Тематичне оцінювання по темі «Географічне положення. Населення Тернопільської області» (географія, 9 клас)
І. «Чомучка» (дайте коротку відповідь) .
1.Чому економіко – географічне положення Тернопільської області досить вигідне? (0,5 б)
2. Чому на території області більше сіл, ніж міст? (0,5б)
3.Чому найвищий природний приріст населення має місто Тернопіль? (0,5 б)
4. Чому у середньому і старшому віці чоловіків стає менше ніж жінок? (0,5 б)
5. Чому на Тернопільщині поширені «маятникові міграції»? (0,5 б)
6.Чому сільське населення на території області розміщено нерівномірно? (0,5 б)
ІІ. Поміркуйте, доведіть, поясніть.
1. Дайте географічне пояснення назві міста Тернопіль.(1 б).
2.Свого часу Л.Українка писала: Прощай,Волинь!Прощай, рідний куточок!
Мене від тебе доленька жене,
Немов од дерева одірваний листочок…
І мчить залізний велетень мене.
Передо мною килими чудові
Натура стеле - темнії луги,
Славути красної бори соснові
І Случі рідної веселі береги.
Снується краєвидів плетениця,
Розтопленим сріблом блищать річки,
- Тож матінка – натура чарівниця Розмотує свої стобарвнії нитки.
Про який регіон України йдеться? Які області нині входять до складу названого краю? (Волинь (Волинська земля) – історична область 9-18 ст. Сучасна територія Волинської, Рівненської, Житомирської, північних частин Тернопільської і Хмельницької областей України). (1 б
3.Вказати причини різкого зниження показників природного приросту Тернопільської області(1 б).
ІІІ. «Мозковий штурм».
1. Що відбудеться з демографічною ситуацією Тернопільської області в найближчі 10 – 20 років і як при цьому зміниться статево –вікова структура населення? (1,5 б.)
2.Тернопільщина належить до областей України, які добре забезпечені трудовими ресурсами. Чому ж рівень зайнятості населення невисокий, та як вирішити цю проблему? (1,5 б.)