26 травня о 18:00Вебінар: Як вчителю створити та розвивати власний YouTube-канал

Теророизм - загроза людству

Про матеріал

Що таке тероризм і чи можна його знищити?

Тероризм – це дії бойовиків, направлені на вбивства, захоплення заручників або залякуваннямирних громадян для того, щоб досягти злочинної мети і нанести суспільству і державі шкоду.

Тероризм, терор – ці слова все частіше ми чуємо по радіо, з екранів телевізорів, читаємо на сторінках газет і журналів. Статистика свідчить, що кількість терористичних актів зростає з року в рік.

  • -Необхідно розрізняти два споріднених, але різних за змістом поняття — терор і тероризм. Терор — насилля з боку сильного. Наприклад, хуліган-старшокласник, загрожуючи розправою, вимагає у першокласника гроші. Натомість тероризм — насилля з боку слабшого. Наприклад, народ будь-якої держави терористичними актами протестує проти влади країни.
  • Суть тероризму – насильство з метою залякування.

Мета насильства – домогтися бажаного для терористів розвитку подій – революції, дестабілізації суспільства, розв'язання війни з іноземною державою, здобуття незалежності деякою територією, падіння престижу влади, політичних поступок з боку влади.

Перегляд файлу

Тема заняття. ТЕРОРИЗМ – ЗАГРОЗА ЛЮДСТВУ   (1слайд)

Мета заняття:

 -   пояснити сутність тероризму, його типи і цілі;

 - поповнити знання про тероризм і основи безпеки в надзвичайних ситуаціях;

 - формувати суспільну думку і громадянську позицію підростаючого покоління;

-  визначити, чому тероризм став звичайним явищем дійсності;

-  сприяти вихованню в дітей толерантного відношення один до одного і формувати уміння жити у мирі з іншими людьми;

-  розвивати самостійні судження учнів

Задачі:

  • вивчити правила поведінки при терористичних актах; при знаходженні підозрілих предметів;
  • розвивати навички пошукової, дослідницької роботи;
  • формувати уміння працювати в колективі в надзвичайних ситуаціях

Обладнання:

 Презентація «Тероризм – загроза людству»; пакунок, що імітує вибухівку.

ХІД ЗАНЯТТЯ

 

І. Оголошення теми і завдань заняття.

Сьогодні у нашій школі проводиться день цивільного захисту. Як ви розумієте, що таке «цивільний захист»

(2 слайд) ЦЗ – державна система органів управління, сил і засобів, що створюються для організації і забезпечення захисту населення від наслідків надзвичайних ситуацій.

 - Які надзвичайні ситуації ви знаєте? (Землетруси, повені, пожежі, терористичні акти, урагани…)

 -   Сьогодні на уроці ми з’ясуємо сенс поняття « тероризм», причини його виникнення та існування, необхідність активної діяльності світового співтовариства щодо недопущення актів тероризму.

   (3 слайд)     Закріпимо уміння та навички :

* готувати повідомлення і виступати з ними перед однокласниками;             *працювати з різними джерелами інформації;

 * виділяти головну думку, ідею;

 * аналізувати, порівнювати, синтезувати, узагальнювати;

 * критично і творчого мислити ;                                                                                                

 *  формувати моральні пріоритети, які визначають людину, її права  і свободи, честь і гідність найвищою цінністю.

 

( 4 слайд)  Проблемне питання уроку :  « Що необхідно змінити в людині і світі, щоб зник тероризм».

 

 

ІІ. Робота по темі.

  •                Всі ви чули слово «тероризм». Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте це слово? (На дошці прикріплене слово «ТЕРОРИЗМ», від нього ідуть стрілки, учитель вписує відповіді дітей: захоплення заручників, залякування, вибухи, вбивства…)

(5 слайд) Тероризм – це дії бойовиків, направлені на вбивства, захоплення заручників або залякування мирних громадян для того, щоб досягти злочинної мети і нанести суспільству і державі шкоду.

Тероризм, терор – ці слова все частіше ми чуємо по радіо, з екранів телевізорів, читаємо на сторінках газет і журналів. Статистика свідчить, що кількість терористичних актів зростає з року в рік.

  •                Необхідно розрізняти два споріднених, але різних за змістом поняття — терор і тероризм.  Терор — насилля з боку сильного. Наприклад, хуліган-старшокласник, загрожуючи розправою, вимагає у першокласника гроші. Натомість тероризм — насилля з боку слабшого. Наприклад, народ будь-якої держави терористичними актами протестує проти влади країни.

 Суть тероризму – насильство з метою залякування.

Мета насильства – домогтися бажаного для терористів розвитку подій – революції, дестабілізації суспільства, розв’язання війни з іноземною державою, здобуття незалежності деякою територією, падіння престижу влади, політичних поступок  з боку влади.

 

ІІІ. Виступи експертів.

  •                   А зараз давайте послухаємо наших експертів, які підготували розповіді про найвідоміші терористичні акти за останні 14 років.

 

Вранці 11 вересня 2001 року чотири групи терористів (19 чоловік) захопили 4 пасажирські літаки, які вилетіли із Бостона (2 літаки), Вашингтона, і Ньюарка, які потім були використані для удару по наземним цілям. Два літаки врізались в Північну і Південну Башти Всесвітнього торгового центру в Нью-Йорці (6 слайд), а третій – в будівлю Пентагону в Вашингтоні (7 слайд).  Метою терористів, що захопили четвертий літак, був Капітолій (8 слайд) або Білий дім  (9 слайд). Але, на щастя, він упав на полі в штаті Пенсильванія в 240 км північніше Вашингтону.

В результаті терористичної атаки на США 11 вересня 2001 року загинуло 2 977 чоловік, не рахуючи 19 терористів-смертників, більше двох десятків чоловік вважається безвісти зниклими. (Король Артур)

 

 

23 жовтня 2002 року стався терористичний акт в Москві на Дубровці протягом 23 жовтня – 26 жовтня, в ході якого група озброєних бойовиків на чолі з Мовсаром Бараєвим (10 слайд) захопила і утримувала заручників із числа глядачів мюзиклу «Норд-Ост» (11 слайд) в будинку культури «Московський підшипник».

Загальна кількість захоплених заручників склала 916 чоловік. Метою терористичної акції було порушення суспільної безпеки, залякування населення і тиск на органи влади Російської Федерації по прийняттю рішення про вивід військ з території Чеченської республіки.

В результаті операції по звільненню заручників були вбиті всі терористи, які знаходилися на той час в будівлі і звільнена частина заручників. 130 заручників загинуло, 750 – звільнено. (Перець Вікторія)

 

05 липня 2003 року в Москві був здійснений теракт при вході на Тушинський аеродром (12 слайд), де в той час проходив рок-фестиваль «Крила» (13 слайд). Були підірвані 2 бомби. Вибухи  провели  дві терористки-смертниці. По офіційним даним загинуло 13 і поранені 59 чоловік. Більших жертв вдалося уникнути  тільки тому, що охорона запідозрила цих жінок і не пропустила їх в  масу учасників фестивалю. (Дудніченко Костянтин)

 

09 грудня 2003 року в результаті вибуху біля готелю «Національ»

 (14 слайд) в центрі Москви, 5 чоловік загинуло, 13 – отримали поранення. Теракт здійснила одна терористка-смертниця. (Шелегеда Віолетта)

 

01 вересня 2004 року терористи під керівництвом Расула Хачбарова

 (15 слайд) ввірвались на територію школи №1 м. Беслана (16 слайд) у Північній Осетії і захопили в заручники дітей, їх батьків, вчителів, які були присутні на святковій лінійці. 50 годин в будівлі школи бойовики утримували 1 128 осіб. За цей час терористи відмовляли полоненим у воді, їжі, медикаментах.

В ході терористичного акту загинуло 334 чоловік. Із них – 186 школярів. 800 чоловік отримали поранення. Майже всі терористи були знешкоджені (17 слайд).

Загиблих під час теракту поховали поруч. Кладовище отримало назву «Місто Янголів» (18 слайд).

Вимоги терористів:

  •      негайно зупинити війну в Чечні і розпочати вивід військ;
  •      якщо цього не станеться, Путін повинен негайно піти у відставку;
  •      якщо Путін почне вивід військ – полонені отримають воду та їжу;
  •      як тільки виведуться війська із гірських районів, дітей до 10 років відпускають;
  •      після повного виводу військ відпускають усіх.

Політичні вимоги терористів, які захопили школу в Беслані, були нереальними і нездійсненними. Ні Росія, ні світова спільнота не могли уявити собі незалежну Чечню під керівництвом Басаєва. (19 слайд).

 

11 квітня 2011 року був здійснений вибух на станції метро «Жовтнева» Мінського метрополітену (20 слайд). Вибуховий пристрій спрацював в час пік в момент прибуття двох потягів. В результаті загинуло 12 чоловік, 190 – поранені.

Цей теракт був протестом проти політичного режиму Білорусі. Терористи мали за мету втягнення Мінська і країни в атмосферу страху і продемонструвати свою силу владі.

 

27 квітня 2012 року в центрі Дніпропетровська пройшла серія терористичних актів:

  •      Вибух об 11.40 – в центрі міста на зупинці трамваю. Вибухівка була закладена в сміттєвий бак (21 слайд).
  •      Вибух 0 12.30 – на «Алеї закоханих» (22 слайд).
  •      Вибух о 12.45 – біля входу в парк Глоби (23 слайд).
  •      Вибух о 13.00 – на проспекті Дмитра Яворницького (24 слайд).

В ході терактів постраждало 27 чоловік, 25 – госпіталізовано, 2   загинуло.

 

22 лютого 2015 року у Києві під час Маршу Єдності на вшанування пам’яті Небесної сотні о 13годині 20 хвилин поблизу Палацу спорту стався терористичний акт (25 слайд). Внаслідок вибуху загинуло 4 особи, 9 отримали поранення.

Вибухівка була захована в кучугурі снігу напередодні вночі.

 

ІV. Ознайомлення з правилами «Як поводитися, якщо потрапив у заручники?»

  • Терористичні акти можуть відбуватися із захопленням заручників і без захоплення заручників. Давайте поміркуємо, як слід себе поводити, якщо опинимось у заручниках і подивимось, чи співпадають наші припущення з існуючими правилами «Як поводитися, якщо потрапив у заручники?» (Діти відповідають, аналізують свої відповіді. Потім читають на екрані існуючі правила)

(26 слайд)

  1. Не виділяйтесь і не чиніть опір.
  2. Не намагайтеся тікати. Постарайтесь оцінити ситуацію і уникайте необдуманих рішень.
  3. Візьміть себе в руки, не панікуйте.
  4. Підготуйтеся до моральних, фізичних та емоційних випробувань.
  5. Говоріть спокійним, рівним голосом.
  6. Не допускайте дій, які можуть спровокувати нападників до використання зброї і призвести до людських жертв.
  7. Переносьте позбавлення, образи, приниження без викликів і заперечень.
  8. Економте та підтримуйте сили чим завгодно, використовуйте будь-яку можливість.
  9. Максимально виконуйте вимоги злочинців.
  10.  Не здійснюйте будь-яких дій, запитуйте дозволу.
  11.  Менше рухайтесь.
  12.  Пам’ятайте, що для вашого визволення робиться все необхідне і можливе.

 

V. Повідомлення вчителя.

- А як же не стати жертвою теракту? Терористи вибирають для атак відомі і помітні цілі, наприклад великі міста, аеропорти, місця проведення масових заходів, курорти і т.п.

Обов’язковою умовою здійснення теракту є можливість уникнути пильної уваги правоохоронних структур. Будьте уважними, знаходячись у подібних місцях!

 

VІ. Вироблення правил поведінки у випадку виявлення підозрілих предметів.

  •                   Терористи використовують різні способи, щоб завдати шкоди мирним людям. Іноді трапляється так, що ми знаходимо яку-небудь річ. Це можуть бути звичайні речі: монети, ґудзик, лінійка, носова хустинка… Але можна знайти зовсім інший підозрілий предмет. Це може бути красива іграшка, велика коробка, пакунок, сумка, звичайна ручка. У таких випадках треба пам’ятати про обережність, адже у цих знахідках може ховатися небезпека для людей. Як же діяти, якщо ви знайдете таку річ?  (27 слайд) (На екрані – зображення пакунка, навколо нього записані слова: не підходити, не торкатися, не пересувати, не допускати до знахідки інших людей, припинити всі види робіт, не користуватися телефоном, вивести на максимальну відстань людей (100м), повідомити адміністрацію закладу, повідомити чергові служби НС, дочекатися фахівця служби НС)
  1. Не підходити до предмету, не торкатися, не пересувати його, не допускати до знахідки інших людей.
  2. Не слід робити самостійно одних маніпуляцій із знахідками , що можуть виявитися вибуховими пристроями.
  3. Припинити всі види робіт в районі виявлення підозрілих предметів.
  4. Не користуватися засобами зв’язку , мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух).
  5. Вивести на максимальну відстань усіх людей (не менше 100 м), які знаходяться поблизу підозрілих предметів.
  6. Негайно повідомити адміністрацію закладу, де виявлено підозрілі предмети.
  7. Повідомити чергові служби органів внутрішніх справ, цивільного захисту.
  8. Дочекатися фахівця МВС, вказати місце знахідки та повідомити про час її виявлення.

 

VІІ. Фізкультхвилинка.

  • Закрайте очі, розслабтеся і послухайте тишу.

(Стук у двері. У клас заносять підозрілий предмет у вигляді посилки, наголошуючи при цьому про терміновість отримання. У пакунку чути цокання годинника).

 

VІІІ. Евакуація.

  •                   Продовжуємо відпочивати… Діти, що це за підозрілий звук? Що це може бути? Як нам діяти?

(Діти висловлюють і виконують правила поводження з підозрілими знахідками)

 

VІІ. Підсумок уроку.

(Діти повертаються у клас)

 -  Як ви гадаєте, діти, чи все ми зробили вірно, аби зберегти своє життя?

 

              На початку ХХ століття терористичні акти були справою великих груп. Тепер окремі особи або невеликі групи однодумців здатні на великі за масштабами терористичні акти. Цих людей важко виявити, необхідно чекати доти, поки вони не допустять серйозну помилку або не будуть розкриті випадково. Це повязано із розвитком науково–технічного прогресу, вдосконаленням глобальних інформаційних технологій. Ще недавно терористу, який захотів би залишити без світла, наприклад, Київ, необхідно було влаштуватися на відповідну роботу, щоб мати доступ до систем електропостачання. А тепер навіть один хакер – професіонал у якомусь віддаленому населеному пункті, не виходячи з дому, може залишити без електропостачання ціле місто, яке розташоване в іншій півкулі. За деякими оцінками, протягом 2000 року у світі витрачено близько 15 мільярдів доларів на боротьбу з комп ютерними хакерами.   

  Багато зусиль для знищення тероризму прикладають усі розвинені держави, але, на жаль, знову і знову теракти повторюються. Хто з вас чув про останній терористичний акт, який відбувся в Росії? (Це сталося 3 квітня у санектпертербурзькому метрополітені. Вибухівка була у вагоні метро. Коли вона спрацювала, загинуло 14 осіб, поранено 62 чоловік. Іншу вибухівку знайшли замаскованою за вогнегасником у вагоні.)

  (28 слайд). Глобальна проблема тероризму полягає у можливості використання ядерної зброї. Цей фактор ставить під загрозу існування всіх націй світу.

  Тероризм у світі переслідується майже всіма державами. Для цього існує міжнародне законодавство, за яким терорист переслідується на території будь-якої країни.

  Але, на жаль, нікому ще не вдалося його повністю зупинити, знищити. Тому ми повинні бути на сторожі і вміти правильно діяти в надзвичайних ситуаціях. Оскільки тероризм - це протест проти несправедливості у світі, то щоб його позбутися, треба створити такі умови життя для людей, які б задовольнили всіх. А це неможливо.

 

VІІ. Підсумковий контроль знань, отриманих на занятті з ЦЗ

  Тестова перевірка. ( За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал.)

  1. Чи однакові за змістом поняття терор і тероризм?

  а) так   б) ні

 2.   Чи можна вступати у суперечки з бойовиками, якщо опинитеся в заручниках?

  а) так    б) ні  

3.   Для терористичних актів терористи обирають:

  а) багатолюдні місця б) немає значення, яке це місце

4.  Чи слід брати знахідку, яка викликала у вас цікавість?

  а) так   б) ні    в) спитати дозволу у дорослих

5.  Ви знайшли підозрілий предмет. Чи можна телефонувати у службу НС, розглядаючи його?

  а) так   б) ні

6. Якщо хтось із оточуючих  не хоче відходити від підозрілої знахідки, ви:

  а) силоміць відведете на безпечну відстань

  б) вмовлятимете

  в) пояснюватимете про небезпеку

7.   При виявленні підозрілого предмета слід зателефонувати за номером:

  а) 01  б) 02  в) 03  г) 04

8. Чому в наш час легше вчинити терористичний акт, ніж раніше?

  а) розвиток науково-технічного прогресу

  б) висока активність людей, незадоволених умовами життя

9. Глобальна проблема тероризму полягає у:

    а) використанні ядерної зброї  б) у збільшенні терактів

10. Тероризм у світі переслідується:

      а) всіма державами   б) майже всіма державами

11. Чи можливо зупинити тероризм у світі?

   а) так   б) ні

12. Якщо ви опинились у центрі натовпу, треба:

  а) голосно кричати

  б) рухатись у тому ж напрямку і з  такою ж швидкістю, як і всі

 

docx
Додав(-ла)
Свір Тамара
Додано
30 листопада 2018
Переглядів
1008
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку