Тематично - календарне планування "Технології" 5 клас НУШ 2022/2023 н.р.

Про матеріал
Тематично - календарне планування відповідно до навчальної програми галузі "Технології" без поділу на групи. Автори: Ходзицька І. Ю., Горобець О. В., Медвідь О. Ю., Пасічна Т. С., Приходько Ю. М.
Перегляд файлу

 

Дата

 

Клас

 

 

Зміст уроку

 

Практичне завдання

Основні вміння й навички, які повинні бути сформовані в учнів

 

Примітки

Модуль 1. Втілення задуму в готовий продукт за алгоритмом проєктно – технологічної діяльності

 

 

1 

Вступ. Вступний інструктаж з БЖ. Що таке технологія. Основні види технологічної діяльності у побуті.

Ознайомлення з правилами БЖ та елементами технологічної діяльності.

Ознайомлення з роботами учнів та визначення технологій, якими вони виготовлені.

Знати: загальні правила безпечної праці, елементи технологічної діяльності, основи проектної діяльності, види технологій.

 

Вміти: користуватися загальними правилами безпечної праці, організовувати робоче місце.

 

 

 

2

Основи проєктної діяльності. Ознайомлення з роботами учнів та визначення технологій, якими вони виготовленні.

 

Об’єкт проєктної діяльності №1. Рамка для фотографій

Основна технологія: технологія виготовлення аплікації (з текстильних та природних матеріалів)

Додаткова технологія: декупаж

 

 

3

Вибір та обґрунтування проєкту. Основи технології виготовлення рамки для фотографій.

Складання послідовності виготовлення виробу

Знати: послідовність виготовлення моделі виробу, технологічні операції для виготовлення виробу, види оздоблень, графічне зображення, ескіз.

 

Вміти: виконувати технічний малюнок або ескіз, добирати інструменти, матеріали та розраховувати витрати на них,

 

 

 

4

Графічне зображення виробу. Матеріали (інгредієнти) та інструменти для виготовлення виробу (за проєктом).

Виконання графічного зображення виробу. Добір матеріалів. Визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробу.

 

 

Дата

 

Клас

 

 

Зміст уроку

 

Практичне завдання

Основні вміння й навички, які повинні бути сформовані в учнів

 

Примітки

 

 

5

Виготовлення виробу

Визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробу.

Економне використання матеріалів.

Розмічання фоторамки на картоні. Виготовлення виробу відповідно до обраної технології.

виготовляти рамку для  фотографій.

 

 

 

 

 

6

Виготовлення виробу

 

 

 

7

Виготовлення виробу. Види оздоблень (декупаж, ґудзики,  блискітки, крупи, намистини тощо).

Виготовлення та оздоблення виробу. Оформлення виробу. Виготовлення кріплення для рамки. Презентація проєктної діяльності.

 

 

 

8

Презентація виготовленого виробу. Вимоги до готового виробу. Практичне застосування: упорядкування, безпечне використання, зберігання.

 

Об’єкт проєктної діяльності №2. М’яка іграшка

Основна технологія: технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом.

Додаткова технологія: технологія обробки текстильних матеріалів машинним способом.

 

 

9

Вибір та обґрунтування проєкту. Основи технології виготовлення м’якої іграшки.

Здійснює пошук та обирає моделі – аналоги до запланованого

Знати: послідовність виготовлення моделі виробу, технологічні операції для

 

 

Дата

 

Клас

 

 

Зміст уроку

 

Практичне завдання

Основні вміння й навички, які повинні бути сформовані в учнів

 

Примітки

 

 

10

Добір та аналіз моделей – аналогів. Проєктування виробу методом фантазування. Графічне зображення.

об’єкта проєктування. Застосовує методи проєктування відповідно до індивідуальних здібностей та власних інтересів з метою втілення творчих ідей в конструкції виробу. Планує послідовність дій для виготовлення моделі виробу, орієнтовні строки їх виконання, можливості використання цифрових засобів.

Виконує технічний малюнок або ескіз деталей моделі виробу, зазначає інформацію, необхідну для його виготовлення.

Добирає матеріали для виготовлення виробу та

розраховує витрати на

виготовлення виробу, конструкційні матеріали, види швів, метод фантазування

 

Вміти: виконувати технічний малюнок або ескіз, добирати інструменти, матеріали та розраховувати витрати на них, виготовляти шаблони, розкроювати деталі, використовувати різні види швів, зшивати деталі, наповнювати виріб.

 

 

 

 

 

11

Добір конструкційних матеріалів, інструментів та пристосувань.

 

 

 

12

Види швів. Виготовлення шаблонів. Розкроювання деталей. Дотримання правил безпечної праці під час виконання проєкту.

 

 

 

13

Виготовлення м’якої іграшки

 

 

 

14

Виготовлення м’якої іграшки

 

 

 

15

Виготовлення м’якої іграшки. Зшивання та наповнення виробу.

 

 

 

16

Оздоблення. Остаточна обробка виробу. Захист проєкту. Тестування.

 

 

Дата

 

Клас

 

 

Зміст уроку

 

Практичне завдання

 

Основні вміння й навички, які повинні бути сформовані в учнів

 

Примітки

 

 

 

 

них.

Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності.

 

 

Модуль 2. Творче застосування традиційних і сучасних технологій декоративно – ужиткового мистецтва

 

Об’єкт проєктної діяльності №3. Закладка для книг

Основна технологія: технологія виготовлення вишитих виробів початковими, лічильними та вільними швами.

Додаткова технологія: технологія виготовлення аплікації.

 

 

17

Види декоративно – ужиткового мистецтва. Технології і техніки створення виробів декоративно – ужиткового мистецтва. Короткі історичні відомості про техніки та технології декоративно – ужиткового мистецтва.

Ознайомлення з видами декоративно – ужиткового мистецтва.

Ознайомлення з технологіями і техніками створення виробів декоративно-ужиткового мистецтва. Особливості певного виду декоративно – ужиткового мистецтва

Знати: види декоративно – ужиткового мистецтва, технології та техніки для створення виробів, значення символів декоративно – ужиткового мистецтва, колірну гаму види оздоблення, види швів, правила  безпечної праці при роботі з ріжучими та колючими інструментами.

 

 

Дата

 

Клас

 

 

Зміст уроку

 

Практичне завдання

Основні вміння й навички, які повинні бути сформовані в учнів

 

Примітки

 

 

18

Значення символів, притаманних видам декоративно – ужиткового мистецтва. Характерні ознаки технології виготовлення та оздоблення виробів, поширені в  регіоні проживання.

Вибір виробу для проєктування. Вибір та обгрунтування теми проєкту та практичного використання спроєктованого та виготовленого виробу.

Матеріали, інструменти та пристосування необхідні для виготовлення виробу відповідною технологією.

 Шляхи пошуку необхідних матеріалів.

Орієнтовна вартість матеріалів майбутнього виробу.

Прийоми роботи з інструментами та пристосуваннями.

Технологічний процес виготовлення виробу.

Правила безпечної праці при роботі з ріжучими

Вміти: розпізнавати матеріали та інструменти, оцінювати та обґрунтовувати

значення декоративно – ужиткового мистецтва, виготовляти та оздоблювати вироби декоративно – ужиткового мистецтва, використовувати  шви: «уперед голкою», «стебловий», «тамбурний», користуватися правилами безпечної праці при роботі з ріжучими та колючими інструментами.

 

 

 

19

Традиції використання колірної гами під час виготовлення виробів декоративно – ужиткового мистецтва.

 

 

 

20

Пошук зразків виробів декоративно – ужиткового мистецтва для проєкту. Графічне зображення (малюнок, схема, шаблон) для виготовлення виробів. Створення банку ідей.

 

 

Дата

 

Клас

 

 

Зміст уроку

 

Практичне завдання

Основні вміння й навички, які повинні бути сформовані в учнів

 

Примітки

 

 

21

Тренувальні вправи з вишивання швами «уперед голкою», «стебловий», «тамбурний». Вишивання виробу.

та колючими інструментами.

Види оздоблення відповідно до технологій та технік.

 

 

 

 

22

Тренувальні вправи з вишивання швами «уперед голкою», «стебловий», «тамбурний». Вишивання виробу.

 

 

 

23

Вишивання виробу.

 

 

 

24

Вишивання виробу.

 

 

 

25

Оздоблення та презентація виробу.

 

 

 

26

Оздоблення та презентація виробу.

 

Об’єкт проєктної діяльності №4. Новорічна листівка

Основна технологія: технологія ниткографіки (ізонитка)

Додаткова технологія: квілінг, вишивка

 

 

27

Вибір та обгрунтування теми проєкту. Планування роботи з виконання проєкту.

Вибір виробу для проєктування. Вибір і обгрунтування теми.

Знати: поняття про метод фантазування, технологію ниткографіки, квілінг.

 

Вміти: застосовувати техніки  ниткографіки, квілінг, добирати конструкційні матеріали та інструменти,

 

 

 

28

Поняття про метод фантазування. Проєктування виробу методом фантазування. Графічне зображення.

Спираючись на власні знання, розпізнає матеріали та інструменти, які

 

 

Дата

 

Клас

 

 

Зміст уроку

 

Практичне завдання

Основні вміння й навички, які повинні бути сформовані в учнів

 

Примітки

 

 

29

Добір конструкційних матеріалів (текстильні та природні матеріали) та інструментів.

використовуються в основних видах декоративно – ужиткового мистецтва.

Застосовує технології і техніки декоративно – ужиткового мистецтва у процесі виготовлення та відповідно оздоблення готових виробів.

виготовляти деталі листівки, застосовувати клейовий спосіб.

 

 

 

 

30

Виготовлення деталей листівки.

 

 

 

31

Виготовлення листівки (клейовим способом).

 

 

 

32

Остаточна обробка виробу. Захист проєкту. Тестування.

 

Модуль 3. Ефективне використання техніки і матеріалів без заподіяння шкоди навколишньому середовищу

Об’єкт проєктної діяльності №5. Сувенір

Основна технологія: технологія виготовлення виробів з бісеру, з тканини

Додаткова технологія: технологія плетіння (лозоплетіння)

 

 

33

Види бісерного рукоділля, виробів плетених з бісеру, тканини (вишивка) виробів плетених з бісеру. Види бісеру, ниток для вишивання.

Правила безпечної праці під час виконання технологічних операцій.

Розрізняє види бісеру, називає поєднання кольорів.

Знати: види бісерного рукоділля, види бісеру, ниток для вишивання поєднання кольорів, види плетіння, види вишивок, догляд за виробами.

 

 

 

34

Поєднання кольорів у виробах. Матеріали та інструменти для роботи з бісером, вишивкою.

 

 

 

35

Вибір та обгрунтування теми проєкту. Планування роботи з виконання проєкту.

Складає план роботи з виконання проєкту. Здійснює пошук

 

 

Дата

 

Клас

 

 

Зміст уроку

 

Практичне завдання

Основні вміння й навички, які повинні бути сформовані в учнів

 

Примітки

 

 

36

Робота з інформаційними

джерелами, пошук моделей – аналогів. Проєктування форми виробу методом фантазування. Графічне зображення.

моделей – аналогів, визначає найкращі  ознаки в кожному зразку.

Вміти: розрізняти види бісерного рукоділля, бісеру, ниток, поєднувати кольори, розпізнавати основні види конструкційних матеріалів за їх властивостями, читати схеми, використовувати паралельне плетіння, вишивати хрестиком.

 

 

 

 

37

Добір та підготовка основних та додаткових матеріалів, інструментів для роботи.

Добирає і готує матеріали та інструменти для роботи.

 

 

 

39

Виготовлення виробу.

Виготовляє виріб, організовує робоче місце, дотримується правил безпечної праці.

 

 

 

40

Виготовлення виробу.

 

 

 

41

Виготовлення виробу.

 

 

 

42

Виготовлення виробу.

 

 

 

43

Остаточна обробка виробу. Контроль якості виробу. Догляд за виробами із бісеру, вишивкою.

 

 

 

44

Підготовка виробів до презентації.

Презентація виробів.

 

Об’єкт проєктної діяльності №6. Панно

Основна технологія: технологія виготовлення аплікації (з текстильних та природних матеріалів)

Додаткова технологія: технологія виготовлення штучних квітів з круп і насіння

 

 

45

Вибір та обгрунтування об’єкту

Планує послідовність дій

Знати: види декоративно – ужиткового мистецтва, методи проектування, види

 

 

Дата

 

Клас

 

 

Зміст уроку

 

Практичне завдання

Основні вміння й навички, які повинні бути сформовані в учнів

 

Примітки

 

 

 

проєктування. Добір та аналіз моделей – аналогів.

для виготовлення моделі виробу, орієнтовні строки їх виконання, можливості використання цифрових засобів.

Виконує технічний малюнок або ескіз деталей моделі виробу, зазначає інформацію необхідну для його виготовлення.

Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності.

Правила безпечної праці.

конструкційних матеріалів та інструменти, якими їх обробляють, використання шаблонів у розкроюванні деталей, види швів.

Вміти: дотримуватися послідовності етапів проектування, застосовувати метод фантазування, відображати творчий задум, використовувати шов «уперед голкою» петельний шов.

 

 

 

46

Проєктування методом фантазування. Графічне зображення виробу.

 

 

 

47

Добір конструкційних матеріалів, інструментів.

 

 

 

48

Виготовлення шаблонів. Розкроювання деталей аплікації.

 

 

 

49

Прикріплення деталей аплікації до основи панно швом «уперед голкою».

 

 

 

50

Використання петельного шва для прикріплення деталей аплікації до основи виробу.

 

 

 

51

Виготовлення виробу, його остаточна обробка (прання, прасування), оформлення в рамку виробу та його оздоблення.

 

 

 

52

Захист проєкту. Тестування

 

Модуль 4. Турбота про власний побут, задоволення власних потреб і потреб інших осіб

Об’єкт проєктної діяльності №7. Бутерброди

Основна технологія: технологія приготування їжі

 

 

53

Кулінарний інвентар, посуд, обладнання.

Вибір та обгрунтування

Знати: кулінарний інвентар, посуд, обладнання, види,

 

 

Дата

 

Клас

 

 

Зміст уроку

 

Практичне завдання

Основні вміння й навички, які повинні бути сформовані в учнів

 

Примітки

 

 

54

Види бутербродів.

об’єкта проєктування та практичного використання виготовленого виробу.

Матеріали, інструменти та пристосування необхідні для виготовлення виробу. Шляхи пошуку необхідних компонентів. Орієнтовна вартість майбутнього виробу.

Прийоми роботи з інструментами та пристосуваннями.

технологію приготування бутербродів, правила безпечної праці на кухні, вимоги до якості.

 

Вміти: застосовувати технологію приготування бутербродів, добирати харчові продукти, інвентар, посуд, створювати власний рецепт, готувати бутерброди.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

55

Вибір та обгрунтування об’єкта проєктування.

 

 

 

56

Планування роботи з виконання проєкту. Пошук моделей – аналогів.

 

 

 

57

Технологія приготування бутербродів.

 

 

 

58

Добір харчових продуктів, інвентарю, посуду для приготування та оздоблення страви, подавання на стіл.

 

 

 

59

Створення власного рецепту бутербродів.

 

 

 

60

Приготування бутербродів.

 

 

 

61

Вимоги до якості готових страв.

 

 

 

62

Захист проєкту.

 

Об’єкт проєктної діяльності №8. Вирощування рослин та догляд за ними

Основна технологія: технологія вирощування кімнатних рослин

Додаткова технологія: технологія вирощування кімнатних росли та рослин у відкритому ґрунті

 

 

 

63

Вибір та обгрунтування проєкту. Основи технології вирощування рослин та догляду за ними:

Визначення власних потреб та потреб оточуючих в благоустрої

Знати: основи технології вирощування рослин та догляду за ними, технологію

 

 

Дата

 

Клас

 

 

Зміст уроку

 

Практичне завдання

Основні вміння й навички, які повинні бути сформовані в учнів

 

Примітки

 

 

63

призначення, види рослин, інструменти, пристрої, матеріали та засоби.

та організації побуту. Розробка простору приміщення різного призначення. Ознайомлення з плануванням простору та  дизайну приміщення за допомогою програмного забезпечення. Добір квітів з урахуванням їх

створення та облаштування місця вирощування, види  ґрунту, рослин.

 

Вміти:  створювати та облаштовувати місце вирощування рослин, вирощувати рослини та доглядати за ними, добирати рослини та місце їх вирощування, підгодовувати  ґрунт, висаджувати, підживлювати рослини, дотримуватися правил безпечної праці.

 

 

 

64

Технологія створення та облаштування місця вирощування.

 

 

 

65

Планування роботи з вирощування рослин та догляду за ними. Графічне зображення розташування рослин.

 

 

 

66

Добір рослин з урахуванням їх виду та призначення, клімату, пори року. Добір місця їх вирощування.

виду та призначення, клімату, пори року. Вирощування та догляд за квітами.

Вибір та обгрунтування теми проєкту та практичного використання знань.

Складання плану роботи з виконання проєкту.

 

 

 

67

Підготовка ґрунту для рослин. Висаджування, підживлювання, вирощування, розмноження та догляд за рослинами (у відкритому ґрунті, приміщенні) .

 

 

 

68

Дотримання правил безпечної праці під час виконання проєкту. Захист проєкту.

 

 

 

69

Тестування.

 

 

 

70

Підсумковий урок.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Письменна Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Технології, Планування
Додано
6 вересня 2022
Переглядів
3027
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку