Тематичний план з квітникарства для 5-го класу

Про матеріал
Навчальний план з квітникарства для учнів 5-го класу. Програмама для 5 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з особливими потребами. Рекомендовано для вчителів з квітникарства, що працюють з дітьми з порушенням інтелектуального розвитку.
Перегляд файлу

5-й клас

Перший семестр

№ п/п

К-сть год

 

Зміст навчального матеріалу

 

Навчальні досягнення учнів

 

 

Спрямованість корекційно-розвивальної роботи

1.

5

Вступ

 

5-А

6.09

3

 

 

7.09

 

2

 

 

5-Б

01.09

3

 

 

07.09

 

2

Теоретичні відомості. Значення рослин у житті людини та їх охорона. Різноманітність квіткових рослин (розміри, форма, середовище існування). Квіткові і неквіткові рослини.

Практичні роботи.

Ознайомлення із різноманітністю рослин під час екскурсії до парку, теплиці.

Теоретичні відомості.

Професія квітникаря та її значення для оточуючих.  Ознайомлення з роботою квітникарів. Робочий інвентар. Правила роботи і поведінки у майстерні, теплиці.

 

Практичні роботи.

Ознайомлення із обладнанням майстерні.

Виконання правил безпечної праці у майстерні.

 

Учень має уявлення про значення рослин у житті людини; професію квітникаря.

Характеризує:

різноманітність квіткових рослин;

робочий інвентар.

 

Дотримується: правил внутрішнього розпорядку та безпечної праці в май­стерні.

 

Пізнавальний розвиток: аналіз, порівняння різноманітних квіткових рослин; збагачення уявлень про професію квітникаря. Мовленнєвий розвиток: використання назв квітів у розгорнутому мовленні учня.

Вольовий і особистісний розвиток: засвоєння й виконання вимог щодо чистоти і порядку на робочому місці, виконання правил поведінки у майстерні.

2.

10

Квітково-декоративні рослини

 

3

13.09

 

 

 

 

2

14.09

 

 

 

 

3

20.09

 

 

 

2

21.09

 

 

 

 

3

08.09

 

 

 

 

2

14.09

 

 

 

 

3

15.09

 

 

 

2

21.09

Теоретичні відомості.

Квітково-декоративні рослини та їх значення. Однорічні і багаторічні квітково-декоративні рослини.

Практична робота.

Ознайомлення із квітковими рослинами на шкільних клумбах.

 

Теоретичні відомості.

Квітково-декоративні рослини та їх значення. Однорічні і багаторічні квітково-декоративні рослини.

Практична робота.

Ознайомлення із квітковими рослинами на шкільних клумбах.

Теоретичні відомості.

Загальна характеристика однорічних рослин. Календула, чорнобривці, айстри - однорічні квіткові рослини.

Практична робота.Розпізнавання квіткових рослин за зовнішнім виглядом.

Теоретичні відомості.

Особливості зовнішньої будови квіткових рослин: корінь, стебло, листя, квітка. Утворення плодів та насіння рослини. Значення  кореня, листя, стебла, квітки  для життя рослини.

Практична робота.Розрізнення частин рослини: корінь, стебло, листя, квітка, коробочка з насінням.

 

Учень має уявлення про

квітково-декоративні рослини та їх значення.

 

Називає  зовнішню будову квіткової рослини.

 

Характеризує: значення  кореня, листя, стебла, квітки  для життя рослини.

 

 

 

Розпізнає: календулу, чорнобривці, айстри серед інших квіткових рослин.

 

Розвиток мовлення: використання назв квітково-декоративних рослин у розгорнутому мовленні.

Пізнавальний розвиток: розвиток мислення на основі аналізу та порівняння будови однорічних квіткових рослин.

 

Особистісний розвиток: формування організованості, самостійності у навчально-практичній діяльності.

3.

8

Збір насіння однорічних квіткових рослин

3

27.09

 

 

2

28.09

 

 

 

 

 

3

04.10

 

 

 

 

 

3

22.09

 

 

2

28.09

 

 

 

 

 

3

29.09

 

Теоретичні відомості. Вигляд суцвіть календули, чорнобривців, айстр із дозріваючим насінням і вигляд окремого насіння рослин

Практичні роботи.Підготовка інвентарю для збору насіння (відра, ножиці, відкриті коробки для просушування насіння).

Теоретичні відомості.

 Інвентар та пристосування для збору та зберігання насіння. Правила збору насіння. Просушування і зберігання насіння.

Практичні роботи.

  Зрізування стиглого суцвіття ножицями. Закладання  насіння у коробки для просушування.

Збір гербарію квіткових рослин.

Теоретичні відомості.

Інвентар та пристосування для збору та зберігання насіння. Правила збору насіння. Просушування і зберігання насіння.

Практичні роботи.

  Зрізування стиглого суцвіття ножицями. Закладання  насіння у коробки для просушування.

Збір гербарію квіткових рослин.

Називає: правила збору насіння

 

 

Характеризує: інвентар та пристосування для збору та зберігання насіння.

 

Дотримується: правил безпечної пра­ці  з ножицями.

 

Виконує операції: збору та просушування насіння за незначною допомогою вчителя.

 

Сенсорний  розвиток: порівняння за розміром, формою, кольором насіння однорічних квіткових рослин.

Розвиток мовлення: використання назв інвентарю  у словесному описі дій.

 

Особистісний розвиток: формування діяльності на основі  дотримання вимог організації власної праці.

4.

7

Очищення квітників

2

05.10

 

 

 

 

3

11.10

 

 

 

 

 

2

12.10

 

 

 

 

2

05.10

 

 

 

 

3

06.10

 

 

 

 

 

2

12.10

 

 

Теоретичні відомості.

Необхідність очищення квітників. Строки проведення даної роботи.

Практичні роботи.

Видалення з коренями засохлих однолітніх рослин.

Складання і винос видалених решток рослин на смітник.

Теоретичні відомості.

Необхідність очищення квітників. Строки проведення даної роботи.

Практичні роботи.

Видалення з коренями засохлих однолітніх рослин.

Складання і винос видалених решток рослин на смітник.

Теоретичні відомості.

Способи видалення засохлих решток рослин.

 

Практичні роботи.

Видалення з коренями засохлих однолітніх рослин.

Складання і винос видалених решток рослин на смітник.

 

Характеризує:

способи видалення засохлих решток рослин.

 

Видаляє: засохлі однолітні рослини з квітника.

 

 Виносить: видалені рештки рослин на смітник.

 

 

Виховання позитивних рис особистості: акуратності, терпеливості, ретельності, вміння доводити роботу до кінця.

5.

10

Осінні роботи на шкільних квітниках

3

18.10

 

 

2

19.10

 

 

3

01.11

 

 

 

2

02.11

3

13.10

 

 

2

19.10

 

 

3

20.10

 

 

 

2

02.11

Теоретичні відомості. Необхідність переносу рослин із квітників до теплиці.

Практичні роботи. Викопування кущів хлорофітуму з квітників і перенесення у теплицю.

Теоретичні відомості. Необхідність переносу рослин із квітників до теплиці.

Практичні роботи. Викопування кущів хлорофітуму з квітників і перенесення у теплицю.

 

    Теоретичні відомості.

Правила переносу хлорофітуму до теплиці. Правила безпечної роботи з лопатою

 Практичні роботи. Викопування кущів хлорофітуму з квітників і перенесення у теплицю.

Теоретичні відомості.

 Правила посадки хлорофітуму у горщики в теплиці.

 

Практичні роботи.  Заповнювання горщиків землею. Посадка хлорофітуму у горщики.

 

Називає: правила переносу хлорофітуму до теплиці.

 

 

Виконує: викопування рослин, перенесення їх до теплиці, посадку у горщики.

 

Дотримується: правил безпечної роботи з інвентарем.

 

Розвиток мовлення: використання нових слів у словесному описі діяльності.

 

 

Пізнавальний розвиток: аналіз, порівняння різних видів діяльності на шкільних квітниках .

6.

13

Кімнатні рослини

 

 

3

08.11

 

 

 

2

09.11

 

 

 

3

15.11

 

 

 

 

2

16.11

 

 

 

 

 

 

3

22.11

 

 

3

03.11

 

 

 

2

09.11

 

 

 

3

10.11

 

 

 

 

2

16.11

 

 

 

 

 

 

3

17.11

Теоретичні відомості. Значення кімнатних рослин у житті людини. Озеленення приміщень.

Практичні роботи.

Підготовка води для поливу та полив квітів.

 

Теоретичні відомості. Значення кімнатних рослин у житті людини. Озеленення приміщень.

Практичні роботи.

Підготовка води для поливу та полив квітів.

 

Теоретичні відомості.

 Різноманітність кімнатних рослин. Загальні уявлення про потреби кімнатної рослини у світлі, теплі, повітрі, вологості ґрунту.

Практичні роботи.

Підготовка води для поливу та полив квітів.

Видалення пилу з листя кімнатних рослин за допомогою вологої ганчірки.

Теоретичні відомості.

Розміщення рослин на підвіконні. Правила і прийоми поливу кімнатної рослини.

Практичні роботи.

Підготовка води для поливу та полив квітів.

Видалення пилу з листя кімнатних рослин за допомогою вологої ганчірки.

Теоретичні відомості.

Розміщення рослин на підвіконні. Правила і прийоми поливу кімнатної рослини.

Практичні роботи.

Підготовка води для поливу та полив квітів.

Видалення пилу з листя кімнатних рослин за допомогою вологої ганчірки.

 

 

Характеризує: значення кімнатних рослин у житті людини.

 

Називає: необхідні умови існування кімнатної рослини.

 

Виконує операції: поливу та видалення пилу з листя кімнатних рослин.

 

Дотримується: санітарно-гігієнічних вимог  у процесі догляду за  кімнатними рослинами.

Розвиток мовлення: використання назв кімнатних рослин, трудових операцій у словесному описі власної діяльності.

Пізнавальний розвиток: аналіз, порівняння кімнатних рослин за кольором, розміром, формою листя.

Розвиток саморегуляції: виконання завдання за зразком і простою інструкцією, в певній послідовності дій.

 

 

7.

17

Догляд за кімнатними рослинами

 

2

23.11

 

 

3

29.11

 

 

 

2

30.11

 

 

 

3

06.12

 

 

2

07.12

 

 

3

13.12

 

 

 

 

2

14.12

2

23.11

 

 

3

24.11

 

 

 

2

30.11

 

 

 

3

01.12

 

 

2

07.12

 

 

3

08.12

 

 

 

 

2

14.12

Теоретичні відомості.

Умови правильного вирощування кімнатних рослин.

Практичні роботи. Визначення необхідності в поливі кімнатних рослин.

Теоретичні відомості.

Умови правильного вирощування кімнатних рослин.

Практичні роботи. Визначення необхідності в поливі кімнатних рослин.

 

Теоретичні відомості.

Декоративно - листяні рослини й умови їх вирощування.

Практичні роботи. Визначення необхідності в поливі кімнатних рослин. Полив квітів.

 

Теоретичні відомості.

Знайомство з родиною бегоній та сенполій.

Практичні роботи. Визначення необхідності в поливі кімнатних рослин. Полив квітів.

 

Теоретичні відомості.

Правильне розміщення  рослин у кімнатах.

Практичні роботи. Визначення необхідності в поливі кімнатних рослин. Полив квітів. Рихлення ґрунту в горщиках за допомогою палички - піки.

Теоретичні відомості.

Догляд за рослинами (поливання, збризкування, рихлення землі у горщиках).

Практичні роботи. Визначення необхідності в поливі кімнатних рослин. Полив квітів. Рихлення ґрунту в горщиках за допомогою палички - піки.

Теоретичні відомості.

Догляд за рослинами (поливання, збризкування, рихлення землі у горщиках).

Практичні роботи. Визначення необхідності в поливі кімнатних рослин. Полив квітів. Рихлення ґрунту в горщиках за допомогою палички - піки.

 

 

Характеризує: умови правильного вирощування кімнатних рослин.

 

Вміє: доглядати за рослинами (поливати, збризкувати листя, рихлити землю у горщиках).

 

Визначає: необхідність поливу квітів.

 

Пізнавальний розвиток:

збагачення уявлення про кімнатні рослини, про догляд за ними, розвиток уваги.

 

Розвиток мовлення: на основі збагачення словника назвами кімнатних рослин.

Особистісний розвиток: формування охайності, наполегливості тощо.

8.3

20.12

 

2

21.12

3

27.12

2

28.12

 

 

 

 

10  3

15.12

 

2

21.12

3

22.12

2

28.12

 

3

29.12

 

Практичне повторення

Догляд за рослинами

 

Практичне повторення

 Полив квітів.

 

Практичне повторення

Правила і прийоми поливу кімнатної рослини.

 

Практичне повторення

Догляд за кімнатними квітами

 

Практичне повторення

Рихлення ґрунту в горщиках за допомогою палички - піки.

 

 

 

 

 

5-А 80 год. 5-Б 83 год.

docx
Пов’язані теми
Трудове навчання, Планування
Інкл
Додано
30 березня 2019
Переглядів
1507
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку