Тест. (11 клас.Складне речення)

Про матеріал

Тестові завдання з української мови для 11 класу допоможуть перевірити, як учні засвоїли нскладне речення, виявити проблемні теми. Завдання вчитель може використовувати під час проведення уроків для навчального тестування, тематичних контрольних робіт, а також для додаткової самостійної роботи учнів у позаурочний час

Перегляд файлу

11 клас

Тематична контрольна робота №3

Варіант 1

1. Складним є речення:

А  Верби, схилившись над тихим Дінцем, розчісують коси зелені.

Б  На заході ще жевріло небо, а в степу вже заходила ніч.

В  Липневий день мандрує пішки, казки нашіптує малечі.

Г  Пішла дорога то маленькими сосновими лісками, то болотами, то полями.

2. Тире потрібно поставити між частинами складносурядного речення :

А  Сині роси зблискували на травах і сонце купалося на левадах.

Б  Десь у хлібах кричав перепел і туман стелився од річки.

В  На хвилину раптом стихли голоси і спинилися тіні.

Г  Хвилина ще і схід розпише в сліпучі барви небосхил.

3. Кома не ставиться в реченні (розділові знаки не розставлено):

А  На подвір’ї голосно сміються діти і пурхають горобці.

Б  І жмуриться вікнами наша хатина і шепче задумливий сад.

В  Жайворонок заспівав для своєї жіночки і їй теж захотілося злетіти в небо.

Г  Мені потрібне слово а не слава.

4. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Зранку ми почали непокоїтися…» обрати:

А  так що настрій зіпсувався на цілий день;

Б  проте погода посприяла нам і цього разу;

В  й обговорювати можливі перешкоди;      

Г  передчуваючи серйозні ускладнення.

5. Не слід ставити коми між частинами складносурядного речення :

А  Рясніє дощ і падає лункіше м’яких краплин розмірене биття.

Б  Знову яблуні буйно цвітуть і лунає знайомий мотив.

В  Грім одгримів і солодкою млостю спокою віє од цвіту вишень і сирої землі.

Г  Вишневі зацвіли сади і сніг пахучий падає на воду.

6. Кома перед і ставиться в реченні (розділові знаки не розставлено):

А Мова українська сповнена поетичної грації і тому досить важка для перекладу.

Б Доба Мазепи це час економічного політичного і культурного відродження України після Руїни.

В Треба зазначити що економічних понять в останні десятиліття з’являється все більше і більше.

Г Жовто-блакитні барви символізують дві першооснови буття дух і матерія добро і зло вогонь і вода батько і мати.

7. Складнопідрядне речення з підрядним означальним:

А Рідну пісню треба захищати так, як захищають рідний край.

Б А доки є пісня, нікому не вдасться захмарити небо моєї душі.

В Духовність — озонова пелюстка, що так бережно огортає планету й не дає зруйнувати життя.

Г Народе мій, як добре, що ти у мене є на світі.

8. Складносурядним є речення:

А Тонкі брови, русяві дрібні кучері, рум’яні губи — усе це дихало молодою парубоцькою красою.

Б Гляньмо на трепетну землю — і тоді відкриється нам на зелено-голубому обличчі планети край, схожий на серце.

В У дівчині пробуджується мати — творець нового життя.

Г Як простір немислимий без руху, так поезія неможлива без думки.

9. Виділіть складнопідрядне речення, у якому засобом зв’язку є сполучник.

А Де молодий вогонь, що серце пік? (Д. Павличко).

Б У карих очах було стільки щастя, що Оксані за цілий вік не вичерпати його (Я. Качура).

В Збратав нас труд, що творить чудеса (М. Рильський).

Г Історія, що сколихнула душу, здається мені дуже значущою (Ч. Айтматов).

 Завдання 10–13 мають по шість варіантів відповіді, серед яких лише два правильних.

10. Визначте складнопідрядні речення:

А Не видно і самого океану з височини, а тільки гори хмар, то снігових, то сивих, то блакитних….

Б Якщо сьогодні я прийду до неї, вона мене в олександрію візьме (Леся Українка).

В Орел мухи не ловить, а слон за мишею не ганяється (Народна мудрість).

Г В моїй душі мелодія осіння, та в ній я чую ноти весняні (В. Сосюра).

Д Десь на краю села дівчата співали веснянки, гомоніли й галасували діти (С. Васильченко).

Е Людина відчуває свою слабкість тоді, коли її покидають надії (Б. Харчук).

11. Укажіть, у яких складносурядних реченнях кому поставлено помилково:

А Хай лягають зморшки на обличчя, і все вище тисне кров моя, юності в Вітчизни я позичу і пісень позичу в солов’я (В. Сосюра).

Б Або гори Карпати сповиті в синяві мряки, або непроглядні густі праліси синіють здалека, немов зачарований, замкнений у собі, окремий світ (О. Кобилянська).

В Ворожа авіація йшла на місто хвиля за хвилею, та особливо спрямовувався удар по головних об’єктах: Дніпрогес, вокзал, «Запоріжсталь» (Я. Баш).

Г Верба ще більше постаріла, зараз у її дуплі нуртує вода, а на вершечку веселкою грає сиворакша (М. Стельмах).

Д В ті грізні й неповторні дні легенди були буденною дійсністю, і творились вони звичайними смертними юнаками й дівчатами, дітьми й дідами (Ю. Збанацький).

Е На тонкій шиї чорнів шнурок з дукачем, та червоніло дрібне добре намисто .

12. Укажіть складні безсполучникові речення, в яких між простими реченнями слід ставити двокрапку (розділові знаки пропущено):

А Старий присувається до вікна, зазира всередину й бачить у хаті за столом сидять гості… .

Б Що за літо заробить Мотря те за зиму і проживуть (ПанасМирний).

В Вона їм не дорога їм дорогі ґрунти та обори.

Г В хаті грека пахло часником та смаженими грецькими ковбасками густий пах ладану не міг подолати ті запахи.

Д Так і його царська милість велів дати гетьману булаву в Переяславі.

Е Учися як слід то й добре буде. (З творів Ю. Мушкетика).

13. У яких реченнях між частинами слід ставити тире (розділові знаки не розставлено)?

А Він вважав себе багатим є молодість є сила є нестерпне бажання працювати .

Б Помажу мов медком солодше буде з’їсти (Л. Глібов).

В І досі сниться під горою між вербами та над водою біленька хаточка стоїть (Т. Шевченко).

Г Вітер війнув листя з клена жовте, жовтаво-золоте полетіло (П. Тичина).

Д Народ хвилюється і це моя вина (О. Довженко).

Е Фіалки на столі прив’яли, а небо квітне у вікні (М. Рильський).

14. Установіть відповідність між складними безсполучниковими реченнями та розділовими знаками, які необхідно в них поставити:

Розділовий знак                  

Речення 

1 тире;

 А Тихо й нудно  і спека пекельна… (С. Васильченко).

2 кома;

Б Скільки глянеш вилискують розгойдані хліба (О. Довженко).

3 двокрапка;

В Лаврін не поганяв волів він забув і про воли і про мішки й тільки дивився на Мелашку.

4 крапка з комою.

Г На хвилину раптом стихли голоси і спинилися тіні (Л. Смілянській).

 

Д Закурілася земля задиміла пішов дощ дрібний та тихий мов крізь сито засіяв стрепенулися темні ліси і розправляючись підставляли своє загоріле листя під дрібні дощові краплі.

15. Установіть відповідність між складнопідрядним реченням і типом підрядної частини.

1 Пісні тільки й можуть дзвеніти там, де птахи народились (Є. Гуцало).

А З’ясувальне.

2 Прозору тишу протинав стукіт дятла по дзвінкій корі, наче бив він у дерев’яний дзвоник .

Б Означальне.

3 Звідси добре було видно поле, смужку зрізаних соняшників під горою і ліс, що вже 

починав жевріти (Гр. Тютюнник).

В Умови.

4 Не шукай правди в других, коли в тебе її нема .

Г Порівняльне.

 

Д Місця

16. Установіть відповідність.

Вид складного речення 

Речення

1 складнопідрядне

А З-над річки лине пісня голосна, а тут, біля гостинної веранди, іде безкровна, лагідна війна Червоної та Білої троянди.     

2 складносурядне

Б У небі весело шугають ластівки і співають жайвори, коли пригріє тепле весняне сонце

3 безсполучникове

В Де у творі поєднались і глибина душі людської, і краса природи, ось там чекає художника успіх.

4 з різними видами зв’язку  

Г Здається, сама земля горить по обріях, тривожним багрянистим світлом виповнює всю цю вітряну степову ніч.

 

Д Заворожили ворони світанок, не сходить сонце,  тільки кар та кар; розбившися грудьми об полустанок, в траві лежить березовий Ікар.  

 

 

         11 клас

Тематична контрольна робота №3

Варіант 2

1. Правильним є твердження:

А У складносурядному реченні може бути лише дві граматичні основи.

Б Частини складносурядного речення обов’язково поєднуються сурядними сполучниками.

В Між частинами складносурядного речення завжди ставиться кома.

Г Частини складносурядного речення залежні одна від одної.

2. У реченні Темніли стрілки щавлю та смачно вабила конюшина (В. Дрозд) перед виділеним сполучником потрібно поставити:

А тире;  

Б кому;  

В крапку з комою;  

Г розділовий знак ставити не потрібно.

3. Пунктуаційної помилки припущено в реченні:

А І вечір гріє сині руки над жовтим вогнищем кульбаб (Л. Костенко).

Б А він теж усіх обнімав, цілував і, не втримавшись, на радощах таки заплакав           (В. Малик).

В Подвір’я аж сяяло чистотою і острівці квітів цвіли по ньому там і там                      (М. Красуцький).

Г Човен висувається з-під верболозу чорним клинцем, і на воду сповзає дядькова тінь.

4. У реченні Хоч козацька держава існувала недовго й займала лише частину української території, однак вона мала вирішальний вплив на розвиток національної свідомості  підрядна частина:                    

А часу;

Б з’ясувальна;

В допустова;

Г наслідку.

5. Складнопідрядним реченням з підрядним означальним є речення:

  А І вже тиха-тиха пісня снується з висоти, де обнялися голубе небо і зелені голови співучих осокорів (І. Цюпа).

Б Похибки друзів ми повинні вміти виправляти або зносити, коли вони несерйозні .

В І якщо впадеш ти на чужому полі, прийдуть з України верби і тополі (В. Симоненко).

Г Повітря стало таким прозорим, що було далеко видно голі дерева понад шляхом… .

 6. Двокрапку потрібно поставити в реченні (розділові знаки не розставлено):

А Перемелеться лихо добро буде.         

Б Вовка боятися в ліс не ходити.

В Раніше встанеш більше діла зробиш.

Г Сказано велика птиця горобець.

Д Любиш їздити люби й сани возити.

7. Тире слід поставити між частинами безсполучникового складного речення :

А Переконатися пора зробивши зло не жди добра.

Б Одним заспокоюю себе у мене ще все попереду.

В У товаристві лад усяк тому радіє.

Г Добре сказано Сенекою жорстокість народжується з посередності й слабкості.

8. Знайдіть речення, у якому необхідно поставити тире (розділові знаки не розставлено):

А На квартирі було затишно топилася піч горіла лампа на підлозі лежала ціла купа свіжої соломи (І. Багмут).

Б Брязне клинок об залізо кайданів піде луна по твердинях тиранів (Леся Українка).

В Друзі розповіли подробиці утечу готували давно (М. Олійник).

Г І диво дивне сталося з ним совість заговорила! (А. Іщук).

9. Визначте безсполучникове складне речення зі значенням часу:

А Бухта звалася Соколиною, виселок теж звався Соколиним (М. Трублаїні).

Б Біля мосту тінився невеликий млин, до його боку притулилося велетенське колесо .

В Вернувся він — уже смеркло (Панас Мирний).

Г Була в цій нічній красі якась тиха урочистість, хотілося мріяти про щось високе, красиве й радісне (Д. Ткач).

 Завдання 10–13 мають по шість варіантів відповіді, серед яких лише два правильних. Потрібно вибрати два правильних варіанти відповіді.

10. Складносурядними є речення:

А Над плесом озера я юність пригадав, вечірні небеса і посвист крил качиних… .

Б Згори гора дивилась у черлінь, і хилитався човен до човниці (М. Вінграновський).

 В Нестор ціпенів від страху, притулившись чолом до шибки, та відірвати погляду від вулиці не міг     (Р. Іваничук).

Г Лиш гори не стрічаються, а людям зустрітись можна в будь-якій порі (Л. Міріджанян).

Д А соловейко-вакарушка не відмовляється ні від сухого листячка, ні від торішньої трави .

Е Теплий туман слався по полю й наливав балку по самі вінця, так що дерева потопали в ньому (М. Коцюбинський).

11. Укажіть, у яких складносурядних реченнях кому поставлено помилково:

А Миші бігали по помості, а мухи покинули хати і своїм гудінням не ворушили мертвої тиші

Б Все натякало на смерть, скрізь зник дух живоття (І. Нечуй-Левицький).

В А тепер чого так серед ночі море плаче, й темрява тремтить? (Леся Українка).

Г Взимку їхній палац із білими колонами здається казковою будовою, лише неприємне враження справляє чавунний змій у басейні (М. Стельмах).

Д Надворі вже був день, але крізь густу мряку годі було на кілька кроків людей пізнати .

Е Хай вітер знамена колише, й співають в садах солов’ї! (В. Сосюра).

12. Укажіть складні безсполучникові речення, в яких між простими реченнями слід ставити двокрапку (розділові знаки пропущено):

А У вузенькій, маленькій кімнаті не виявилося нічого підозрілого вікно було щільно зачинене.

Б Я тут і корчму, і всі ґешефти передав у другі руки і взяв бариш за три дні я з дочкою покину навіки цей край і переселюся в Умань (З творів М. Старицького).

В Людські голови загойдалися козаки розступалися.

Г Тільки вчора він вернувся з Лубен їздив до Пушкаря, запрошував його на раду.

Д Люди хвилювались гомін стояв на все місто.

Е У Чигирині було тихо тривога ходила в глибині (З творівЮ. Мушкетика).

13. Визначте складні безсполучникові речення, в яких між простими реченнями пропущено тире (розділові знаки не розставлено):

А Усі разом посунули далі дехто гуртом .

Б Учись змолоду пригодиться на старість.

В Казав овес сій мене в болото.

Г Треба розумом надточити де сила не візьме.

Д Гірко поробиш солодко з’їси.

Е Голоси малих колядників уже розтиналися по селу гостювальники вертались додому (Панас Мирний).

14. Установіть відповідність між складними безсполучниковими реченнями та розділовими знаками, які необхідно в них поставити:

Розділовий знак                       

Речення

1 кома;

А Здалось на мить пливе у безвість ночі під парус хмар високий корабель (Є. Маланюк).

2 крапка з комою;

Б Була б охота знайдеться робота (Народна творчість).

3 тире;

В З високих круч луна орлиний клекіт лиш тихі води все стоять мовчазно (Леся Українка).

4 двокрапка.

Г Поклала мати коло хати маленьких діточок своїх сама заснула коло їх (Т. Шевченко).

 

Д Скоро серпень надійде ясний на поля неосяжні й сині (П. Филипович).

15. Установіть відповідність між реченням і його характеристикою.

1 Минуло кілька недовгих хвилин, і вони сиділи поруч над водою, у гущавині дикого терника на камені.

А Просте речення, ускладнене відокремленим означенням, вираженим дієприкметниковим зворотом.

2 Придивляючись до веселки уважніше, не можна не помітити різних відтінків, що поступово переходять один в один.

Б Просте речення, ускладнене відокремленою обставиною, вираженою дієприслівниковим

зворотом.   

3 Час обідньої перерви — все живе поховалося в затінки, вщухло, принишкло.

В Безсполучникове складне речення.

 

4 Троянди, гріючись на сонці нескупім, нам серце радують відродженням своїм.

Г Складносурядне речення.

 

Д Складнопідрядне речення з підрядним означальним.

16. Установіть відповідність між складнопідрядними реченнями та типами їх підрядної

частини.

1 Я чув, як дихав сонний ліс у прохолодному тумані.

А Підрядне умови.

2 Я єсть народ, якого правди сила ніким звойована ще не була.

Б Підрядне означальне.

3 Якби мені сила та воля, жив би без горя.

В Підрядне мети

4 Соборна Вкраїно, всі храми твої відбудуєм, щоб лунами дзвонів сягнути духовних вершин.

 

Г  місця.

 

 

Д  з’ясувальне.

 

 

 

         11 клас

Тематична контрольна робота №3

Варіант 3

1. Тире потрібно поставити між частинами складносурядного речення :

А Сині роси зблискували на травах і сонце купалося на левадах.

Б Десь у хлібах кричав перепел і туман стелився од річки.

В На хвилину раптом стихли голоси і спинилися тіні.

Г Хвилина ще і схід розпише в сліпучі барви небосхил.

2. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Зранку ми почали непокоїтися…» обрати:

А так що настрій зіпсувався на цілий день;

Б проте погода посприяла нам і цього разу;

В й обговорювати можливі перешкоди;      

Г передчуваючи серйозні ускладнення.

3. Кома перед і ставиться в реченні (розділові знаки не розставлено):

А Мова українська сповнена поетичної грації і тому досить важка для перекладу.

Б Доба Мазепи це час економічного політичного і культурного відродження України після Руїни.

В Треба зазначити що економічних понять в останні десятиліття з’являється все більше і більше.

Г Жовто-блакитні барви символізують дві першооснови буття дух і матерія добро і зло вогонь і вода батько і мати.

4. Складносурядним є речення:

А Тонкі брови, русяві дрібні кучері, рум’яні губи — усе це дихало молодою парубоцькою красою.

Б Гляньмо на трепетну землю — і тоді відкриється нам на зелено-голубому обличчі планети край, схожий на серце.

В У дівчині пробуджується мати — творець нового життя.

Г Як простір немислимий без руху, так поезія неможлива без думки.

5. У реченні Темніли стрілки щавлю та смачно вабила конюшина (В. Дрозд) перед виділеним сполучником потрібно поставити:

А тире;

Б кому;

В крапку з комою;

Г розділовий знак ставити не потрібно.

6. У реченні Хоч козацька держава існувала недовго й займала лише частину української території, однак вона мала вирішальний вплив на розвиток національної свідомості  підрядна частина:                   

 А часу;

Б з’ясувальна;

В допустова;

Г наслідку.

7. Двокрапку потрібно поставити в реченні (розділові знаки не розставлено):

А Перемелеться лихо добро буде.         

Б Вовка боятися в ліс не ходити.

В Раніше встанеш більше діла зробиш.

Г Сказано велика птиця горобець.

Д Любиш їздити люби й сани возити.

8. Знайдіть речення, у якому необхідно поставити тире (розділові знаки не розставлено):

А На квартирі було затишно топилася піч горіла лампа на підлозі лежала ціла купа свіжої соломи (І. Багмут).

Б Брязне клинок об залізо кайданів піде луна по твердинях тиранів (Леся Українка).

В Друзі розповіли подробиці утечу готували давно (М. Олійник).

Г І диво дивне сталося з ним совість заговорила! (А. Іщук).

9. Яке з наведених складносурядних речень має спільний другорядний член?

А Минуло кілька недовгих хвилин, і вони сиділи поруч над водою, у гущавині дикого терника на камені (С. Васильченко).

Б Був час обідньої перерви — і все живе поховалося в затінки, вщухло, принишкло.

В Співають ідучи дівчата, а матері вечерять ждуть (Т. Шевченко).

Г Де-не-де біля вирв сивіє безводний полин або кущиться пахучий чебрець               (О. Гончар).

Завдання 10–13 мають по шість варіантів відповіді, серед яких лише два правильних.

10. Визначте складнопідрядні речення:

А Не видно і самого океану з височини, а тільки гори хмар, то снігових, то сивих, то блакитних…. 

Б Якщо сьогодні я прийду до неї, вона мене в олександрію візьме .

В Орел мухи не ловить, а слон за мишею не ганяється (Народна мудрість).

Г В моїй душі мелодія осіння, та в ній я чую ноти весняні (В. Сосюра).

Д Десь на краю села дівчата співали веснянки, гомоніли й галасували діти (С. Васильченко).

Е Людина відчуває свою слабкість тоді, коли її покидають надії (Б. Харчук).

11. Укажіть складні безсполучникові речення, в яких між простими реченнями слід ставити двокрапку (розділові знаки пропущено):

А Старий присувається до вікна, зазира всередину й бачить у хаті за столом сидять гості… .

Б Що за літо заробить Мотря те за зиму і проживуть (ПанасМирний).

В Вона їм не дорога їм дорогі ґрунти та обори.

Г В хаті грека пахло часником та смаженими грецькими ковбасками густий пах ладану не міг подолати ті запахи.

Д Так і його царська милість велів дати гетьману булаву в Переяславі.

Е Учися як слід то й добре буде. .

12. Укажіть складнопідрядні речення, в яких підрядні комою не відділяються :

А Діти почали грати в жмурки і за мить розбіглися хто куди.

Б Тоді зійшлись до стаї всі вівчарі і сіли біля живого вогню щоб в мирності з’їсти свою першу полонинську кулешу…

В Хлопець збився з дороги і не помітив як.

Г А коли врешті показалися люди і підняли угору довгі трембіти, позолочені сонцем щоб привітати полонину серед синіх верхів, коли заблеяли вівці і шумливим потоком залляли всі загороди, ватаг впав на коліна та підняв руки до неба.

Д За ним схилилися до молитви вівчарі й люди що пригнали маржину.

Е Вони прохали у Бога щоб Господь милосердний заступив християнську худібку на росах…

13. Укажіть, у яких складносурядних реченнях кому поставлено помилково:

А Хай лягають зморшки на обличчя, і все вище тисне кров моя, юності в Вітчизни я позичу і пісень позичу в солов’я (В. Сосюра).

Б Або гори Карпати сповиті в синяві мряки, або непроглядні густі праліси синіють здалека, немов зачарований, замкнений у собі, окремий світ (О. Кобилянська).

В Ворожа авіація йшла на місто хвиля за хвилею, та особливо спрямовувався удар по головних об’єктах: Дніпрогес, вокзал, «Запоріжсталь» (Я. Баш).

Г Верба ще більше постаріла, зараз у її дуплі нуртує вода, а на вершечку веселкою грає сиворакша (М. Стельмах).

Д В ті грізні й неповторні дні легенди були буденною дійсністю, і творились вони звичайними смертними юнаками й дівчатами, дітьми й дідами (Ю. Збанацький).

Е На тонкій шиї чорнів шнурок з дукачем, та червоніло дрібне добре намисто .

14.Установіть відповідність.

Вид речення 

А Як вийшов зі стодоли, то перед самим носом пролетіла зграйка снігурів і всілася на вишневому гіллі. 

1 складнопідрядне 

Б Повитягались гострі шпилі, одділились окремі камені, перетворившись у білий мармур, одяглися в різьбу, і встав перед нами острів із моря — весь як Міланський собор...

2 складносурядне 

В На дворі, під тополями, була тиша, і тільки краплі води, спадаючи одна по одній з водограїв, ледве чутним плесканням порушали ту тишу.

З безсполучникове 

Г Сорок вісім могутніх струменів злилися в один пінистий велетенський водоспад і марно шумлять, надихаючи поетів і радуючи дітей.

4 з різними видами зв'язку 

Д Через біле-біле поле йде веселий дідуган, довкруг нього зайці хвацько витанцьовують аркан.

 15.Установіть відповідність.

Вид підрядного

А Хотів би я знати, про що той струмочок у мріях своїх гомонить між травою.

1 означальне 

Б Ліс, де був розташований командний пункт, одним краєм підходив до села.

2 з'ясувальне

В Ячмені почали половіти, немов сивина старості злегка торкнула буйну рослинність землі

3 обставинне наслідку 

Г Довго співали дівчата, незважаючи на те що другого дня треба було рано вставати.

4 обставинне допустове

 

Д На дні ущелини росла осока та очерет, так що ніяк не можна було туди прокласти шлях.

 

16. Установіть відповідність .                                        Приклад (на місці крапок)                                                                   

1кома

А Леонтій Тарасович навчався в Баварії, його ранній період творчості пов'язаний з Литвою, пізніший ... з Україною

2 тире 

Б Чоловік тричі дивним буває ... коли родиться, жениться і вмирає. 

3 двокрапка

В Господар бамбуковим пензликом збив у густу піну заварений порошком зелений чай ... і простягнув кожному чашку напою.               

4 знак оклику              

Г Звуки води, що починала кипіти ... нагадували шурхотіння травневого дощу по молодому листю.

 

Д Ха-ха... Та тьотя ніколи не одержить такої

 

         11 клас

Тематична контрольна робота №3

Варіант 4

1. Кома не ставиться в реченні (розділові знаки не розставлено):

А На подвір’ї голосно сміються діти і пурхають горобці.

Б І жмуриться вікнами наша хатина і шепче задумливий сад.

В Жайворонок заспівав для своєї жіночки і їй теж захотілося злетіти в небо.

Г Мені потрібне слово а не слава.

2. Не слід ставити коми між частинами складносурядного речення :

А Рясніє дощ і падає лункіше м’яких краплин розмірене биття.

Б Знову яблуні буйно цвітуть і лунає знайомий мотив.

В Грім одгримів і солодкою млостю спокою віє од цвіту вишень і сирої землі.

Г Вишневі зацвіли сади і сніг пахучий падає на воду.

3. Складнопідрядне речення з підрядним означальним:

А Рідну пісню треба захищати так, як захищають рідний край.

Б А доки є пісня, нікому не вдасться захмарити небо моєї душі.

В Духовність — озонова пелюстка, що так бережно огортає планету й не дає зруйнувати життя.

 Г Народе мій, як добре, що ти у мене є на світі.

4. Виділіть складнопідрядне речення, у якому засобом зв’язку є сполучник.

А Де молодий вогонь, що серце пік? (Д. Павличко).

Б У карих очах було стільки щастя, що Оксані за цілий вік не вичерпати його             (Я. Качура).

В Збратав нас труд, що творить чудеса (М. Рильський).

Г Історія, що сколихнула душу, здається мені дуже значущою (Ч. Айтматов).

5. Пунктуаційної помилки припущено в реченні:

А І вечір гріє сині руки над жовтим вогнищем кульбаб (Л. Костенко).

Б А він теж усіх обнімав, цілував і, не втримавшись, на радощах таки заплакав (В. Малик).

В Подвір’я аж сяяло чистотою і острівці квітів цвіли по ньому там і там (М. Красуцький).

Г Човен висувається з-під верболозу чорним клинцем, і на воду сповзає дядькова тінь .

6. Складнопідрядним реченням з підрядним означальним є речення:

А І вже тиха-тиха пісня снується з висоти, де обнялися голубе небо і зелені голови співучих осокорів (І. Цюпа).

Б Похибки друзів ми повинні вміти виправляти або зносити, коли вони несерйозні .

В І якщо впадеш ти на чужому полі, прийдуть з України верби і тополі (В. Симоненко).

Г Повітря стало таким прозорим, що було далеко видно голі дерева понад шляхом… .

7. Тире слід поставити між частинами безсполучникового складного речення :

А Переконатися пора зробивши зло не жди добра.

Б Одним заспокоюю себе у мене ще все попереду.

В У товаристві лад усяк тому радіє.

Г Добре сказано Сенекою жорстокість народжується з посередності й слабкості.

8. Визначте безсполучникове складне речення зі значенням часу:

А Бухта звалася Соколиною, виселок теж звався Соколиним (М. Трублаїні).

Б Біля мосту тінився невеликий млин, до його боку притулилося велетенське колесо .

В Вернувся він — уже смеркло (Панас Мирний).

Г Була в цій нічній красі якась тиха урочистість, хотілося мріяти про щось високе, красиве й радісне (Д. Ткач).

9. Пунктуаційної помилки припущено в реченні:

А Орбіту літа дописав листок і ліг на стежку, що прямує в осінь (М. Боровко).

Б Коли до тебе прилечу засяє все навкруг, як після теплого дощу в росі важкій зелений луг

В Завжди приємно було згадувати все, що зробив доброго, бо тільки воно вводить нас у коло інших людей, робить їх братами, а не просто сусідами (В. Стус).

Г Дикі гуси зчиняють таке верескливе ґелґотання, що, почувши його, надовго не можеш витіснити із серця смутку (Із журналу).

 Завдання 10–13 мають по шість варіантів відповіді, серед яких лише два правильних.

10. Укажіть, у яких складносурядних реченнях кому поставлено помилково:

А Хай лягають зморшки на обличчя, і все вище тисне кров моя, юності в Вітчизни я позичу і пісень позичу в солов’я (В. Сосюра).

Б Або гори Карпати сповиті в синяві мряки, або непроглядні густі праліси синіють здалека, немов зачарований, замкнений у собі, окремий світ (О. Кобилянська).

В Ворожа авіація йшла на місто хвиля за хвилею, та особливо спрямовувався удар по головних об’єктах: Дніпрогес, вокзал, «Запоріжсталь» (Я. Баш).

Г Верба ще більше постаріла, зараз у її дуплі нуртує вода, а на вершечку веселкою грає сиворакша (М. Стельмах).

Д В ті грізні й неповторні дні легенди були буденною дійсністю, і творились вони звичайними смертними юнаками й дівчатами, дітьми й дідами (Ю. Збанацький).

Е На тонкій шиї чорнів шнурок з дукачем, та червоніло дрібне добре намисто .

11. У яких реченнях між частинами слід ставити тире (розділові знаки не розставлено)?

А Він вважав себе багатим є молодість є сила є нестерпне бажання працювати .

Б Помажу мов медком солодше буде з’їсти (Л. Глібов).

В І досі сниться під горою між вербами та над водою біленька хаточка стоїть (Т. Шевченко).

Г Вітер війнув листя з клена жовте, жовтаво-золоте полетіло (П. Тичина).

Д Народ хвилюється і це моя вина (О. Довженко).

Е Фіалки на столі прив’яли, а небо квітне у вікні (М. Рильський).

12. Укажіть речення, в яких підрядні комою не відділяються (розділові знаки пропущено):

А Я не можу збагнути що саме. 

Б Бідні ми як коні на припоні (І. Франко).

В Мене цікавить не як це сталося а які можливі наслідки цього факту.

Г Я не розумію що це.                

Д Брат прийде та не знати коли.

Е Я аж почервоніла так засоромилася. (І. Нечуй-Левицький).

13. Визначте складні безсполучникові речення, в яких між простими реченнями пропущено тире (розділові знаки не розставлено):

А Усі разом посунули далі дехто гуртом .

Б Учись змолоду пригодиться на старість.

В Казав овес сій мене в болото.

Г Треба розумом надточити де сила не візьме.

Д Гірко поробиш солодко з’їси.

Е Голоси малих колядників уже розтиналися по селу гостювальники вертались додому (Панас Мирний).                                                                     

14. Установіть відповідність. Вид складного речення

1 складносурядне 

А Старенька груша дихає на пальці, їй, певно, сняться повні жмені груш.

2 складнопідрядне

Б І серце хоче зупинити мить, а час летить — на нас він не зважає.

3 безсполучникове

В Оксамитова, чарівна, ніжна осінь тихо сипле листя по  землі, заплітає у тумани коси, проводжа у вирій журавлів.

4 з різними видами зв'язку

Г Як ішла я колись від села, оглядалась на кинуте поле, зачепилась хмаринка мала за вершечок стрункої тополі.

 

Д Я бреду далі серед високих кущів, серед гілляк, напоєних дощем, і вони зрошують мене все знову і знову.                                                                                                                                                    

15. Установіть відповідність.

 Частина речення                                                               Вид підрядного речення

 1 ... схилилася, бо ...                                                                                     

А  наслідку

2 ... прочитаю, якщо ... 

Б  способу дії

3 ... попрацюю, аби ... 

В  причини    

4 ... ударив, так що ...

Г  умови

 

Д обставинне мети

 

16. Установіть відповідність

1 кома

А Здавна в нашому селищі так повелося…. старші вдома, а молодь здебільшого на вечірках.

2 тире

Б Сонце, повернувшись тепер глибше, просвітлювало верби, проте ... й зараз не видно було в їхніх шатрах ніякого руху.

3 двокрапка

В У густій мряці потонули будинки, зажурені й принишклі.... вулиці, що зникали в тумані безслідно.

4 крапка з комою

Г Де у творі поєднались і глибина душі людської, і краса природи.... ось там чекає художника успіх.

 

Д А там, де сонце торкнулось вершечків дерев .... листя спалахнуло золото-зеленим вогнем. 

 

 

 

.

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.8
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 9
Оцінки та відгуки
  1. Трембач Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бородіна Ганна Романівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Гуменюк Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. of Out
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    3.0
  5. Кравчук Тетяна
    Щиро дякую за чудові тести!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Завгородня Катерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Ксьонз Ольга
    Дуже вдячна за надані тестові завдання!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Серевко Тарас Андрійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Рудь Наталья
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 6 відгуків
docx
Додано
27 січня 2018
Переглядів
53308
Оцінка розробки
4.9 (9 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку