Іноді не всі учні можуть купити зошит для тематичного оцінювання. Пропоную роздатковий матеріал для проведення тематичного оцінювання з теми «Україна в умовах політичної та економічної лібералізації суспільства (сер.1950-х - сер.1960-х рр.)» у формі письмової роботи.
Матеріал підібрано у відповідності до програмових вимог та критеріїв оцінювання, розташований у порядку зростання складності і має різні типи завдань, аналогічні до завдань ЗНО з історії України.
Під час складання тестів використовувались збірки готових завдань, інтернет-ресурси.
Тематичне оцінювання з теми «Україна в умовах політичної та економічної лібералізації суспільства
(середина 1950-х — середина 1960-х рр.)»
І варіант І рівень (по 0,5 б.) 1. В якому році колгоспникам було видано паспорти: А 1956 р.; Б 1957 р.; В 1958 р., Г 1959 р. 2.У чому проявилася демократизація суспільно-політичного життя в період відлиги: А була запроваджена демократична система виборів; Б припинилося втручання партійних органів у діяльність господарських і культурних установ; В ліквідація цензури, створення недержавних організацій ; Г відбувалося деяке скорочення управлінського апарату, розширено права місцевих органів влади. 3. Органи державного управління, утворені за територіальним принципом, що керували промисловістю та будівництвом у межах економічних районів: А колгоспи, Б радгоспи, В раднаргоспи, Г раднаркоми. 4. УРСР отримала наступні права в економічній сфері: А право самостійно розпоряджатися зібраними податками; Б право формувати бюджет, самостійно розпоряджатися випущеною продукцією на території республіки; В отримала самостійність в розподілі і збуті продукції промисловості й сільського господарства; Г дещо розширилися права республіки у формуванні свого бюджету, у питаннях матеріально-технічного постачання та збуту продукції. 5. Дисидент, який очолював Українську робітничо-селянську спілку: А Л. Лук’яненко; Б І. Дзюба; В Є. Сверстюк; Г І. Драч. 6.М.Боголюбов уславився тим, що він: А створив штучні алмази, Б зняв фільм «Тіні забутих предків», В створив перший атомний реактор, Г розробив нові методи квантової теорії поля
ІІ рівень 7. Установіть відповідність між галузями культури та їх представниками. А музика, Б література, В образотворче мистецтво, Г кіномистецтво 1 С. Параджанов, 2 Г. Майборода, 3 Т. Яблонська, 4 В. Глушков, 5 Д. Павличко 8. Укажіть 3 позитивні наслідки реформ 50-60-х років: А Запровадженню елементів ринкової економіки. Б Розширилися господарчі права республік В Господарники повністю звільнилися від диктату центру. Г Покращилося використання місцевих ресурсів. Д Зросло виробництво товарів широкого вжитку. Е Сільське господарство стало пріоритетною галуззю .Ж Машинобудування досягнуло рівня світової практики. 9. Впізнайте історичну особу “ Його важко уявити старим. Він не встиг ані зістаритися, ані навіть “подорослішати” до першої сивини. Передрікаючи собі смерть у 30 років, він пішов із життя в 28... І хоча за життя поета встигло вийти всього дві книги - збірка поезій “Тиша і грім” (1962) і казка “Цар Плаксій і Лоскотрон” (1963), його сучасники вже тоді усвідомлювали - Україна втратила Поета. Він спробував вивести людину поза межі “системи”, наголошуючи на її унікальності та неповторності.”
ІІІ рівень 10. Установіть дату і хронологічну послідовність подій: А входження Криму до складу УРСР; Б створення Української робітничо-селянської спілки; В “тихий переворот”; Г запуск першого штучного супутника Землі. 11. Дайте визначення термінам: Десталінізація, шістдесятники 12.Охарактеризуйте реформи у галузі сільського господарства ІV рівень (3 бали) 13. Впізнайте подію, вкажіть її причини та наслідки. “[...] Як могло статися, що в умовах радянського соціалістичного ладу виник і поширився культ особи Сталіна з усіма його негативними наслідками? При розгляді цього питання треба мати на увазі як об’єктивні, конкретні історичні умови, в яких проходило будівництво соціалізму в СРСР, так і деякі суб’єктивні фактори, пов’язані з особистими якостями Сталіна. [...]”
|
ІІ варіант І рівень (по 0,5 б.) 1.В якому році було завершено формування території УРСР: А 1939 – 1940 рр.; Б 1944 р.; В 1945 – 1947 рр.; Г 1954 р. 2.Вкажіть на одну з особливостей процесу десталінізації в Україні: А процес десталінізації відбувався швидше ніж у центрі; Б велику роль відіграли розгромні критичні статті у пресі; В зміст критики був стриманішим; Г українське керівництво проявило особисту зацікавленість в поглибленні процесів десталінізації. 3. Скасування або послаблення державного контролю над усіма сферами життя суспільства: А децентралізація, Б лібералізація, В волюнтаризм, Г автократизм 4. Мета вжитих ( що цитовані в документі) заходів: “Упродовж 1953 – 1958 рр. державні закупівельні ціни в УРСР для колгоспів на продукти с/г збільшилися загалом втричі… Дозволено видавати колгоспникам грошовий аванс… ”. А підвищити рентабельність колгоспів, реорганізувавши їх у радгоспи; Б здійснити поступовий перехід від планового до ринкового виробництва; В створити умови для розвитку присадибного господарства колгоспників; Г посилення матеріальної зацікавленості селян у суспільному виробництві. 5. Перший клуб творчої молоді - “Сучасник” очолив: А М. Косів; Б В. Стус; В Л. Танюк; Г І. Драч. 6. П.Попович уславився тим, що він: А створив Обчислювальний центр, Б розробив хірургічне лікування серцевих захворювань В перший українець-космонавт, Г розробив нові методи електрозварювання
ІІ рівень 7.Установіть відповідність між галузями культури та їх представниками. А музика, Б література, В образотворче мистецтво, Г кіномистецтво 1 А. Горська, 2 Ю. Іллєнко, 3 Л. Костенко, 4 Ю. Мейтус, 5 М. Амосов 8. Позначте 3 “надпрограми” М.Хрущова: А Прискорення науково-технічного прогресу. Б Будівництво дешевого житла (“хрущовок”). В Піднесення рівня життя населення.Г Освоєння цілинних земель. Д Розширення посівів кукурудзи. Е Випередження США у виробництві м’яса й молока. Ж Ліквідація командно-адміністративної системи. 9. Впізнайте історичну особу “Літературний критик, Працював редактором відділу літературознавства і критики видавництва «Дніпро». У кінці 1965 р. він надіслав до ЦК КПУ листа з протестом проти арештів серед інтелігенції, пояснюючи, що це не розв'язує проблем, які викликають критику влади з боку інтелігенції. До листа було додано рукопис згодом відомого твору, у якому автор доводив, що компартія ще за часів Сталіна перейшла на позиції російського великодержавного шовінізму. ”
ІІІ рівень 10. Установіть дату і хронологічну послідовність подій: А перший політ людини у космос; Б повстання політичних в’язнів у концтаборах ГУЛАГу;; В освітня реформа; Г початок десталінізації. 11. Дайте визначення термінам: Реабілітація, дисидентство 12. Охарактеризуйте реформи соціальної сфери. ІV рівень (3 бали) 13. Впізнайте подію, вкажіть її причини та наслідки. “Виходячи з усього викладеного вище ... пленум ЦК КПРС постановляє: 1. Засудити, як несумісну з ленінськими принципами нашої партії, фракційну діяльність антипартійної групи Маленкова, Кагановича, Молотова і Шепілова, який примкнув до них. 2. Вивести із складу членів Президії ЦК і з складу ЦК тг. Маленкова, Кагановича і Молотова; зняти з поста секретаря ЦК КПРС і вивести із складу кандидатів у члени Президії ЦК і із складу членів ЦК т. Шепілова.” |