Тематичне оцінювання навчальних досягнень учнів з теми «Атмосфера»
Варіант І
І рівень
1.Як називається повітряна або газова оболонка Землі?
А Літосфера; Б Гідросфера; В Біосфера; Г Атмосфера.
2. Вкажіть шар атмосфери в якому знаходиться озоновий шар:
А Тропосфера; Б Мезосфера; В Термосфера; Г Стратосфера.
3. Як на нашій планеті загалом підвищується температура?
А Від екватора до полюсів; Б Від нульового меридіана і далі на схід;
В Від полюсів до екватора; Г З заходу на схід.
4. Лінії на карті, що з’єднують точки з однаковим атмосферним тиском називають:
А Ізотерми; Б Ізолінії; В Ізобарами; Г Ізогієти.
5. Вкажіть варіант, де вказано три основні характеристику вітру:
А Сила, швидкість, напрямок; Б Сила, мінливість, напрямок;
В Рух, швидкість, напрямок; Г Мінливість, рух, сила.
6. Вода у твердому, або рідкому стані, шо випадає з хмар або з повітря на земну поверхню - це
А Опади; Б Хмари; В Туман; Г Вологість повітря.
7. Вкажіть найголовнішу характеристику погоди:
А Постійність; Б Періодичність; В Мінливість; Г Різноманітність.
8. Скільки на Землі виділяють кліматичних поясів?
А 11; Б 12; В 9; Г 13.
9. Сучасні зміни клімату на всій земній кулі простежуються у поступовому:
А Потеплінні; Б Похолоданні; В Збільшення опадів; Г Зміні напрямку вітру.
ІІ рівень
Дати коротку відповідь.
ІІІ рівень
1.Встановити відповідність терміном і визначенням:
А)Атмосферний тиск |
1.Рух повітря вздовж земної поверхні |
Б) Вітер |
2.Сила з якою повітря тисне на земну поверхню і всі на ній об’єкти та тіла. |
В) Погода |
3. Стан тропосфери в даній місцевості у певний час. |
Г) Туман |
4. Скупчення продуктів згущення водяної пари у приземному шарі повітря. |
2.Встановити відповідність між приладом і тим, що вимірює:
А) Гігрометр |
1.Прилад для вимірювання атмосферного тиску. |
Б) Барометр |
2.Прилад яким вимірюють напрямок і силу вітру. |
В) Флюгер |
3.Прилад яким вимірюють температуру повітря. |
Г) Термометр |
4.Прилад для вимірювання вологості повітря. |
3. Встановити відповідність між кліматичними поясами і їх особливостями:
А) Екваторіальний |
1.Найнижчі температури. |
Б) Тропічний |
2.Чітко виражені чотири сезони року. |
В) Помірний |
3.Високий тиск і високі температури. |
Г) Антарктичний |
4.Велика кількість опадів та дуже незначні коливання температури протягом року. |
ІV рівень
1.Використовуючи наведені дані, побудуйте розу вітрів.
Напрямок |
Пн |
ПнЗх |
ПнСх |
Зх |
Сх |
Пд |
ПдЗх |
ПдСх |
Кількість днів |
3 |
4 |
2 |
7 |
3 |
2 |
4 |
3 |
2. Розв’яжіть задачу. Якою є температура повітря за бортом літака, якщо летить на висоті 6 км, якщо у цей час біля поверхні Землі +180С?
3. Розв’яжіть задачу. Який атмосферний тиск є нормальним на висоті 850 м над рівнем моря?
Тематичне оцінювання навчальних досягнень учнів з теми «Атмосфера»
Варіант ІІ
І рівень
1.Атмосфера – це :
А Газова оболонка Землі ; Б Водна оболонка Землі;
В Тверда оболонка Землі; Г Жива оболонка Землі.
2. Вкажіть шар атмосфери в якому відбуваються всі атмосферні процеси і явища:
А Тропосфера; Б Мезосфера; В Термосфера; Г Стратосфера.
3. Який атмосферний тиск вважається нормальним?
А 150 мм.рт.ст; Б 760 мм.рт.ст; В 510 мм.рт. ст.; Г 350 мм.рт.ст.
4. Вкажіть головних «замінювачів» погоди на планеті :
А Сонце та рух повітря; Б Температура повітря і рельєф;
В Сонце та рельєф; Г Переміщення повітря і опади.
5. Вкажіть варіант, де вказано три основні характеристику вітру:
А Сила, швидкість, напрямок; Б Сила, мінливість, напрямок;
В Рух, швидкість, напрямок; Г Мінливість, рух, сила.
6. Географічні карти, на яких умовними знаками і цифрами нанесено основні відомості про погоду, отримані в ході спостереження – це:
А Кліматичні; Б Погодні; В Синоптичні; Г Атмосферні.
7. Що утворюється внаслідок згущення водяної пари?
А Туман і хмари; Б Роса і хмари; В Туман і роса; Г Хмари і дощ.
8. Для позначення напрямку вітру горизонт поділяють на скільки напрямків?
А 4; Б 8; В 10; Г 12.
9. Який газ, що входить до складу атмосферного повітря найбільше пов'язаний з фотосинтезом?
А Азот; Б Вуглекислий газ; В Кисень; Г Інший газ.
ІІ рівень
Дати коротку відповідь.
ІІІ рівень
1.Встановити відповідність терміном і визначенням:
А) Ізотерми |
1.Перехід води з рідкого стану в газоподібний. |
Б) Випаровування |
2.Міра, яка вказує на вміст водяної пари у повітрі. |
В) Вологість повітря |
3. Лінії на карті, що з’єднують точки з однаковим атмосферним тиском. |
Г) Ізобари |
4. Лінії на карті,що з’єднують точки з однаковими середньомісячними температурами. |
2.Встановити відповідність між приладом і тим, що вимірює:
А) Опадомір |
1.Прилад для вимірювання атмосферного тиску. |
Б) Барометр |
2.Прилад яким вимірюють напрямок і силу вітру. |
В) Флюгер |
3.Прилад яким вимірюють температуру повітря. |
Г) Термометр |
4.Прилад для вимірювання опадів. |
3. Встановити відповідність між погодою і їх особливостями:
А) Ясна погода |
1. Сильні пориви вітру, інтенсивні опади. |
Б) Хмарна з проясненням та короткочасними зливами |
2. Взимку – дуже низькі температури, відсутність опадів і вітру. Влітку – сухо і тепло. Погода жарка. |
В) Хмарна дощова погода |
3. Супроводжується мрякою. Характерна для зимового періоду. |
Г) Сльотава погода |
4. Часто бувають грози і зливові осадки, після яких, зазвичай, настає прояснення і похолодання. |
ІV рівень
1.Використовуючи наведені дані, побудуйте розу вітрів.
Напрямок |
Пн |
ПнЗх |
ПнСх |
Зх |
Сх |
Пд |
ПдЗх |
ПдСх |
Кількість днів |
7 |
4 |
1 |
4 |
4 |
2 |
3 |
5 |
2. Розв’яжіть задачу. Якою є температура повітря за бортом літака, якщо летить на висоті 10 км, якщо у цей час біля поверхні Землі +240С?
3. Розв’яжіть задачу. Який атмосферний тиск є нормальним на висоті 200 м над рівнем моря?