Тематичний день "Наша школа - рідний дім. Вчитись весело у нім."

Про матеріал
Конспект тематичного дня "Наша школа - рідний дім. Вчитись весело у нім." Інтегровано предмети: навчання грамоти, математика, ТЕО. Бесіда за темою «Моя школа». Ознайомлення зі словами – назвами дій предметів. Складання речень. Опрацювання оповідання «Навіщо ходять до школи». Зображення ліній, схожих на елементи букв. Лічба предметів. Закріплення поняття «довгий», «короткий», «найдовший», «найкоротший», «широкий», «вузький» Аплікація з рваного паперу. За підручниками: "Буквар" - Захарійчук М.Д.. "Математика" - Богдановича М.В.
Перегляд файлу

 

Тема заняття. Наша школа – рідний дім.

      Вчитись весело у нім.

Інтегровано предмети: навчання грамоти, математика, трудове навчання.

 Бесіда за темою «Моя школа». Ознайомлення зі словами – назвами дій предметів. Складання речень. Опрацювання оповідання «Навіщо ходять до школи». Зображення ліній, схожих на елементи букв.

Лічба предметів. Закріплення поняття «довгий», «короткий», «найдовший», «найкоротший», «широкий», «вузький»

 Аплікація з рваного паперу.

Мета: сприяти розширенню уявлення дітей про слово як будівельний матеріал для речень; розвитку зв’язного мовлення; логічного мислення; розкриттю властивостей предметів ( довший - коротший, вузький - широкий); розвитку дрібної моторики рук, спостережливості, охайності, самостійності.

Мотивувати учнів самостійно будувати речення, схеми до речень.

Створити умови для ознайомлення зі словами – назвами дій предметів; для формування навички кількісної та порядкової лічби, написання цифри 2, зіставлення цифри і числа, числа і сукупності предметів; для здобуття учнями  вмінь з’єднувати відірвані частини паперу за допомогою склеювання, виконувати роботу послідовно.  

Заохотити дітей до каліграфічного написати елементів букв;

Забезпечити можливість розвитку мислення та мовлення учнів, творчої уяви.

Вмотивувати  учнів до подальшого спостереження за навколишньою природою.

Очікувані результати: після цього заняття учні зможуть:

самостійно будувати речення за схемами та схеми до складених речень;

знаходити слова назви предметів та виділяти їх з мовного потоку;

писати елементи букв, цифру два;

порівнювати та співставляти предмети і числа;

правильно різати та склеювати частини паперу;

спостерігати за навколишньою природою, бачити і чути її;

співвідносити тіла живої і неживої природи;

висловлювати власну думку щодо побаченого.

Обладнання: фотографії шкільного парку, картки із зображенням овочів, фруктів, дарів лісу, картки з малюнками, плакати зі стовбурами дерев, листочки зібрані у парку, кольоровий папір, картон, клей ПВА, пензлі, зразки виробів.


  Хід занять протягом дня 

І заняття   

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності.

1. Створення емоційного фону заняття.

Урок починається в шкільному парку.

- Діти, давайте привітаємось з усім тим,  що ми бачимо.

Доброго ранку! - травам росистим,

Доброго ранку! -  квітам барвистим,

Доброго ранку! -  сонечку ясному,

Людям усім і усьому прекрасному.

 

                  

 

2. Хвилинка спостереження.

- З чим ми віталися?  

- Які трави? Чому? 

- Які квіти?

- Як інакше сказати про квіти? (різнокольорові)

- Назвіть квіти які ви бачите на клумбі?

- Які вони?

- Яке сонечко?

- Що іще чудове ви помітили навколо?

- Відшукайте об’єкт який вам найбільше сподобався.

- Чому?

3. Мотивація.

- Прислухайтесь. Про що прохає нас жива природа? Чому? Як ми можемо допомогти?

ІІ. Етап цілепокладання

1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

- Які зміни ви помітили в парку? (Почало жовтіти листячко на клені, каштані, берізці)

- Чому?

 

                

 

 

 Вже побагряніло

 Листячко на клені,    

 Але на вербиці

 Ще воно зелене.

 На каштані листя

  З жовтою каймою.

  Йде осіннім парком

 - Який місяць?

  Вересень ходою.

- Отже, про який місяць ми будемо говорити на занятті?

- Ви правильно зрозуміли, сьогодні ми говоритимемо про вересень і зміни які він несе.

- Підніміть листочки з тих дерев, про які йшла мова у вірші. Розгляньте їх.

- Чим вони схожі?

- Чим відрізняються?

- На що вони схожі?

2. Драматизація.

- Покажіть як йде вересень? Яка в нього хода?

- Чому він йде тихенько? (Щоб нікого не сполохати…)

- З ким ми можемо порівняти вересень? Чому?

- Хто ще може ходити? Що може ходити?

Візьміть до класу гостинчик від вересня – листочок який вам найбільше сподобався, або два.

3. Усний рахунок.

- Підніміть ручки з березовими листочками. Порахуйте скільки діток взяли такі листочки?

- Підніміть ручки з кленовими листочками. Скільки діток взяли кленові листочки?

- Яких діток більше з березовими чи кленовими листками? Яких менше?

- Порівняйте, чим вони схожі і чим відрізняються?

ІІІ. Етап ціле реалізації.

1. Повторення вивченого матеріалу.

 На партах у дітей картинки з овочами, фруктами, дарами лісу. На дошці малюнки городу, саду, лісу.

- Що нам вересень приніс в саду? На городі? В лісі?

Підійдіть і прикріпіть свою картинку до потрібного малюнку.

А прикріплюючи, опишіть який ваш дарунок? (Яблуко - червоне, кругле..; огірок – зелений, довгий…; гриб – маленький…)

2. Гра «Хто, що заховалося?»

На дошці малюнки двох будиночків. Один з написом «Хто?», інший – «Що?»

На набірному полотні малюнки предметів. Читаю прикметники, діти відгадують предмети і розміщують їх у будиночки.

Круглий, великий, зелений, соковитий, солодкий. (Кавун)

Кругла, синя, солодка, невеличка. (Слива)

Руда, хитра, хвостата. (Лисиця)

Хитрий, сірий, колючий. (Їжак)

Пухнатий, сіренький, боязливий. (Зайчик)…

- Чому саме ці предмети ви поселили в будиночок «Що?»?

- Кого ви поселили в будиночок «Хто?»? Чому?

 Вивчення нового матеріалу.

 3. Гра «Хто, що робить?»  

На дошку проектую предметні картинки.

Роздивіться картинку і скажіть: хто, що робить? (Зайчик – стрибає, синичка – літає, дерево – росте, дівчинка – плаче…)

- На які питання відповідають ці слова? (Що робить? Що роблять?..)

- Отже, слова, які відповідають на питання що робить? що роблять? що робили? –  що вони означають? (Дію) Так це слова назви дій.

4. Робота з букварем. (с. 22)

- Що змінилося у вашому житті з приходом вересня?

Відкрийте букварик.

  • Що ви побачили на малюнку?
  • Скільки сонечок? Дерев?

     - Чого більше?

  • На скільки?
  • Кого ви побачили на малюнку?
  • Скільки дітей? Хлопчиків? Дівчаток?
  • Кого більше?
  • На скільки?
  • Що роблять діти?
  • Чому?

 5. Гра «Хто більше?»( Буквар с. 23)  

Дивлячись на малюнок хлопчики назвіть слова, що відповідають на питання що робить?,  дівчатка – слова, які відповідають на питання що роблять?

Слова, які відповідають на питання що робить? скільки означають осіб? А слова, які відповідають на питання що роблять? (Означають декілька осіб.)

6. Гра «Чия це дія ?»

Росте, зеленіє, розквітає, шумить. (Дерево)

Сходить, світить, гріє, припікає. (Сонечко)

Любить, обнімає, пригортає, готує. (Мама)

Літає, співає, мостить, висиджує. (Пташечка)

ІІ заняття

7. Слухання тексту «Навіщо ходять до школи» за Леонідом Камінським. (Буквар с. 24-25)

8. Робота над змістом тексту.

- Про що запитала вчителька першокласників?

- Що цікавого про школу розказала вчителька?

- Хто прийшов, щоб навчитися писати?

- Хто хотів навчитися рахувати?

- Хто вже вмів читати, писати, рахувати?...

9. Співвідношення слів та звукових схем. (Буквар с. 24, 22)

- Назвіть звуки у виділених словах.

- Скільки голосних? Приголосних? Скільки складів? 

- Знайдіть схеми, які їм відповідають.

10. Гра «Ти мені, я тобі» Робота в парах.

 Поставте запитання своєму другові за змістом оповідання.

11. Гра «Розсипанка» Робота в групах.

Вітер розвіяв літери зі слова «писати». Складіть з них нові слова.

12. Гра «Буксир»

Учень, який вміє читати, читає останню частину тексу, а інші читають за ним.

13. Фізкультхвилинка

 Сонце вийшло з-за хмаринки,

 Ми повернемо до нього спинки.

 Руки в сторони,  візьмем

 Потім ширше розведем.

 Ми закінчили розминку.

 Відпочили ніжки, спинки.

14. Робота в зошиті з друкованою основою. (В. Федієнко с. 6)

а) Відгадування загадки.

Велике, кругле, по небу гуляє, діточок своїм промінням зігріває.

б) Бесіда за малюнком;

- Що робить сонечко? (Посміхається, плаче, сердиться)

- Коли посміхається?

- Кому посміхається?

- Чому плаче?

- На кого чи що може сердитись?...

Руханка.

 Покажіть веселе сонечко, сумне, сердите, здивоване.

в) обведення малюнків;

г) рахунок предметів;

- Скільки сонечок?

- Скільки хмаринок?

- Що потрібно зробити щоб сонечок стало більше, ніж хмаринок?..

- Чого у сонечка по одному? По два?

д) обведення елементів букв на тренажері;

- На що схожі «петелечки»? Чому?

- Де в природі ви схожі бачили?

Пальчикова гімнастика. 

е) написання елементів букв.

 

ІІІ заняття

15. Порівняння предметів. 

 

 

На дошці прикріплений малюнок сонечка.

  • Порахуйте промінці в нашого сонечка.
  • Скільки коротших промінців?
  • Скільки довших?
  • Який промінець найдовший?
  • Який найкоротший?
  • Які промінці однакової довжини?
  • Які промінці ширші? Скільки їх?
  • Які вужчі? Скільки їх?
  • Які промінці ви хотіли б домалювати? Чому?
  • Розгляньте на партах смужки. Якого кольору смужки найдовші? Скільки їх? Намалюйте стільки кружечків у зошиті.
  • Якого кольору найкоротші? Намалюйте стільки трикутників в зошиті.
  • Якого кольору однакової довжини? Намалюйте стільки чотирикутників.
  • Що ми малювали? (чотирикутники й кружки)
  • Куди ми малювали? (в зошит)
  • Побудуємо про нашу роботу речення.
  • 16. Робота в зошиті. (М.В. Богданович с.11 № 2)

- Скільки ви намалювали чотирикутників? (2)

Запишіть цифру 2 в зошитку.

Розфарбуйте ті ягідки, яких по дві.

Відшукайте в класі предмети яких є по два.

17. Гра «Відкрий віконечко»

На демонстраційній рахувальній лінійці закриті парні числа.

Відкрий віконечка, назви число.

18. Гра «Математичні лічилки»

   1. Зайчик із городу в ліс

               Моркву в кошику приніс,

               Зручно всівся коло хати

               І узявся рахувати:

               Дві й одна. Одна і дві.

               Виклав моркву на траві,

               А сорока із гори

               Загукала: «Буде»  ( 3) 

            2. Скачуть жабки:

               – Ква-ква-ква!

               Ой, яка м’яка трава!

               Тут – три жабки, а там – дві.

               Скільки разом їх в траві? ( 5)

            3. Каже мати – квочка:

             – В мене два синочки

               І чотири дочки.

               Скільки ж діток в квочки? ( 6)

             4. По дорозі зайчик біг.

                 Ніс п’ять яблук на обід.

                 Одне впало, закотилось.

                 Скільки яблук залишилось? (4)

19. Гра – руханка «Подаруй листочок»               

 

Підніміть листочки, яких у вас по два. Підійдіть до дерева і прикріпіть їх.

- Які стали дерева?

- Чим вони схожі? Чим відрізняються? 

Порівняйте з тими, що ми бачили в парку.

- Які вам більше сподобались? Чому?

20. Поетична хвилинка

Складання віршованих рядків про дерева. (За аплікацією і спостереженнями в природі)

Мені сподобався …….(Кленок)

У нього різблений  ……(листок)

 А у …..(берізки) білі віти.

 Такі єдині в цілім світі.

Продовгуватії  …….(листки)-

Це звичайно у ……(верби).

 Могутнє кроно ….(дуб) має.

 Кожен …..(жолуді) з нього збирає.

Сердечка на гілки вдягла

Струнка ….. (тополька) молода.

 А ….(туя) ніжна і струнка

 Весь рік ….(зелена) і сумна.

     

ІV заняття

21. Практична робота. Досліджуємо властивості паперу.  (Підручник с.25)

Сьогодні ми спробуємо відтворити такі дерева із рваного паперу.

22. Розгляд рваної аплікації зробленої старшими учнями та ілюстрацій в підручнику. (с.24, 26, 29)

23. Інструктаж вчителя.

 Такі аплікації виходять, якщо папір не різати, а обривати. У цьому випадку краї будуть ворсистими, більш природними. При обриванні пальці мають розташовуватися впритул до контуру з двох боків. Обривання робіть невеликими відрізками. Якщо рвати папір по волокну, край буде більш гладкий, якщо впоперек – більш стихійний, з білим ореолом. Спочатку поміркуйте, що ви хочете показати на своїй аплікації. (Відповіді учнів)

 Приготуйте кольоровий папір, нарвіть маленькі шматочки паперу, розташуйте аплікацію за вашим задумом на картоні.

 Охайно склейте рвані частини паперу.

24. Повторення правил роботи з клеєм.

25. Словесне відтворення.

  (Я хочу зробити…., тому що….)

26. Створення рваної аплікації за власними спостереженнями в парку та фотографіями парку.

Повторення правил перед початком роботи.

Не заважати сусідові працювати.

Роботу виконувати охайно.

Не забувати користуватись серветкою.

Допомагати тому, хто потребує допомоги. 

ІV. Етап рефлексійно – оцінюючий

1. Створення картинної галереї (виставка дитячих робіт)

 

 


 

2.  Технологія «Продовж речення» (3хв)

Сьогодні я дізнався...

Було цікаво...

Було важко... 

Я зрозумів, що...

Тепер я можу...

Я навчився... 

Я зміг...

Мене здивувало…

Мені захотілося...

Вересень подарував мені…

Він навчив мене…

Я хочу йому за це …

 

   

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 березня 2021
Переглядів
872
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку