Урок.Презентація "Розвиток критичного мислення на уроках зарубіжної літератури"

Про матеріал
Даний матеріал можна використати на уроках зарубіжної літератури у 54 класі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

презентація на тему: Підготувала:вчитель зарубіжної літературикатегорія вища. Великоснітинського ліцею. Прокопова Галина Олександрівна. Активні методи навчання, розвиток критичного мислення та творчих здібностей на уроках зарубіжної літератури

Номер слайду 2

КОЖНА СПРАВА З КОРИСТЮ Інакше навіщо?Кожна справа дітям Інакше навіщо? Кожна справа творчо Інакше навіщо?Педагогічне кредовласна світлина

Номер слайду 3

Проблема, над якою працюю:«АКТИВНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ,РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ТА ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ НА УРОКАХ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ».

Номер слайду 4

Мета впровадження проблемної теми в практику. НАБУТТЯ УЧНЯМИ ДОСВІДУ САМОСТІЙНОЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. СТИМУЛЮВАННЯ ІНТЕРЕСІВ УЧНІВ ДО НАВЧАЛЬНОГО ПРЕДМЕТА. ГЛИБОКЕ ЗАСВОЄННЯ ПРОГРАМНОГО МАТЕРІАЛУ. РОЗВИТОК ЗДАТНОСТІ ДО КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ТА КРИТИЧНИХ СУДЖЕНЬ. ФОРМУВАННЯ НЕЗАЛЕЖНОЇ ТОЧКИ ЗОРУ Й ВИЯВЛЕННЯ ПОВАГИ ДО ПОГЛЯДІВ ТОВАРИШІВ. ВМІННЯ ПРАЦЮВАТИ В ГРУПАХ, В ПАРАХ. ПРИЩЕПЛЕННЯ ІНТЕРЕСУ ДО ЛІТЕРАТУРИ

Номер слайду 5

Що таке критичне мислення?Це процес аналізу, синтезування й обгрунтування оцінки достовірності,цінностіІнформації. Властивість сприймати ситуацію глобально, знаходити причини й альтернативи. ЗДАТНІСТЬ ГЕНЕРУВАТИ ЧИ ЗМІНЮВАТИ СВОЮ ПОЗИЦІЮ НА ОСНОВІ ФАКТІВ Й АРГУМЕНТІВ, КОНКРЕТНО ЗАСТОСОВУВАТИ ОТРИМАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ДО ПРОБЛЕМ І ПРИЙМАТИ ЗВАЖЕНІ РІШЕННЯ ЧОМУ ДОВІРЯТИ ТА ЩО РОБИТИ ДАЛІ.

Номер слайду 6

Важливі ключові характеристики, які має критичне мислення: СВОБОДА ТА САМОСТІЙНІСТЬ(ЗДАТНІСТЬ ВИСЛОВЛЮВАТИ ІДЕЮ НЕЗАЛЕЖНО ВІД ІНШИХ)ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ НЬОГО-ВІДПРАВНА,А НЕ КІНЦЕВА ТОЧКА ДЛЯ РОЗВИТКУПОЧИНАЄТЬСЯ З ПОСТАНОВКИ ПИТАНЬ ТА ПРОБЛЕМ, ЯКІ ПОТРІБНО ВИРІШИТИЄ СОЦІАЛЬНИМ ПРОЦЕСОМ,КОЛИ МИ ДІЛИМОСЯ СВОЇМИ ДУМКАМИ,СПЕРЕЧАЄМОСЯ,ОБГОВОРЮЄ-МО,ЗАПЕРЕЧУЄМО-МИ ПОГЛИБЛЮЄМО СВОЮ ПОЗИЦІЮ

Номер слайду 7

Але для чого потрібно розвивати критичне мислення ?Що воно дає людині?ВІДЧУТТЯ СВОБОДИ ВЛАСНОЇ ВОЛІРОЗШИРЕННЯ ГОРИЗОНТІВ (БАЧЕННЯ СВІТУ ШИРШИМ,ГЛИБШИМ,ЦІКАВІШИМ)ЯК ЖЕ НАВЧИТИ КРИТИЧНО МИСЛИТИ? І ТУТ НА ДОПОМОГУ ПРИХОДИТЬ ЛІТЕРАТУРА ЗІ СВОЇМИ ТВОРАМИ,З ПРОБЛЕМАМИ, ЩО ПОРУШУЮТЬСЯ В НИХ, З ЛІТЕРАТУРНИМИ ГЕРОЯМИ.

Номер слайду 8

Основою технології критичного мислення є трифазна структура уроку:123 ВИКЛИКОСМИСЛЕННЯ РЕФЛЕКСІЯ

Номер слайду 9

Щоб розвивати вміння спілкуватися,вислуховувати іншу думку, змінювати свою думку під впливом переконливіших аргументів,практикую дискусії в групах. Lo. СТАДІЯ ВИКЛИКУ - ПОЧАТКОВЕ ЗАЦІКАВЛЕННЯ УЧНЯ МЕТОДИ РОБОТИ: РОБОТА В ГРУПАХ,МОЗКОВА АТАКА,ГРОНУВАННЯ,ГРА «Я-ТОБІ,ТИ-МЕНІ». ЕФЕКТИВНИМИ Є ЛІТЕРАТУРНІ ДИКТАНТИ, ЗОКРЕМА «ТАК» ЧИ «НІ»,ПОРУШЕННЯ ПОСЛІДОВНОСТІ. НА ЦЬОМУ ЕТАПІ ВИРІШУЮТЬСЯ ТРИ ЗАВДАННЯ: ПРОБУДИТИ,ВИКЛИКАТИ ЗАЦІКАВЛЕНІСТЬ,СХВИЛЮВАТИ.

Номер слайду 10

Запитання до автора або героя твору СТАДІЯ ОСМИСЛЕННЯ-ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УМОВ ДЛЯ ОБМІРКУВАННЯ УЧНЕМ МАТЕРІАЛУМЕТОДИ РОБОТИПОРІВНЯЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ГЕРОЇВ ТВОРУ ГОЛОВНИМ ЗАВДАННЯМ ЦЬОГО ЕТАПУ Є ВІДСТЕЖЕННЯ ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НОВИХ ЗНАНЬ.

Номер слайду 11

методи роботидискусія в парах. П'ятихвилинне есетвір-мініатюрасенкан. СТАДІЯ РЕФЛЕКСІЯ - "ПРИВЛАСНЕННЯ" ЗНАННЯ УЧНЯМИДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ НА ЦІЙ ФАЗІ ПОЛЯГАЄ В ТОМУ, ЩОБ ВІДЧУВАТИ ХАРАКТЕРИ ГЕРОЇВ, СТВОРЮВАТИ КОЛЕКТИВНО АБО ІНДИВІДУАЛЬНО, СЕНКАНИ, ПРЕЗЕНТАЦІЇ, АКТИВНО ОБМІНЮВАТИСЯ ДУМКАМИ, ВИСЛОВЛЮВАННЯМИ, А САМЕ: АНАЛІЗУВАТИ.

Номер слайду 12

Використання технології критичного мислення на уроках зарубіжної літератури(із власного досвіду) В кожному уроці я маю бачити перш за все дитину з її потребами та інтересами, вміннями та талантами, дослідженнями та оригінальністю... Тому я постійно використовую різноманітні методи розвитку критичного мислення в учнях на різних етапах уроку в 5-11 класах: 5-й клас: Тема: "Світ дитинства" (Е. Портер "Полліанна")Форми роботи:1. Проблемні питання: - Чи є в романі негативні герої?- Які відбулися зміни з мешканцями міста після того, як там оселилася Полліанна?- Назвіть персонажів і прокоментуйте ці зміни.2. "Ланцюжок асоціацій":- з ким із героїв твору пов'язане кожне слово (доброта, вірність, милосердя, радість. сміх)?- написати, які події і образи викликали позитивні асоціації, які нейтральні, а які негативні?

Номер слайду 13

3. Складання порівняльних характеристик літературних героїв: Тома Сойєра і Полліанни (у формі гри "Цікавий марафон")4. Диспут: "Чи щасливі наші друзі Том і Полліанна?"5. Складання сенкану (або грона) про героя твору.6-й клас: Тема: "Людські стосунки" (В. Короленко "Сліпий музикант")Форми роботи:1. Проблемні ситуації:- Як до Петруся ставилися його рідні?- Що було найкраще для становлення хлопчика?- Яку роль відіграли мандри до Почаївської лаври в становленні Петра?2. Компаративне завдання:- Порівняйте враження Петруся від мистецтва Йохима та його матері.- Порівняйте образи Єгорія і Романа, Єгорія та Петр

Номер слайду 14

3. Творчі завдання:- Розказати від імені Евеліни про зростання та пошуки Петруся.- Розказати від імені Петруся, про що він думав під час повернення з монастиря.4. Дискусія:- Що таке моральний вибір у житті?- Який вибір роблять для себе герої твору?Тема: Ж. Верн "П'ятнадцятирічний капітан"Форми роботи: "Асоціативний кущ" з опорним словом "Дік Сенд"ДОБРИЙДік Сенд. ДОБРИЙ

Номер слайду 15

7-й клас: Тема: "Літературний детектив" (Е. По "Золотий жук", А. Конан-Дойла "Пістрява стрічка"). Форми роботи: Проблемні запитання: Чому Легран був упевнений, що скарб ще не знайшли?Які предмети наштовхнули Леграна на думку про скарб?Чи досить було тільки розшифрувати криптограму, щоб знайти скарб?2. "Вільний мікрофон". Назвати риси характеру, які необхідні для розкриття будь-якої таємниці. Чим відрізняються оповідання Е. По і А. Конан-Дойла?Що зацікавило на уроці?3. "Мозковий штурм". - Скласти схему розслідування в оповіданні "Пістрява стрічка", - В чому полягає закон детективного жанру?

Номер слайду 16

8-й клас. Тема: "Дон Кіхот" (Мігель де Сервантес Сааведра). Форми роботи:1. Дослідницькі завдання;- Знайти елементи сатири, пародії у творі.2. Творчі роботи:- "Чи є місце таким, як Дон Кіхот, у нашому житті?"- "Чи можливе донкіхотство в ХХІ столітті?" (есе).3. Створення міні-проєктів:- "Втілення образу Дон Кіхота у творах мистецтва".

Номер слайду 17

9-й клас. Тема: М. В. Гоголь "Шинель"Форми роботи:1. Проблемні запитання:- Чи могло бути життя Башмачкіна іншим?- Чи є подібні проблеми актуальними сьогодні?- Якими можуть бути шляхи розв'язання цих проблем?2. Творчі роботи:- Написання сенканів, етюдів, есе "Гоголь і життя".3. Складання грона за темою "М. В. Гоголь".4."Щоденник подвійних нотаток" (учні записують свої міркування щодо розуміння тексту).

Номер слайду 18

11-й клас. Тема: Ернест Хемінгуей "Старий і море"Форми роботи:1. "Вільний мікрофон":- У біографії письменника найбільше вразив той факт...- Повість "Старий і море" справила на мене...2. "Мозковий штурм":- Визначити теми та проблематику повісті "Старий і море".3. Творча робота.- Скласти уявні діалоги між старим і морем.

Номер слайду 19

Список використаних джерел. Гетьман О. Г. Кожному учню прищепити вміння естетично сприймати художній текст/ Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. - 2004.- №11-с. 9. Гузь О. О. Діалог має стати основним методом навчання на уроках літератури/Всесвітня література в середніх навчальних закладах України.-№ 12-с.10. Ісаєва О. О. Інноваційні технології у викладанні зарубіжної літератури в школі/Всесвітня література в середніх навчальних закладах України.-2005.-№ 9-с. 3. Линдсей Г., Халл К., Томпсон Р. Творческое и критическое мышление.-/Електронный ресурс/ Пєхота О. М. Освітні технології: навч.-метод. посібник/О. М. Пєхота, А. З. Кіктенко, О. М. Любарська та ін./За заг. ред. О. М. Пєхота.-К.: А. С. К., с.11. Пометун О. ЕНциклопедія інтерактивного навчання. - К.: Генеза/Електронний ресурс/Терно С. О. Критичне мислення - сучасний вимір літературознавчої освіти/ Запоріжжя: Просвіта, 2009.-с.5-7. Хроменко І. Використання технології розвитку критичного мислення на уроках світової літератури/Зарубіжна література в навчальних закладах України.-2011.- №6.-с.37-38.

Номер слайду 20

Презентецію створено за допомогоюhttps://www.canva.com/Зображення:http://surl.li/jvgcghttp://surl.li/jvgff

Номер слайду 21

Дякую за увагу

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кальченко-Вищанська Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
17 жовтня 2023
Переглядів
556
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку