Теорема Вієта та теорема, обернена до теореми Вієта

Про матеріал
Перезентація до уроку алгебри у 8 класі з теми "Теорема Вієта". Мета уроку: домогтися засвоєння теореми Вієта і теореми, оберненої до теореми Вієта.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Алгебра,8 клас. Теорема Вієта

Номер слайду 2

Цілі:формування предметних компетентностей: домогтися засвоєння теореми Вієта; сформувати вміння застосовувати теорему Вієта до розв’язування задач;формування ключових компетентностей: формувати вміння відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення мети; сприяти самовихованню творчого ставлення до справи.

Номер слайду 3

{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Рівнянняabc−𝑏𝑎𝑐𝑎𝑥1𝑥2𝑥1+𝑥2𝑥1∙𝑥2𝑥2−2𝑥−8=02𝑥2+5𝑥−7=03𝑥2−16𝑥+5=0{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Рівнянняabc. Завдання.1) Нехай a, b і c - коефіцієнти квадратного рівняння 𝒂𝒙𝟐+𝒃𝒙+𝒄=𝟎, 𝒙𝟏і 𝒙𝟐 - його корені. Перенесіть таблицю в зошит та заповніть її. 2) Порівняйте −𝑏𝑎  і  𝑥1+𝑥2; 𝑐𝑎  і  𝑥1∙𝑥2  порівняйтепорівняйте

Номер слайду 4

СЛІД ЗНАТИ!Квадратні рівняння мають не більш ніж два (один, два або жодного)корені. Означення. Квадратне рівняння, старший коефіцієнт якого дорівнює 1, називають зведеним. Означення. Квадратне рівняння 𝒂𝒙𝟐+𝒃𝒙+𝒄=𝟎, у якому коефіцієнти a, b та с не дорівнюють нулю називають повним квадратним рівнянням. Наприклад, 𝑥2−7𝑥+10=0;     𝑥2−4𝑥−32=0  Наприклад, 2𝑥2+7𝑥+5=0;     16−21x+5𝑥2=0  

Номер слайду 5

Франсуа Вієт - французький математик, «батько алгебри». У його працях алгебра набула вигляду загальної науки про алгебраїчні рівняння, яка грунтується на символічних позначеннях.

Номер слайду 6

Теорема Вієта Якщо 𝑥1  і  𝑥2 - корені квадратного рівняння 𝑥2+𝒑𝑥+𝒒=0, то 𝑥1+𝑥2=−𝒑,𝑥1∙𝑥2=𝒒. Якщо 𝑥1  і  𝑥2 - корені квадратного рівняння 𝒂𝑥2+𝒃𝑥+𝒄=0, то 𝑥1+𝑥2=−𝒃𝒂,𝑥1∙𝑥2=𝒄𝒂. для зведеного квадратного рівняннядля повного квадратного рівняння

Номер слайду 7

Приклад. Знайдіть коефіцієнт p і другий корінь 𝑥2 квадратного рівняння 𝒙𝟐+𝒑𝒙−𝟏𝟓=𝟎, якщо один із коренів 𝒙𝟏=−𝟓. Розв’язання{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Крок. Зміст діїРезультат діїКрок 1 Запишемо теорему Вієта для заданого рівнянняp - другий коефіцієнт;−𝟏𝟓 – вільний член𝑥1+𝑥2=−𝑝,𝑥1∙𝑥2=−15 Крок 2 Підставимо значення 𝒙𝟏=−𝟓 у друге рівняння системи й знайдемо значення 𝒙𝟐.−5∙𝑥2=−15;𝑥2=3 Крок 3 Підставимо значення 𝒙𝟏 та 𝒙𝟐 в перше рівняння системи й знайдемо p−5+3=−𝑝;−𝑝=−2;𝑝=2{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Крок. Зміст діїРезультат діїКрок 1 Запишемо теорему Вієта для заданого рівняння. Крок 2 Крок 3 Відповідь: p=2, 𝑥2=3. 

Номер слайду 8

Завдання. У завданнях 1-4 знайдіть коефіцієнти p і q квадратного рівняння 𝒙𝟐+𝒑𝒙−𝟏𝟓=𝟎, якщо: сума і добуток коренів рівняння відповідно дорівнюють 15 і 54;сума і добуток коренів рівняння відповідно дорівнюють 7 і – 44;коренями рівняння є числа −3 і 13;коренями рівняння є числа −9 і −10. 

Номер слайду 9

Завдання. У завданнях 5-6 знайдіть невідомий коефіцієнт і один із коренів квадратного рівняння. Знайдіть коефіцієнт р і другий корінь 𝑥2 квадратного рівняння 𝑥2+𝑝𝑥−28=0, якщо один із коренів 𝑥1=4. Знайдіть коефіцієнт р і другий корінь 𝑥2 квадратного рівняння 𝑥2+𝑝𝑥+16=0, якщо один із коренів 𝑥1=−8. 

Номер слайду 10

Теорема, обернена до теореми Вієта Якщо 𝑥1+𝑥2=−𝒑,𝑥1∙𝑥2=𝒒,то𝑥1  і  𝑥2 - корені квадратного рівняння 𝑥2+𝒑𝑥+𝒒=0. для зведеного квадратного рівняння

Номер слайду 11

Приклад. Знайдіть суму і добуток коренів рівняння 5𝒙𝟐−𝟕𝒙+𝟐=𝟎. Визначте знаки коренів рівняння. Розв’язання{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Крок. Зміст діїРезультат діїКрок 1 Визначимо коефіцієнти заданого рівняння.𝑎=5, 𝑏=−7, 𝑐=2 Крок 2 Знайдемо дискримінант квадратного рівняння та порівняємо його з нулем.𝐷=𝑏2−4𝑎𝑐;𝐷=(−7)2−4∙5∙2=49−40=9; 𝐷>0 Крок 3 За знаком дискримінанта визначимо кількість коренів квадратного рівняння. Якщо 𝐷>0, то   𝑥1≠𝑥2. Оскільки 𝐷>0, тому рівняння має два корені 𝑥1≠𝑥2. Крок 4 Поділимо обидві частини рівняння на 5. Отримаємо зведене квадратне рівняння𝑥2−75𝑥+25=0 Крок 5 Визначимо коефіцієнти зведеного квадратного рівняння 𝒙𝟐+𝒑𝒙+𝒒=𝟎 та запишемо для нього теорему Вієта: 𝑥1+𝑥2=−𝒑,𝑥1∙𝑥2=𝒒.𝑥1+𝑥2=75,𝑥1∙𝑥2=25. Крок 6 Звернемо увагу на знак добутку коренів і зробимо висновок: оскільки добуток додатній, то корені 𝑥1і𝑥2 мають один знак.𝑥1∙𝑥2=25,        𝑥1∙𝑥2>0,𝑥1>0,𝑥2>0 або 𝑥1<0,𝑥2<0 Крок 7 Звернемо увагу на знак суми коренів.𝑥1+𝑥2=75,                   𝑥1+𝑥2>0 Крок 8 Оскільки сума коренів додатна й корені мають один знак, то вони обидва додатні.𝑥1>0,𝑥2>0{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Крок. Зміст діїРезультат діїКрок 1 Визначимо коефіцієнти заданого рівняння. Крок 2 Знайдемо дискримінант квадратного рівняння та порівняємо його з нулем. Крок 3 За знаком дискримінанта визначимо кількість коренів квадратного рівняння. Крок 4 Поділимо обидві частини рівняння на 5. Отримаємо зведене квадратне рівняння. Крок 5 Крок 6 Крок 7 Звернемо увагу на знак суми коренів. Крок 8 Оскільки сума коренів додатна й корені мають один знак, то вони обидва додатні. Відповідь: 𝑥1+𝑥2=75, 𝑥1∙𝑥2=25, обидва корені додатні. 

Номер слайду 12

Завдання. У завданні 7 знайдіть суму й добуток коренів квадратного рівняння: Завдання 7. а) 𝑥2−6𝑥+2=0;б) 𝑥2+3𝑥−4=0;в) 3𝑥2−7𝑥−6=0;г) 5𝑥2+10𝑥+1=0. У завданні 8 визначте коефіцієнти b і c, якщо 𝑥1 𝑥2 - корені рівняння: Завдання 8. а) 2𝑥2+𝑏𝑥+𝑐=0, 𝑥1>0,      𝑥2>0;б) −3𝑥2+𝑏𝑥+𝑐=0, 𝑥1>0,   𝑥2>0,      𝑥1<𝑥2; 

Номер слайду 13

За знаком добутку коренів квадратного рівняння можна визначити знаки цих коренів:якщо 𝑥1∙𝑥2>0, то корені мають один знак;якщо 𝑥1∙𝑥2<0, то корені мають різні знаки. Для повного квадратного рівняння

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Явнікова Ольга Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Левадній Сергій Павлович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
29 березня 2020
Переглядів
30836
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку