Освітні галузі: Мовно – літературна, математична, природнича, технологічна, мистецька.
Завдання для вчителя:
Навчати учнів критично мислити, опираючись на власний досвід;
Виховувати спостережливість, вміння доводити свою думку;
Навчати дітей узагальнювати набуті знання, презентувати досягнуті результати у групі;
Виробляти вміння співпрацювати у парі, дотримуватися правил ввічливого спілкування.
Тематичний день 1. «Які сюрпризи нам готує зима?»
Освітні галузі: Мовно – літературна, математична, природнича, технологічна, мистецька.
Завдання для вчителя:
І.Ранкова зустріч
На дворі летять сніжинки
Всі легенькі мов пушинки.
Тож і ми часу не гаймо,
В дружнє коло всі ставаймо. ( діти стають у коло і беруться за ручки).
З днем прийдешнім всіх вітаймо.( далі діти виконують вправи відповідно до віршика).
Посміхніться, покружляйте,
Ручки вгору підійміть,
В сторони їх розведіть,
Пострибайте як зайчата
Плесніть у долоньки раз
До роботи всім нам час.
Загадка.
Білий сніг із неба йде
По землі вона іде.
Все навколо одягає,
Білим пухом покриває.
Срібло сипле з рукава
Здогадалися це …. (Зима)
Надворі зима настала.
Снігом все позамітала.
Діти із сніжками грають
Їх у кульки все катають.
І ось дивина така
Вийшла баба ….. ( снігова)
Отже до нас у гості завітала Снігова Баба.
ІІ. Вправа «Сюрприз у конверті» Робота в групах з ілюстративним матеріалом
1)За вікном Зима іде
Та сюрприз усім несе.
Щоб його нам відгадати
Треба Зиму привітати.
Швидше до вікна ідіть
Її рукою поманіть.( підбігаємо до вікна і махаємо рукою Зимі)
(В цей час дістаю казковий конверт в якому заховані сніжинки і кажу:
2)Ой, малята, озирніться,
Всі до мене поверніться.
Тут Зима вже побувала
Та конвертик передала.
Але щоб його відкрити
Треба швидко полічити.
Скільки є сніговиків
У Зими помічників.
3)Математична гра «Сніговички» Практичне засвоєння правила «Якщо до числа додати 1, утвориться наступне число». З допомогою роздаткового матеріалу складаємо таблицю додавання 1 до числа. Діти на парті беруть один сніговик до нього в гості прийшов ще один, скільки стало сніговиків (двоє) і т.д.
Так ми склали таблицю додавання числа 1. Подивіться уважно на числа в кожному прикладі, записані червоним кольором. На яке число вони відрізняються одне від одного? Отже, якщо до числа додати 1, утвориться наступне число.
ІІІ. Розгадування ребуса. Мова .
Гарно щойно потрудились.
Всіх старанно полічили.
Далі є у них для вас
Теж завдання не просте.
Ось малюнок незвичайний
Відгадайте хто мастак
Що за слово заховалось?
Всю землю снігом замела.
І завірюха закружляла
З морозом у танок пішла.
А тепер відгадайте загадку:
Зроду рук своїх не має,
А узори витинає.
(Мороз)
Де зустрічається у цьому слові звук [з]? ( в кінці слова)
Висновок. Так ось, якщо звук [з] стоїть в кінці слова, то вимовляється дзвінко.
ІV. Екскурсія «Ознаки зими у природі»
Зараз шубки одягаймо
Та у мандри вирушаймо.
Будемо ми споглядати
І ознаки так шукати.
(діти одягають верхній одяг і виходять на шкільне подвір'я. на ньому вчитель заздалегідь підготував цікавий маршрут із завданнями).
Сніг її не налякає,
І на спеку не зважає.
Зеленіє навіть взимку,
Має з голочок хустинку.
(ялинка).
Всі до неї підбігайте.
Подивіться тут на голочках є якісь папірець. (розмотує вчитель папір і читає запитання)
- Як змінилися взимку хвойні дерева?
- Як змінилися взимку дерева і кущі?
- На яких деревах залишилося листя? Якого воно кольору?
На якому дереві листя залишилося найбільше?
- Що відбувається, коли віє вітер?
( діти дають відповіді на запитання).
Ось подув знов і вітерець
Й прилетів ще папірець.
(розмотує вчитель папір і читає запитання)
Чи є сніг? Послухайте, як скрипить сніг під ногами.
Давайте тихенько станемо, а тепер всі разом ніжками потупцюємо… почули як рипить сніжок?
Знову з неба як пушинки тихо падають …( сніжинки)
- Як виглядають сніжинки?
Давайте розглянемо сніжинки за допомогою чарівної лупи. ( діти розглядають сніжинки під лупою)
Запам’ятайте, як вони виглядають – у класі замалюємо їх в альбом.
Ой, які у вас стали рум'яні щічки. Мороз пощипав і ваші носики. Давайте повернемося до теплої кімнати. ( діти разом з вчителем повертаються у клас).
V. Визначення “кольорів зими”. Бесіда “Що змінилося довкола?”
Нарешті прийшла справжня зима. Сніг, білий, пухнастий, вкрив землю, дерева, дахи будинків. І стало навколо так гарно, ошатно, затишно...
VІ Підведення підсумків тематичного дня.
Обмін враженнями
- Який сюрприз ви б хотіли отримати? Чому?
- Що приємніше: самому робити чи отримувати сюрприз ?
- Що тобі найбільше запам’яталося сьогодні?