До розіграшу
залишилось:
12 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Тематичний день для 1-го класу на тему "Зимонька-зима"

Про матеріал

Тематичний день в першому класі на тему:"Зимонька-зима" включає п'ять уроків:інтегрований урок (навчання грамоти (читання) та природознавство),математика,навчання грамоти (письмо),трудове навчання,фізична культура.До цих уроків створена презентація "Зима",слайди презентації використовуються на різних уроках, розкриваючи тему "Зимонька-зима".

Перегляд файлу

Інтегрований урок в 1 класі

Навчання грамоти (читання) та природознавство

Тема. Зимонька – зима.

Мета. Виділити основні ознаки зими, зміни, які відбуваються в живій та неживій природі; знайомство з буквою «Зе» та звуками [ З ], [ З/ ], опрацювання тексту «Весела зима», робота із скоромовками та фразеологізмами; розвивати спостережливість, увагу, логічне мислення, вміння зіставляти, порівнювати; виховувати любов до навколишньої природи.

Обладнання: презентація, фішки, «Буквар».

Хід уроку

I. Організаційний момент

Продзвенів уже дзвінок

Розпочинаємо урок

II. Мотивація навчальної діяльності

  •                   Повідомляю, що урок у нас буде незвичний. Ми будемо подорожувати в країну, а в яку, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

Завірюха віє в полі,

Скрізь стоять дерева голі.

Все пухнастий сніг покрив

І замовк пташиний спів.

Горобці одні «цвірінь».

А синичкам мабуть лінь.

Лиш стрекочуть десь сороки.

То яка це пора року? (Зима)

  •                   Вірно. Наша мандрівка буде в холодну  снігову країну, вітри з якої принесли нам Зиму. Тож вирушаємо. (Презентація «Зима»).

В цих краях морози

Ріки закували,

І березам коси

Глицею прибрали.

Пухова перина очі убирає,

Біла скатертина,

Ні кінця, ні краю.

Під серпанком білим

Трави і листочки,

Річка  оніміла,

Не дзюрчать струмочки.

Омертвіли лози,

Ледь гіллям хитають,

В цих краях  морози

Та вітри гуляють.

  •                   Які асоціації викликає у вас слово зима?   (Інтерактивна вправа «асоціативний кущ»)
  •                   То зима гарна пора року чи ні? (так, ні)
  •                   Тож  ми і будемо над цим на уроці працювати і дізнаємося, для кого ця пора гарна, а для кого ні?

III. Актуалізація знань

1. Фронтальне опитування

  •                   Які зміни відбуваються в неживій природі з настанням зими?
  •                   Які зміни в живій природі?
  •                   Зараз ми розгадаємо кросворд і ви розкажете, які зміни сталися в житті цих тварин з настанням зими?

2. Розгадування кросворду

 

1.

 

 

Т

 

 

 

2.

В

 

 

 

 

 

 

3.

 

А

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

Р

5.

 

 

 

И

 

 

6.

 

 

 

 

Н

7.

 

 

 

 

 

И

 

  1.               Лісовий санітар у червоному береті по стовбуру дзьобом стукає. (Дятел)
  2.               Хоч у нього шуба є,

Та як холод настає,

Він не їсть тоді, не п’є,

І не ходить, не гуляє.

А у лігво залягає. (Ведмідь)

  1.               Він із казки, він із пісні,

В нього зуби, як залізні.

Капустину він гризе,

Зветься звір на букву «Зе». (Заєць)

4. Ні рак, ні риба, ні звір, ні птиця.

Голос тоненький, а ніс довгенький,

Хто його вб’є той кров проллє. (Комар)

  1.               В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має.

Їй на місці не сидиться.

А зовуть її (лисиця).

  1.               Літає крилами, ходить ногами,

Висить догори лапами (Кажан).

  1.               Відлітають за моря, у краї далекі,

На будинках гнізда в’ють,

Звуть же їх (лелеки).

  •                   Тож радіють тварини зимі? (Ні)
  •                   Як же їм допомогти?

IV. Сприймання нового матеріалу

  •                   Про яку пору року ми говоримо?
  •                   Який звук на початку слова ви чуєте?
  •                   Як він вимовляється?
  •                   Він приголосний дзвінкий, може бути твердим, а може бути м’яким.

1. Гра «Хто більше знайде слів» (з поясненням, який це звук)

2. Звуковий аналіз слів зимонька, зірки (робота в парі)

3. Фізкультхвилинка

4.Демонстрація букви «Зе»(великої і малої)

5. Робота з підручником ст.72-73.

А) Читання складів

Б)  Гра « Зміни  букву»

В)  Робота над фразеологізмами

                                                                                        /                                 /

Г)  Робота над словами замок, замок

Не гавкає, не кусає

А до хати не пускає (замок)

6. Робота над текстом «Весела зима»

А) Читання вчителем

- Чи  запам’ятали імена дітей?

Б) Читання ланцюжком

В) Бесіда

- Що зробив мороз з вікнами? З водоймами?

- Де тато залив ковзанку?

 - Чому Зіні повезло?

- Чи весела  зимова пора для дітей?

Г) Повторне читання тексту (Передай естафету)

V. Закріплення матеріалу

Робота над скоромовками

VI. Рефлексія

  •                   Тож  яка зима? Знайшли ви відповідь для себе?
  •                   А що нового ви ще сьогодні вивчили?
  •                   Чи сподобалось вам у зимовій країні?
  •                   На інших уроках ми продовжимо свою подорож.

 

 

 

 

Математика

Тема. Таблиці додавання і віднімання числа3. Додавання і віднімання по 3. Задачі на збільшення (зменшення)  числа на кілька одиниць.

Мета. Формувати в учнів уміння складати таблиці додавання і віднімання числа 3; продовжити роботу над складанням задач на збільшення й зменшення числа на кілька одиниць;вчити додавати і віднімати числа частинами виду 6+2+1; 9-2-1; додавати і віднімати по 3; розвивати математичне мовлення; виховувати культуру письма, інтерес до математики.

Обладнання: ялинка, роздатковий матеріал (трикутники), презентація «Зима».

Тип уроку. Комбінований урок.

Хід уроку

  1.                Організаційний момент
  2.             Мотивація уроку. Повідомлення задач уроку
  •                   Діти, чи гарна в нас ялинка? (Ні, вся в снігу. Іграшок не видно)
  •                   Це мабуть Зимонька – зима тут побувала? Гляньте, ще і листа нам  залишила. (слайд 1)

Шановні учні  1класу!

Моя подруга Заметіль усі годівниці для птахів і звірів замела снігом.

Всіх залишила голодними. Якщо хочете допомогти тваринам, то виконайте мої завдання. Ознайомтесь з таблицями додавання і віднімання числа 3.

Складіть задачі про тварин та попрацюйте з таблицями. Коли ви впораєтесь, мій друг Вітер повимітає з годівниць весь сніг і тварини зможуть поїсти. Поспішайте!

Ваша шановна Зимонька – зима.

  •                   То що ж допоможемо нашим братам меншим? (так)
  •                   Тож вперед!
  1.          Усний рахунок
  1.               Гра «Зніми чари з ялинки» (розв’язування прикладів, фронтальна робота)

4+2           9-2         7+2        9-0-1         10-5+1

3+4           8-2        6+1+1      3+2+2        8-2-1

  1.               Гра «Пройди лабіринт» (кругові приклади) (слайд 2)

4+5             7-2             5-3

6+1            9-3              2+2

  1.               Порівняй вирази  (слайд 3)

9-4 *3+2             7-3*2+0+3

6-3* 7+3               4+4 * 10-3

  1.               Веселі задачі (слайд 4  і 5)

Ось до класу на урок

Залетіло 6 сорок.

Дві пізніше прибуло.

Скільки всіх птахів було? (8)

 

У саду до годівниці

Прилетіло 3 синиці.

Потім ще 4 птиці

Скільки птиць на годівниці? (7)

  1.               Хвилинка каліграфії

Письмо цифри 3

  1.         Ознайомлення з новим матеріалом
  •                   З яких чисел складається число 3?
  •                   Розгляньте таблицю на ст. 63
  •                   Що ви помітили?
  •                   Як можна додати число 3? (4+3=4+2+1=7; 4+1+1+1=7)
  •                   Так утворюється таблиця на  + 3.
  •                   Розгляньте таблицю на – 3. (10 -3 =10 – 2 - 1=7)

1.Робота з підручником (усний рахунок)

Завдання № 1, № 2, № 3

Фізкультхвилинка

Завдання № 4

  •                   Найти приклади з однаковими відповідями
  •                   Завдання № 5.  Робота над задачами (1 варіант і 2 варіант)
  1.            Закріплення матеріалу
  1.               Скласти умову до задачі. Записати рішення (1 і 2 варіанти)  (слайд 6 і 7)

Було –

Прилетіло –

Стало - ?

 

Було –

Пішло –

Залишилося?

 

  1.               Математичний диктант (записати лише відповіді)

3 збільш на 3; 7 зменш на 3; перший доданок 2 другий 3. Яка сума?; 8 зменш на 3; 4 збільш на 3; 9  зменш на 3  (6,4,5,5,7,6)

  1.               Робота в парах

Скласти  квадрат з трикутників;скласти ялинку з трикутників.

  1.         Рефлексія. Підсумок уроку.
  •                   Всі завдання ви  виконали?
  •                   Тож тепер нехай Зима виконає свої обіцянки.
  •                   А як ми ще можемо допомогти птахам і звірятам?
  • Що нового ви дізналися? Що було складним?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Навчання грамоти (письмо)

Тема. Письмо малої букви з. Письмо складів і слів з малою буквою з.

Мета. Навчити учнів писати малу букву з, склади, слова і речення з нею; розвивати зв’язне мовлення учнів, образне мислення, виховувати почуття прекрасного, охайність.

Обладнання: презентація «Зима», друкований зошит, фішки.

Тип уроку. Комбінований урок.

Хід уроку

  1.                Організаційний момент.

Продовжуємо мандрувати зимовою країною.

  1.             Актуалізація опорних знань.
  1.               -  Вам Зимонька – зима підготувала загадки:

Він малює  на вікні

Гарні квіти крижані,

На дитячих щічках – маки,

З ним узимку дружить всякий. (Мороз)

 

Прийшла до нас бабуся

у білому кожусі.

Поля  причепурила.

Пухнастим снігом вкрила.

Вгадайте, хто вона,

Бабуся чепурна. (Зима)

  •                   З ким порівнюють зиму? ( з бабусею)
  •                   Чому? (Доглядає, накриває ковдрою)
  •                   Ковдра снігова яка? (Біла, блискуча, пухнаста)
  •                   А, коли скрипить снігова доріжка? ( При  великому морозі)
  1.               Робота в парах. Звуковий аналіз слів: морозець (1 група), бабуся (2 група),сніжок (3 група). (Викладання фішками).
  2.               Складання речень за слайдами (презентація «Зима» )
  •                   Подивіться на цю зимову казку. Які почуття у вас викликає?
  1.               Підбір синонімічного ряду слів.
  •                   Якщо взимку великий вітер і падає сніг, як ми говоримо, що відбувається на подвір’ї? (Завірюха, хурделиця, заметіль, віхола). Це гості зими.
  •                   Слова завірюха,  заметіль яким звуком  розпочинаються?
  1.          Мотивація уроку. Повідомлення задач уроку.
  •                   Щоб записати гостей зими нам необхідно навчитися писати букву « зе» та поєднувати її з іншими буквами.
  1.         Робота над новим матеріалом
  1.               Робота за малюнком друкованого зошита
  2.               Письмо малої букви « зе» (з поясненням  вчителя)
  3.               Фізкультхвилинка
  4.               Продовження роботи в зошиті.

А) Письмо буквосполучень.

Б) Написання слів.

В) Письмо речення.

V. Закріплення матеріалу

- Вставте потрібні слова.

З темної хмари.…сніг. Навколо все стало …. Зима одягнула на ялини …….. шапки.

  1.         Рефлексія. Підсумок уроку.
  •                   Чи можемо ми тепер записати гостей зими? З яких елементів складається буква з? Ви добре її запам’ятали?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Трудове навчання

Тема. Виготовлення ялинкових іграшок з паперу (грибочки, зірочки, рибки). « Новорічна гірлянда».

Мета. Удосконалювати навички роботи з папером, ножицями, клеєм; навчати учнів дотримуватися послідовності дій під час виготовлення прикрас із паперу; розвивати охайність, самостійність; виховувати художній смак,взаємодопомогу.

Обладнання: презентація «Зима», кольоровий папір, ножиці, клей, пензлик, нитки.

Тип уроку. Комбінований урок

Хід уроку

  1. Організаційний  момент.

Перевірка обладнання на урок.

Повторення правил роботи з ножицями та клеєм.

  1. Актуалізація знань
  1.               Бесіда за презентацією
  •                   Діти, ми продовжуємо з вами подорожувати  країною «Зима». Ми спостерігали красу зимової пори.
  •                   А за що вона вам ще подобається? (Багато свят).
  •                   Які свята ви знаєте?
  •                   Який зараз місяць? (Грудень). А чому його так назвали?
  •                   Яке свято 19 грудня? Що ви знаєте про Святого Миколая?
  •                   Який 2 місяць зими? Звідки така назва?
  •                   На які свята багатий?
  •                   А 3 місяць, яку має назву? Чому?
  •                   На яке свято вносять ялинку? Коли святкують?
  •                   Ви знаєте, колись на Україні святкували Новий рік з вишнею. Її садили восени в діжку, а перед святом вносили до хати. Вона розпускалася , довкола неї водили хороводи. Цар Петро I замінив вишню на ялинку. З того часу ми святкуємо Новий рік з ялинкою.
  •                   Чим прикрашають ялинку?
  1.          Мотивація уроку. Повідомлення задач уроку.
  •                   Незабаром свято Нового року і нам потрібно виготовити власноруч багато ялинкових прикрас. Тому ми будемо працювати старанно, гарно, з  фантазією. Сьогодні  ми виготовляємо гірлянду із зірочок. Показ готового виробу

Фізкультхвилинка

  1.         Робота з альбомом -   посібником «Умійко» ( ст.32)
  2.            Інструктаж вчителя
  3.         Практична робота:

а) вирізання зірочок і смужок;

б) склеювання частин;

в) скріплення зірочок (3 шт.);

г) виготовлення колективної гірлянди.

VII. Рефлексія. Підсумок уроку

  •                   Чи гарна в нас колективна гірлянда?
  •                   Чи можна її повісити на ялинку?
  •                   Чия робота вам найбільше сподобалась?
  •                   Яку гірлянду можна ще виготовити?
  •                   Де ще можна повісити гірлянду крім ялинки?
  •                   Ви  Діду Морозу написали листа?
  •                   Який подарунок хочете отримати?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фізичне виховання

 

Тема. Зимова естафета

Мета. Повторення стройових команд в шерензі. Формування координації рухів у метаннях. Закріплення правил ігор – естафет з бігом і м’ячем. Розвиток швидкості й спритності під час проведення ігор – естафет.

Місце проведення: спортивний зал.

Інвентар: м’ячі великі і тенісні, сніжки, гімнастичні лави, обручі, цифровий блокнот.

Хід уроку

I. Підготовча  частина (11 хв.)

1. Шикування в шеренгу, привітання.

2. Повідомлення завдань уроку.

- Діти, які зимові види спорту ви знаєте?

- Як ви проводите свій час взимку?

- Сьогодні у нас з вами буде зимова естафета, але не на подвірї, а в спортзалі. Ми уявимо, що ми на вулиці.

- Але перед будь – якими змаганнями потрібно провести розминку.

3. Повороти в шерензі на місці.

4. Перешикування на місці.

5. Комплекс загально – розвивальних вправ.

II. Основна частина (22 хв.)

1.  Шикування в три колони

2. Поділ на команди. Привітання команд.

- Скільки зимових місяців?

- Які?

- Тож у нас будуть команди «Грудень», «Січень», «Лютий».

3. Ігри – естафети:

А) Перенесення великого м’яча (снігової кулі).

Б) Ведення шайби (гра в хокей).

В) Кидання м’яча (сніжки) в ціль.

Г) Спуститися з гірки (гімнастична лава)

Д) Пройти сніжний тунель (обручі)

Є) «Бій» в сніжки

III. Заключна частина (2хв.)

1. Підбиття підсумків. Слово журі.

2. Шикування в шеренгу.

3. Організаційний перехід до класу.

 

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Клочко Раїса Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
16 лютого
Переглядів
1040
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку