П’яте жовтня
Контрольна робота №1 з теми
“Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого. Лексикологія”
І рівень
(15 тестових завдань - вказуєте лише цифру й букву) = 15 балів.
1. У якому реченні вжито звертання? (Розділові знаки пропущено.)
А. Я люблю тебе зимонько!
Б. Зимонька одягла ялинки в теплі шуби.
В. Сніг-сніжок укриває землю ковдрою.
Г. Мороз розмалював вікна химерними візерунками.
2. У якому реченні правильно розставлено розділові знаки?
А. Скрізь лежить білий сніг: на озері, річці, ставку.
Б. Зимове сонце з'явилося на мить, і заховалося за хмарами.
В. Засніжені поля луги сплять глибоким сном.
Г. І ліс і поле одягли срібні шати
3. У якому з речень є однорідні члени?
А. Прийшла зима - і все заснуло навкруги.
Б. Лісове озеро покрилося тонкою кригою.
В. Сніг падає на мерзлу землю, дерева й кущі.
Г. У холодному небі зими виблискували зорі.
4. Позначте рядок, у якому в усіх словах відбувається спрощення, що позначається на письмі:
а) тиж..невий, контрас..ний, шіс..надцять, совіс..ний;
б) захис..ний, балас..ний, жаліс..ний, совіс..ний;
в) проїз..ний, радіс..ний, щас..ливий, зап’яс..ний;;
г) чес..ний, корис..ний, якіс..ний, облас..ний.
5. М'який знак на місці пропуску пишеться в усіх словах рядка
А кіл..кість, пот…мянілий, Уман..щина
Б нен..чин, боїш..ся, сяд..мо
В дон…чин, с..огодні, прос..ба
Г їдал..ня, батал..йон, матін..чин
6. Апостроф ставиться ж усіх словах рядка
А кар..єра, пів..ящика, медв..яний
Б верб..я, міжгір..я, дзв..якнути
В мавп..ячий, між..ярусний, круп..яний
Г двох..ярусний, арф..яр, об..єкт
7. Подвоєння літер НЕ відбувається в усіх словах рядка
А крос..ворд, іл..юзія, пен..і
Б піц..ерія, Рус..о, груп..овий
В кристал..ічний, сум.а, мас..ивний,
Г кол..екція, нет..о, кас..ета,
8. Наука, яка вивчає лексичний склад мови
а) фразеологія б) морфологія в) лексикологія
9. Синонімічний ряд утворюють слова
а) багач, богатир, силач
б) боятися, лякатися, страхатися
в) старанно, повільно, швидко
10. Слова доля(життєвий шлях) і доля (розмір музичного такту)
а) антоніми б) синоніми в) омоніми
11. Укажіть слово, що має значення « який діє необережно, нерозсудливо»
а) неосяжний б) незалежний в) необачний
12. Слова: говорити, балакати, теревенити
а) антоніми б) омоніми в) синоніми
13. Лексичне значення слова – це
а) його переносне значення
б) його протилежне значення
в) його пряме значення
14. Позначте рядок, у якому слово високий вжито у прямому значенні
а) висока посада
б) високі ціни
в) високий будинок
15. У якому рядку в усіх словах відбувається подвоєння?
А) нет(тт)о, брут(тт)о, марок(кк)анець;
Б) мадон(нн)а, віл(лл)а, н(нн)овація;
В) ім(мм)іграція, грип(пп), пен(нн)і;
Г) груп(пп)а, мін(нн)а, кіл(лл)ограм.
ІІ рівень
( в ІІ рівні виконати три завдання ) = 39 балів.
2. Поставити наголоси в словах (20 балів):
Донька, бородавка, дрова, спина, дочка, загадка, разом, фартух, тулуб, український, піцерія, навчання, каталог, стрибати, зручний, олень, вітчим, ознака, кропива, горошина.
3. Підкреслити головні та другорядні члени речення (4 бали).
Зимовий вітер хилить вільху на скуту кригою ріку.
Багряне листя під ногами покірно й тепло шелестить.
Максимальна кількість балів за контрольну роботу: 54 бали.