17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Тематичне оцінювання навчальних досягнень учнів з теми «Атмосфера»

Про матеріал
Тематичне оцінювання навчальних досягнень учнів з теми «Атмосфера», два варіанти із завданнями різного рівня складності.
Перегляд файлу

Тематичне оцінювання навчальних досягнень учнів з теми «Атмосфера»

Варіант І

 

І рівень

 

1.Як називається повітряна або газова оболонка Землі?

А Літосфера;      Б Гідросфера;     В Біосфера;     Г Атмосфера.

 

2. Вкажіть шар атмосфери в якому знаходиться озоновий шар:

А Тропосфера; Б Мезосфера;    В Термосфера;   Г Стратосфера.

 

3. Як на нашій планеті загалом підвищується температура?

А Від екватора до полюсів;        Б Від нульового меридіана і далі на схід;      

В Від полюсів до екватора;        Г З заходу на схід.

 

4. Лінії на карті, що з’єднують точки з однаковим атмосферним тиском називають:

А Ізотерми;       Б Ізолінії;        В Ізобарами;    Г Ізогієти.

 

5. Вкажіть варіант, де вказано три основні характеристику вітру:

А Сила, швидкість, напрямок;          Б Сила, мінливість, напрямок;

В Рух, швидкість, напрямок;             Г Мінливість, рух, сила.

 

6. Вода у твердому, або рідкому стані, шо випадає з хмар або з повітря на земну поверхню - це

А Опади;       Б Хмари;              В Туман;          Г Вологість повітря.

 

7. Вкажіть найголовнішу характеристику погоди:

А Постійність;     Б Періодичність;     В Мінливість;     Г Різноманітність.

 

8.  Скільки на Землі виділяють кліматичних поясів?

А 11;            Б 12;               В 9;             Г 13.

 

9. Сучасні зміни клімату на всій земній кулі простежуються у поступовому:

А Потеплінні;   Б Похолоданні; В Збільшення опадів; Г Зміні напрямку вітру.

 

ІІ рівень

 

Дати коротку відповідь.

 

  1. Чому біля поверхні Землі утримується атмосфера?
  2. Що утворюється з водяної пари в атмосфері?
  3. На кожні 100 м висоти на скільки знижується температура?
  4. Назвіть теплові пояси Землі.
  5. Вкажіть нормальний атмосферний тиск.
  6. Які бувають два напрямки вітру?
  7. Назвіть три основні види хмар.
  8. Вкажіть головні чинники формування клімату.
  9. Які бувають кліматичні пояси?

 

ІІІ рівень

1.Встановити відповідність терміном і визначенням:     

А)Атмосферний тиск

1.Рух повітря вздовж земної поверхні

Б) Вітер

2.Сила з якою повітря тисне на земну поверхню і всі на ній об’єкти та тіла.

В) Погода

3. Стан тропосфери в даній місцевості у певний час.

Г) Туман

4. Скупчення продуктів згущення водяної пари у приземному шарі повітря.

 

2.Встановити відповідність між приладом і тим, що вимірює:

А) Гігрометр

1.Прилад для вимірювання атмосферного тиску.

Б) Барометр

2.Прилад яким вимірюють напрямок і силу вітру.

В) Флюгер

3.Прилад яким вимірюють температуру повітря.

Г) Термометр

4.Прилад для вимірювання вологості повітря.

 

3. Встановити відповідність між кліматичними поясами і їх особливостями:

А) Екваторіальний

1.Найнижчі температури.

Б) Тропічний

2.Чітко виражені чотири сезони року.

В) Помірний

3.Високий тиск і високі температури.

Г) Антарктичний

4.Велика кількість опадів та дуже незначні коливання температури протягом року.

 

 

ІV рівень

 

1.Використовуючи наведені дані, побудуйте розу вітрів.

 

Напрямок

Пн

ПнЗх

ПнСх

Зх

Сх

Пд

ПдЗх

ПдСх

Кількість днів

3

4

2

7

3

2

4

3

 

2. Розв’яжіть задачу. Якою є температура повітря за бортом літака, якщо летить на висоті 6 км, якщо у цей час біля поверхні Землі +180С?

3. Розв’яжіть задачу. Який атмосферний тиск є нормальним на висоті 850 м над рівнем моря?

 

Тематичне оцінювання навчальних досягнень учнів з теми «Атмосфера»

Варіант ІІ

 

І рівень

 

1.Атмосфера – це :

А Газова оболонка Землі ;          Б Водна оболонка Землі;    

В Тверда оболонка Землі;           Г Жива оболонка Землі.

 

2. Вкажіть шар атмосфери в якому відбуваються всі атмосферні процеси і явища:

А Тропосфера; Б Мезосфера;    В Термосфера;   Г Стратосфера.

 

3. Який атмосферний тиск вважається нормальним?

А 150 мм.рт.ст;        Б 760 мм.рт.ст;       В 510 мм.рт. ст.;        Г 350 мм.рт.ст.

 

4. Вкажіть головних «замінювачів» погоди на планеті :

А Сонце та рух повітря;       Б Температура повітря і рельєф;     

В Сонце та рельєф;                      Г Переміщення повітря і опади.

 

5. Вкажіть варіант, де вказано три основні характеристику вітру:

А Сила, швидкість, напрямок;          Б Сила, мінливість, напрямок;

В Рух, швидкість, напрямок;             Г Мінливість, рух, сила.

 

6. Географічні карти, на яких умовними знаками і цифрами нанесено основні відомості про погоду, отримані в ході спостереження – це:

А Кліматичні;       Б Погодні;              В Синоптичні;          Г Атмосферні.

 

7. Що утворюється внаслідок згущення водяної пари?

А Туман і хмари;     Б Роса і хмари;     В Туман і роса;     Г Хмари і дощ.

 

8.  Для позначення напрямку вітру горизонт поділяють на скільки напрямків?

А 4;            Б 8;               В 10;             Г 12.

 

9. Який газ, що входить до складу атмосферного повітря найбільше пов'язаний з фотосинтезом?

А Азот;       Б Вуглекислий газ;    В Кисень;  Г Інший газ.

 

ІІ рівень

 

Дати коротку відповідь.

 

  1. Чим характеризується атмосферне повітря?
  2. Назвіть газовий склад атмосферного повітря у відсотках.
  3. Назвіть шари атмосфери.
  4. Який шлях мають пройти сонячні промені, щоб могли нагріти повітря?
  5. Як називається повна відсутність вітру?
  6. Якою буває вологість повітря?
  7. Чому хмари не падають на Землю?
  8. За якими двома показниками розрізняють погоду?
  9. Що називають багаторічним режимом погоди?

 

ІІІ рівень

1.Встановити відповідність терміном і визначенням:     

А) Ізотерми

1.Перехід води з рідкого стану в газоподібний.

Б) Випаровування

2.Міра, яка вказує на вміст водяної пари у повітрі.

В) Вологість повітря

3. Лінії на карті, що з’єднують точки з однаковим атмосферним тиском.

Г) Ізобари

4. Лінії  на карті,що з’єднують точки з однаковими середньомісячними температурами.

 

2.Встановити відповідність між приладом і тим, що вимірює:

А) Опадомір

1.Прилад для вимірювання атмосферного тиску.

Б) Барометр

2.Прилад яким вимірюють напрямок і силу вітру.

В) Флюгер

3.Прилад яким вимірюють температуру повітря.

Г) Термометр

4.Прилад для вимірювання опадів.

 

3. Встановити відповідність між погодою і їх особливостями:

А) Ясна погода

1. Сильні пориви вітру, інтенсивні опади.

Б) Хмарна з проясненням та короткочасними зливами

2. Взимку – дуже низькі температури, відсутність опадів і вітру. Влітку – сухо і тепло. Погода жарка.

В) Хмарна дощова погода

3. Супроводжується мрякою. Характерна для зимового періоду.

Г) Сльотава погода

4. Часто бувають грози і зливові осадки, після яких, зазвичай, настає прояснення і похолодання.

 

 

ІV рівень

 

1.Використовуючи наведені дані, побудуйте розу вітрів.

 

Напрямок

Пн

ПнЗх

ПнСх

Зх

Сх

Пд

ПдЗх

ПдСх

Кількість днів

7

4

1

4

4

2

3

5

 

2. Розв’яжіть задачу. Якою є температура повітря за бортом літака, якщо летить на висоті 10 км, якщо у цей час біля поверхні Землі +240С?

3. Розв’яжіть задачу. Який атмосферний тиск є нормальним на висоті 200 м над рівнем моря?

docx
Додано
13 квітня
Переглядів
168
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку