Тематичне оцінювання з історії України (11кл.,академ.рівень) «Україна в умовах політичної та економічної лібералізації суспільства (сер.1950-х - сер.1960-х рр.)»

Про матеріал

Іноді не всі учні можуть купити зошит для тематичного оцінювання. Пропоную роздатковий матеріал для проведення тематичного оцінювання з теми «Україна в умовах політичної та економічної лібералізації суспільства (сер.1950-х - сер.1960-х рр.)» у формі письмової роботи.

Матеріал підібрано у відповідності до програмових вимог та критеріїв оцінювання, розташований у порядку зростання складності і має різні типи завдань, аналогічні до завдань ЗНО з історії України.

Під час складання тестів використовувались збірки готових завдань, інтернет-ресурси.

Перегляд файлу

Тематичне оцінювання з теми «Україна в умовах політичної та економічної лібералізації сус­пільства

 (середина 1950-х — середина 1960-х рр.)»

 

І варіант

І  рівень (по 0,5 б.)

1. В якому році колгоспникам було видано паспорти:

А 1956 р.;  Б 1957 р.; В 1958 р., Г 1959 р.

2.У чому проявилася демократизація суспільно-політичного життя в період відлиги:   А була запроваджена демократична система виборів;  Б припинилося втручання партійних органів у діяльність господарських і культурних установ;  В ліквідація цензури, створення недержавних організацій ; Г відбувалося деяке скорочення управлінського апарату, розширено права місцевих органів влади.

3. Органи державного управління, утворені за територіальним принципом, що керували промисловістю та будівництвом у межах економічних районів:

 А колгоспи, Б радгоспи, В раднаргоспи, Г раднаркоми.

4. УРСР отримала наступні права в економічній сфері:

 А право самостійно розпоряджатися зібраними податками; Б право формувати бюджет, самостійно розпоряджатися випущеною продукцією на території республіки;  В отримала самостійність в розподілі і збуті продукції промисловості й сільського господарства; Г дещо розширилися права республіки у формуванні свого бюджету, у питаннях матеріально-технічного постачання та збуту продукції.

5. Дисидент, який очолював Українську робітничо-селянську спілку:

А Л. Лук’яненко; Б І. Дзюба; В Є. Сверстюк; Г І. Драч.

6.М.Боголюбов уславився тим, що він: А створив штучні алмази, Б зняв фільм «Тіні забутих предків», В створив перший атомний реактор, Г розробив нові методи квантової теорії поля

 

ІІ рівень

7. Установіть відповідність між галузями культури та їх представниками.

А музика, Б література,  В образотворче мистецтво,

Г кіномистецтво                 1 С. Параджанов,  2 Г. Майборода,  3 Т. Яблонська,    4 В. Глушков, 5 Д. Павличко

8. Укажіть 3 позитивні наслідки реформ 50-60-х років:

А Запровадженню елементів ринкової економіки.

Б Розширилися господарчі права республік  В Господарники повністю звільнилися від диктату центру. Г Покращилося використання місцевих ресурсів.  Д Зросло виробництво товарів широкого вжитку. Е Сільське господарство стало пріоритетною галуззю .Ж Машинобудування досягнуло рівня світової практики.

9. Впізнайте історичну особу

“ Його важко уявити старим. Він не встиг ані зістаритися, ані навіть “подорослішати” до першої сивини. Передрікаючи собі смерть у 30 років, він пішов із життя в 28... І хоча за життя поета встигло вийти всього дві книги - збірка поезій “Тиша і грім” (1962) і казка “Цар Плаксій і Лоскотрон” (1963), його сучасники вже тоді усвідомлювали - Україна втратила Поета. Він спробував вивести людину поза межі “системи”,  наголошуючи на її унікальності та неповторності.”

 

ІІІ рівень

10. Установіть дату і хронологічну послідовність подій:

А входження Криму до складу УРСР;

Б створення Української робітничо-селянської спілки;

В “тихий переворот”;

Г запуск першого штучного супутника Землі.

11. Дайте визначення термінам:

Десталінізація, шістдесятники

12.Охарактеризуйте реформи у галузі сільського господарства

ІV рівень (3 бали)

13. Впізнайте подію, вкажіть її причини та наслідки.

“[...] Як могло статися, що в умовах радянського соціалістичного ладу виник і поширився культ особи Сталіна з усіма його негативними наслідками? При розгляді цього питання треба мати на увазі як об’єктивні, конкретні історичні умови, в яких проходило будівництво соціалізму в СРСР, так і деякі суб’єктивні фактори, пов’язані з особистими якостями Сталіна. [...]”

 

ІІ варіант

І  рівень (по 0,5 б.)

1.В якому році було завершено формування території УРСР:

А 1939 – 1940 рр.; Б 1944 р.; В 1945 – 1947 рр.; Г 1954 р.

2.Вкажіть на одну з особливостей процесу десталінізації в Україні: А процес десталінізації відбувався швидше ніж у центрі; Б велику роль відіграли розгромні критичні статті у пресі; В зміст критики був стриманішим; Г українське керівництво проявило особисту зацікавленість в поглибленні процесів десталінізації.

3. Скасування або послаблення державного контролю над усіма сферами життя суспільства:

А децентралізація, Б лібералізація, В волюнтаризм, Г автократизм

4. Мета вжитих ( що цитовані в документі) заходів: “Упродовж 1953 – 1958 рр. державні закупівельні ціни в УРСР для колгоспів на продукти с/г збільшилися загалом втричі… Дозволено  видавати колгоспникам грошовий аванс… ”. А підвищити рентабельність колгоспів, реорганізувавши їх у радгоспи; Б  здійснити поступовий перехід від планового до ринкового виробництва; В створити умови для розвитку присадибного господарства колгоспників; Г посилення матеріальної зацікавленості селян у суспільному виробництві.

5. Перший клуб творчої молоді - “Сучасник” очолив:

А М. Косів; Б В. Стус; В Л. Танюк; Г І. Драч.

6. П.Попович уславився тим, що він:

А створив Обчислювальний центр, Б розробив хірургічне лікування серцевих захворювань  В перший українець-космонавт,  Г розробив нові методи електрозварювання

 

ІІ рівень

7.Установіть відповідність між галузями культури та їх представниками.

А музика, Б література, В образотворче мистецтво,

Г кіномистецтво        1 А. Горська, 2 Ю. Іллєнко, 3 Л. Костенко, 4 Ю. Мейтус,  5 М. Амосов

8. Позначте 3 “надпрограми” М.Хрущова:

А Прискорення науково-технічного прогресу. Б Будівництво дешевого житла (“хрущовок”). В Піднесення рівня життя населення.Г Освоєння цілинних земель. Д Розширення посівів кукурудзи. Е Випередження США у виробництві м’яса й молока. Ж Ліквідація командно-адміністративної системи.

9. Впізнайте історичну особу

“Літературний критик,  Працював редактором відділу літературознавства і критики видавництва «Дніпро». У кінці 1965 р. він надіслав до ЦК КПУ листа з протестом проти арештів серед інтелігенції, пояснюючи, що це не розв'язує проблем, які викликають критику влади з боку інтелігенції. До листа було додано рукопис згодом відомого твору, у якому автор  доводив, що компартія ще за часів Сталіна перейшла на позиції російського великодержавного шовінізму.

 

ІІІ рівень

10. Установіть дату і хронологічну послідовність подій:

А перший політ людини у космос;

Б повстання політичних в’язнів у концтаборах ГУЛАГу;;

В освітня реформа;

Г початок десталінізації.

11. Дайте визначення термінам:

Реабілітація, дисидентство

12. Охарактеризуйте реформи соціальної сфери.

ІV рівень (3 бали)

13. Впізнайте подію, вкажіть її причини та наслідки.

“Виходячи з усього викладеного вище ... пленум ЦК КПРС постановляє: 1. Засудити, як несумісну з ленінськими принципами нашої партії, фракційну діяльність антипартійної групи Маленкова, Кагановича, Молотова і Шепілова, який примкнув до них. 2. Вивести із складу членів Президії ЦК і з складу ЦК тг. Маленкова, Кагановича і Молотова; зняти з поста секретаря ЦК КПРС і вивести із складу кандидатів у члени Президії ЦК і із складу членів ЦК т. Шепілова.”

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
1.0
Оригінальність викладу
1.0
Відповідність темі
1.0
Загальна:
1.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Maximtsova Liza
    а де відповіді ?
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
docx
Додано
23 березня 2018
Переглядів
3915
Оцінка розробки
1.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку