"Зображення на площині. Опанування технікою гратографії. Природні форми в навчально-практичній роботі за уявою "Зимовий ліс" 6 клас

Про матеріал

Тема: Зображення на площині. Опанування технікою гратографії. Природні форми в учбово – практичній роботі за уявою «Зимовий ліс».

Мета: ознайомити учнів з технікою гратографії та основними етапами виконання роботи в цій техніці;

формувати навички роботи в техніці гратографії;

розвивати фантазію, уміння відтворювати природні форми у статиці та динаміці;

виховувати акуратність, точність, терпіння; прищеплювати любов до природи рідного краю.

Тип уроку: комбінований, опанування практичних

навичок.

Техніка виконання: гратографія.

Обладнання уроку:

для вчителя: наочність, малюнки вчителя на папері.

для учнів: віск, парафін або воскові олівці, гуашеві чи акварельні фарби, мило, перо чи шкребок, словники для запису термінів з образотворчого мистецтва.

Хід уроку

І. Організаційний класу.

Вступне слово вчителя.

Продзвенів уже дзвінок,

Всіх покликав на урок.

Тож сідайте всі поважно

І слухайте мне уважно.

Впорядкуйте, будь ласка, своє робоче місце. Справа від вас – ванночка з водою, туш, гуаш, пензлі, парафін, шкребок, ганчірочка. Ліворуч – альбом.

(Учитель перевіряє готовність учнів до уроку)

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

Слово вчителя.

Сьогодні ми освоїмо графічну техніку із застосуванням воску, фарби, продряпування та навчимося правильно передавати природні форми у статиці та динаміці.

ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

Опитування.

1.Пригадайте і назвіть відомі вам види пейзажів.

2.Що в перекладі з французької означає слово «пейзаж»?

3.Що є об'єктом зображення у пейзажі?

Природа — це книга мудрості. Прочитати цю книгу, оволодіти дорогоцінним її багатством допомагає пейзаж, один із жанрів гра­фіки.

4.Які графічні матеріали ви найчастіше використовували у зо­браженні пейзажу?

5.Назвіть відомі вам зображувальні засоби графіки.

6.Пригадайте і назвіть прізвища художників-графіків, майстрів пейзажного жанру. (Ф. Васильєв, В. Кустодієв, Т. Шевченко, К. Петров-Водкін, В.Борисов-Мусатов.)

IV. Мотивація навчальної діяльності

Я запрошую на прогулянку до зимового парку. Зимовий пейзаж буває різним. Зима, як жива істота, має свій характер. Вона буває капризною, злою, сумною, веселою.

Кожний художник передає в картині настрій природи. (Демонструються репродукції картин). Демонструючи фотографії зимової природи, репродукції картин художників, учитель акцентує увагу учнів на особливостях зовнішніх проявів зими:

контрастність кольорів;

відсутність яскравих барв у природі в зимову пору;

перевага холодних кольорів;

лаконічність і точність контурів.

V. Пояснення нового матеріалу

Робота над формуванням термінів.

У словники з образотворчого мистецтва учні записують:

Гратографія – (від грецького «грато» - продряпувати, «графо» - пишу, малюю, креслю) продряпаний рисунок.

Графічна техніка із застосуванням воску, фарби, продряпування.

Зображення, виконані у техніці гратографії відрізняються надзвичайною виразністю та лаконічністю, що дозволяє використовувати цю техніку для відтворення стану зимової природи.

Учитель показує роботи, виконані в техніці гратографії і підводить дітей до висновку, що вказана техніка добре підходить для відтворення особливостей стану зимової природи. Адже вміння використовувати певні художні засоби і прийоми завжди допомагало художнику розкрити ідею його твору. Учитель доводить , що можливості графіки в зображенні пейзажів не нижче від можливостей живопису. Щоб розуміти мову графіки і вміти користуватися виразними графічними засобами, необхідно оволодіти графічними навичками.

VІ. Практична робота

Звучить музика П. Чайковського. Всі етапи роботи у техніці гратографії «Зимовий ліс» виконуються учнями під керівництвом учителя.

Послідовність виконання роботи:

розфарбовування аквареллю (плямами, смугами, мазками) по мокрій основі наносимо фон для рисунка; можна залишити фон білим.

покриття (після висихання фарби натираємо всю поверхню аркуша паперу воском чи парафіном).

зафарбовування (навощений аркуш покриваємо сумішшю чорної туші або гуаші, можна кольорової, попередньо змішаною з милом і зачекати до повного висихання).

прошкрябування (загостреною паличкою чи шкребком знімаємо верхній шар туші стосовно малюнку). Зішкрябуються різні за рухом і товщиною лінії та штрихи.

Учитель проводить інструктаж із правил техніки безпеки при роботі з гострими інструментами.

Під час практичної роботи у техніці гратографії «Зимовий ліс» вчитель спостерігає за роботою учнів, робить зауваження, надає індивідуальну допомогу, стимулює їх роботу.

VІІ. Підсумок уроку

Учитель аналізує роботи учнів, демонструє кращі, виставляє оцінки.

VІІІ. Домашнє завдання

Завершити деталізацію роботи та усунути помилки, вказані вчителем, оформити роботу для виставки.

Зразки учнівських робіт

Перегляд файлу

Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

 

 

 

План-конспект уроку

за темою:

"Зображення на площині.
Опанування технікою гратографії.
Природні форми  в навчально-практичній
роботі за уявою "Зимовий ліс"

6 клас

 

Вчителя

образотворчого мистецтва

Коляда Олена Миколаївни

 

 

 

Тема: Зображення на площині.  Опанування технікою гратографії. Природні форми  в учбово – практичній роботі за уявою «Зимовий ліс».

Мета: ознайомити учнів з технікою гратографії та основними етапами виконання роботи в цій техніці;

формувати навички роботи в техніці гратографії;

розвивати фантазію,  уміння відтворювати природні форми у статиці та динаміці;

виховувати акуратність, точність, терпіння; прищеплювати любов до природи рідного краю.

Тип уроку: комбінований, опанування практичних

  навичок.

Техніка виконання: гратографія.

Обладнання уроку:

для вчителя: наочність, малюнки вчителя  на папері.

для учнів:  віск, парафін або воскові олівці, гуашеві чи акварельні фарби, мило, перо  чи  шкребок, словники для запису термінів з образотворчого мистецтва.

 

Хід уроку

І. Організаційний класу.

Вступне слово вчителя.

Продзвенів уже дзвінок,

Всіх покликав на урок.

Тож сідайте всі поважно

І слухайте мне уважно.

Впорядкуйте, будь ласка, своє робоче місце. Справа від вас – ванночка з водою, туш, гуаш, пензлі, парафін, шкребок, ганчірочка. Ліворуч – альбом.

(Учитель перевіряє готовність учнів до уроку)

 

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

Слово вчителя.

Сьогодні ми освоїмо графічну техніку із застосуванням воску, фарби, продряпування та навчимося правильно передавати природні форми у статиці та динаміці.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

Опитування.     

  1. Пригадайте і назвіть відомі вам види пейзажів.
  2. Що в перекладі з французької означає слово «пейзаж»?
  3. Що є об'єктом зображення у пейзажі?

Природа — це книга мудрості. Прочитати цю книгу, оволодіти дорогоцінним її багатством допомагає пейзаж, один із жанрів гра­фіки.

  1. Які графічні матеріали ви найчастіше використовували у зо­браженні пейзажу?
  2. Назвіть відомі вам зображувальні засоби графіки.
  3. Пригадайте і назвіть прізвища художників-графіків, майстрів пейзажного жанру. (Ф. Васильєв, В. Кустодієв, Т. Шевченко, К. Петров-Водкін, В.Борисов-Мусатов.)

IV. Мотивація навчальної діяльності

Я запрошую на прогулянку до зимового парку. Зимовий пейзаж буває різним. Зима, як жива істота, має свій характер. Вона буває капризною, злою, сумною, веселою.

Кожний художник передає в картині настрій природи. (Демонструються репродукції картин). Демонструючи фотографії зимової природи, репродукції картин художників, учитель акцентує увагу учнів на особливостях зовнішніх проявів зими:

  • контрастність кольорів;
  • відсутність яскравих барв у природі в зимову пору;
  • перевага холодних кольорів;
  • лаконічність і точність контурів.

V. Пояснення нового матеріалу

Робота над формуванням термінів.

У словники  з образотворчого мистецтва учні записують:

Гратографія – (від грецького «грато» - продряпувати, «графо» - пишу, малюю, креслю) продряпаний рисунок.

Графічна техніка із застосуванням воску, фарби, продряпування.

Зображення, виконані у техніці гратографії відрізняються надзвичайною виразністю та лаконічністю, що дозволяє використовувати цю техніку для відтворення стану зимової природи.

 Учитель показує роботи, виконані в техніці гратографії і підводить дітей до висновку, що вказана техніка добре підходить для відтворення особливостей стану зимової природи. Адже вміння використовувати певні художні засоби і прийоми  завжди допомагало художнику розкрити ідею його твору. Учитель доводить , що можливості графіки в зображенні пейзажів не нижче від можливостей живопису. Щоб розуміти мову графіки і вміти користуватися виразними графічними засобами, необхідно оволодіти графічними навичками.

VІ. Практична робота

 Звучить музика П. Чайковського. Всі етапи роботи у техніці гратографії «Зимовий ліс» виконуються учнями під керівництвом учителя.

Послідовність виконання роботи:

  • розфарбовування аквареллю (плямами, смугами, мазками) по мокрій основі наносимо фон для рисунка; можна залишити фон білим.
  • покриття (після висихання фарби натираємо всю поверхню аркуша паперу воском чи парафіном).
  • зафарбовування (навощений аркуш покриваємо сумішшю чорної туші або гуаші, можна кольорової, попередньо змішаною з милом і зачекати до повного висихання).
  • прошкрябування (загостреною паличкою чи шкребком знімаємо верхній шар туші стосовно малюнку). Зішкрябуються різні за рухом і товщиною лінії та штрихи.

Учитель проводить інструктаж із правил техніки безпеки при роботі з гострими інструментами.

Під час практичної роботи у техніці гратографії «Зимовий ліс» вчитель спостерігає за роботою учнів, робить зауваження, надає індивідуальну допомогу, стимулює їх роботу.

VІІ. Підсумок уроку

Учитель аналізує роботи учнів, демонструє кращі, виставляє оцінки.

VІІІ. Домашнє завдання

Завершити деталізацію роботи та усунути помилки, вказані вчителем, оформити роботу для виставки.

 

 

 

Зразки учнівських робіт

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
495
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку