6 клас
Тематичне оцінювання за темою «Займенник»
ІІ варіант
1. Записати займенники в алфавітному порядку, розкриваючи дужки. Указати на відмінки займенників (3 бали).
(Де)чого, (ні)ким, ні(про)кого, казна(з)чим, аби(чиїм), хтозна(на)кому, (ні)який, хто(сь), будь(якому), хто(небудь), (про)який(небудь), чого(небудь), (для)чийого(небудь), (ні)на(чому), (будь)що.
Додаткові завдання:
1) Заперечні займенники підкреслити однією лінією, неозначені – двома (0,5 бала).
2) Виділити в займенниках словотворчі префікси і суфікси (0,5 бала).
2. Відновити фразеологізми: замість крапок поставити займенники в потрібній відмінковій формі. Визначити їх розряд за значенням (2 бали).
а) І нашим і …; б) на … випадок; в) під … ніс;
г) мати … розум; д) взяти у … руки.
3. Поставте займенники у потрібному відмінку. Виділіть закінчення (2 бали).
1) Так думай, щоб потім не довелося (ти) переробляти. 2) Час не кінь: (він) не підженеш і не зупиниш. 3) Щастя має друзів, а (вони) вивіряється нещастя. 4) Якби (ми) знали, то б (ви) не питали.
4. Прочитати текст. Визначити тип і стиль мовлення (1 бал).
Бачив ти коли-небудь, як цвітуть соняшники на полі? Море соняшникового цвіту. Безліч розкішних, великих, променистих квіток. Відійде сонце, скажімо, на південь, а вони всі, як по команді, знову за ним повертаються. Тільки-но воно сходить з-за обрію, а всі соняшники вже повернули до нього свої голови.
От за це люди й люблять її, оцю квітку. За те, що вона до сонця гнеться. І людей таких люблять, що, як ти їх не гни, а вони все до хорошого в житті тягнуться. Як соняшники до сонця (За В. Козаченком).
Зробити морфологічний розбір виділених займенників (3 бали).