Тематичний день для 1-го класу на тему "Зимонька-зима"

Про матеріал

Тематичний день в першому класі на тему:"Зимонька-зима" включає п'ять уроків:інтегрований урок (навчання грамоти (читання) та природознавство),математика,навчання грамоти (письмо),трудове навчання,фізична культура.До цих уроків створена презентація "Зима",слайди презентації використовуються на різних уроках, розкриваючи тему "Зимонька-зима".

Перегляд файлу

Інтегрований урок в 1 класі

Навчання грамоти (читання) та природознавство

Тема. Зимонька – зима.

Мета. Виділити основні ознаки зими, зміни, які відбуваються в живій та неживій природі; знайомство з буквою «Зе» та звуками [ З ], [ З/ ], опрацювання тексту «Весела зима», робота із скоромовками та фразеологізмами; розвивати спостережливість, увагу, логічне мислення, вміння зіставляти, порівнювати; виховувати любов до навколишньої природи.

Обладнання: презентація, фішки, «Буквар».

Хід уроку

I. Організаційний момент

Продзвенів уже дзвінок

Розпочинаємо урок

II. Мотивація навчальної діяльності

  •                   Повідомляю, що урок у нас буде незвичний. Ми будемо подорожувати в країну, а в яку, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

Завірюха віє в полі,

Скрізь стоять дерева голі.

Все пухнастий сніг покрив

І замовк пташиний спів.

Горобці одні «цвірінь».

А синичкам мабуть лінь.

Лиш стрекочуть десь сороки.

То яка це пора року? (Зима)

  •                   Вірно. Наша мандрівка буде в холодну  снігову країну, вітри з якої принесли нам Зиму. Тож вирушаємо. (Презентація «Зима»).

В цих краях морози

Ріки закували,

І березам коси

Глицею прибрали.

Пухова перина очі убирає,

Біла скатертина,

Ні кінця, ні краю.

Під серпанком білим

Трави і листочки,

Річка  оніміла,

Не дзюрчать струмочки.

Омертвіли лози,

Ледь гіллям хитають,

В цих краях  морози

Та вітри гуляють.

  •                   Які асоціації викликає у вас слово зима?   (Інтерактивна вправа «асоціативний кущ»)
  •                   То зима гарна пора року чи ні? (так, ні)
  •                   Тож  ми і будемо над цим на уроці працювати і дізнаємося, для кого ця пора гарна, а для кого ні?

III. Актуалізація знань

1. Фронтальне опитування

  •                   Які зміни відбуваються в неживій природі з настанням зими?
  •                   Які зміни в живій природі?
  •                   Зараз ми розгадаємо кросворд і ви розкажете, які зміни сталися в житті цих тварин з настанням зими?

2. Розгадування кросворду

 

1.

 

 

Т

 

 

 

2.

В

 

 

 

 

 

 

3.

 

А

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

Р

5.

 

 

 

И

 

 

6.

 

 

 

 

Н

7.

 

 

 

 

 

И

 

  1.               Лісовий санітар у червоному береті по стовбуру дзьобом стукає. (Дятел)
  2.               Хоч у нього шуба є,

Та як холод настає,

Він не їсть тоді, не п’є,

І не ходить, не гуляє.

А у лігво залягає. (Ведмідь)

  1.               Він із казки, він із пісні,

В нього зуби, як залізні.

Капустину він гризе,

Зветься звір на букву «Зе». (Заєць)

4. Ні рак, ні риба, ні звір, ні птиця.

Голос тоненький, а ніс довгенький,

Хто його вб’є той кров проллє. (Комар)

  1.               В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має.

Їй на місці не сидиться.

А зовуть її (лисиця).

  1.               Літає крилами, ходить ногами,

Висить догори лапами (Кажан).

  1.               Відлітають за моря, у краї далекі,

На будинках гнізда в’ють,

Звуть же їх (лелеки).

  •                   Тож радіють тварини зимі? (Ні)
  •                   Як же їм допомогти?

IV. Сприймання нового матеріалу

  •                   Про яку пору року ми говоримо?
  •                   Який звук на початку слова ви чуєте?
  •                   Як він вимовляється?
  •                   Він приголосний дзвінкий, може бути твердим, а може бути м’яким.

1. Гра «Хто більше знайде слів» (з поясненням, який це звук)

2. Звуковий аналіз слів зимонька, зірки (робота в парі)

3. Фізкультхвилинка

4.Демонстрація букви «Зе»(великої і малої)

5. Робота з підручником ст.72-73.

А) Читання складів

Б)  Гра « Зміни  букву»

В)  Робота над фразеологізмами

                                                                                        /                                 /

Г)  Робота над словами замок, замок

Не гавкає, не кусає

А до хати не пускає (замок)

6. Робота над текстом «Весела зима»

А) Читання вчителем

- Чи  запам’ятали імена дітей?

Б) Читання ланцюжком

В) Бесіда

- Що зробив мороз з вікнами? З водоймами?

- Де тато залив ковзанку?

 - Чому Зіні повезло?

- Чи весела  зимова пора для дітей?

Г) Повторне читання тексту (Передай естафету)

V. Закріплення матеріалу

Робота над скоромовками

VI. Рефлексія

  •                   Тож  яка зима? Знайшли ви відповідь для себе?
  •                   А що нового ви ще сьогодні вивчили?
  •                   Чи сподобалось вам у зимовій країні?
  •                   На інших уроках ми продовжимо свою подорож.

 

 

 

 

Математика

Тема. Таблиці додавання і віднімання числа3. Додавання і віднімання по 3. Задачі на збільшення (зменшення)  числа на кілька одиниць.

Мета. Формувати в учнів уміння складати таблиці додавання і віднімання числа 3; продовжити роботу над складанням задач на збільшення й зменшення числа на кілька одиниць;вчити додавати і віднімати числа частинами виду 6+2+1; 9-2-1; додавати і віднімати по 3; розвивати математичне мовлення; виховувати культуру письма, інтерес до математики.

Обладнання: ялинка, роздатковий матеріал (трикутники), презентація «Зима».

Тип уроку. Комбінований урок.

Хід уроку

  1.                Організаційний момент
  2.             Мотивація уроку. Повідомлення задач уроку
  •                   Діти, чи гарна в нас ялинка? (Ні, вся в снігу. Іграшок не видно)
  •                   Це мабуть Зимонька – зима тут побувала? Гляньте, ще і листа нам  залишила. (слайд 1)

Шановні учні  1класу!

Моя подруга Заметіль усі годівниці для птахів і звірів замела снігом.

Всіх залишила голодними. Якщо хочете допомогти тваринам, то виконайте мої завдання. Ознайомтесь з таблицями додавання і віднімання числа 3.

Складіть задачі про тварин та попрацюйте з таблицями. Коли ви впораєтесь, мій друг Вітер повимітає з годівниць весь сніг і тварини зможуть поїсти. Поспішайте!

Ваша шановна Зимонька – зима.

  •                   То що ж допоможемо нашим братам меншим? (так)
  •                   Тож вперед!
  1.          Усний рахунок
  1.               Гра «Зніми чари з ялинки» (розв’язування прикладів, фронтальна робота)

4+2           9-2         7+2        9-0-1         10-5+1

3+4           8-2        6+1+1      3+2+2        8-2-1

  1.               Гра «Пройди лабіринт» (кругові приклади) (слайд 2)

4+5             7-2             5-3

6+1            9-3              2+2

  1.               Порівняй вирази  (слайд 3)

9-4 *3+2             7-3*2+0+3

6-3* 7+3               4+4 * 10-3

  1.               Веселі задачі (слайд 4  і 5)

Ось до класу на урок

Залетіло 6 сорок.

Дві пізніше прибуло.

Скільки всіх птахів було? (8)

 

У саду до годівниці

Прилетіло 3 синиці.

Потім ще 4 птиці

Скільки птиць на годівниці? (7)

  1.               Хвилинка каліграфії

Письмо цифри 3

  1.         Ознайомлення з новим матеріалом
  •                   З яких чисел складається число 3?
  •                   Розгляньте таблицю на ст. 63
  •                   Що ви помітили?
  •                   Як можна додати число 3? (4+3=4+2+1=7; 4+1+1+1=7)
  •                   Так утворюється таблиця на  + 3.
  •                   Розгляньте таблицю на – 3. (10 -3 =10 – 2 - 1=7)

1.Робота з підручником (усний рахунок)

Завдання № 1, № 2, № 3

Фізкультхвилинка

Завдання № 4

  •                   Найти приклади з однаковими відповідями
  •                   Завдання № 5.  Робота над задачами (1 варіант і 2 варіант)
  1.            Закріплення матеріалу
  1.               Скласти умову до задачі. Записати рішення (1 і 2 варіанти)  (слайд 6 і 7)

Було –

Прилетіло –

Стало - ?

 

Було –

Пішло –

Залишилося?

 

  1.               Математичний диктант (записати лише відповіді)

3 збільш на 3; 7 зменш на 3; перший доданок 2 другий 3. Яка сума?; 8 зменш на 3; 4 збільш на 3; 9  зменш на 3  (6,4,5,5,7,6)

  1.               Робота в парах

Скласти  квадрат з трикутників;скласти ялинку з трикутників.

  1.         Рефлексія. Підсумок уроку.
  •                   Всі завдання ви  виконали?
  •                   Тож тепер нехай Зима виконає свої обіцянки.
  •                   А як ми ще можемо допомогти птахам і звірятам?
  • Що нового ви дізналися? Що було складним?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Навчання грамоти (письмо)

Тема. Письмо малої букви з. Письмо складів і слів з малою буквою з.

Мета. Навчити учнів писати малу букву з, склади, слова і речення з нею; розвивати зв’язне мовлення учнів, образне мислення, виховувати почуття прекрасного, охайність.

Обладнання: презентація «Зима», друкований зошит, фішки.

Тип уроку. Комбінований урок.

Хід уроку

  1.                Організаційний момент.

Продовжуємо мандрувати зимовою країною.

  1.             Актуалізація опорних знань.
  1.               -  Вам Зимонька – зима підготувала загадки:

Він малює  на вікні

Гарні квіти крижані,

На дитячих щічках – маки,

З ним узимку дружить всякий. (Мороз)

 

Прийшла до нас бабуся

у білому кожусі.

Поля  причепурила.

Пухнастим снігом вкрила.

Вгадайте, хто вона,

Бабуся чепурна. (Зима)

  •                   З ким порівнюють зиму? ( з бабусею)
  •                   Чому? (Доглядає, накриває ковдрою)
  •                   Ковдра снігова яка? (Біла, блискуча, пухнаста)
  •                   А, коли скрипить снігова доріжка? ( При  великому морозі)
  1.               Робота в парах. Звуковий аналіз слів: морозець (1 група), бабуся (2 група),сніжок (3 група). (Викладання фішками).
  2.               Складання речень за слайдами (презентація «Зима» )
  •                   Подивіться на цю зимову казку. Які почуття у вас викликає?
  1.               Підбір синонімічного ряду слів.
  •                   Якщо взимку великий вітер і падає сніг, як ми говоримо, що відбувається на подвір’ї? (Завірюха, хурделиця, заметіль, віхола). Це гості зими.
  •                   Слова завірюха,  заметіль яким звуком  розпочинаються?
  1.          Мотивація уроку. Повідомлення задач уроку.
  •                   Щоб записати гостей зими нам необхідно навчитися писати букву « зе» та поєднувати її з іншими буквами.
  1.         Робота над новим матеріалом
  1.               Робота за малюнком друкованого зошита
  2.               Письмо малої букви « зе» (з поясненням  вчителя)
  3.               Фізкультхвилинка
  4.               Продовження роботи в зошиті.

А) Письмо буквосполучень.

Б) Написання слів.

В) Письмо речення.

V. Закріплення матеріалу

- Вставте потрібні слова.

З темної хмари.…сніг. Навколо все стало …. Зима одягнула на ялини …….. шапки.

  1.         Рефлексія. Підсумок уроку.
  •                   Чи можемо ми тепер записати гостей зими? З яких елементів складається буква з? Ви добре її запам’ятали?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Трудове навчання

Тема. Виготовлення ялинкових іграшок з паперу (грибочки, зірочки, рибки). « Новорічна гірлянда».

Мета. Удосконалювати навички роботи з папером, ножицями, клеєм; навчати учнів дотримуватися послідовності дій під час виготовлення прикрас із паперу; розвивати охайність, самостійність; виховувати художній смак,взаємодопомогу.

Обладнання: презентація «Зима», кольоровий папір, ножиці, клей, пензлик, нитки.

Тип уроку. Комбінований урок

Хід уроку

  1. Організаційний  момент.

Перевірка обладнання на урок.

Повторення правил роботи з ножицями та клеєм.

  1. Актуалізація знань
  1.               Бесіда за презентацією
  •                   Діти, ми продовжуємо з вами подорожувати  країною «Зима». Ми спостерігали красу зимової пори.
  •                   А за що вона вам ще подобається? (Багато свят).
  •                   Які свята ви знаєте?
  •                   Який зараз місяць? (Грудень). А чому його так назвали?
  •                   Яке свято 19 грудня? Що ви знаєте про Святого Миколая?
  •                   Який 2 місяць зими? Звідки така назва?
  •                   На які свята багатий?
  •                   А 3 місяць, яку має назву? Чому?
  •                   На яке свято вносять ялинку? Коли святкують?
  •                   Ви знаєте, колись на Україні святкували Новий рік з вишнею. Її садили восени в діжку, а перед святом вносили до хати. Вона розпускалася , довкола неї водили хороводи. Цар Петро I замінив вишню на ялинку. З того часу ми святкуємо Новий рік з ялинкою.
  •                   Чим прикрашають ялинку?
  1.          Мотивація уроку. Повідомлення задач уроку.
  •                   Незабаром свято Нового року і нам потрібно виготовити власноруч багато ялинкових прикрас. Тому ми будемо працювати старанно, гарно, з  фантазією. Сьогодні  ми виготовляємо гірлянду із зірочок. Показ готового виробу

Фізкультхвилинка

  1.         Робота з альбомом -   посібником «Умійко» ( ст.32)
  2.            Інструктаж вчителя
  3.         Практична робота:

а) вирізання зірочок і смужок;

б) склеювання частин;

в) скріплення зірочок (3 шт.);

г) виготовлення колективної гірлянди.

VII. Рефлексія. Підсумок уроку

  •                   Чи гарна в нас колективна гірлянда?
  •                   Чи можна її повісити на ялинку?
  •                   Чия робота вам найбільше сподобалась?
  •                   Яку гірлянду можна ще виготовити?
  •                   Де ще можна повісити гірлянду крім ялинки?
  •                   Ви  Діду Морозу написали листа?
  •                   Який подарунок хочете отримати?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фізичне виховання

 

Тема. Зимова естафета

Мета. Повторення стройових команд в шерензі. Формування координації рухів у метаннях. Закріплення правил ігор – естафет з бігом і м’ячем. Розвиток швидкості й спритності під час проведення ігор – естафет.

Місце проведення: спортивний зал.

Інвентар: м’ячі великі і тенісні, сніжки, гімнастичні лави, обручі, цифровий блокнот.

Хід уроку

I. Підготовча  частина (11 хв.)

1. Шикування в шеренгу, привітання.

2. Повідомлення завдань уроку.

- Діти, які зимові види спорту ви знаєте?

- Як ви проводите свій час взимку?

- Сьогодні у нас з вами буде зимова естафета, але не на подвірї, а в спортзалі. Ми уявимо, що ми на вулиці.

- Але перед будь – якими змаганнями потрібно провести розминку.

3. Повороти в шерензі на місці.

4. Перешикування на місці.

5. Комплекс загально – розвивальних вправ.

II. Основна частина (22 хв.)

1.  Шикування в три колони

2. Поділ на команди. Привітання команд.

- Скільки зимових місяців?

- Які?

- Тож у нас будуть команди «Грудень», «Січень», «Лютий».

3. Ігри – естафети:

А) Перенесення великого м’яча (снігової кулі).

Б) Ведення шайби (гра в хокей).

В) Кидання м’яча (сніжки) в ціль.

Г) Спуститися з гірки (гімнастична лава)

Д) Пройти сніжний тунель (обручі)

Є) «Бій» в сніжки

III. Заключна частина (2хв.)

1. Підбиття підсумків. Слово журі.

2. Шикування в шеренгу.

3. Організаційний перехід до класу.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Клочко Раїса Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
16 лютого 2018
Переглядів
8118
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку