Тематичний день
Учитель початкових класів
Гарячківського ліцею
Пиндус Наталія Іванівна
Мета:
I. Ознайомлення з темою та метою дня.
1. Вірш про осінь
Листопад вже стоїть на порозі,
Розфарбовує гарно ліси.
Щедра осінь давно у дорозі-
І добра принесла, і краси…
І красою нам очі милує
Тішать серце рясні кольори…
І врожаєм хорошим дивує,
Усміхається сонцем згори.
Я найстарший на городі!
Я – великий і бокастий,
Жовтогрудий і смугастий.
Я чудовий дар осінній,
З гарний та смачним насінням.
Сьогодні головний герой дня – Гарбуз!
II. Робота над темою уроку.
а) читання тексту вчителем;
- Що нового ви дізналися з тексту?
- А можливо знали щось вже?
- Звідки родом гарбуз?
- Хто полюбляв гарбуз?
- Хто привіз гарбузове насіння до Європи?
- Де використовують гарбуз?
- Які страви можна приготувати з гарбуза?
- Запишіть.
а) Гарбуз є одним із розповсюджених овочів, який використовують в казках, піснях, оповіданнях.
- Хто пригадає казку, в якій фея перетворила гарбуз на карету? (Попелюшка)
- У казці Джанні Родарі « Пригоди Чиполіно» кум Гарбуз був добродушним дідусем.
- Український народ склав дитячу пісеньку «Ходить Гарбуз по Городу».
б) Слухання пісні (перегляд відео)
в) Боки я на сонці грів,
Мене літній дощик мив.
От і виріс я такий
Солоденький і смачний.
Я привів свою родину,
Тож, запрошуйте гостинно!
г) Інсценізація пісні.
а) Дібрати прикметники до слова «гарбуз»: Гарбуз (який)?
б) Дібрати спільнокореневі слова, визначити корінь
в) Дібрати синоніми до слова «гарбуз»: гарбуз, кабак, ханька(застаріле слово)
г) Робота з текстом – знайдіть, які орфограми є в цьому тексті (написання з великої літери, подвоєння приголосних).
д) Робота з ненаголошеними голосними (е), (и).
- виписати слово «велика»,
- поставте наголос,
- в ненаголошеному складі який чуємо звук?
- як перевірити написання, цього слова?
Велика – в`елич.
а) З цеглинок Lego скласти гарбуз.
б) Усний рахунок «Зібрати у кошик гарбузи» - повторення таблиць множення і ділення.
в) повторення – кубик «Блума» (знаходження невідомого множника, діленого, дільника)
г) розв’язування рівнянь (робота в групах)
х + 11 = 47 х – 45 = 9
х + 4 = 12 56 – х = 25
(1 учень у групі перевіряє виконані роботи)
д) Робота над задачею:
Маса кавуна 5 кг, а гарбуза – у 4 р. більша. Яка маса кавуна і гарбуза разом?
Динамічна пауза
- До якого царство належить гарбуз? (рослини)
- До якої групи належить? (трав. рослини)
- Це однорічна чи багаторічна рослина?
- Давайте розглянемо цикл розвитку гарбуза.
- Гарбуз – це культурна чи дика рослина? (культура)
- А чому люди вирощують гарбуз?
- Про користь гарбуза.
- Це цікаво.
- Гарбузове насіння не тільки смачне і корисне, воно є чудовим матеріалом для пробок.
- Подивіться на заготовку, скажіть чого не вистачає (листя)
- Листочки ми будемо робити з гарбузового насіння.
III. Підсумок уроку.
1) Рефлексія
2) Нехай живе рід Гарбуза,
Хай щедро родить нам земля,
Хай буде славним наш обід,
І не буде ніяких бід!