Календарно - тематичне планування
з природознавства в 5 класі
І семестр – 2 години на тиждень
ІІ семестр – 2 години на тиждень
Резерв 6 годин
Всього 70 годин
І семестр
№ з/п |
Зміст програмового матеріалу |
Дата |
К-ть годин |
Примітки |
||||
5-А |
||||||||
Вступ - 5 годин |
||||||||
1. |
Науки, що вивчають природу |
|
1 |
|
||||
2. |
Джерела знань про природу. Ознайомлення з довідковими виданнями. |
|
1 |
П. з. №1 |
||||
3. |
Методи вивчення природи. |
|
1 |
Доп. Ст.14 |
||||
4. |
Обладнання для вивчення природи |
|
1 |
П. з. №2 |
||||
5. |
Видатні вчені – натуралісти. Захист м-проектів. |
|
1 |
|
||||
Розділ І. Тіла, речовини та явища навколо нас - 15 годин |
||||||||
6. |
Характеристики тіл. Вимірювання маси та розміри різних тіл. |
|
1 |
П. з. №3 |
||||
7. |
Речовини. Фізичні властивості речовин |
|
1 |
Доп. Ст.33 |
||||
8. |
Молекули. Рух молекул. |
|
1 |
|
||||
9. |
Атоми. Хімічні елементи. |
|
1 |
|
||||
10. |
Дифузія. |
|
1 |
|
||||
11. |
Різноманітність речовин. |
|
1 |
|
||||
12. |
Чисті речовини і суміші. |
|
1 |
|
||||
13. |
Способи розділення сумішей. |
|
1 |
|
||||
14. |
Способи розділення сумішей. |
|
1 |
П. з. №4 |
||||
15. |
Явища природи |
|
1 |
Доп. Ст.56 |
||||
16. |
Різноманітність фізичних явищ. Дослідження залежності швидкості випаровування від часу та площі поверхні. |
|
1 |
|
||||
17. |
Хімічні явища, їх ознаки . Завдання м- проектів. |
|
1 |
Доп. Ст.65 |
||||
18. |
Захист м- проектів «Опалене листя:користь чи шкода» |
|
1 |
|
||||
19. |
Горіння. Повторюваність і взаємовзв’язок явищ природи |
|
1 |
|
||||
20. |
Контрольна робота №1 |
|
1 |
|
||||
Розділ ІІ. Всесвіт - 11 годин |
||||||||
21. |
Небо. Небесна сфера. |
|
1 |
|
||||
22. |
Зорі та сузір’я. |
|
1 |
Доп.: спос. за зоряним небом |
||||
23. |
Визначення найвіддаленіших сузір’їв на парті зоряного неба. |
|
1 |
П. з. №5 |
||||
24. |
Сонце. |
|
1 |
|
||||
25. |
Планети. |
|
1 |
|
||||
26. |
Малі небесні тіла. |
|
1 |
|
||||
27. |
Загальна будова Сонячної системи. |
|
1 |
|
||||
28. |
Всесвіт та його складові. Завдання м- проектів. |
|
1 |
|
||||
29. |
Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт |
|
1 |
|
||||
30. |
Захист м- проектів: «Космос далекий і близький», «Світ галактики». |
|
1 |
|
||||
31. |
Контрольна робота №2 |
|
1 |
|
||||
32. |
Узагальнюючий урок |
|
1 |
|
||||
Всього годин |
|
|
|
|||||
ІІ семестр
|
||||||||
Розділ ІІІ. Тема №1. Земля, як планета - 15 годин |
||||||||
33. |
Гіпотези, та сучасні уявлення про виникнення Землі. |
|
1 |
|
||||
34. |
Форма та розміри Землі. Знаходження географічних об’єктів на глобусі. |
|
1 |
П. з. №6 |
||||
35. |
Внутрішня будова Землі. |
|
1 |
|
||||
36. |
Рухи Землі у просторі |
|
1 |
|
||||
37. |
Розподіл сонячного світла і тепла на поверхню Землі |
|
1 |
Доп. Дос.наг. тіл пр. Сонця. |
||||
38. |
Місяць – супутник Землі. Завдання м – прокту «Чому ми бачимо тільки один бік місяця?» |
|
1 |
|
||||
39. |
Способи зображення Землі. Знаходження географічних об’єктів на карті. |
|
1 |
П. з. №7 |
||||
40. |
Масштаб |
|
1 |
|
||||
41. |
Грунт. Завдання м – проекту «Професія дощового черв’яка». |
|
1 |
|
||||
42. |
Склад і властивості повітря. |
|
1 |
|
||||
43. |
Нагрівання і переміщення повітря. |
|
1 |
|
||||
44. |
Вода на Землі. Завдання м – проекту «Краплина» або «Де ми витрачаємо воду» |
|
1 |
|
||||
45. |
Властивості води. |
|
1 |
|
||||
46. |
Вивчення розчинності речовин: олії, лимонної кислоти… |
|
1 |
|
||||
47. |
Контрольна робота №3 |
|
1 |
|
||||
Розділ ІІІ. Тема №2 .Планета Земля, як середовище життя організмів - 13 годин |
||||||||
48. |
Організми. Властивості Організмів. |
|
1 |
|
||||
49. |
Рослини і тварини |
|
1 |
|
||||
50. |
Гриби і бактерії. |
|
1 |
|
||||
51. |
Отруйні рослини, тварини, гриби |
|
1 |
П. з. №8 |
||||
52. |
Чинники середовища життя на планеті Земля. |
|
1 |
|
||||
53. |
Пристосування організмів до переодичних змін умов життя. |
|
1 |
|
||||
54. |
Визначення організмів за визначниками |
|
1 |
П. з. №9 |
||||
55. |
Наземно – повітряне середовище життя. |
|
1 |
|
||||
56. |
Водне середовище життя організмів. |
|
1 |
|
||||
57. |
Грунтове середовище життя організмів. |
|
1 |
|
||||
58. |
Взаємозв’язки між організмами у природі. |
|
1 |
|
||||
59. |
Екосистеми. |
|
1 |
|
||||
60. |
Контрольна робота №4 |
|
1 |
|
||||
Розділ ІІІ. Тема №3 Людина на планеті Земля - 6 годин |
||||||||
61. |
Зв’язок людини з природою. |
|
1 |
|
||||
62. |
Екологчічні проблеми та їх подолання. Дослідження екологічних проблем своєї місцевості. |
|
1 |
|
||||
63. |
Охорона природи. Червона книга. |
|
|
1 |
|
|||
64. |
Заповідники,національні парки. Завдання м – проектів. |
|
|
1 |
|
|||
65. |
Контрольна робота №5 |
|
1 |
|
||||
66. |
Узагальнюючий урок. |
|
1 |
|
||||
Всього годин |
|
|