Тематична робота (за групами результатів) за темою «Стародавні цивілізації Азії та Африки» 6 клас. НУШ (ГР1, ГР2, ГР3)
Група 1.
Орієнтується в історичному часі та просторі, виявляє взаємозв’язки подій і явищ
1.Розставте номера термінів і понять у відповідну колонку з назвою країни, якої цей термін стосується
Фінікія |
Єгипет |
Ізраїльсько-Іудейське царство |
Дворіччя |
Палестина |
|
|
|
|
|
1)Ра, 2)Ізіда, 3) Соломон, 4) Ніл, 5) Євфрат, 6) Дарій, 7) муміфікація, 8) Тигр, 9) «Десять заповідей», 10) алфавіт, 11) Біблія, 12) мореплавство 13) Бібл
2. На вершині суспільства у Давньому Єгипті були…
А) ремісники Б) чиновники В) вельможі Г) фараони
3. Використовуючи карту, назвіть моря, що омивають Єгипет
А) Чорне, Б) Середземне, В) Егейське, Г) Червоне
4. Держава в Єгипті виникла у…
А) 2100 р. до н.е. Б) 3500 р.до н.е. В) 3100 р.до н.е
Г) 3000 р.до н.е
5. Піраміди у Давньому Єгипті - це...
А) бані Б) гробниці В)палаци Г)житло
6. Піраміди Хеопса в Єгипті були збудовані близько 2600 р. до н. є. У якому тисячолітті це відбулося?
Група 2.
Працює з інформацією історичного та суспільствознавчого змісту
1. Держава, яка складається з укріпленого міста та сільської округи називається
А) поселення Б) місто-держава В) селище
2. Назвати ознаки цивілізації:
А)власна писемність Б)наявність знарядь праці В) наявність міст Г) соціальна нерівність
3. Опрацюйте матеріал історичного джерела і дайте відповідь на запитання
Запитання
У чому сенс найважливіших заповідей, які дав Бог Яхве єврейському народу?
Десять заповідей
1. Я є Господь Бог твій, і немає інших богів, крім Мене.
2. Не сотвори собі кумира і ніякого зображення; не вклоняйся їм і не служи їм.
3. Не згадуй імені Господа Бога твого марно.
4. Шість днів працюй і роби всю працю свою, а сьомий є день відпочинку, який присвяти
Господу Богу твоєму.
5. Шануй свого батька й матір, та будеш благословенний на землі й довголітній будеш.
6. Не убий.
7. Не пожадай жінки ближнього твого.
8. Не вкради.
9. Не свідчи ложно.
1 0. Не пожадай нічого чужого.
Додатково виокремлюються «дві головні заповіді любові»:
1. Люби Господа Бога твого всім серцем своїм, і всією душею своєю, і всією силою своєю,і всією думкою своєю.
2. Люби свого ближнього, як себе самого.
4. Прочитайте уривок з історичного джерела і дайте відповіді на запитання.
Запитання
1. На які групи поділялося населення Вавилонського царства?
2. Чим займалися жителі цієї країни?
3. Як карали рабів?
4. Які закони Хаммурапі ви вважаєте справедливими, а які — ні?
Із законів царя Хаммурапі
§ 7. Якщо людина купить із руки сина людини (повноправного жителя Вавилонського царства) або з руки раба людини без свідків і договору або візьме на зберігання або срібло, або золото, або раба, або рабиню, або вола, або вівцю, або віслюка, або будь-що, (то) ця людина — злодій, її слід убити.
§ 48. Якщо людина має на собі відсотковий борг, а дад затопить її поле, або повінь віднесе (жнива), або внаслідок посухи в полі не виросте хліб, (то) вона може цього року хліб своєму позикодавцю не повертати і знищити свій документ, також і відсотки за цей рік вона може не віддавати.
§ 53. Якщо людина лінується зміцнити греблю свого поля і (внаслідок того, що) гребля не була укріплена, станеться прорив, а водою будуть затоплені оброблені землі (громади, то) людина, в греблі якої стався прорив, повинна відшкодувати хліб, який вона погубила.
§ 59. Якщо людина зрубає в саду людини дерево без (відома) хазяїна саду, (то) вона повинна відважити 1/2 міни (міра ваги і грошового рахунку — близько 0,5 кг) срібла.
§ 205. Якщо раб людини вдарить (по) щоці когось із людей, то потрібно відрізати йому вухо.
§ 229. Якщо будівельник побудує людині будинок і зробить свою роботу погано, так що будинок обвалиться і заподіє смерть хазяїну, (то) цього будівельника потрібно вбити.
§ 274. Якщо людина наймає якогось ремісника, (то) плату… 5 ше (0,05 г) срібла, плату землекопа, кравця, каменеріза, коваля, столяра, кожевника, тесляра, будівельника, (на) день (вона повинна) давати.
Група 3.
Виявляє здатність до співпраці, толерантність, громадянську позицію
1.Уявіть себе володарем Стародавнього Єгипту, який може змінити суспільство. Що б ви запропонували для покращення життя суспільства
2. Яку роль в давніх цивілізаціях відігравали раби. Які правові норми можна було б запровадити для регулювання їхнього життя
3. Якби ви створили комп’ютерну гру, де героями були б давньоєгипетські боги, які суперздібності вони б мали?