Теоретичний семінар - практикум «Національно - патріотичне виховання в сучасному вимірі»

Про матеріал
Мета: підвищити рівень теоретичної підготовки педагогів щодо питань національно - патріотичного виховання здобувачів освіти в умовах сьогодення.
Перегляд файлу

 

 

 

ТЕОРЕТИЧНИЙ

СЕМІНАР – ПРАКТИКУМ

 

«Національно - патріотичне виховання в сучасному вимірі»

 

 

 

Національно-патріотичне виховання | internat2.org.ua

 

 

 

 

 

 

Мета:

-  підвищити рівень теоретичної підготовки педагогів щодо питань національно - патріотичного виховання здобувачів освіти в умовах сьогодення;

-  розкрити необхідність посилення патріотичного виховання у закладі освіти;

-  підвищення фахової майстерності педагогічних працівників;

-  розширити та уточнити знання  педагогів щодо принципів, методів, приймів і форм роботи з дітьми з основних напрямів патріотичного виховання;

-  розвивати творчий потенціал педагогів, їх компетентність з питань національно- патріотичного виховання;

-  формувати ціннісне ставлення особистості до українського народу,  Батьківщини, державної мови, народних звичаїв, традицій, свят, обрядів, символів та реліквій, які мають пізнавально-виховний потенціал.

 

Форма проведення:  теоретичний семінар- практикум.

Категорія слухачів семінару: педагоги закладу освіти.

Обладнання: фішки (квіти, листочки на кожного учасника), дерево пізнання, папір, олівці, ручки, листи з завданнями для кожної групи, українська абетка, мішечок, стікери, кольорові стрічки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ

І. Вступна частина.

ІІ. Теоретична частина.

2.1. Повідомлення педагогів  «Суть і принципи національно - патріотичного виховання в сучасному вимірі».

2.2. Вправа «Різновиди патріотизму»(обговорення проблеми у загальному колі)

ІІІ. Практична частина.

IV. Підведення підсумків. Рефлексія.

4.1.  Прийом рефлексії «Аргументація власної відповіді» 

Така вправа стимулює до самоаналізу роботи.

  • На уроці я працював ______________, бо ______________
  • Своєї роботою на уроці я_____________________
  • Урок здався мені______________________
  • Протягом уроку я ______________________
  • Мій настрій ___________________
  • Матеріал уроку був для мене _____________

4.2. Прийом «Три – Два – Один».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід семінару

Виступи педагогів.

- На сучасному етапі становлення і розвитку держави перед школою постає складне і відповідальне завдання – формування людини нового типу, інтелектуальної, творчої, ініціативної й активної, самостійної, гармонійно розвиненої, свідомої особистості з громадянською позицією, почуттям національної гідності, готової до конкретного вибору свого місця у житті. Особливу роль у розвитку нової людини відіграє національно – патріотичне виховання – головний чинник соціального, економічного й культурного розвитку держави, збереження її національних, громадянських, духовно – моральних, сімейно – родинних цінностей.

-  Проблема, над якою ми сьогодні працюватимемо, хвилює кожного з нас. І не лише тому, що це – одне з пріоритетних завдань освіти, визначених державою, а й тому, що саме від того, як ми впораємося з ним, залежить наше майбутнє.

- Патріотизм (грец. paths — батьківщина) — любов до Батьківщини, відданість їй і своєму народу. Патріотизм – це любов до Батьківщини, свого народу, турбота про її та своє благо, сприяння становленню й утвердженню країни як суверенної, правової, демократичної, соціальної держави, готовність обстояти її незалежність, служити, захищати її, розділити свою долю з її долею. Патріотизм є одними із найсуттєвіших показників моральності людини. Метою національно-патріотичного виховання є формування у молодого покоління високої патріотичної свідомості, почуття любові до України, пошани до видатних вітчизняних історичних діячів, готовності до виконання громадянських і конституційних обов’язків.

- Громадянська позиція свідомого українця має полягати в активному обстоюванні традиційних для нашого менталітету чеснот:

  • любові до рідної землі;
  • товариськості;
  • розумної достатності;
  • цінності родинного життя;
  • духовності повсякденного буття;
  • уважного ставлення до людей;
  • готовності брати активну участь у розбудові Батьківщини, поступаючись особистим інтересам.

- За останній час на фоні кризових явищ у соціально-економічній, політичній, культурній та інших сферах суспільного життя стався різкий спад в діяльності виховання підростаючого покоління, а саме, в напрямку патріотичного виховання. Тому, значна роль у вихованні патріотизму лягла на  навчальні освітні установи, в рамках яких відбувається духовно-моральне становлення дітей і підготовка їх до самостійного життя. В даний час в період нестабільності в суспільстві, виникла необхідність повернутися до кращих традицій нашого народу, до його коріння, до таких вічних понять як рід, родина, Батьківщина. У зв'язку з цим необхідно формувати у дітей високі моральні та морально-психологічні якості, серед яких важливе значення має патріотизм.

- Національно-патріотичне виховання дітей – дуже складний процес, який потребує озброєння педагогів відповідним методичним інструментарієм і усвідомлення ними потреби та важливості такої роботи.

Робота з національно - патріотичного виховання у нашій школі наскрізно пронизує весь навчально-виховний процес; органічно поєднує національне, громадянське, моральне, родинно-сімейне, естетичне, правове, екологічне, фізичне, трудове виховання.

- Формування сьогодні в учнів таких важливих якостей як любов до рідного краю, держави, почуття приналежності до свого народу, обов’язку перед Батьківщиною стає щороку складніше. Політична, економічна та соціальна нестабільність, послаблення впливу батьків, вплив «вуличного середовища», медійна інформація, розрахована на молодь, яка просто не вміє відрізняти фальсифікацію від правди, відсутність стрижня цінностей та моральних пріоритетів  призводить до зневіри у завтрашньому дні, недовіри до будь-яких рівнів влади. А чи було ще колись суспільство так стурбоване моральним, фізичним станом молодого покоління, як у новому тисячолітті? Тому, розуміючи всю складність питання національно - патріотичного виховання, ми вважаємо, що саме школа повинна прийняти на себе основне навантаження з патріотичного виховання молоді, стати тим місцем для учня й учителя, де може духовно збагачуватися кожен учасник навчально – виховного процесу, адже саме тут базується наше майбутнє, майбутнє Батьківщини.

Вправа «Асоціативний ряд».

- Пропоную дібрати асоціативний ряд до терміна «ПАТРІОТИЗМ». Завдання полягає в тому, щоб навпроти кожної літери записати ті слова, які асоціюються у вас із поняттям «патріотизм».

Висновок: на вашу думку, патріотизм – це…

Вправа «Килим ідей».

- Патріотизм як моральна якість має інтегральний зміст. З огляду на це в педагогічній роботі поєднано ознайомлення дітей з явищами суспільного життя, народознавство, засоби мистецтва, практична діяльність дітей (праця, спостереження, ігри, творча діяльність та ін.), національні, державні свята. –

 

Початок речення «Формуємо патріотизм у дітей через ставлення до…»  ви закінчуєте своїм визначенням на кольоровій стрічці.

Варіанти відповідей:

  • природи рідного краю,
  • природи рідної країни;
  • рідного дому, рідного краю, дитячого садка,села;
  • своєї сім’ї, родини, роду;
  • людей, які живуть в рідній країні;
  • моральних цінностей;
  • історії рідного села, України;
  • державної мови;
  • державних символів;
  • традицій і звичаїв свого народу;
  • культури свого народу;
  • народознавства;
  • любові, поваги до своїх національних особливостей;
  • толерантне ставлення до представників інших національностей, до ровесників, батьків, сусідів, інших людей;
  • гідності по відношенню до себе як представника свого народу;
  • шанобливого ставлення до людини та результатів її праці;
  • рідної землі;
  • захисників і захисниць України;
  • загальнонародних свят.

(Загальний підсумок усьому сказаному педагогами з доповненнями. Потім разом читають, обговорюють, уточнюють.)

Вправа «Віночок»  (на квітах українського віночка учасники вписують засоби патріотичного виховання).

Вправа «Дерево пізнання» (форми роботи з батьками).

Мета: активізація знань педагогів щодо форм роботи з батьками з питань патріотичного виховання, встановлення партнерських відношень з сім'єю кожного вихованця, надання допомоги сім`ї в питаннях розвитку дітей.

- Які види роботи з батьками ви пропонуєте проводити в нашому закладі з національно - патріотичного виховання? 

- Напишіть на листочках та закріпіть їх на дереві пізнання.

Вправа «Розшифруй слова» ( 5 хв.)

Мета: уточнити знання педагогів про те, які риси характеру свідомого патріота і громадянина треба виховувати у здобувачів освіти.

 

І група: відповідальність, мужність, самосвідомість, ініціативність, повага.

ІІ група: правосвідомість, активність, дисциплінованість, творчість, турбота.

ІІІ група: доброзичливість, гуманність, толерантність, працьовитість, любов.

(Вчителі за допомогою української абетки розшифровують слова із цифр, які позначають риси характеру дитини як свідомого патріота і громадянина і зачитують їх.)

- Як підсумок можна сказати, що виховати свідомого патріота і громадянина означає сформувати в дитині комплекс певних особистісних якостей і рис характеру, що є основою специфічного способу мислення та спонукальною силою у повсякденних діях, вчинках, поведінці.

IV. Підведення підсумків. Рефлексія.

4.1.  Прийом рефлексії «Аргументація власної відповіді» 

   (вправа стимулює  до самоаналізу роботи).

Принцип:  На семінарі я працював ______________, бо ______________

  • Своєю роботою я_____________________
  • Семінар здався мені______________________
  • Протягом семінару я ______________________
  • Мій настрій ___________________
  • Матеріал семінару був для мене _____________

4.2. Прийом «Три – Два – Один».

- В першому рядочку  пишемо три факти, які були новими, цікавими, несподіваними на уроці.

- В другому – два факти, які здалися нецікавими, некорисними, або вже були відомі.

- В третьому – один факт, який хотілось би вивчити детальніше, поглибити знання.

Вправа «Побажання».

 

 

 

 

Додаткові матеріали

 

Українська абетка — Вікіпедія        

 

           

 

 

       

 

 

 

3

12

6

20

19

3

12

6

1

16

30

18

12

22

23

31

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17

24

9

18

12

22

23

31

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20

19

3

1

4

1

 

 

 

 

 

 

 

 

1

15

23

11

3

18

12

22

23

31

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22

3

12

6

19

17

12

22

23

31

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23

24

21

2

19

23

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

24

17

1

18

18

12

22

23

31

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

11

22

27

11

20

16

12

18

19

3

1

18

12

22

23

31

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23

19

16

7

21

1

18

23

18

12

22

23

31

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На семінарі я працював _________________, бо __________________________

  • Своєю роботою я_______________________________________________
  • Семінар здався мені_____________________________________________
  • Протягом семінару я _____________________________________________
  • Мій настрій ____________________________________________________
  • Матеріал семінару був для мене ___________________________________

 

На семінарі я працював _________________, бо __________________________

  • Своєю роботою я_______________________________________________
  • Семінар здався мені_____________________________________________
  • Протягом семінару я _____________________________________________
  • Мій настрій ____________________________________________________

Матеріал семінару був для мене _______________________________________

 

 

На семінарі я працював _________________, бо __________________________

  • Своєю роботою я_______________________________________________
  • Семінар здався мені_____________________________________________
  • Протягом семінару я _____________________________________________
  • Мій настрій ____________________________________________________

Матеріал семінару був для мене ________________________________________

 

 

 

 

 

 

П

А

Т

Р

І

О

Т

И

З

М

 

 

ТРИ

ДВА

ОДИН

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТРИ

ДВА

ОДИН

 

 

 

 

 

 

 

 

ТРИ

ДВА

ОДИН

 

 

 

 

 

 

 

 

ТРИ

ДВА

ОДИН

 

 

 

 

 

 

Дерево познания - 48 фото

Листья деревьев картинки для детей - 34 фото

 

 

 

 

 

 

Рухлива гра «МАК»... - Творчі музичні керівники України | Facebook

 

   Купить Набір "Соняшник" | "VINKRAFT"

 

      Чорнобривці — Вікіпедія 

 

 

 

  

 

 

 

 

docx
Додано
4 листопада 2023
Переглядів
653
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку