Теорія виховної роботи "Взаємодія вчителя та батьків у розвитку особистості учнів"

Про матеріал
створення умов для формування принципово нової особистості: творчої, самостійної, здатної цінувати себе і поважати інших; особистості, адаптованої до життя в нових мовах.
Перегляд файлу

Презентація досвіду

Тема: «Взаємодія вчителя та батьків у розвитку особистості учнів.»

Завдання сучасної початкової школи - розвивати дитину як неповторну індивідуальність, формувати в неї творчий потенціал, прагнення до самостійної пізнавальної діяльності.

Основна мета - створення умов для формування принципово нової особистості: творчої, самостійної, здатної цінувати себе і поважати інших; особистості, адаптованої до життя в нових мовах.

На мою думку, реалізація цієї проблеми може здійснюватися лише за умовами якомога активнішого включення у навчально-виховний процес кожного учня та активної взаємодії учителя з батьками.

Багато цікавого і корисного у вирішенні цієї проблеми можна підшукати у працях педагогів-практиків В.О.Сухомлинського, Ц.О.Амонашвілі, О.Я.Савченко.

Дім починається з фундаменту, а освіта з початкової ланки, яка приймає дитину такою, якою вона є ,і допомагає їй обвиватися вільною, розвиненою, освіченою людиною.

Формування особистості та її становлення відбувається у процесі навчання, та виховання дотримуючись певних умов:

Створення позитивного настрою;

Відчуття рівного серед рівних;

Забезпечення позитивної атмосфери, для досягнення спільних цілей;

Можливість вільно висловлювати свою думку і вислухати свого товариша.

Дитина не в змозі створити навколо себе умови, щоб розкрити себе. Це мають зробити вчителі у співпраці з батьками. Дитина і поруч дорослий - це фундаментальна основа навчання та виховання.

Народна мудрість говорить: «Не навчайте дітей так, як навчали вас, бо вони народилися в інші часи.» Тому своє завдання як учителя вбачаю у створенні умов для розкриття та розвитку творчої особистості молодшого школяра. Навчально-пізнавальну діяльність учнів будую в такій послідовності: цікаво знаю вмію.

Намагаюсь перетворити кожну зустріч з дитиною на радість відкритій світу у себе, застосовуючи інтерактивне навчання, яке здійснюю шляхом використання фронтальних та кооперативних форм організації навчально-виховного процесу.

З огляду на це найбільш уживаними є:

- При фронтальній формі роботи такі технології:

  • мікрофон
  • мозковий штурм
  • начаючи-вчуся
  • ажурна пилка

- При кооперативній формі навчання:

  • робота в парах
  • робота в малих группах.

Моїм учням подобаються такі види діяльності, бо вони сприяють формуванню у дітей певних емоцій, зокрема радості успіху. У результаті дитина розуміє, що вона може успішно розв'язати певні проблеми. «Радість успіху - це могутня емоційна сила, від якої залежить бажання дитини бути хорошою. Турбуйтеся про те ,щоб ця внутрішня сила дитини ніколи не вичерпувалась. Якщо її не має, то не допоможуть ніякі педагогічні хитрощі,» - писав В.Сухомлинський.

Щоб цього досягти, потрібно викладатися на всі 100%.

Звичайно, навчально-виховне середовище, орієнтоване на розвиток особистості, має передбачати інтереси батьків у досягненні спільної мети сім'ї і школи.

Особливої уваги у своїй роботі надаю взаємозв’язку між школою та сім’єю, забезпеченню позитивного зворотного зв’язку відповідно до внеску батьків у розвиток індивідуальності дитини.

Формуючи майбутній колектив класу, знайомлюсь з батьками для встановлення дружніх, відвертих стосунків.

Батьки моїх учнів, як правило, ставляться з великим інтересом до всього, що відбувається у класі та школі. Вони охоче виступають асистентами на уроках, виховних заходах, екскурсіях, родинних

святах та дослідницьких проектах: « Тепло своїх сердець бабусям рідним віддаєм!», «Козацькому роду нема переводу!»,«Сторінками шкільного життя».

Допомагаючи в класних справах, батьки розуміють, що роблять потрібну справу. Коли учні бачать своїх батьків у класі, вони починають позитивно ставитися до зв’язку між родиною і школою. У дітей зростає самооцінка, підвищується рівень досягнень.

Ми повинні дитину побачити.

Не пройти, не минути, розкрити.

То ж, маленька людино, щастя тобі,

 Виростай і мужній, вчись мужніти.

Для реалізації проблеми «Взаємодія вчителя та батьків у розвитку особистості учня» використовую нестандартні форми робота з батьками, зокрема:

  • Ділові ігри
  • Експрес опитування
  • Тестування
  • Дні добрих справ

На допомогу приходить

СТРУКТУРНА МОДЕЛЬ РОБОТИ  З  БАТЬКАМИ

Педагогічна вітальня

Круглий стіл

Вечір запитань

Рольові ігри

Дискусії

Консультації:

- групові;

- індивідуальні.

 

Організовуючи нестандартні батьківські збори, можна досягти більшої зацікавленості й активності батьків. Така форма дає змогу батькам краще зрозуміти свою дитину, сприяє зростанню почуття відповідальності за виховання

 

«Посієш вчинок - пожнеш звичку,

Посієш звичку - пожнеш характер,

Посієш характер - пожнеш долю».

 

Дослідження показали, що ефектом взаємодії вчителя та батьків є особистий розвиток дитини та ріст її навченості.

Підсумовуючи сказане вище, можна зробити висновки.

  1.          Коли діти бачать своїх батьків залученими до шкільних справ, у них підвищується відчуття важливості відповідальності за результати.
  2.          Усі мають користь від співпраці сім'ї і школи.
  3.          Це сприяє взаєморозумінню батьків і дітей.
  4.          Батьки перші помічники у створенні навчальної бази, при проведенні свят і в прозаїчних буднях.
  5.          Родина була й залишається головним наставником ужитті.
  6.          Батьки-партнери і учасники навчально-виховного процесу.
  7.          Тісне залучення батьків до розвитку учня може бути пов'язана з невеликими успіхами протягом тривалого часу.
  8.          Звертаючи увагу на взаємозв'язки між дитиною та сім'єю, забезпечується позитивний зворотній зв'язок.

 

docx
Додано
23 січня 2022
Переглядів
1613
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку