"Теорія музики? Легко!" (віршовані історії з теорії музики для дітей)

Про матеріал

Працюючи в школі вчителем музичного мистецтва, давно помітила байдужість учнів (та навіть інколи ненависть) до «зубріння» правил при вивченні музичної теорії. Тому своє бажання допомогти дітям опанувати музичні поняття я втілила у віршованій «Музичній Абетці» та віршованому «Музичному Словничку» для дітей. Персонажі моїх історій – це мешканці планети Музика: принцеси, принци, нотки, ключики. З їх допомогою легко пояснити учням музичні терміни і поняття, зробити непомітне для самих дітей опитування, перевірити рівень засвоєних знань, урізноманітнити роботу на уроці. Почала створю вати свої історії вже багато років тому, але постійно оновлюю і придумую щось нове, використовую в різних інтерпретаціях для тижнів музичного мистецтва у школі, тож пропоную і вам свої словничок і абетку для роботи у школі.

Перегляд файлу

«Музична Абетка і Музичний Словничок для дітей» (у віршах). автор: вчитель музичного мистецтва Жовківської ЗОШ №1 І-ІІІ ст.

Львівської обл.. Демків Марія Василівна

             Працюючи в школі вчителем музичного мистецтва, давно помітила байдужість учнів (та навіть інколи ненависть) до «зубріння» правил при вивченні музичної теорії. Тому своє бажання допомогти дітям опанувати музичні поняття я втілила у віршованій «Музичній Абетці» та віршованому «Музичному Словничку» для дітей. Персонажі моїх історій – це мешканці планети Музика: принцеси, принци, нотки, ключики. З їх допомогою легко пояснити учням музичні терміни і поняття, зробити непомітне для самих дітей опитування, перевірити рівень засвоєних знань, урізноманітнити роботу на уроці. Пропоную використовувати віршовані історії як окремо, вибірково (залежно від теми уроку, вікової категорії, етапу вивчення теми), так і в цілісній формі – як сценарій заходу до тижня музики у школі, додавши до цих історій музичні номери (це вже може підказати вам фантазія педагога і надихнути на власну інтерпретацію поданого матеріалу).

Навчально-виховна мета «Музичної Абетки»:

      опановувати нові музичні поняття;

      розвивати творчі здібності учнів;

      зацікавити дітей до поглибленого вивчення музичного мистецтва; закріплення вивчених знань, умінь, навичок.

Орієнтовні способи використання віршів «Музичної Абетки»:

      інсценізація історій у «музичному театрі»;

      використання вчителем на різних етапах уроків (при вивченні теми, перевірці знань, в тестах і кросвордах для урізноманітнення роботи на уроці)

      як фізкультхвилинки на уроках;

      як «творча майстерня»: послухайте казку і продовжіть її, придумайте свою казку, т.д.)

      вправи на увагу: коли вчитель читає казку, а  учні згодом знаходять персонажів у загадках чи тестах, про яких не згадував текст казки.

      візуальні вправи: зафарбувати (підкреслити, обвести певним кольором…) у тестових завданнях (для цього роздруковую ігрові картки) нові поняття чи події, що відбуваються в казці чи вірші (наприклад: царство танців – рухи танцювальні, чи розповідь про хор – типи голосів , і т.д.)

      використання як проведення виховного заходу в Тиждень музики.

Застосування «Музичної Абетки» стане ще ефективнішим, якщо вчитель використовуватиме кольорові картки-наочність (візуальне зображення ключів, нотного стану, ноток на нотному стані, позначень динаміки, типів голосів у хорі. тощо) або презентації у форматі Microsoft Office PowerPoint ( чи іншого формату, залежно від технічного оснащення вашої школи). 

Дійові особи: Ключі Скрипічний і Басовий; нотки, принцеси і  принци музики, звірята, знаки альтерації.

МУЗИЧНА  АБЕТКА ДЕМКІВ МАРІЇ

ЖОВКІВСЬКА  ЗОШ №1

              Вступ.

Віршовані історії

З музичної теорії

Вам допоможуть, діти,

У музиці зустріти

Усю її красу й гармонію,

І закохатись в кожну оперу й симфонію. Ви зрозумієте закони деякі музичні, Як прочитаєте історії мої незвичні. Отож, знайомтесь, хлопчики й дівчатка, Для Вас – Музична Азбука – Малятко.

 

1.                 Нотний стан. Олівці до нас примчали, І таке нам розказали: «Ми на білому листочку

П’ять лінійок малювали,

На лінійках ноти – крапки По порядку розміщали.

П’ять лінійок на листочку

Ми назвали НОТНИЙ СТАН,

І усі ці ноти – крапки

Розмістили по місцях.

 

2.                 Скрипічний Ключ. Як по нотах можна взнати, Де на клавішах нам грати?

Ну й задача! Ну й загадка!

Та до неї є відгадка. Це – Скрипічний Ключ, малята,

Кучерявий, гарний знак,

І на нотнім стані, знайте,

Він малюється ось так: ___ Помічник це вам хороший, А ще звуть його Ключ Соль. В нотній Азбуці Музичній Він завжди один Король. 

 

3.                 Басовий Ключ. Ось, малята, ключ басовий ___ Заспівати нам – готовий. Але тільки низькі звуки В його пісні можем слухать. Нотний стан він відкриває,

І з ведмедиком співає

Порівняйте – Ключ Скрипічний Із пташками дружить звично.

 

4.                 Розміщення нот. На лінійці додатковій Збудували ми гніздо, І у ньому поселили Першу нотку, нотку ДО.

РЕ під першою стрибала,

І сміялась, і гойдалась,

Не хвилюйтесь, не впаде Друга нотка, нотка РЕ.

А на першій лінії, повірте, ми самі Оселили третю нотку, Тобто нотку МІ.

А поки далі думали ми, -

- Задача ж непроста! – Між першою і другою Вмостилась нотка ФА. Спитай в Ключа Скрипічного Його новий пароль:

Живе на другій лінії Його сестричка Соль.

А потім завітала

На нотний стан здаля

Між другою і третьою Наступна нотка, ЛЯ. І вже одноголосно ми Вирішили всі,

Що аж на третій лінії Оселим ноту СІ.

 

5. Тривалості нот (I варіант) Музична Красуня Принцеса Тривалість— Це, діти, Без сумніву, Сама Досконалість. Мелодії різні співає ритмічно, Принцесам усім помагає Музичним. Вона математику любить і знає,

Рахує, яка нотка скільки звучати тут має, Без хвостика нотка й без штилю – ціла, Найдовше звучить, на «Чотири» вона. А менша удвічі – її половинка Лічим на «два» ми її без запинки.

На «раз» четвертна, або вісімки дві,

Ми кажем на них всі ще «та» і «ті – ті» Тривалість – важлива властивість у звуках, Без неї пісні нецікаво нам слухать.

Бо, діти, Музична Принцеса Тривалість— Без сумніву, Леді Сама Досконалість.

 

6. Тривалість нот (II варіант)

Музичні знаки всі однієї днини

Прийшли до Ключика Музичного на іменини. За стіл святковий вони сіли, І дружно тортик поділили.

А так як музику ми добре знаєм,

То тортик з нотками ми порівняєм. Великий торт – це нотка ціла, Вона без штилю – палички і біла. Цю нотку лічим на «чотири», Вона найдовша, кажем щиро. Розріжем торт на дві частинки –

Вийдуть дві нотки – половинки. У половинки біле личко й довгий штиль, А лічимо – на «два». Такий в них стиль! Розріжем торт на менші ми шматочки,

Чотири стануть Четвертні, Цілої – дочки,

У них – вже чорне личко, штиль ще збоку, Та з половинкою не плутай цю мороку!

Якщо ж розріжем кожну четвертинку

На менші і дрібніші ще частинки, То познайомимось – короткі восьмі ноти

Швиденько бігають до школи й на роботу,

Самі чорняві й носять хвостик – прапорець,

Гуртуються всі під РЕБРО часом, от хитрі, хай їм грець! Ось так на іменинах знаки – нотки посиділи І з чаєм тортики – тривалості всі з’їли. Та не дарма – бо поки їли й запивали, Тривалості усі запам’ятали.

 

7. Сила звуку. Динаміка. Принцеса Гучності Динаміка недавно Купила інструмент фортепіано.

З її палацу тепер музика лунає,

То ніжно, то гучніш, то затихає,

Принцеса нам сьогодні пояснила –  Що гучність – означає «мускул, сила». Щоб музика звучала голосніше –  То мускули натягнуті тугіше.  

Якщо ж мелодії у музиці стихають,

То мускули розслабились, відпочивають, Принцеса Гучності у нас сьогодні в залі є, Приїхала з далекої Італії.

Тому говорить ця принцеса до нас з вами

Лише своїми італійськими словами:

ФОРТЕ – це голосно, ПІАНО – тихо,

Слова ці знатимеш – не буде лиха,

Як дуже голосно – кричи фортіссімо, І дуже тихо – прошепочем піаніссімо, Підсилить поступово звук крещендо, А поступово затиха – димінуендо.

Використовуй в музиці для зручності Слова – товариші Принцеси Гучності.

 

8. Три типи музики: пісня, танець, марш.  

На Планеті Музики Барвистої

Три Царства чарівних існують,

І мешканці чарівні у тих Царствах Співають, марширують і танцюють.

Впізнаєш легко, хто з якого прийшов Царства, Бо музику таку ти чуєш дуже – дуже часто. У Царстві Маршів лунає музика ритмічна, Вона чітка й бадьора, завжди звична.

У Царстві Танців музика лунає жвава, Вона на всіх балах, весіллях і забавах. Пісенне Царство – дуже різнолике, Воно наспівне, ніжне, навіть тихе. Але, буває, любить жартувати, Або історію народу розказати.

Три Царства – Типи Музики існують. Співають, марширують і танцюють.

 

9. Три типи музики: (II варіант) На Планеті Барвистої Музики Є Три Царства чарівні й казкові:

Царство Пісень,  Царство Маршів, Царство Танців— Вони знайомі нам вже, і – ще незнайомі.

В гості зайдем  в Царство Пісенне – Співають нотки там щоденно

Пісень ліричних, колискових,

І жартівливих, й обрядових, І урочисті й історичні Звучать у тому Царстві звично. Якщо ж зайдем у Маршів Царство— Отримаєм бадьорий настрій, Ми покрокуєм з барабаном, А з нами разом – ще хтось стане: спортсмен, військовий, музикант, і дітвора, і наречені, й космонавт. Ритмічна музика в тім царстві

Лунає всюди всім на заздрість.

І Ось, нарешті, Царство Танців:

Серед Лисичок, Гномів, Зайців

Танцюють всі, усі  на світі, Танцюють всі дорослі й діти.

Зустрінеш танці тут народні,

Спортивні, бальні й хороводні,

Класичні і сучасні танці

Звучать і вдень, й вночі, і вранці,

І ввечері кружляють жваво, Завжди в тім царстві є забави.

Тепер уже, звичайно, нам знайомі Три Царства Музики чарівні й казкові. То ж якщо вирушиш в Музичну ти Планету, Не забувай магнітофон ти і касети.

 

10. Знаки Альтерації

В гостях сьогодні повні гордості та грації Чудові, Вірні друзі нот – Знаки Альтерації.

Ноти дуже люблять жартувати

І нас із вами з толку позбивати. Каблучки фірми «Дієз» поодягали – На пів тона вищі нотки стали. Весело дієз – нотка заспівала, Тільки пісня вже інакше зазвучала. А коли жартує Нотка, присідає, Десь її пів тона пропадає. Тому пісня Нотки нижче вже звучить, Карапуз – Бемоль із Ноткою сидить. Але в музиці ще є значок відмінний, Той, що дуже любить дисципліну.

На місця всі знаки й нотки розставляє,

Посварить їх, присоромить, привстидає,

А Бемоля і Дієза дії всі повідміняє, Чемний знак музичних чар— Пам’ятайте – звуть цей знак Бекар. Ось такі вони, у гордості та грації Наші гості – Знаки Альтерації.

 

11.           Музична мова У Царствах музики казкових Звучить свята Музична мова. І розуміють в цілім світі Її усі дорослі й діти.

Ця мова розкаже про все по – порядку,

Про різні розспівки – вокальні зарядки,

Про розмір у музиці, темп і динаміку,

Про класику, рок, про фольклор і металіку, Швидко – алегро, колюче – стакато,

Мова музична є дуже багата, Форте – це голосно, тихо – піано, Гарно вивчайте цю мову із нами.

 

12.           Властивості звуків. Засоби музичної виразності. Принцеси музичні на нотнім листку Якось суперечку зчинили таку: Хто з них найкориснішим в музиці буде, Кого важливішим вважають всі люди?

Сказала спогорда усім Висота – «Без мене – мелодія прісна й пуста,

Без мене високо і низько всі ноти Співати не зможуть. Хто скаже щось проти»? … Тривалість змовчати уже не змогла:

«Сестричко, ти права, але й неправа,  Важлива ти дуже, та думай сама –  Пісень без тривалостей ноток – нема.

Тривалість і Ритм прикрашають звучання, Тому ми важливі, кажу без вагання.»

«Дівчата, сестрички, чому сперечайтесь? Ми вже не перше століття всі знаємось.

Це Я – Принц Тембр, ваш менший братик,

І хочу слово я вагоме теж сказати – Без мене ви також були би  нещасні,

     Бо Я – це забарвлення звуків прекрасне,

Послухайте тільки  - і скрипка, й тромбон,

Сопілочка, арфа, і акордеон,

Сопрано і бас – ви ніколи не сплутаєте,

Хіба вже ведмідь наступив вам на вуха». … Штрихи – трійнята враз з’явились І в суперечку теж включились:

«А наша роль хіба ж остання? Ми вкажем спосіб виконання: Легато, нонлєгато чи стаккато

Для музикантів важить теж багато!»

«Ну так, звичайно, а про мене ви забули? –  Обурився Принц Темп, - О Музи! Чи ви чули? Хіба ж звучить хорал і колискова жваво?

І ж не буває гопачок повільний і ласкавий…

Я теж важливий, сестри, знайте, Про Темп ніколи вже не забувайте!» З Куточка почулось Динаміки слово: «У музиці теж я важлива складова,

Я тихо і голосно вмію співати,

Раптово з’являтись, раптово зникати,

Без мене у Музиці є нецікаво,

І в залі глядач не кричав би всім «браво»». 

… І тут в суперечку вступив композитор:  «Дозвольте, шановні, вас всіх помирити. Важливі усі ви, без сумніву, кожен, Але хтось один з вас – нічого не зможе!

І тільки разом, у дружбі, і мирі, Музику МИ написати у силі.

 

13.Типи голосів у хорі.

Одного разу рано – вранці Зібрались звірі на полянці. І захотілось раптом їм Створити хор у лісі тім.

Ідея – гарна, хоч і не нова,

Взялась сім’я до діла лісова.

Та треба вирішити нам таку проблему: - В який же голос ми співать підемо? - Задумалось собі звірятко кожне:

«Невже допомогти ніхто не зможе»? Сова згодилась прилетіти, Звірят «по партіях» всіх розсадити.

Сіренькі Мишки й Пташенята стануть

Високим голосом співать в Сопрани,

А трішки нижче, втору їм знайти Лисичка з Зайчиком підуть в Альти. Олень, Жирафа, Кенгуру у хорі Співатимуть собі високо у Тенорах.

І заспівають Лев з Ведмедем Басом, (Якщо ще не з’їдять усіх нас часом)

Отак одного разу звірі

Співати в хорі захотіли,

Весь ліс під деревом зібрався,

Напевно, справжній хор удався!

 

14. Види музичного виконання.

Нам Музика жить помагає і радіти.

Та як же назвать співаків різних, діти? Якщо самостійно співає Артист, То зветься він гордо – звичайно, Соліст. Якщо ж два артиста затянуть мотет –  Назвемо по – іншому їх. Це – Дует. А Тріо звучить аж на три голоси, Побачиш – автограф у них попроси. А ось чотирьох музикантів портрет, Підписано – просто, читайте: «Квартет». Зібрались співать виконавців аж п’ять – Тоді ми Квінтетом їх можем назвать.

Слова італійські ці запам’ятай,

Всіх інших – ансамблем собі називай, Якщо ж співаків повен клас й коридор – Тоді це капела, або менший хор.

 

15. Музика вокальна, інструментальна,  і вокально – інструментальна. Є у кожній мові інтонація – Гарна вимова, словесна Грація.

Якщо мелодію із нею ти з’єднаєш – Вокальну музику отримаєш, пізнаєш. Із задоволенням ми заспіваємо Романс, і Вокаліз, Пісню і Арію.

… Якщо ж торкнешся струн цимбал, скрипічних,

Чи інструментів інших, теж музичних, Як пальці клавіші нажмуть блискучі – Із книжки кожен твір озвучать.

Інструментальна музика є різна і багата: Концерт, симфонія, балада і соната.

… Буває й так, що в музику вокальну 

Дасть композитор ще й інструментальну,

Тоді вони разом співають – грають, Це – синтез, злиттям жанрів називають. Оркестр, солісти, хор, усі завзято

Виконують Концертний твір Кантату.

 

16.           Інструментальна музика. Серце музики. Торкнулись пальці клавішів блискучих – Й застигли звуки у повітрі, мов туман. Полилась музика – спокійна, та пекуча

У далечінь, в безкрайній океан,

Полилась, поплила на всіх вітрилах,

Запахла цвітом спілої зорі… 

Невже людина чудо це створила, Чи, може, спів небесних це створінь? А, може, танців це казкових звуки, Чи вранішня росиця на траві? Ні, це чарівні музиканта руки Та ніжне серце і душі вогні.

 

17.           Синтез мистецтв. Зв’язок музики  з іншими видами мистецтв. Мистецтво – це слово широкого значення, І в різних людей на це своє бачення. Без сумніву, різні у нас є таланти: Поети, художники і музиканти,

Скульптори, кіноактори й театр,

Хореографія, Цирк – це не жарт! Усі ці мистецтва пов’язані міцно,

І переплелися, мов коси, навічно.

Чому? Зараз спробую вам пояснити:

Бо дружно – в усякій сім’ї добре жити. Поет з композитором дружно сідають – І ось вже «народжену» пісню співають. Художнику, щоб написати портрет Натхнення, можливо, дає лиш концерт. І скульптору стане музична культура В пригоді, щоби створити скульптуру. Без музики нема у світі жодного кіно, У дружбі з тих часів ще, як було німе воно. Усі мистецтва тісно – тісно зв’язані, Це в кожнім творі всіх мистецтв показано. І хоч в різних людей на це своє бачення, Мистецтво – це слово широкого значення. 

 

   18.   КАЗКА ПРО ІНТЕРВАЛИ. Одного разу Ключ – Король Скрипічний Видав указ, для нот зовсім незвичний: «Усі сім нот сьогодні без вагання

Влаштовують спортивні нам змагання, Для  того, щоб всі учні в школі знали, Які у музиці бувають інтервали.

Прийдуть всі мешканці планети, навіть преса,

А також Принци Музики й Принцеси!» Слухняні нотки чемно стали Й змагання чемно розпочали.

Стрибнула першою красуня Пріма сміло, І – залишилася на місці, бо стрибать не вміла. Журі поставило її скромно один бал, І прімою назвали інтервал.

Наступною Секунда, Пріми подружка, стрибала, І на сусідню, другу  сходинку попала. Журі вручило їй медаль – значок нагрудний, А інтервал такий назвали всі «Секунда».

Та Терція сміливо побила їх рекорд: Стрибок на три сходинки, дві терції – акорд, Цій перемозі аплодує весь спортзал, Прекрасна терція – чудовий інтервал. Слід ще одну учасницю нам тут назвати – Бо непогано вже навчилася стрибати, Із першої аж на четверту стрибнула сходинку, І загубила при цьому  красиву хустинку!

Журі відзначило усі її старання,

Назвали Квартою цей інтервал ми без вагання.

Від заздрощів ще на сходинку «п’ять» стрибнула Квінта Вона зраділа і співати стала дзвінко!

Журі одноголосно їй поставило п’ять балів.

Тепер вже Квінті заздрили всі інші інтервали.

Наступна, Секста, вже стрибала неохоче,

Заплющила від переляку навіть очі, Але її стрибок журі вважає вдалим; На шосту сходинку попала з інтервалом.

І мушу вам зробити щире зізнання,

Що перевершила найкращі сподівання

Красуня Септіма,наступна із учасниць  

На сьому сходинку стрибнула, вище однокласниць

А стала чемпіонкою – Октава,

Що подолала вісім сходинок так жваво, Журі сказало: дуже чистий ця  Октава інтервал, Тому їй  нагородою – квиток на бал.

Поїде пишно, ніби Попелюшка у кареті,

А преса все напише про змагання у газеті.

 

«МУЗИЧНИЙ СЛОВНИЧОК»

автор віршів - Демків Марія Василівна

вчитель музики Жовківської ЗОШ №1

 

ВЧИТЕЛЬ:

Мистецтво «музика» — натхненне і цікаве, Приємні враження, емоції яскраві.

Воно дарує щастя й радість людям, І в казку й свято перетворить будень. Тому веду дітей в цей світ натхненно і уперто, Моє життя — уроки і концерти.

І, день за днем, ідучи в майбуття,— Я завжди з музикою поруч, крізь життя!

Все, що вдалось мені створити — Це не моє, а Боже. Бог дає талант,

Щоб передати світ мистецтва дітям,

Будь ти поет, художник, музикант… Я дякую Всевишньому за ласку Подарувати дітям пісню й казку.

Я тішуся й пишаюсь день при дні, Якщо вдається щось навчити їх мені. До цього свята готувалась я сумлінно, Щоб показати всі свої уміння.

Тож , щоб розпочати музики урок,-

Відкриємо МУЗИЧНИЙ СЛОВНИЧОК:

 

 

МУЗИЧНИЙ СЛОВНИЧОК  1:

Мене учні в школі питають, Чи Музику добре я знаю?! Не тільки люблю її й знаю, А й інших охоче навчаю! Досвідчений чи новачок – Відкрий лише мій словничок,

Пояснення знайдеш й підказки, І вже не зазнаєш поразки

У конкурсах чи вікторинах:

Не матимеш ти собі рівних…. Розумний і вчений я дуже, Про все розкажу тобі, друже:

Про рондо, сюїту, сонату,

Про ліги і гостре стаккато,

Про форми музичні і жанри Детально пояснюю й гарно.

 

МУЗИЧНИЙ СЛОВНИЧОК 2:

Я — музичний малий словничок, Поспішаю до вас на урок. Скрізь звучать незнайомі слова, Аж болить вже від них голова. А я спробую все пояснити, І музичних азів вас навчити.

Так, Теорія Музики — Панна поважна,

Тож ви слухайте, діти, все дуже уважно.

 

МУЗИЧНИЙ СЛОВНИЧОК 3:

Сідайте й послухайте, діти, уважно, Бо гість завітав до нас дуже поважний. І зовсім звичайно, без чудо-містерій, Цей гість відчиняє до класу вже двері. Й не тільки до класу, а в диво-країну,

Де музика завжди звучить неодмінно.

Чекали давно ми гостей на розмову. Отож, надаємо йому зараз слово:

 

КЛЮЧІ:

«З доріг далеких я у клас ваш завітав,

Гвідо Д’Ареццо мене вигадав й назвав

Ключем Скрипічним. Бо я й Скрипка в унісон Співаєм разом, в нас один діапазон. Не сам до вас прийшов я, а з братами, Ось вони зараз стануть перед вами: Це-Ключ Басовий, Теноровий та Альтовий, І кожен музиці служити є готовий.

У кожного з нас свій діапазон, Між нами є завжди чіткий кордон. Запам’ятайте зустріч нашу й цю розмову, Бо ми, Ключі, важлива в музиці основа. В басовому Ключі заграєш Пташки пісню - А вийде-Пісенька Ведмедя, звісно!

І не вгадаєш, чи це ноти для Сопілки,

Чи для Тромбона, як в ключах зробив помилки.

Відповідальні ми й постійно у напрузі. Та не лякайтесь, ми-найкращі ваші друзі!!»

 

УВЕРТЮРА:

Я — дівчина примхлива, люблю я авантюри, Тому й  ім’я незвичне ношу: Я — Увертюра. А що ж — мене спитаєте — ім’я це означає?

Про це у Вікіпедії давайте запитаєм.

«В перекладі з французької: початок, відкриття;

У Панни Увертюри музичне є життя.»

І хоч як самостійний твір звучу я на концертах, Частіше я в театрі, зізнаюся відверто. У операх й балетах я — як вступна частина, Тому вони до мене дружелюбні і гостинні.

Про власні особливості прийшла сказати черга:

Написана я в формі сонатного алегро.

Про терміни ці мушу вам пояснити, знаю,:

Бо дві контрастні теми у музиці я маю.

Одна  — швидка, життєва, і трохи драматична. А друга — зовсім інша, спокійна і лірична. Ці теми композитор у творі співставляє,

І музика найкращі почуття в нас викликає.

 

РЕПРИЗА:

Добрий ранок, любі діти!

Раді ви мене зустріти?

Звусь я Панночка Реприза. (Кажуть, трохи я підлиза…) А чому таке ім’я?

Захотіла так сім’я. Все, що скажуть мені в вічі - Повторю я й двічі, й тричі.

Ось таке моє завдання:

Повторити без вагання. Ви мене запам’ятайте, І в нотнім тексті впізнавайте. А це є ВОЛЬТИ, чудо-ніжки,

Вони вам вказують доріжку,

Яке закінчення у фрази,

За ними шлях знайдеш одразу. Ми дружні разом. І, як кажуть у народі, Ми один одному стаємо у пригоді.

 

ДІЄЗ:

«Вітаю вас по-скайпу! Мене всі звуть «Дієз»,- (ви ґуґлили, напевно, у світі ж то прогрес).

Я, друзі, функцію важливу дуже маю:

Звучання ноток на півтона піднімаю. В ладах, і при ключі, в тональностях блукаю, Я необхідний в музиці, вас щиро запевняю. Не сам працюю: мені брат допомагає, Його ім’я — БЕМОЛЬ, це кожен знає. Бемоль — спортсмен, він вправно присідає, І цим звучання на півтона понижає.

Та в нас з Бемолем строгий є татусь, Зовуть — БЕКАР. Я, як і брат, його боюсь. На нашу думку він нітрохи не зважає, І наші дії з братом завжди відміняє.

А розповів це я для того вам, малята,

Щоб ви про музику могли ще більше знати.

 

ПІСНЯ:

Я – пісня! Що в мені? Лише сім ноток Чергуючись, дзвенять від «до» до «сі». Та вміють так за струни серця зачепити, Що ви радієте чи плачете усі. В мені, у пісні, вся душа народу, Історія сплелася давніх літ.

Я вас навчаю, тішу, розважаю,

До церкви кличу, чи зову в політ.

Від смутку порятую я одна.. «О, пісне! Ти - бездонна глибина…»

 

ЗВУКОРЯД:

Щоранку нотки всі шикуються у ряд Й влаштовують музичний хіт-парад. А потім-перекличка по-порядку, І починаємо музичну ми зарядку. А задає усім найкращий тон

Наш друг, наставник вірний, Камертон.

- Тож, любі нотки, дружно станьте в ряд. І утворіть музичний Звукоряд.

 

ЧОМУСИК  ПРО  ЛІБРЕТО

Коли собі відпочиваю вдома – Читаю часто різні  там газети.

І прочитав недавно незнайоме Та дивне слово я: «лібрето».

Питаю в друзів: «Що це означає?» (Бо ж впоратися сам не маю змоги); Та всі плечима знизують, не знають,

До Словничка тоді звернувсь по допомогу. Ось відповідь: «Лібрето – це основа, Сюжет літературний для вистави. (Згадай: про нього завжди іде мова,

Як оперу й балет вивчаєм з вами)

Лібрето – це сценарій іншим словом, Він передасть нам твору зміст відверто.

Використовують його обов’язково

Балет і опера, і мюзикл, й оперета.»

 

ДІАЛОГ ДІТЕЙ І ДИНАМІКИ

( виходять двоє дітей і Динаміка) учень:

-   Що за гуркіт тут порушує нам спокій?  Бомба впала, чи летить дракон жорстокий?

учень:

-   Тихо! Тихо! Не зчиняйте таку паніку!

  То принцеса поспіша сюди, Динаміка!   На розмову ми давно її чекаємо,   Бо не все ще про Динаміку ми знаємо.

Динаміка:

-   Добрий день вам, рада бачитися з вами.   Не сама прийшла сюди я, а з синами:

  Познайомтеся: Крещендо й Дімінуендо   (ви, напевно, фото бачили на стендах?).  Регулюють вони завжди силу звуку,  Та не просто так, бо звук – ціла наука!  Запам’ятайте, що Крещендо, старший син-  Поступово звук посилює нам він.  А Дімінуендо, менший син-  Звук знімає, затихає знову він.

 Менші діти мої – Форте і Піано –  Вже давно знайомі, певно, з вами.

 Композитор колись раз в один момент

 На їх честь назвав музичний інструмент.

 Як він зветься, ви, звичайно, відгадаєте?

Звісно, це фортепіано! Ви вже знаєте.

Я важлива, діти, кожен про це знає.

Навіть Фізика весь час мене вивчає. Тож Динаміку вивчайте й всю родину –  І навчатиметесь тільки на відмінно!

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Мороз Олександра Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Пупко Наталия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Поліщук Наталія Леонідівна
    Дуже гарні вірші. Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Литвин Наталія Ярославівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Остапенко Наталія Дмитрівна
    цікаво і доступно для дітей!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Гаркавенко Олена Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7.  Mazurkevych
    Надзвичайні віршовані історії!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
pdf
Додано
12 березня 2018
Переглядів
6158
Оцінка розробки
5.0 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку