гордився.
Він не просто цибулина,
Вірний друг це…(Чіполіно)  (6 слайд)         

                                                                  

                                                     3

-Давайте промовимо Чіполіно. Який ми чуємо звук на початку ?( [ч´].)

Отже, ми можемо зустрічати у словах звуки [ч] [ч´].

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

-Ми з вами підготувалися до вивчення нової букви, а яка це буква  і які саме звуки вона позначає ,вам розповість Мовка https://www.youtube.com/watch?v=F2MKbDQsEEI

( зупинити слайд на 0.55 секунді)

-Отже, сьогодні ми будемо вивчати літеру щ. (7 слайд)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

-Відкрийте підручник на ст.60

1. Проаналізуємо звуковий аналіз слова щука і ящірка.

-Подивіться на фантазію у підручнику. На кого схожа буква щ?(На щуку з великими плавцями.)

2. Читаємо слова у стовпчиках на поєднання букв ч і щ з голосними.

ча

чо

чи

чу

че

--о

ща

що

щи

щу

ще

-Отже, коли ми промовляємо букву щ. ми чуємо два звуки.

2.Утворення і читання слів. Гра «Зє днай за стрілочками»(ст.60)

до                                        бор               

ля                        щ             пла                   щ

ку                                       хру

 

Лящ- це немаленька всеїдна  риба, яка поїдає молюсків ,черв’яків, личинок, а також  рослин.(8слайд)

-Хрущ – або травневий жук  швидко літає . Його швидкість 2/3 м за с. Іноді за день він може пролетіти  20 км. А вгору може підніматися  до 100м.

3.Робота над загадкою у підручнику на ст.60.

Він скрізь: у полі і в саду,

 А в дім не попаде,

І я тоді лиш з дому йду,

 Коли вже він не йде.(Дощ)

-Якими буквами ми  позначимо два перші звуки?(Буквами д,о)

-Назвіть два звуки, що залишилися не позначеними буквами.( [ш] [ч]). Ці звуки позначаються однією буквою щ.

-Але ми не боїмося дощика. Разом з ним відпочинемо.

ІV.Фізхвилинка. Весела пісенька про дощик "КРАПЛИНКИ"

https://www.youtube.com/watch?v=KZsglJrZSkI

4.Робота над віршиком «На пеньочку …»Л. Гуцало

1.Первинне читання вчителем.

-Ви , діти, уважно слухайте, а потім скажете, що шепоче вуж.

На пеньочку вуж лежить.

Він шепоче і шипить:

-Ща, щі, щу,

Щи, щі, ще-ще!

Грій же, сонечку, іще!

                                                                4

Вужі- це  стрункі неотруйні змії. Їх легко відрізнити від отруйних змій  - найчастіше вони чорні  з парою великих жовтих плям в задній частині голови. 

2.Читання дітьми мовчки.

- Прочитайте мовчки,чітко промовляйте слова з літерою щ. Потім скажете, з яким проханням звертається вуж до сонечка.

3.Робота над текстом «Що таке щастя?» За В. Сухомлинським.(на ст.61)

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_E6133.jpg-А зараз послухайте загадку Суржика? Про що вона?

https://www.youtube.com/watch?v=F2MKbDQsEEI

 ( початок з 0.55 секунди)

-Так про що була загадка ? (Про щастя)

-Так що таке щастя?

(Це, коли мама і тато вдома. Всі лагідні і здорові. Коли тепло і затишно на душі від радості і любові.)

1.Первинне читання вчителем.

-А тепер я прочитаю текст «Що таке щастя?», а потім скажете   як автор пояснив , що таке щастя?

-Щастя , коли співочих пташок ніхто в клітку не зачиняє. І щоб мама не плакала і не журилася.

2.Читання дітьми мовчки.

_А між  ким відбулася розмова про щастя?( Між мамою і дитиною.)

- Прочитайте мовчки,чітко промовляйте слова з літерою щ. І ще раз уважно прочитайте пояснення автора про щастя.)

3.Вибіркове читання.

- Прочитайте діалог між мамою і дитиною.

-Чому щастя, коли мама не журиться?(Бо коли мама журиться,то в мене сльози на очах?)

-А як ви розумієте. Що таке щастя?(Зробите відеозйомку і мені перешлете.)

VІ. Підсумок уроку.( 9 слайд)

- Яку нову букву ми вивчили на уроці? Які звуки вона позначає?

- У яких словах зустрічалася літера щ?

- Чи сподобалася вам наша сьогоднішня зустріч?

-Отже, вдома перечитайте текст «Що таке щастя?» За В. Сухомлинським. Перегляньте ще раз  відео «Розповідь Мовки і Суржика». Спробуйте розповісти «Що таке щастя».

   Бажаю всім  гарного настрою. До нової зустрічі.

 

 

docx
Додано
6 квітня
Переглядів
121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку