Урок з інтегрованого курсу Я досліджую світ "Чому люди роблять подарунки?"

Про матеріал

До вашої уваги пропонується тематичне інтегроване заняття курсу «Я досліджую світ» у 1 класі відповідно типової освітньої програми розробленою під редакцією Р.Б. Шияна.

Мета. Обговорити з учнями , чи знають вони, що таке подарунки і чому люди дарують один одному їх. Вчити узагальнювати набуті знання та використовувати їх у повсякденному житті. Заохочувати дітей розповідати про власні враження, не соромитися власних почуттів, висловлювати судження про побачене і почуте, відтворювати це засобами мистецтва.

Перегляд файлу

Я досліджую світ                                     

Тиждень 15. «Подарунки»                                           

Чому люди дарують подарунки?

Мета. Обговорити з учнями , чи знають вони, що таке подарунки і чому люди дарують один одному їх. Вчити узагальнювати набуті знання та використовувати їх у повсякденному житті. Заохочувати дітей розповідати про власні враження, не соромитися власних почуттів, висловлювати судження про побачене і почуте, відтворювати це засобами мистецтва.

Хід уроку

І. Ранкова зустріч.

1. Привітання.

 Привіт,привіт тобі, мій друже!

Я скучив за тобою дуже!

Не бачив цілі вихідні –

Аж два таких предовгих дні.

2. Вправа на знайомство.

Гра «Подаруй настрій товаришу»

     - Посміхніться, «зніміть посмішку» зі свого обличчя долонею та «киньте» своєму сусідові.(Діти стоять у колі і один одному дарують свій настрій).

     - А зараз зобразіть який у вас настрій у Куточку «Мій настрій».

3.Календар погоди

Повідомлення синоптика:

Сьогодні___ (число)__________ (місяць)_________ (день тижня).

На дворі________ (пора року).

Коли в ранці я йшла до школи небо було _____(ясним, похмурим).

Опади (були/не було).

(Синоптик в куточку природи робить відмітки)

4. Обмін інформацією.

- Сьогодні ми з вами будемо говорити про подарунки та чому люди дарують їх один одному.

ІІ. Робота над темою «Чому люди дарують подарунки?»

      - Що ж таке подарунок, який він має бути, для чого його дарують людям, як на вашу думку?

      Подарунок — це річ, яку дарувальник за власним бажанням безкоштовно віддає у володіння іншої особи з метою задовольнити її вподобання. Слово «подарунок» за смисловим значенням схожий з такими поняттями як «дар» та «пожертва».

      Отримувати подарунки люблять, мабуть, усі. Хтось соромиться, коли йому дарують презент, хтось — щиро радіє, а хтось підстрибує від щастя. Подарунок поліпшує настрій, дарує відчуття потрібності та приносить найщиріші позитивні емоції. Тому навчити дитину дарувати подарунки близьким та друзям просто необхідно, вона вміла приносити людям радість. Як це зробити?

Як навчити дитину дарувати подарунки?

     Дарування подарунків — це ціла наука вдячності, уміння віддавати, не жаліти те, що даруєш. Процес подяки полягає в тому, що ми робимо людині приємно не за щось, а просто так, за те, що вона є на світі. Таким чином ми демонструємо свою любов і повагу, намагаємося свої почуття передати в самому подарунку.

– Розкажіть дитині, навіщо дарувати подарунки.   Аби близькім людям зробити приємне. Тато чи братик дуже зрадіють, якщо зробити їм сюрприз. «Ти ж любиш, коли тобі дарують подарунки? Але необхідно також навчитися отримувати задоволення від того, що безкорисно віддаєш щось, даруєш радість іншим!»

– Розкажіть дитині, що головне не сам подарунок, а увага. Потрібно акуратно пакувати подарунок, аби людині були приємно його отримувати. Подарунки бувають різними — можна просто подарувати вірш, пісню чи поробку, зроблену власноруч. І такий подарунок буде дорожчим, аніж коштовності. Тому що головне — з якою енергією та любов’ю, теплотою в серці та добрими словами дарувати подарунок.

– Розкажіть та покажіть, як виготовити подарунок. Можна зробити аплікацію чи листівку, вивчити, або скласти самостійно вірш чи пісню, а можна подарунок придбати, тобто купити.

- Коли ми можемо дарувати подарунки? (Відповіді дітей).

- А які подарунки ви можете подарувати? Де ви їх візьмете?

2. Пограємо в гру.

     Перед вами ланцюжок слів. Розділіть  його на окремі слова і дізнайся , які подарунки не можна купити в магазині. ( Увага, турбота, любов, доброта, усмішка).

- Які слова починаються на голосний звук, а які закінчуються на приголосний?

3. Робота з підручником.(с.112-113)

Завдання 1. Опрацювання коміксу «Теплий подарунок»

Запитання і завдання для бесіди з дітьми за коміксом “Теплий подарунок”

      - Що друзі подарували Вовчику?

      - Чому кожний вирішив, що саме цей подарунок сподобається Вовчику?

А що ти можеш відчувати, коли тобі дарують подарунок?

Наведи слова — назви емоцій та намалюй відповідні вирази облич.

 

 

 

 

 

 

 

 Чому подарунки можуть викликати різні емоції? У чому причина?

 Чи варто приховувати свої емоції? Чому?

 Чим відрізняються подарунки Ведмедика, Лисички, Зайчика та Їжачка? Що сказав кожний з них, коли вручав його?

 Чи вчасно друзі почали готувати подарунки для Вовченятка?

 Як не забути про важливе свято чи подію у житті друга? Чому це важливо?

 Який сувенір кращий — виготовлений власноруч чи куплений у магазині? Чому?

 Чи може дарунок показати ставлення до людини? Про що свідчить він, якщо зроблений недбало, нашвидкуруч?

 Який гостинчик теплий, а який — ні?

 Що може бути сюрпризом?

 Чи обов’язково дарувати предмет? Чи може це бути усмішка? Добре слово? Вчинок?Допомога?

 Яким має бути подарунок? Як його готувати?

 Як варто і як не бажано вручати дарунки? Чому?

 Чи обов’язково чекати свята, щоб подарувати щось близькій людині?

 Як ви вчинили б, якби вам на день народження двоє різних людей подарували схожі чи однакові сувеніри?

Фізкультхвилинка.

Завдання 4. Дізнайся, чому Дмитрик вирішив зробити подарунки рідним.

Завдання 5. Обчисли вирази і визнач, які подарунки вручить Дмитрик кожному із членів своєї родини.

 

 

 

 

 

( Мамі – книга, татові – кекс, дідусь з бабусею – шахмати, сестра – фарби, дитинка – робот).

ІІІ. Групове завдання. Малювання листа до Св. Миколая у вигляді інтелект карти.

      - Скоро в гості до нас завітає Св. Миколай. І напередодні цього свята діти пишуть або малюють  листи до нього і про щось просять. І ми з вами намалюємо листа у вигляді інтелект карти.

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Підсумок уроку. Рефлексія.

- Сподобався вам урок? Що було цікаво ?

- Продовжіть «Я попросив у Св.Миколая…»

- Покажіть свій настрій за допомогою смайлика.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Сивоконь Людмила Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Матвійчук Тетяна Євгеніївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Оксана Білотіл
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 грудня 2018
Переглядів
8620
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку