КАЛЕНДАРНО - ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ
ОСНОВ ЗДОРО’Я у 7-му класі
35 годин – 1 година на тиждень, із них 4 годин – резервні
Вивчення предмета «Основи здоров’я» у 2022/2023 навчальному році здійснюватиметься за оновленою навчальною програмою (затверджена і надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 № 698)
Підручник:
Основи здоров’я : підруч. для 7-го класу загальноосвіт. навч. закладів / Т.Є. Бойченко, І.П. Василашко, О.К. Гурська та ін. — Київ : Генеза, 2015. — 128 с. : іл.
№ |
Дата |
Зміст теми, уроку |
Діялнісний компонент (Практичні завдання) |
Домашнє завдання |
Предметні компетент- ності |
Ключові компетент -ності |
Наскрізні змістові лінії |
|
РОЗДІЛ 1. ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ |
|
|
|
|||||
1. |
|
Принципи безпечної життєдіяльності Природні, техногенні та соціальні небезпеки. Види і джерела ризику. Рівні ризику.
Ризики воєнного часу Ризики в зоні бойових дій, на окупованих і звільнених територіях. Екологічні проблеми й техногенні аварії, які виникли внаслідок воєнних дій. Контакти з озброєними людьми. Захист під час обстрілів, бомбардувань. Як діяти під завалами.
|
Розпізнавання виправданих і невиправданих ризиків
Оцінювання ризиків щоденного життя у мирний і воєнний час**
|
Читати та перек. §4, викон.завд 1-2 на стор. 24 (усно) |
Учні: називають: - чинники впливу на здоров’я; - правила здорового способу життя; - причини хвороб; - шляхи проникнення інфекції; - принципи безпечної життєдіяльності; - види і рівні ризику; - вимоги до перевезення пасажирів у вантажному автомобілі; - дії свідків ДТП; - причини виникнення пожеж; - види паливних газів; - правила користування пічним опаленням; наводять приклади: - інфекційних і неінфекційних захворювань; - заходів профілактики інфекційних та неінфекційних захворювань; - горючих речовин; - ситуацій, в яких можна отруїтися чадним газом; |
Екологічна грамотніст та здорове життя -Спілкування державною. мовою -Уміння навчатися впродовж життя. |
-Здоров я та безпека -Громадянс ка відповідал ніст -Екологічна безпека та сталий розвиток |
|
2. |
|
Повітряна тривога Сигнали оповіщення населення: «Увага всім!», «Повітряна тривога», «Хімічна небезпека». Шляхи і правила евакуації. Види укриттів. Ознаки надійного і ненадійного укриття. Найбезпечніші місця в оселі. «Правило двох стін»
|
|
|
Екологічна грамотніст та здорове життя -Спілкування державною. мовою -Уміння навчатися впродовж життя. |
-Здоров я та безпека -Громадянс ка відповідал ніст -Екологічна безпека та сталий розвиток |
||
3. |
|
Самодопомога і невідкладна допомога Як запобігти виникненню паніки. Керування стресом у воєнний час. Перша домедична допомога при падіннях, травмах, опіках. Види і наслідки кровотеч. Невідкладна допомога при кровотечах. |
-Відпрацювання навичок психологічної самодопомоги -Відпрацювання умінь надавати першу домедичну допомогу при травмах, опіках, кровотечах |
|
Екологічна грамотніст та здорове життя -Спілкування державною. мовою -Уміння навчатися впродовж життя. |
-Здоров я та безпека -Громадянс ка відповідал ніст -Екологічна безпека та сталий розвиток |
||
4. |
|
Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів Види й ознаки вибухонебезпечних предметів Ідентифікація загроз: міни (протипіхотні, протитранспортні), боєприпаси (що не вибухнули), детонатори/підривники, саморобні вибухові пристрої та міни-пастки, набої. Ознаки небезпечних територій Позначення/маркування небезпечних територій («Небезпечно міни» та інші). Правила поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів,якщо опинились на замінованій території або стали свідком інциденту на мінному полі. Небезпека самостійного маркування вибухонебезпечного предмета у безпосередньої близькості від нього Взаємодія з рятувальними службами |
Моделювання взаємодії з рятувальними службами при виявленні незнайомих предметів/вибухонебезпечних предметів
Відповідальність за розповсюдження у соціальних мережах 20 роликів/повідомлень ризикованої поведінки та інформації, що може загрожувати національній безпеці.
|
|
Екологічна грамотніст та здорове життя -Спілкування державною. мовою -Уміння навчатися впродовж життя. |
-Здоров я та безпека -Громадянс ка відповідал ніст -Екологічна безпека та сталий розвиток |
||
5. |
|
Здоровя і спосіб життя Цілісність здоров’я. Формування здорового способу життя Формування корисних звичок. Навички, сприятливі для здоров'я. |
Створення соціал. реклами про здоровий спосіб життя. |
Читати та перек §1-2,розробити проект на стор.8 |
Екологічна грамотніст та здорове життя -Спілкування державною. мовою -Уміння навчатися впродовж життя. |
-Здоров я та безпека -Громадянс ка відповідал ніст -Екологічна безпека та сталий розвиток |
||
6. |
|
Інфекційні та неінфекційні захворювання. Заходи профілактики інфекційних захворювань. |
|
Читати та перек. §3 (стор. 13-17), викон. завд 1-8 на стор. 17 (усно) |
Екологічна грамотніст та здорове життя -Спілкування державною. мовою -Уміння навчатися впродовж життя. |
-Здоров я та безпека -Громадянс ка відповідал ніст -Екологічна безпека та сталий розвиток |
||
7. |
|
Безпека пасажира легкового і вантажного автомобіля. Види ДТП. Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП |
Модел.поведінки пасажира при ДТП. |
Читати та перек §5-6, викон. завд на стор. 29 (усно), викон. завд 4 на стор. 32 (усно) |
Екологічна грамотніст та здорове життя -Спілкування державною. мовою -Уміння навчатися впродовж життя. |
-Здоров я та безпека -Громадянс ка відповідал ніст -Екологічна безпека та сталий розвиток |
||
8. |
|
Безпека в побуті. Правила безпеки при користуванні засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням |
|
Читати та перек §7, викон.завд 1-8 на стор. 36 (усно) |
Екологічна грамотніст та здорове життя -Спілкування державною. мовою -Уміння навчатися впродовж життя. |
-Здоров я та безпека -Громадянс ка відповідал ніст -Екологічна безпека та сталий розвиток |
||
9. |
|
Правила пожежної безпеки у школі. Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні. |
Відпрацювання алгоритму дій під час пожежі в гром.приміщенні |
Читати та перек §8, викон. завд 1 стор. 41 (усно). Підготув. до к.р. |
Екологічна грамотніст та здорове життя -Спілкування державною. мовою -Уміння навчатися впродовж життя. |
-Здоров я та безпека -Громадянс ка відповідал ніст -Екологічна безпека та сталий розвиток |
||
10. |
|
Узаальнення знань з теми «Здоров’я людини»
|
|
|
|
|||
РОЗДІЛ 2. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВЯ |
|
|
|
|||||
11. |
|
Індивідуальний розвиток підлітків Ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання. |
Визначення індивідуальних показників фізичної складової здоров’я |
Читати та перек §9, викон. завд 4-5 на стор. 44 (письмово) |
Учні: називають: - ознаки підліткового віку; - чинники впливу на фізичний розвиток і здоров’я підлітка; - основні функції шкіри; - поширені косметичні проблеми підлітків; наводять приклади: - фізичних вправ для прискорення росту; - косметичних засобів для підлітків; пояснюють: - виникнення косметичних проблем у підлітків; - негативний вплив куріння й алкоголю на здоров’я шкіри |
Екологічна грамотніст та здорове життя -Уміння навчатися впродовж життя. |
-Здоров я та безпека -Громадянс ка відповідал ніст -Екологічна безпека та сталий розвиток |
|
12. |
|
Показники фізичного розвитку підлітків. Способи покращення фізичної форми |
|
Читати та перек §10, викон. завд 1-3 на стор. 46 (письмово) |
Екологічна грамотніст та здорове життя -Спілкування державною. мовою -Уміння навчатися впродовж життя. |
-Здоров я та безпека -Громадянс ка відповідал ніст -Екологічна безпека та сталий розвиток |
||
13. |
|
Косметичні проблеми підлітків Функції шкіри. Чинники, що впливають на здоров’я шкіри |
Вибір косметичних засобів із урахуванням віку та типу шкіри (проєкт) |
Читати та перек §11, викон завд на стор. 46 (письмово) |
Екологічна грамотніст та здорове життя -Спілкування державною. мовою -Уміння навчатися впродовж життя. |
-Здоров я та безпека -Громадянс ка відповідал ніст -Екологічна безпека та сталий розвиток |
||
14. |
|
Типи шкіри. Догляд за шкірою і волоссям |
Визначення типу шкіри і волосся |
Читати та перек §12, виконати проєкт на стор. 53 Повторити §1-12. |
Екологічна грамотніст та здорове життя -Спілкування державною. мовою -Уміння навчатися впродовж життя. |
-Здоров я та безпека -Громадянс ка відповідал ніст -Екологічна безпека та сталий розвиток |
||
15. |
|
Контрольна робота №1 з тем «Здоров’я людини» та «Фізична складова здоров’я». |
|
Повторити §1-12. |
|
|
||
16. |
|
Повторення вивченого матеріалу |
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|||