формувати навички активного слухання в умовах усного спілкування; навчати взаємодії в парах та групах; розвивати вміння уважно слухати одне одного в умовах безпосереднього спілкування; сприяти усвідомленню правил безпечної поведінки дорогою до навчального закладу та у школі; мотивувати дітей до навчання.
вчитель початкових класів
Федорова Ірина Валентинівна
Тематичний день «Яким має бути школяр?»
(ДО ТЕМАТИЧНОГО ТИЖНЯ «Я — ШКОЛЯР»)
Мета: формувати навички активного слухання в умовах усного спілкування; навчати взаємодії в парах та групах; розвивати вміння уважно слухати одне одного в умовах безпосереднього спілкування; сприяти усвідомленню правил безпечної поведінки дорогою до навчального закладу та у школі; мотивувати дітей до навчання.
Освітні галузі: мовно-літературна; математична; мистецька.
Діти утворюють коло. Разом з учителем промовляють:
Ми — сімейка невеличка.
Усі друзі — я і ти. Привітаємось, щоб личка Всі усмішками цвіли.
Чи сподобалося вам наше сьогоднішнє привітання? А яка пора року у нас? Так, осінь. А що роблять птахи восени? Так, відлітають у теплі краї. Давайте зробимо зграйки птахів и теж полетимо у вирій, але не справжній, а у вирій знань, то му що ми вже першокласники.
3. Обмін інформацією
Вправа «Пташка в гніздечку»
За бажанням учні висловлюють свої враження від перших кроків шкільного життя.
4. Щоденні новини
Ходити до школи є обов’язком для кожної дитини. Але шкільне життя має чимало звичаїв та традицій у різних країнах світу. Насамперед, коли люди зустрічаються, вони вітаютьсяюДавайте дізнаємось як вітаються у різних країнах світу. Наприклад, у Малайзії вітаються, стискаючи руки, обов’язково продовжуючи ритуал притисканням руки співбесідника до своїх грудей і запитанням “Куди йдете? На Філіппінах руки стискають лише злегка, а сильне рукостискання знаменує агресію. Жителі арабських та мусульманських країн вітають один одного, злегка схиляючись та промовляючи “Намасте”, що символізує повагу. Китайці та японці вітаються підняттям обох рук вгору, з’єднуючи їх між собою над головою схоже до того, як це роблять політики та актори. ражають своїм вітанням тибетці, що правою рукою знімають головний убір, закладаючи ліву кінцівку за вухо та висовуючи язик.
1. Виконання/слухання дитячої пісні (7 хв) Дитяча пісенька українською мовою «Ми дружно ідемо до школи» https://goo.gl/uY3Q66
Пісня подарує гарний настрій, налаштовує на робочий шкілний лад.
— Проспівайте пісню «Школа», передаючи настрій музичного твору за допомогою міміки жестів, рухів.
— Поясніть, чому, на вашу думку, діти поспішають до школи.
Вправа «Я — художник» (10 хв) — Намалюйте в групах ілюстрацію до цієї пісні.
Один хлопчик, на ім'я Павлик, вступив у цьому році в школу. І він дуже боявся запізнитися на уроки.
А в домі у них будильника не було.
Тільки були стінні годинник-ходики.
Тоді хлопчик вирішив зробити собі будильник.
Він зауважив, що, коли він встає вранці, гиря від годин доходить майже до табуретки.
Тоді він поставив табуретку чайник з водою. Вранці гиря опустилася в воду і, за законом фізики, витіснила воду з чайника.
Але вода потекла з чайника не на підлогу, а вона потекла по гумової трубочки, яку хлопчик приробив до чайника.
І ось тече вода з чайника по трубочці і капає на хлопчика. І хлопчик вже знає, що вісім годин - пора вставати.
Але потім батьки хлопчика не дозволили йому користуватися будильником, тому що вода текла прямо на ліжко і це було незручно.
І тато приніс звідкись справжній будильник. І з тих пір хлопчик сам заводив цей будильник і щоранку вставав в зазначений час.
— Оберіть «власний годинник», за яким би ви хотіли прокитдатися, щоб ідти до школи і намалюйте власну ілюстрацію.
Розгадування загадок про школу. Перегляд відео-загадок (https://www.youtube.com/watch?v=CIhdRk5ygRU)
7. Фізкультхвилинка (2 хв)
Під музику та коментування вчителя, із заплющеними очима, учні повторюють рухи «Як ми ідемо до школи».
8. Дослідницький практикум (15 хв)
Діти отримують картинки, з яких потрібно вибрати і вирізати лише ті предмети, які потрібно складати у шкільний портфель. Досліджують кількість предметів і їх форму, аналізують, обговорють це в групах, свою думку доводять за допомогою створених робіт.
Робота у щоденнику вражень .