Тематичне заняття на тему «Хай зима лютує – пташок ми підгодуєм»

Про матеріал
Даний матеріал спрямований, щоб закріплювати знання дітей про птахів, їхню користь для природи. Формувати вміння розрізняти птахів, що зимують та перелітних. Ознайомити дітей з призначенням годівничок, з різними видами корму, який можна до них покласти, спонукати дітей піклуватися про птахів, спостерігати за їхньою поведінкою в природі і порівнювати з народними прикметами. Закріплювати бажання дотримуватись правил поведінки в природі. Розвивати мовлення, логічне мислення, увагу, спостережливість. Виховувати любов до природи, дружелюбність, допитливість.
Перегляд файлу

Тематичне заняття

для старшої групи з природи

Тема: «Хай зима лютує – пташок ми підгодуєм»

 Мета: Закріплювати знання дітей про птахів, їхню користь для природи.

Формувати вміння розрізняти птахів, що зимують та перелітних.

Ознайомити дітей з призначенням годівничок, з різними видами корму, який можна до них покласти, спонукати дітей піклуватися про птахів, спостерігати за їхньою поведінкою в природі і порівнювати з народними прикметами. Закріплювати бажання дотримуватись правил поведінки в природі.

Розвивати мовлення, логічне мислення, увагу, спостережливість.

Виховувати любов до природи, дружелюбність, допитливість.

Матеріал: годівнички, корм для птахів(насіння, крихти хліба, зерно, несолоне сало, горобина), накидка для годівнички; наголівники горобців, синичок, снігурів; бутафорське дерево; ілюстрації з зображенням птахів, картки зі складами; загадки, вірші, народні прикмети.

Хід заняття

Діти заходять до групової кімнати, прикрашеної силуетами птахів, сідають на стільчики.

Вихователь: Малята, зараз загадаю я вам загадку. Спробуйте її відгадати і тоді дізнаєтеся, про кого піде мова на сьогоднішньому занятті.

Ця істота не проста:

Має крила і хвоста.

Весело співає,

Аж до хмар літає,(птах).

Діти, пригадайте, коли ми сьогодні були на прогулянці, чи співали птахи так голосно та дзвінко, як улітку? (ні). Чому ви так думаєте? ( бо багато птахів відлетіло у теплі краї). Назвіть птахів, які відлетіли? (ластівки, журавлі, лебеді, дикі гуси). Як їх усіх можна назвати одним словом? (перелітні). Чому?

Перелітні птахи не залишаються на зиму у нас?(бо їм немає чого їсти, холодно). А як називаються птахи, які залишаються зимувати?(птахи, що зимують). Назвіть їх.(горобці, синички, ворони, голуби).

Лунає стук у двері. До кімнати заходить Володар Птахів. У руках він тримає годівничку, прикриту накидкою.

Володар Птахів. Доброго дня! Я – Володар Птахів. Можу покласти їх у будь-яку мить, і всі вини враз злітаються до мене. Бо є у мене незвичайна хатка з магічною силою. Взимку мої маленькі друзі аж ніяк не можуть прожити без неї

(Знімає накидку). Ось вона!

Вихователь: Діти, як називається ця чарівна хатка?(Годівничка). Як ви гадаєте, що слід зробити, щоб птахи почали злітатися до неї? (Насипати в неї крихт, зерняток). Поглянь Володарю Птахів, у нас теж є багато гарних годівничок, їх змайстрували наші діти разом з батьками. (Діти розглядають виставку годівничок). А навіщо діти зробили ці годівнички, вони тобі зараз розкажуть.

І дитина

Геть зима все навкруги

Вже закутала в сніги.

Біліють дерева, дороги, дахи,

Без їжі зимою лишились птахи.

11 дитина

Для горобчика й синички

Ми зробили годівнички.

Вдячні нам тепер вони

 Не бояться вже зими.

111 дитина

В годівниці «страв» багато.

Для пташок це справжнє свято.

Прилітають на обід,

У їдальню- вільний вхід.

Все зовсім скоро зима вкриє все навколо глибокими снігами, а водойми скує кригою. Але птахи не бояться лютих морозів, коли є харчі. Найбільша їхня біда взимку-голод. Діти, чим можна підгодувати птахів?(крихтами, насінням, зерном).

Діти розглядають зразки корму, який можна покласти до годівнички.

Вихователь: Як ви гадаєте, яку користь птахи приносять людям і природі? Вони дарують нам веселі пісні, прикрашають природу, знищують шкідливих комах. У народі кажуть: « Де багато пташок, там не буде комашок» Птахи добрі друзі і помічники людини, тому ми повинні їх оберігати. Скажіть, чого не можна робити, щоб не зашкодити птахам? (ловити пташок, чіпати їхні гнізда чи пташенят, ставити пастки, ламати дерева на яких живуть птахи). Діти, хочете, щоб зараз до нас завітали птахи? Володарю Птахів, насипай в годівничку насіння. Ми можемо побачити, як до неї злітаються птахи.

Володар Птахів кладе в годівничку жменю насіння. До кімнати «злітаються» діти в наголівниках горобців, синичок і снігурів.

Вихователь: Ласкаво просимо до нас у гості, птахи! Залітайте мерщій, їжте та грійтеся досхочу. Діти, чи впізнали ви птахів, які до нас прилетіли?(діти називають птахів).

Вихователь: (до птахів). Розкажіть, будь ласка, про себе малятам. Як вам живеться в холодну зимову пору? Почнемо з синичок.

1 синичка

За вікном мороз лютує,

З вітром віхола танцює.

А синичка на доріжці

Мерзне й голодує.

11 синичка

Покладіть нам в годівничку

Трохи крихт, крупи, пшенички,

і в морозний день, малята,

Буде у синички свято.

Вихователь: Що ще, крім зерняток, люблять їсти синички?

(несолоне сало)

А в теплу пору року вони живляться комахами. За один день синичка з’їдає стільки комах, скільки важить сама. Тепер давайте послухаємо, що розкажуть нам снігурі.

1 снігур

Розстелила знов зима

Скатертину білу

Прилетіли снігурі,

На яблуню сіли

11 снігур

Червонієм на гілках,

Вабимо всім око.

Переплутать з яблуками

Можна ненароком.

111 снігур

Крихти хліба й горобину

Дуже любим ми, дитино,

Ти про нас не забувай,

Снігурам допомагай!

Вихователь: Чому снігурів можна переплутати з червоним яблуками?

(у них червоні грудочки, тому здалеку на дереві вони схожі на червоні яблука).

Що вони найбільше люблять їсти? (Горобину). А зараз надамо слово горобчикам.

1 горобчик

День і ніч мороз тріщить,

Заморозить пташку вмить.

Зажурились горобці:

«Дайте нам зерна, ців-ців».

11 горобчик

Як зернятка не знайду-

На холоді пропаду

Тож мене ви нагодуйте.

Від голоду порятуйте.

Вихователь: Не хвилюйтеся, птахи, наші діти про вас подбали.

Подивіться, скільки годівничок для вас вже готові. Тепер голод вам не страшний.

Птахи (разом). Спасибі вам, діти!

Горобчик: Щоб віддячити вам за турботу про нас, птахів, ми вирішили підготувати для вас цікаві завдання.

Вихователь. То як, діти, пограємо трохи з птахами? (так)

Завдання від птахів

Загадки «Відгадай, яка це пташка»

Діти діляться на дві команди. Птахи загадують їм загадки, виграє та команда, яка відгадає найбільше загадок.

У червонім фартушку

Птах стрибає по сніжку

І розпитує синичку

Про найближчу годівничку. (снігур)

 

Жовтогруді щебетушки

Мають чорні капелюшки,

Сірі лапки, білі щічки. (синички)

 

За вікном летить сніжок,

Піднялася віхола.

Але бачу я пташок,

Що сидять під стріхою.

Чив-чив-чив і чив-чив-чив!

Хто співати їх навчив?

Сірі пташенята ці

Звуться, діти,… (горобці)

 

У ночі гуляє,

А вдень спочиває.

Має круглі очі, бачить серед ночі. (сова)

 

Тут і там вона літає,

І хвіст плітки збирає,

Що довідається,- все

Вмить по лісу рознесе. (сорока)

 

 

Вихователь показує дітям картки із зображенням птахів. Під кожним зображенням написана його назва, в якій бракує першого складу. Діти вибирають і з запропонованих варіантів потрібний склад і утворюють слово.

Вихователь: Молодці, діти! Ви довели, що справді знаєте багато пташок, що живуть у нашій країні. А тепер пропоную порухатися разом з нашими гостями-птахами.

Фізкультхвилинка

«Годівничка для  синичок»

Ми йдемо, ми йдемо (діти крокують по колу)

Вішать годівничку.

Несемо, несемо (простягають руки перед собою)

Поживу синичкам.

А пташки, а пташки (виконують повороти тулуба в сторони)

Будуть прилітати,

І насінням, і зерном(присідають, стукають пальцями об підлогу)

Будуть ласувати.

Гра «Перелітні птахи та ті, що зимують»

Діти отримують зображення птахів. Кожний має сказати назву свого птаха.

Якщо він зимує у нас, посадити його на дах годівнички, якщо ні на зелене дерево.

Синичка: діти, чи знаєте ви, що птахи можуть передбачити погоду?

Тоді, коли ще не було радіо та телебачення, люди дізнавалися про погоду, спостерігаючи за птахами. Тож ми даємо вам завдання: коли побачите на вулиці пташок. Придивіться до їхньої поведінки і перевірте такі прикмети.

Птахи по черзі розказують народні прикмети.

  •          Голосно пищать синиці – вночі буде мороз.
  •          У небі «воронячий хоровод» - чекай снігопаду.
  •          Ворони каркають – мороз.
  •          Ворони сидять на землі – до відлиги.
  •          Снігур співає під вікном – на відлигу.
  •          Горобці пожвавішали, дружно цвірінькають – буде ясна погода.

 

Діти разом з птахами виконують пісню про дружбу за вибором муз. керівника. Володар Птахів дарує всім подарунки.

Подальша робота: На прогулянці діти разом з вихователем вішають годівнички під вікнами групової кімнати. Насипають у них корм та спостерігають за птахами, які до них прилітають.

 

docx
Додано
14 листопада 2024
Переглядів
118
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку