ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА №2. Фонетика. Орфоепія

Про матеріал
ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА №2. Фонетика. Орфоепія. Різнорівневі завдання
Перегляд файлу

ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА №2

Фонетика. Орфоепія

І варіант

1. Тести. Оберіть правильний варіант

1. Приголосні звуки творяться:

 А Видихуваним струменем повітря.     Б Голосом і шумом.

 В Тільки шумом.                                     Г Тільки голосом.

2. [у], [а], [о] — це голосні:

 А Переднього ряду.                                Б Середнього ряду.

 В Переднього піднесення.                     Г Заднього ряду.

3. Виберіть рядок слів, у якому в усіх словах відбувається чергування у/в.

 А Уголос, умирати, укусити, умова, указка.

 Б Урожай, уранці, усмішка, устигати, учитель.

 В Учорашній, усякий, уперед, уміння, уночі.

 Г Умова, упоратися, указати, узимку, Ужгород.

4. Внаслідок чого виникло чергування [о] та [е] з і?

 А Унаслідок палаталізації.                                           Б Унаслідок асиміляції.

 В Унаслідок занепаду зредукованих ъ та ь.                Г Унаслідок дисиміляції.

5. Яке явище спостерігається у словах: кігті, просьба, безжурний, купаєшся?

 А Асиміляція.          Б Дисиміляція.           В Спрощення.             Г Позиційна зміна.

6. У словах обласний, проїзний, злісний, якісний спостерігаємо процес:

 А Чергування голосних фонем.                                 Б Чергування приголосних фонем.

 В Спрощення.                                                               Г Подовження.

2. Виконайте завдання

1. У кожному ряді знайдіть «зайвий» звук.

 А [в], [ф], [з], [м].                                                      Б [ж], [д], [дж], [ш].

 В [г], [к], [х], [ф].                                                       Г [л], [н], [j], [д].

2. Укажіть слова, у яких відбувається чергування. Відновіть ряд чергування.

Зразок. [г] — [ж] — [з]: нога — ніжка — нозі.

 А [г] — [ж] — [з]: книга, ніч, гора, гімн, загнаний.

 Б [к] — [ч] — [ц]: кінь, ріка, кора, вікно, день.

 В [х] — [ш] — [с]: хор, муха, храм, вечір, хомут.

 Г [о], [е] з [і]: сідати, вечеря, рік, воля, день.

3. Від наведених слів утворіть прикметники. Розподіліть їх на дві групи: а) у яких спрощення передається на письмі; б) у яких спрощення не передається на письмі.

 Тиждень, ремісник, вісник, баласт, хруснути, улесливий, шістсот, шістнадцять, жалісний, кількісний, міський, товариський, форпостний, плюснути, шелеснути, кістлявий, пестливий.

4. Установіть відповідність між мовним явищем та реченням.

5. Дайте визначення термінам: дисиміляція, милозвучність, асонанс.

3. Складіть твір-розповідь на тему: «Моє ставлення до рідного народу та його культурних надбань» у художньому стилі, використовуючи засоби милозвучності української мови.

 

ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА №2

Фонетика. Орфоепія

ІІ варіант

1. Тести. Оберіть правильний варіант

1. Голосні звуки творяться:

 А Голосом і шумом.              Б Тільки шумом.

 В Тільки голосом.                  Г Видихуваним струменем повітря, що проходить через перепони.

2. [в], [м], [ф], [п] — це приголосні:

 А Передньоязикові.                                 Б Глоткові (фарингальні).

 В Сонорні.                                                Г Губні.

3. Виберіть рядок слів, у якому в усіх словах відбувається чергування у/в.

 А Узимку, уранці, учитель, усякий, усе, уперед.

 Б Укусити, Ужгород, Україна, усмішка, умова.

 В Учорашній, умова, уночі, уміння, указка.

 Г Уперед, урок, удень, упоратися, устигнути.

4. Унаслідок чого з’явилися звуки [з’], [ц’], [с’] у словах: нозі, руці, мусі?

 А Асиміляції.                                                                     Б Дисиміляції.

 В Історичного чергування приголосних фонем.            Г Пом’якшення.

5. Яке явище спостерігається у словах: срібло, рушниця, хто, соняшник?

 А Дисиміляція.                                        Б Асиміляція.

 В Спрощення.                                          Г Метатеза.

6. У словах книзі, ніжка, ручці, на березі спостерігаємо процес:

 А Чергування голосних фонем.              Б Чергування приголосних фонем.

 В Спрощення.                                           Г Подовження.

2. Виконайте завдання

1. У кожному ряді знайдіть «зайвий» звук. Обґрунтуйте.

 А [і], [и], [е], [а].    Б [і], [и], [о], [у].                    В [j], [н], [л], [д].        Г [п], [д], [т], [ч].

2. Укажіть слова, у яких відбувається чергування. Відновіть ряд чергування.

Зразок. [г] — [ж] — [з]: нога — ніжка — нозі.

 А [г] — [ж] — [з]: плуг, яблуня, ранок, гірка.

 Б [к] — [ч] — [ц]: нога, курява, муха, яблуко.

 В [х] — [ш] — [с]: віхи, хитрість, кожух, штора.

Г [о], [е] з нулем звука: сон, брести, вечеря, воля.

3. Від наведених слів утворіть прикметники. Розподіліть їх на дві групи:

а) у яких спрощення передається на письмі; б) у яких спрощення не передається на письмі.

 Область, аванпост, баласт, шістсот, улестити, кількість, якість, агент, журналіст, ремесло, випуск, заздрість, щастя, форпост, турист, пристрасть, пропагандист, комендант, пестити, цілість.

4. Установіть відповідність між мовним явищем та реченням.

5. Дайте визначення термінам асиміляція, фонема, епіфора.

3. Складіть твір-розповідь на тему: «Моє ставлення до природних багатств України» у художньому стилі, використовуючи засоби милозвучності української мови.

doc
Додано
29 серпня 2021
Переглядів
4201
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку