Контрольна робота " Лексикологія . Фразеологія", 6 клас І варіант
> Завдання 1-8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний.
1.Лексикологія вивчає:
А слова як частини мови;
Б лексичне значення й вживання слів;
В граматичне значення слів та словозміну.
2.Діалектні слова – це:
А слова, які розуміють і вживають усі;
Б слова, вживання яких обмежене певною місцевістю;
В слова, які використовують люди певних професій.
3.Застарілі слова – це:
А слова, які перейшли в українську з інших мов;
Б слова, які використовують люди певних професій;
В слова, які вийшли з активного вжитку.
4.Стійкі сполучення слів, які за змістом дорівнюють одному слову,- це:
А фразеологізми;
Б діалектизми;
В неологізми.
5.Власне українські слова перелічені в рядку:
А душа, сонце, річка, небо;
Б мати, батько, брат, спільність;
В лелека, мрія, мимохіть, плесо.
6.Неологізми перелічені в рядку:
А поштамт, ситро, хоровод, інтернат;
Б мобільник, факс, хіт, діджей, субсидія;
В чимчикувати, швендяти, вештатись.
7.Діалектні слова входять до складу синонімічного рядка:
А гарний, вродливий;
Б смугастий, басаманистий;
В стежка, доріжка.
8.Слова-терміни вжито в рядку:
А суфікс, діалект;
Б концерт, зірка;
В мовознавство, дзеркало.
> Завдання 9 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.
9.Установіть відповідність між фразеологізмом та його тлумаченням:
А хоч з лиця воду пий |
1 мати досвід |
Б як сніг на голову |
2 соромитись |
В показувати п’яти |
3 вродливий |
Г з’їсти зуби |
4 тікати |
|
5 несподівано |
10. Доповніть фразеологізми:
1.Покласти зуби на ...
2. Виводити на ...
Контрольна робота " Лексикологія . Фразеологія", 6 клас ІІ варіант
> Завдання 1-8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний.
1.Лексичне значення слова пояснюється:
А в орфографічних словниках;
Б у тлумачних словниках;
В у фразеологічних словниках.
2.Наукові поняття позначаються:
А діалектизмами;
Б неологізмами;
В термінами.
3.Неологізми – це слова:
А які вийшли з активного вжитку;
Б які недавно з’явилися в мові;
В якими користуються жителі певної місцевості.
4.Фразеологія вивчає:
А лексичне значення і вживання слів;
Б лексичне значення і вживання стійких сполучень слів;
В лексичне значення і вживання наукових термінів.
5.Фразеологізмом є таке словосполучення
А побити носа;
Б побити тарілки;
В побити горщики.
6.Професійні слова перелічені в рядку:
А рекрут, княгиня, перст;
Б стенокардія, хірургія, ін’єкція;
В рука, розмова, двері.
7.Діалектні слова входять до складу синонімічного ряду:
А вуйко, дядько;
Б приємний, чемний;
В горизонт, небокрай.
8.Слова-терміни ужито в рядку:
А мовознавство, дзеркало;
Б префікс, дефіс;
В зірка, концерт.
> Завдання 9 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.
9.Установіть відповідність між фразеологізмом та його тлумаченням:
А дати драла |
1 відмовити |
Б десята вода на киселі |
2 вихваляти |
В дати гарбуза |
3 тікати |
Г співати дифірамби |
4 багато |
|
5 далека рідня |
10. Доповніть фразеологізми
1.Не бачити далі ...
2.Наламати ...