ТЕМАТИЧНА ДІАГНОСТУВАЛЬНА РОБОТА
5 КЛАС НУШ (різнорівневі завдання)
За модельною програмою «Зарубіжна література» (авторки: Н. І. Богданець-Білоскаленко, В. В. Снєгірьова, О. Л. Фідкевич)
рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ МОН №795 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України № 1031, 2021 р. ).
За творами : німецька народна казка «Пані Метелиця», французька народна казка «Дроворубова донька», арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець»
(перша подорож), японська народна казкиа «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик».
Тема «ВСТУП. КАЗКА. ФОЛЬКЛОРНІ КАЗКИ»
Початковий рівень
Завдання з вибором однієї правильної відповіді ( кожна правильна відповідь на запитання 1-6 оцінюється в 0,5 бала - всього 3 бали).
1. Фольклор – це…
А) усна народна творчість;
Б) художня література;
В) казки народів світу.
2. Народна казка відрізняється від літературної тим, що:
А) має конкретного автора;
Б) не має конкретного автора;
В) авторів два.
3. «…І жили вони довго та щасливо» - це:
а) кінцівка казки;
б) зачин казки;
в) основна частина.
4.Синдбад-Мореплавець здійснив………подорожей:
а) 10;
б) 5;
в) 7.
5. Кому допомогла пасербиця в казці «Пані Метелиця»?
а) дроворубу;
б) яблуні;
в) перехожему.
6. Чому дроворубова донька пішла у закриту кімнату?
а) їй стало цікаво;
б) її сестри попросили її відчинити;
в) вона почувала себе одинокою.
Середній рівень
За кожне правильно виконане завдання – 1 бал.
7. Встановити відповідність між назвою казки та народом, який її створив:
Народ, який створив казку |
Назва казки |
1.Японська народна казка |
А. “Дроворубова донька»” |
2.Арабська народна казка |
Б. “Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик” |
3.Французька народна казка |
В. “Синдбад-Мореплавець” |
4.Німецька народна казка |
Г. “Пані Метелиця” |
8. Встановити відповідність між головною думкою казки та її назвою :
Головна ідея казки |
Назва казки |
1.Уславлення почуття любові та осуд меркантильності у всіх її виявах. |
А. «Синдбад-Мореплавець» |
2. Уславлення любові до праці та осуд лінощів та неробства, жорстокого ставлення до близьких людей. |
Б. “Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик” |
3.Казка прославляє вірних та хоробрих, що борються за справедливість проти кривди, вихваляє душевну доброту, вчить поважати батьків. |
В. «Дроворубова донька» |
4.Розповідь про людську долю, яка щедра до тих, хто щирий серцем, сміливий у вчинках, витривалий у випробуваннях. |
Г. “Пані Метелиця” |
9. Установіть відповідність між цитатами і назвами казок:
Цитата |
Назва казки |
1. «Як почула дівчинка такі ласкаві слова, їй відлягло від серця, вона залишилась у бабусі й негайно стала до роботи». |
А. «Синдбад-мореплавець» |
2.«Давно колись жили собі чоловік і жінка, та не було в них дітей.» |
Б. «Пані Метелиця» |
3.«Коли я підріс, то став жити розкішним і безтурботним життям.» |
В. «Дроворубова донька» |
4.«І наречена спокусилася: обміняла свого нареченого на сережки та браслет з діамантами.» |
Г. «Іссумбосі, або хлопчик-мізинчик» |
Достатній рівень
Дайте відповіді на запитання:
(кожна правильна відповідь оцінюється в 1,5 бала).
10. Антитеза – це: Напишіть приклад.
11. Мандрівний сюжет – це: Напишіть приклад.
Високий рівень
(максимальна кількість балів за виконане завдання – 3 бала)
12. Написати невеликий твір ( 5-7 речень) на одну із запропонованих тем:
^Мій улюблений казковий герой.
^Чому вчать нас казки?
^Казка, яка запам’яталася мені найбільше…