Тематичний урок з української мови

Про матеріал
Дати учням знання про правопис не з дієсловами, формувати вміння писати частку не з дієсловами; розвивати усне й писемне мовлення,мислення, творчу уяву, словниковий запас учнів; розширювати світогляд учнів; виховувати культуру мовлення і письма, любов до природи, бажання її оберігати.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Тематичний урок з української мови

              3 клас

 

 

 

 

 

 

 

                                                                  Підготувала : Якимишин Світлана             

                                                                                              Степанівна

 

 

 

                                            2023р.

 

 

 

Тематичний урок з української мови .

Подорож в минуле . « Шевченкове слово живе крізь століття.»

Тема.  Написання частки не з дієсловами.

        Цілі уроку:    Дати учням знання  про правопис   не з дієсловами, формувати вміння писати частку не з дієсловами; розвивати усне й писемне мовлення,мислення, творчу уяву, словниковий запас учнів; розширювати світогляд учнів;  виховувати культуру мовлення і письма, любов до природи, бажання її оберігати.

       Обладнання:Портрет Т.Г. Шевченка,  прислів’я, вірші щодо теми, ноутбук,вишитий рушник.

Хід уроку

І. Організація класу

1. Віршоване вітання

Розпочався наш урок

Всіли всі рівненько

Він цікавий в нас сьогодні

Працювать будем гарненько

Я усіх вітаю вас

Бо сьогодні свято в нас

Бачу вас усіх веселих

І завзятих і кмітливих

Гарно пройде наш урок

Тож почнемо ми його!

Вправа « Мікрофон»

- Діти в нас сьогодні свято , день народження кого?

 - Тараса Григоровича Шевченка

- Коли народився поет ?

- Що ви можете мені розповісти про нього ?

( Відповіді дітей )

Молодці!!

- Сьогодні наш урок української мови присвячений нашому великому поету Тарасу Григоровичу Шевченку.

2. Інтерактивна вправа «Очікування»

-         Чого кожен з вас очікує від уроку?

-         Я очікую, що …( Я очікую, що на уроці буде цікаво; дізнаюсь про щось корисне, важливе; будемо працювати в групах, парах)

-         Цей урок навчить мене … (Цей урок навчить мене робити висновки, висловлювати своє ставлення до почутого… )

-         Я теж хочу висловити свої очікування щодо уроку:

-         Будете активними на уроці,

-         Зрозумієте  нову тему,  запам’ятаєте нове правило

-         Застосовуватимете здобуті знання

-         Кожен з Вас правильно оцінить свою роботу на уроці

-         Працюватимете за законами уроку,

-         Пригадаємо вірші нашого іменинника

-         Збагатимо свій словниковий запас

3. Закони уроку

  • Вести себе спокійно.
  • Не викрикувати.
  • Бути терплячими.
  • Дати можливість висловитися своїм товаришам.
  • Поважати один одного.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Сьогодні на уроці ми будемо працювати над темою і за кожне виконання завдання ми будемо отримувати квітку,щоб  подарувати, прикрасити портрет нашого іменинника.

1. Вправа «Розсипанка» (Девіз уроку)

Робота в групах

Ось вам слова, ви маєте скласти з них вислів нашого поєта ,адже можемо з впевненістю сказати , що він говорить до нас через століття.

Учітеся, читайте, і чужому научайтесь й свого не цурайтесь…

-         До якої частини мови відносяться виділені слова?

-         Поставте запитання.

( за кожне завдання чіпляємо квітку на портрет Т. Г. Шевченка)

Так, це дієслово.

   Дію виконати може              

   І в роботі допоможе.             

   Треба з ним завжди дружити.

   З ним нам веселіше жити.

 

2. Перевірка домашнього завдання «Сенкан»

Дієслово.

 ( Після перевірки домашнього завдання ,за правильне виконання кожна дитина отримує квітку )

3. Каліграфічна хвилинка

Зошит свій я розгортаю,

Навскоси його кладу.

Ручку правильно тримаю,

Буду я писати вправно,

Сяду прямо,не зігнуся,

До роботи вже беруся.

- Щоб  підготувати руку до швидкого письма пропоную вам

 написати  каліграфічну хвилинку.

Ш ,Шев ,Шевченко

- Зверніть увагу на вашу поставу під час письма і правильне положення зошита на парті.

   Сьогодні ви будете вчителями ,будете виправляти помилки в свої друзів.

- Взаємоперевірка ( квітка)

4. Вправа «Виправ помилку» (кожна дитина отримує вірш )

Вірш Т. Г. Шевченка « Садок вишневий коло хати…»

Садок сливовий коло хати

Хрущі над сливами гудуть

Плугатарі з косами йдуть

Співають лежачи дівчата

А матері з сніданком ждуть

Сімя вечеря коло тину

Ранішня зіронька встає

А донька хоче научати

Та горобчик не дає

Поклала дочка коло хати

Маленьких діточок своїх

Сама співає коло них

Затихло все тільки хлоп’ята

Та горобчик не затих.

- Відшукайте помилки,виправте їх, ,підкресліть дієслова.

Читаю правильно вірш. Оцінюють самі себе. ( квітка)

3. Підготовча робота до вивчення нового матеріалу. Створення проблемної ситуації.

- Як ви думаєте чому учні допускають помилки?

- Відповідайте мені тільки дієсловами.
Відповіді дітей записуємо на дошці у перший стовпчик.


не вчив

не думав

не трудився

не слухав

не працював

 вчив
думав
слухав
трудився
працював


- Учень не зробив би стільки помилок, якби він... (На дошці з'являється другий стовпчик).
- Порівняйте за змістом дієслова першого і другого стовпчиків. (Дієслова першого стовпчика заперечують дію).
- Що вказує на заперечення дій? (Маленьке слово не).

5. Ознайомлення з часткою НЕ
- Це маленьке слово називається частка.
- Як думаєте частка НЕ ​​- це службова чи самостійна частина мови?
- Що ви знаєте про службові частини мови?
Діти   - Службові частини мови не називають ні предметів, ні ознак, ні дій.
             Вони не є членами речення.
             До них не можна поставити питання.

Фізкультхвилинка ( пісня « Тече вода з під явора.)

. III.Повідомлення теми уроку

 - Сьогодні на уроці ми ознайомимось, як пишеться  частки не з дієсловами. Як ви думаєте ,а для чого нам потрібні ці знання ?

 (Щоб грамотно писати).

IV. Робота по темі уроку

1. Ознайомлення з правилом

- Як пишеться частка НЕ ​​з дієсловами?

- Відповідь  на це запитання нам дасть правило у підручнику на сторінці 59

- То як ми будемо з вами записувати частку не з дієсловами?

Розкажіть правило один одному

- А знаєте чому? Слухайте казку:

Сила любові.
     Горду і вперту Частку НЕ полюбило Дієслово. Сумною була ця любов. Дієслово говорило: "Люблю", а вона йому "Не люблю". Воно казало "Вірю", а вона йому: "НЕ вірю".

Частка НЕ ніколи не підходила до Дієслова близько і писалася від нього тільки окремо. Однак Дієслово було постійним у своїх почуттях.
    Ось одного разу НЕ і каже йому: "Я відповім тобі взаємністю, якщо доведеш, що жити без мене не можеш".
    Зітхнуло Дієслово сумно і відправилось поневірятися по словниках, підручниках, книгах, по всьому білому світу.

2. Гра «Запереч мені»

- Давайте пограємо в гру  «Запереч мені» .

Я вам буду показувати словосполучення , а ви повинні  його заперечити.

Сонце світить – сонце не світить.

Вітер віє  – вітер не віє .

Сніг падає  – сніг не падає.

( Квітка)

VI. Закріплення нового матеріалу

Робота в парах

На картка роздаю прислів’я про Тараса Шевченка.

Завдання з’єднати прислів’я

За правильно виконане завдання діти отримують квітку.

2. Робота з прислів'ями. 

Вправа 2 ст. 59     Отображается файл "IMG_0703.JPG"Отображается файл "IMG_0703.JPG"

- Запишіть прислів'я, розкриваючи дужки.
- Обведіть частку НЕ.
- Як написали ці слова, чому?

Перевірка виконаного завдання. Взаємоперевірка.

Обміняйтеся  зошитами,  перевірте чи ваш товариш по парті

правильно виконав завдання.

( квітка )

VІІ. Підсумок уроку

1.Гра з цеглинками лего « Побудуй вежу..»

Граємо в гру на закріплення знань про дієслово. Оцінюю

( квітка )

    2. Гра « Мікрофон»  « Продовж речення……

Мені  сподобалося   на уроці…

Я запам’ятав, що частка не пишеться з дієсловами….

Дієслово в реченні зв’язане із …

Дієслово відповідає на питання….

3. Самооцінка. 

Кожен з вас дуже гарно працював. Пропоную також кожному оцінити свою роботу протягом цілого уроку .

Піднімають цеглинку кожен свою ,зразок оцінювання на дошці.

Молодці ,але на кожному святі дарують подарунки імениннику . Ви працювали протягом уроку і отримували квіточки ,зараз ми наші квіточки подаруємо імениннику ,прикрасимо його портрет.

(Прикрашаємо.) Молодці.

VIII. Домашнє завдання.

1.Правила поведінки в школі (використовуючи дієслова з часткою НЕ)

2.Виконати вправу 3 ст. 59.

Повторити службові частини мови та все про дієслово

 


 

docx
Додано
24 березня
Переглядів
63
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку