Психічна і духовна складова здоров’я
ІІ варіант
Виберіть одну правильну відповідь
1. Період суттєвих психологічних змін, розвитку інтелектуальної та емоційної сфер,
появи нових потреб і можливостей, формування характеру і особистої системи
цінностей - це:
А. Підлітковий вік. В. Психологічний розвиток.
Б. Духовний розвиток. Г. Соціальний розвиток.
2. Здатність отримувати інформацію з навколишнього світу і ефективно
опрацьовувати її, щоб відповідним чином реагувати на те, що відбувається,
називають:
А. Навички. Б. Навчання. В. Інтелект. Г. Розвиток.
3. Навмисно, унаслідок свідомо поставленої мети, виникає:
А. Зорова ілюзія. В. Довільна увага.
Б. Мимовільна увага. Г. Вольове зусилля.
4. Оберіть правильне твердження стосовно життєвих цінностей людей.
А. До життєвих цінностей не належить упевненість у собі.
Б. Життєві цінності людини відбиваються у її вчинках.
В. Про здоров'я не можна говорити як про універсальну людську цінність.
Г. Життєві цінності — це те, що люди вважають неважливим для свого життя.
5. Пам'ять — це:
А. Неправильне, спотворене сприйняття
Б. Закріплення, збереження і наступне використання попереднього досвіду.
В. Спрямованість свідомості, зосередженість на важливих для людини предметах і
явищах.
Г. Психічний процес, спрямований на відображення предметів навколишнього світу
в сукупності всіх їхніх якостей.
6. Розвитку уваги сприяє:
А. Підготовка уроків при ввімкненому телевізорі.
Б. Бажання швидше виконати завдання і зайнятися чим-небудь більш цікавим.
В. Виконання домашнього завдання пізно вночі.
Г. Інтерес до досліджуваного предмета.
7. Конфлікти поглядів слід розв′язувати шляхом:
А. Переговорів. В. Прояву толерантності.
Б. Поступки. Г. Відсторонення від конфлікту.
8. Якщо сторони конфлікту використовують конфліктогени, то це:
А. Розпалює конфлікт. В. Залагоджує конфлікт.
Б. Ніяк не впливає на конфлікт.
Виберіть декілька правильних відповідей
9. До позитивних емоцій належить:
1. Злість. 2. Задоволення. 3. Страх. 4. Інтерес. 5. Натхнення. 6. Гнів. 7. Радість.
10. До духовних потреб належить:
1. Голод. 2. Спрага. 3. Саморозвиток. 4. Сон. 5. Спілкування.
6. Визнання власних досягнень. 7. Турбота про членів родини.
11. Встановіть відповідність між емоціями та причинами їх виникнення:
1. Гнів. А. Виникає в людини при переживанні реальної або уявної небезпеки,
2. Сором. загрози для життя, здоров'я, благополуччя.
3. Страх. Б. З'являється тоді, коли людину ображають, обманюють, коли вона
дізнається про те, що їй заважають досягти певної мети.
В. Виникає внаслідок усвідомлення власного невміння,
нерозважливості і стримує людину від ганебних учинків.
Д. Виражається в тому, що людина вороже ставиться до тих, хто в
чомусь її перевершив.
12. Встановіть відповідність між видами емоційних станів та їх прикладами.
1. Відчуття. А. Огида, радість, здивування, сум, інтерес.
2. Емоції. Б. Зір, слух, смак, нюх, дотик.
3. Почуття. В. Повага, провина, любов, щастя, задоволення.
Г. Комок в горлі, холод в тілі, серцебиття, спрага.
Завдання відкритого типу
13. Яку самооцінку мають формувати підлітки? Чому?
14. Чи можливо жити без конфліктів? Які риси характеру і поведінки допоможуть
уникати конфліктних ситуацій?
Укажіть правильне твердження стосовно життя людини:
життєві цінності людей формуються в біологічній сфері
культура формує діяльність людини, її мислення й почуття, інтереси, оцінки й моральні норми
життєві цінності не є індивідуальними
цінності не можуть змінюватися протягом життя
Вибірковість сприйняття залежить насамперед від:
розмірів предметів, що сприймаються
кольору предметів, що сприймаються
наших потреб, які існують у даний момент
кількості предметів, що сприймаються
Запам'ятовуванню буде сприяти таке правило:
поставтеся до матеріалу, що запам'ятовується, байдуже
намагайтеся зрозуміти матеріал, формуйте в себе свідомий вольовий намір запам'ятати його
учіть і повторюйте великими порціями
при запам'ятовуванні великих порцій матеріалу обов'язково ввімкніть телевізор або радіоприймач
Світлі предмети на темному тлі всім і завжди здаються більшими, а темні на світлому — меншими. Це є прикладом:
галюцинацій
порушення нормальних функцій мозку
оптичні ілюзії
вибірковості уваги
Типи сприйняття інформації, які є важливими для навчання:
Зір Слух Дотик Смак Нюх