Тематичний день "Чому ми дружимо? Яким має бути друг (подруга)?"

Про матеріал
Авторська розробка-план тематичного дня в НУШ. Мета: формувати у першокласників здатність співпрацювати один з одним, логічно обгрунтовувати свою позицію, критично і системно мислити, генерувати нові ідеї, вирішувати життєві проблемні ситуації.
Перегляд файлу

Авторська розробка

на тему «Чому ми дружимо? Яким має бути друг (подруга)?»

(план тематичного дня)

 

 

          Виконала:

                                       Нікітченко  Тетяна Ярославівна

вчитель початкових класів вищої категорії

                                                                    Комунального закладу

                                                                 «Полтавська загальноосвітня школа                         

                                                                   І-ІІІ ступенів №22»

 

Вступ. Любов і дружба. Без них прожити дуже важко. А яке дитинство без друзів? Проте і дітям і дорослим потрібно вміти дружити. Дружба-це не лише спільні ігри , розваги, веселощі. Іноді дружба-це нелегка праця, складні випробування, вміння допомогти, підтримати.

Дружба-основа спілкування між людьми. Люди прагнуть порозуміння, взаємодопомоги, розради, спілкування, обміну досвідом і створення демократичної спільноти. Дружні стосунки як засіб позитивного спілкування між людьми формує дві важливі ключові компетентності: соціальну для здоров’я і добробуту і компетентність для демократичного громадянства які зазначені у основах стандарту освіти Нової української школи.

Мета. Формувати у першокласників здатність співпрацювати один з одним, логічно обгрунтовувати свою позицію, критично і системно мислити, генерувати нові ідеї, вирішувати життєві проблемні ситуації.

Завдання:

  • створювати у класі дружнє середовище-атмосферу доброзичливості, взаємоповаги, де цінують дружбу і друзів.
  • З’ясувати критерії справжньої дружби, виокремити щирі стосунки.
  • Сприяти формуванню доброзичливого й толерантного ставлення до людей.
  • Вчити правильно звертатися до друзів, знаходити позитивні риси характеру.
  • Встановлювати порівняльну характеристику між позитивними і негативними рисами характеру.
  • Сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті.

Проблемні запитання:

-яким ви бачите свого друга(подругу)?

-чому ми шукаємо друзів?

-чому цікаво разом?

-як зберегти дружбу?

 

Очікувані результати:

-учні знатимуть :хто такий друг, правила дружньої поведінки,

-учні вмітимуть:

-уживати форму кличного відмінка у звертанні, ввічливі слова;

-вести діалог, увічливо спілкуватися з однолітками;

-слухати і чути один одного під час спілкування;

-дотримуватися правил дружби ,будувати дружні стосунки у класній спільноті.

              Чому ми дружимо? Яким має бути друг(подруга)?

І.  Ранкове коло. Дивовижні намистинки «Комплімент»

Привітання з учнями у колі. Запропонувати гру «Дивовижні намистинки»

Гра в колі:

-учасники сідають у коло;

-учитель пропонує зібрати намистинки на ниточку, при цьому говорячи один одному приємні слова, компліменти, чарівні слова;

-після того як усі учні висловилися педагог підбиває підсумок про те, що дивовижні намистинки змогли нас об’єднати;

-після закінчення гри учителька запитує у дітей про їхні відчуття, коли їм говорили компліменти;

ІІ. Технологія «Незакінчені речення про друга»

Запропонувати дітям поміркувати про те, хто такий друг і попросити продовжити речення: «Я вважаю, що друг-це той, хто…..тому що……. .

       «  Хто з ким дружить?»

Зелений Крокодил Гена з…..?

Дюймовочка з …..?

Котик та…..?

Карлсон та…..?

ІІІ. Гра «Дружні серпантини» (розмалюй і з’ясуй)

а)хто з друзів більше зібрав грибів?

б)які подарунки отримала Русалонька від друзів?                                          

в) розмалюй дівчинку яка зібрала намистинки.

Після виконання цих завдань зазначити, що ми впродовж тижня будемо говорити про друзів-тих, які є в реальному житті, тих кого ми собі уявляємо, читаючи казки, оповідання.

ІV Слухання казки М. С.Пляцковського «Урок дружби»

Бесіда «Хто такий друг?»                                                                                      

Проведення вправи «Крісло автора» для обговорення змісту прочитаного. Запропонувати учням побути в ролі автора ,посидівши в кріслі. Вчитель задає питання за змістом. Потім обговорює з дітьми, хто такі друзі, спираючись на персонажів казки.

Вчитель підсумовує думки дітей, що бути другом- це не лише слова, а й відповідальність, співпереживання, допомога.

V. « Скажи мені, хто твій друг, і я скажу хто ти». Записування друзів у «Щоденник вражень». Лічба. Порівняння величин:

1.Запитати в учнів, чи вони знають відоме прислів’я: « Скажи мені, хто твій друг, і я скажу…»                                                                     

2.Попросити виконати індивідуальне завдання- записати за допомогою писаних  чи друкованих літер, малюнків, позначок усіх друзів. Наголосити, що це можуть бути учні з їхнього класу, чи старші діти, сусіди, діти зі садка. Попросити підпис кожного друга.

3. Запропонувати полічити їхніх друзів, що зображені. Нехай позначать цю кількість числом. З’ясуйте, хто має найбільше друзів, а хто найменше, на скільки? Визначте, хто має однакову кількість друзів.

Обов’язково підсумуйте, що важлива не кількість. Ми можемо мати одного справжнього друга, і він буде кращим за десяток інших. Важливо якими

рисами характеру володіє наш друг.

VІ. Вправа «Мій друг». Риси характеру друга.

Розповісти, що мета цієї вправи з’ясувати яким має бути друг і якими маємо бути ми, щоб бути другом іншому.

( стають парами і називають позитивні риси характеру друга. Чому мені подобається дружити з ним (з нею).

Гра-розминка «Це мій кращий друг і я»

VІІ. Дослідження « Сила дружби»

(Принести оберемок прутів(30 шт.) і попробувати їх зламати. Невдалося.          А по одному ламаються добре. Отже сила дружби в єдності і взаєморозумінні, взаємоповазі, взаємовиручці.                                                                                  

VІІІ. Вивчення « Пісні про дружбу» Муз. О. Янушкевич, сл. М. Ясакова

(Відобразити рухами, мімікою настрою)

 

ІХ. Запитання для обговорення:

Чи може казковий герой бути другом? Якщо діти погодяться, що казкові герої можуть бути друзями, то запитайте, хто з них найбільше підходить на роль друга.

Гра «Оживи друзів». (Виконай завдання і розфарбуй відповідним кольором)

Х. Рефлексія.

Стають всі в коло і беруться за руки. Вчитель пропонує дітям заплющити очі і уявити у своєму сердечку іскорку ніжності і дружби. Уявіть як вона збільшується і її сила переходить у вашу долоньку, а ви передаєте у долоньку того хто стоїть поруч.

Пригадайте, що сьогодні корисного відбулося і запам’яталося найбільше.

Посміхніться один одному. Даруйте один одному тільки добро і дружбу.

Висновок.

Працюючи над цією темою, я дійшла висновку, що діти можуть співпрацювати один з одним, вчаться  логічно обґрунтовувати свою позицію, критично мислити, цінувати дружбу і друзів, правильно звертатися до товаришів, знаходити позитивні риси характеру, налагоджувати щирі стосунки.

Література:

Інтернет- ресурси.Сайт www. megaznaika. com. ua

Казка М. С. Пляцковського «Урок дружби». Збірка казок «Різнокольорові звірята». Переклад українською Валерія Воробйова. Сайт:Казка.укр-Дитячі книги з малюнками українською мовою.

«Система виховання у початковій школі», А. В. Лихова, Харків, 2010р.

«Розкажіть онуку», М. М. Конюшенко «Якщо друг у тебе є, життя радісним стає».

 

 

1