Тематичний тиждень : " Моє довкілля"

Про матеріал
. розпізнавати природне і створене людиною довкілля; . пояснити важливість довкілля в житті людини; . досліджувати предмети за допомогою органів чуттів; . працювати в парах та групах; . наводити приклади бережливого ставлення до довкілля; . дотримуватися правил безпечної праці та поведінки в довкіллі
Перегляд файлу

 

 

 Тема тижня: «Моє довкілля»

Орієнтовні дослідницькі запитання

. Що мене оточує?

. Які «таємниці» має шкільне подвір’я?

. Кольори та звуки довкілля. Які вони.

. Як поводитись у довкіллі?

Завдання:

1. Ознайомити дитину з поняттям « довкілля».

2.Навчити розрізняти об’єкти природи ( жива, нежива) і рукотворні тіла.

3. Навчати взаємодіяти в парах та групах.

5. Допомогти учням засвоїти норми етичного ставлення до природи.

Очікувані результати:

На кінець тижня мають знати:

. що таке довкілля;

. назви рослин, які ростуть на шкільному подвір’ї;

. правила поведінки в довкіллі;

.чому потрібно зберігати довкілля;

Вмітимуть:

. розпізнавати природне  і створене людиною довкілля;

. пояснити важливість довкілля в житті людини;

. досліджувати предмети за допомогою органів чуттів;

. працювати в парах та групах;

. наводити приклади бережливого ставлення до довкілля;

. дотримуватися правил безпечної праці та поведінки в довкіллі

 

 

 

 

 

День перший  

Тема. Що мене оточує?

Мета: формування предметних компетентностей:

  • навчати розпізнавати і порівнювати  природні та рукотворні обєкти;
  •  розповідати про те, що тебе вразило, схвилювало;
  • лічити за правилами лічби об єкти;
  •  сприймати монологічне мовлення;
  • виховувати бережливе  ставлення до природи.

Обладнання: предметні картинки, малюнки, демонстраційний мікрофон, скринька.

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Ранкова зустріч.

1.Вітання.

Вчитель. Треба всім нам привітатись.

Діти. Добрий день!

Вчитель. Дружно, голосно сказати….

Діти. Добрий день!

Вчитель .Вправо, вліво поверніться, своїм друзям усміхніться.

Діти. Добрий день!

Вчитель. Дружно всі, не відставайте, своїм друзям побажайте….

Діти. Добрий день! Добрий день! Добрий день!

Гра «Скринька не відкритих таємниць».

C:\Users\home\Desktop\001.jpgУцю скриньку ви можете написати запитання, щось намалювати, розказати і покласти у скриньку. Що цікавого ти побачив дорогою до школи?

2. Обмін інформацією. Тема дня. «Що мене оточує в довкіллі».

Казка В. Сухомлинського «Горобчик і Вогонь».

Стара горобчиха дозволила нарешті своєму маленькому синочку вилетіти із  гнізда. Зрадів Горобчик, вилетів, пурхає та все матір питає6 « а ЦЕ ЩО? А то що таке?». Пояснила йому мати що таке земля, трава, дерева, кури, гуси. ставок. Та ось Горобчик побачив у небі величезну кулю й питає матір:» А це що?» « Це « Сонце», - каже Горобчиха, - «Воно світить і пече». «А що таке Сонце?»- знову питає невгамовний Горобець. « Ну навіщо тобі все це знати?» –буркотливо відповідає мудра Горобчиха. «Це вогонь». «А мені хочеться знати, що таке ВОГОНЬ», - зацвірінчав Горобчик і полинув усе вгору і вгору – до Сонця. Линув, поки аж не обпалив тоненьке пірячко своїх крилець. Наполохався й повернувся додому. Мати чекала вже на нього ні жива, ні мертва. «Ну, тепер я знаю, що таке Вогонь», - сказав Горобчик.

Назвати предмети, що належать до живої і неживої природи.

ІІІ. Проведемо  дослідження: що означає слово «довкілля» .

Мовна здогадка. Це слово має 8 букв. Друга буква схожа на обруч ( о). Є літера , схожа на паличку( і).

Є буква, з якої починається слово «Котик» . Є літера, з

якої починається імя  дівчинки «Валя».

Довкілля – це навколишній світ, середовище, оточення.

Розгляньте малюнок.

C:\Users\home\Desktop\unnamed.png

Це батько і ненька – без них не прожить.

Земля, де ти ходиш, вода, що ти пєш.

Будинок рідненький, в якому живеш.

І друзі, і школа, і все . що довкола.

Що любиш, шануєш, завжди бережеш,

Словом єдиним – ДОВКІЛЛЯМ назвеш.

IV. Практична робота.

Розпізнавання природних і рукотворних тіл.

Робота в групах.

Дітям роздаємо малюнки і пропонуємо розкласти їх у 3 конверти: у 1 конверт покласти – предмети живої природи; у 2 – предмети неживої природи; 3 – предмети, створені людиною.

Гра «Впізнай предмет».

1 група має сплеснути у долоні, коли називатимуть предмети живої природи;

2 група має сплеснути у долоні, коли називатимуть предмети неживої природи;

3 група має сплеснути, коли називатимуть рукотворні предмети.

Гра «Квіткова галявина» ( групова робота)

Полічіть комах, сонечок, метеликів, квіточок, джмелів.

V. Підсумок заняття.  

    Рефлексія.

Повернення до «скриньки невідкритих таємниць». Обговорення усної інформації.

C:\Users\home\Desktop\42377461_1862404127174300_8316414096584998912_n.jpg

 

 

 

 

 

 

 

День другий

Тема. Які « таємниці» має шкільне подвір’я?

Мета: формування предметних компетентностей:

 дослідити обєкти на шкільному подвірї;

 вміння працювати в групах;

 брати участь у рухливих іграх;

розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки;

виховувати бережливе ставлення до природи.

Хід екскурсії

І. Організаційний момент.

ІІ. Ранкова зустріч.

1. Вітання.

Вправа « Ранкові враження».

  • Розкажіть про свої ранкові враження за опорою.
  • Уранці мене здивувало…
  • Сьогодні я помітив(ла)….
  • Дорогою до школи я почула(в)…..
  • Мене засмутило…….

2. Обмін інформацією. Тема дня «Які « таємниці» має шкільне подвір’я?»

Гра «Ланцюжок». Назвати слова, які асоціюються зі словом школа ( клас, урок, зошит, канікули, ручка, портфель).

Шкільне подвіря ( дерева, квіти, діти, лісова школа)

Які « таємниці» може приховувати шкільне подвір’я?

Отже, сьогодні ми будемо досліджувати наше шкільне подвір’я й дізнаємося всі його таємниці. Для цього нам потрібні надійні помічники –очі, вушка, носик, ручки. Ви перебуватимете в ролі дослідників.

ІІІ. Екскурсія на шкільне подвір’я.

Перш ніж ми вирушимо на екскурсію, пригадаймо правила поведінки.

Гра «Так чи Ні»

  • Бігатиму й ображатиму однокласників;
  • Ламатиму гілки дерев, смітитиму;
  • Прилаштую годівничку на гілку дерева;
  • Голосно кричатиму;
  • Кину камінь у пташку;
  • Нагодую птахів;
  • Сфотографую дерева, фотокартку покажу друзям.

ІV. Повідомлення теми  і мети екскурсії.

V. Проведення досліджень у природі.

Робота в групах.

1 група.  Дослідники рослин.

Завдання:

Описати чи намалювати дерева,  які ростуть на заданій ділянці;

Дослідити, з яких дерев опало листя, а на яких залишилося;

Дослідити, на яких деревах і кущах листя залишилося зеленим;

Визначити в якому стані знаходяться травянисті рослини.

2 група .Дослідники звуків, які звуки характерні для шкільного подвіря

 

3 група. Дослідники тварин.

Завдання:

Дослідити, які комахи ведуть активний спосіб життя;

За якими птахами можна спостерігати на шкільному подвірї;

Пригадати, яких інших тварин можна побачити в опалому листі;

VI. Презентація груп по виконанню поставлених завдань.

Обговорення результатів досліджень, спостережень, узагальнення матеріалів. Які «таємниці» приховує шкільне подвіря?

C:\Users\home\Desktop\i.jpgVI.Роз повідь вчителя про особливе дерево (тую) на шкільному подвірї.

 

 

 

 

 

 

VI. Розповідь дітей про казкових героїв  на території школи.

C:\Users\home\Desktop\s1200.jpgC:\Users\home\Desktop\maxresdefault.jpg

 

 

 

 

 

VI. Ігри на свіжому повітрі.

VI. Підсумки екскурсії.

Записати свої враження від екскурсії на аркушах паперу за допомогою друкованих літер, малюнків, символів, піктограм.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

День третій

Тема. Які рослини ростуть на шкільному подвірї.

Мета: формування предметних компетентностей:

 ознайомити дітей із рослинами, які ростуть на шкільному подвірї;

 навчати описувати рослини за певними ознаками;

розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки;

виховувати спостережливість, дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: «осінній букет», листя дерев, які ростуть на шкільному подвір’ї, лупа, аркуші паперу, клей, альбом, різнокольорові олівці..

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Ранкова зустріч.

1. Вітання.

Доброго ранку сонечко,

Доброго ранку, небо!

Ставитись до кожного

Із добром нам треба.

Візьміться за  руки і привітайте одне одного. А зараз побажайте одне одному здоровя, успіхів і справжньої дружби.

Станьте у коло.

Виконаємо вправу «Осінній букет».

Назвати знайому квітку в букеті.

Яка квітка вам найбільше сподобалася?

C:\Users\home\Desktop\b478535d74ec318d09e84edba6af7f14.jpgЧим саме?

   Дослідіть та опишіть її.

Які пелюстки на дотик? Які листки?

Чи має квітка запах?

За допомогою якого органу чуття вам допомогли назвати її ознаки: колір квітів, висота стебла, форма, запах?

Чи знаєте ви вірші, пісні про ці квіти?

ІІ. Обмін інформацією.

Тема дня «Які рослини ростуть на шкільному подвірї?»

Сьогодні ми помандруємо  шкільним подвір’ям. Помилуємося різнокольоровими   фарбами осені. Послухаємо, як шурхотить листя, шумить вітерець, посвистують пташки.

C:\Users\home\Desktop\dc2277448b6f416.jpgC:\Users\home\Desktop\vishnya-17-1.jpg

ІІІ. Дослідницька діяльність.

Поспостерігайте за рослинами на шкільному подвірї.

Які з них низькорослі?

Яка рослина найвища?

Знайдіть улюблену рослину?

Назбирайте  найгарніші листочки для створення гербарію. Можна приглянутися до них за допомогою лупи.

Гра «З якого дерева листок» .

Кожен учень одержує листок із дерева.  За сигналом «На пошук дерева рушай » діти мають підбігти до того дерева, листок з якого тримають у руках. Учитель перевіряє, чи  діти не помилилися. Через деякий час обмінюються листочками.

Дихальна гімнастика.

В .п.: ноги разом, руки вздовж тулуба. Підняти руки вгору, потягнутися, піднятися навшпиньки – вдих; опустити руки вниз, опуститися на всю ступню – видих. Вимовити «у-х-х-х».

IV.Практична діяльність.

 Виготовлення гербарію з листя тих дерев, що ростуть на шкільному подвір’ї.

Для цього треба з’ясувати кілька важливих деталей:

-Скільки листочків ви  назбирали?

Відкладіть 5 листочків найкращих( за кольором, формою);

Для кожного листочка знайдіть тло різного кольору- трикутник, квадрат, прямокутник.

Приклейте до аркушу паперу спочатку тло, а потім листок. Для наступного листочка використайте інше тло й інший аркуш паперу.

Підпишіть ваші листочки.

Робота в парах. Створити аплікацію «Сова» за зразком.

V.Узагальнення і систематизація знань.

Що ми можемо зробити, аби наше подвіря стало кращим, а довкілля було нашим другом?

Саджати квіти, дерева, кущі.

Обгородити й не знищувати мурашники в нашому саду.

Прибирати шкільне подвіря.

Підгодовувати птахів.

Не ламати гілки дерев, кущів.

Не обдирати кору дерев.

Не рвати багато квітів та інших травянистих рослин.

Не руйнувати гнізда.

Не вбивати живе.

Розвішувати годівнички, шпаківні, дуплянки.

Спостерігати за тваринами і не втручатися у їхнє життя.

Милуватися красою природи.

VI. Перегляд та обговорення відеофільму «Квіти розпускаються».

VII. Підсумки уроку.

Що вас найбільше вразило? Що сподобалося?

Який малюнок ви намалювали б?

 

 

 

 

День четвертий

Тема .Кольори та звуки довкілля. Які вони?

Мета: формування предметних компетентностей:

 розрізняти звуки довкілля і звуки мовлення;

досліджувати виражальні можливості слова;

виявляти свої враження від художніх засобів мистецтва.

Обладнання: кольорове лото, ілюстративний матеріал із зображенням дерев, птахів, ноутбук, зображення кольорів. 

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Ранкова зустріч.

1. Вітання.

Учитель пропонує дітям показати свій настрій. ( діти показують відкриті долоньки, якщо гарний настрій; ручки стиснуті в кулачки, якщо настрій поганий).

2. Обмін інформацією.

Світ довкола нас такий прекрасний і неповторний. Усе має свої звуки, кольори, запахи. Діти, які кольори в природі ви бачите?

Гра «Назви колір»

Учитель кидає мячик і називає певний обєкт природи ( трава, небо, дерево, сонечко, струмок, хмарка, зоря). Діти ловлять мяч, називають колір, що відповідає цьому предмету.

Якщо бути уважним і спостережливим, то природу можна не лише побачити, але й почути.

 Які звуки ви чуєте щодня?

Гра «Кольорове лото»

Взяти 4 картки різного кольору. Придумати предмет живої і неживої природи із таким кольором, який має картка.

ІІІ. Досліджуємо звуки природи.

 Слухання дитячої пісеньки «Звуки природи»

Продовжити речення : Вухо чує, а очі……, а ніс…., а язик…….

Робота в парах.

Розгляньте обєкти довкілля. Які з них створюють звуки?

Плесніть у долоньки, якщо предмет створює звук, підніміть руки догори, якщо не створює. (камінець, пташка, автомобіль, телефон, крісло, людина).

Які звуки створює людина?

Чому наша здатність створювати звуки- дуже важлива? (мова)

Які звуки мови , ви знаєте?

Як розрізнити голосні та приголосні?

Проспівайте голосні звуки, використовуючи якусь мелодію.

Гра «Кольорові звуки». ( обчисли і розмалюй)

Слухання  «кольорових віршів».

Осінній парк

Вже побагрявіло листячко на клені,

Але на вербиці ще воно зелене.

На каштані листя вже із жовтизною.

Йду осіннім парком тихою ходою.

Таких фарб немає влітку, н зимою.

Недаремно осінь зветься золотою.

О. Війтик- Ющук.

Послухайте вірш «Ліс»  і полічіть дерева ,тварини у цьому вірші.

Шумить верхами буйний ліс-

Дуби, берези, буки.

Співає сойка, свище дрізд

І воркотять голубки.

Стрибає білка по верхах,

Дітей зозуля кличе.

Вітрець шепоче в галузках,

В ярку потік мугиче.

Цілує сонечко листки

У ніжній, теплій ласці,

Гриби наділи шапочки

Так само, як у казці.

М. Підгірянка.

IV.Підсумки уроку.

Світ навколо нас такий чарівний, такий квітучий і радісний, що людині тільки б захоплюватись ним та берегти цю чудову і неповторну красу.

Поглянь, дитино, все довкола

Так щиро посміхається тобі:

І сонце, небо, ліс і поле –

Ти теж у відповідь їм посміхнись.

Ти привітайся з днем чудовим.

Пташками, травами, струмочком голубим,

І знай: усе це є природа,

Її люби, примножуй, бережи!

 

 

 

 

День пятий

Тема. Як поводитися в довкіллі?

Мета: формування предметних компетентностей:

 навчати виробляти правила  поведінки в довкіллі;

 розкрити важливість добрих вчинків для людини та   довкілля.

Обладнання: ноутбук, роздатковий матеріал, малюнки.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Ранкова зустріч.

1. Вітання.

Я бачу, який у вас гарний настрій, оченята в усіх сяють, ніхто не сумує. А що ще може нам поліпшити настрій? ( посмішки, добрі вчинки, подарунки)

Подаруйте один одному свою посмішку.

Гра «Вірю –не вірю».

Вірите, що сьогодні понеділок?

Влітку падає сніг.

У морі сухо.

Взимку зацвіли квіти.

Взимку буває холодно.

Кульбаба зацвітає восени.

2. Обмін інформацією. Тема дня «Як поводитись у довкіллі?»

Гра «Розгадай»

Загублену річ допоможуть……

Побачити світлофор……

Солодке відрізнити від гіркого…..

Дізнатися про свіжі пиріжки вдома допоможуть…….

Відшукати в темному приміщенні двері допоможуть…….

Визначити на дотик річ……..

ІІІ. Складання правил поведінки в довкіллі.

Робота в групах.

Поміркуйте над тим, що треба зробити, щоб зберегти довкілля? За пропонованими зображеннями вирізати і приклеїти на аркуш паперу.

Правила поведінки в природі

1.Не залишати сміття після себе серед довкілля.

2. Не викидати сміття у водойми.

3.Не розводити багаття у невстановленому місці.

4. Не ламати гілок дерев і кущів.

5. Не зривати квітучих рослин.

6. Не ловити комах, не знищувати жаб, павуків.

7. Не ловити диких тварин та не забирати їх додому.

8. Не руйнувати гнізда птахів.

9. Не вмикати голосно музики.

10. Не виривати з корінням гриби.

11. Не зачіпати мурашники.

ІІІ. Слухання й обговорення вірша «Зламана гілка»( А. Бортняк)

Зламав Івасик гілку ясеневу і кинув геть, коли награвся нею. Веселий він побіг собі додому. Вона лежить на гнилищі рудому. В самотині зітхає гілка тяжко. Уже на ній не сяде більше пташка. Вже вітерець  її не затихає. «Хитати ще?» - її не запитає. В її прожилках не бродити соку, не гріти мрію ніжку і високу. Івась у ліжку спить спокійно, тихо. Невже не знає він, що скоїв лихо?

Яке лихо скоїв Івасик?

Яке дерево постраждало?

Чи ростуть такі дерева у твоєму? А ще які дерева ти знаєш?

Чому не можна ламати дерева, кущі нищити рослини?

Що б ти сказав Іванку, якби опинився поряд?

ІV. Вирішення проблемних ситуацій, пов’язаних  із збереженням довкілля.

 Розгляд малюнків.

V. Рефлексія.

 Перегляд та обговорення мультфільму  «Пригоди лісових друзів».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

docx
Додав(-ла)
Рудюк Раїса
Додано
12 лютого 2020
Переглядів
3197
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку