23 квітня о 17:00Вебінар: Дистанційне навчання з «На Урок»: інструменти для ефективної та цікавої роботи

Тест" Державна підсумкова атестація"

Про матеріал
Завдання створені, з метою, діагностування вчителем отриманих учнями знань за певний період.
Перегляд файлу

 

 

                                                 ПІДСУМКОВА КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 4

З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

УЧНЯ(ЕНИЦІ) 4 КЛАСУ

______________________________________________

______________________________________________

(Прізвище, ім’я учня)

ВАРІАНТ 1

  1.  Прочитай уважно текст.                                                              

ПЕРЕПІЛКИ

Улітку на лузі чи на хлібному полі можна почути дзвін­ку перекличку. «Підпадьом-підпадьом-підпадьом», — чітко вимовляє хтось у заростях високої трави.

Перепілка — дика родичка домашніх курей. Строката витончена пташка величиною зі шпака — така маленька жовто-бура рябенька курочка. Забарвлення гарно мас­кує перепілку. У природі побачити її майже неможливо, бо тримається вона у траві й рідко виходить на відкриті місця. При наближенні ворога птах тулиться до землі й завдяки захисному забарвленню стає зовсім не помітним. Пройдеш поруч — і не помітиш.

Пересувається перепілка найчастіше бігом, але й уміє літати, адже здійснює довгі й напружені перельоти, вирушаючи на зимівлю до Африки чи до Південної Азії.

(Най)частіше вона (роз)с(и,е)ляється (на) полях із з(и,е)рновими культурами, але інколи, наприклад, під час дощового літа, п(и,е)репілок можна зустріти і (на) посівах соняшника. (На) полях чи серед густої трави птахи влаштовують гнізда і виводят.. пташенят.

Мешкає перепілка звичайна скріз… у( є,Є)вропі, у Західній (а,А)зії, в

(а, А)фриці.

Здавна на цього птаха полювали через його смачне мясо.

На жаль, диких перепелів з кожним роком меншає. Добре, що їх можна вирощувати в неволі.

Нещодавно люди заходилися знову розводити перепе­лів. Перші вдалі спроби були зроблені в Японії. І зараз тут побудовано багато спеціальних перепелячих ферм, на яких вирощують у рік сотні тисяч птахів й отримують десятки мільйонів яєць. Перепелині яйця є цінним про­дуктом харчування, який використовується в лікуваль­ному та дієтичному харчуванні. Це стало однією з причин одомашнення й розведення перепелів.

У Японії розводять німу перепілку. Чому її так назвали — неясно. Може тому, що вона не кричить під час токування класичне перепеляче «підпадьом», а тихо й глухо дзижчить. Німі перепели виявилися дуже підходящими для виведення нових порід. Учені вивели перепелів, які дають багато яєць і швидко набирають вагу. Перепели легко пристосувалися до утримання в клітці і харчів, які їм запропонувала людина.

Розведення перепелів широко практикується в різних країнах. У нас у країні також є перепелячі ферми. Роботу зі штучного розведення перепілок лише почато. Але ціл­ком можливо, що людина виведе коли-небудь нові породи цих птахів.( 324слова)

2.Спиши виділену частину тексту. Устав пропущені букви, м який знак чи апостроф  і розкрий дужки, звертаючи увагу на написання слів разом чи окремо.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3.Визнач жанр тексту

 А оповідання

 Б казка

 В міф

 

4.  Чому перепілку в природі побачити майже неможливо?

       А  тому що вона дуже швидко бігає

Б  тому що тримається вона у траві й рідко виходить на відкриті місця

В  тому що вона розселяється на полях із зерновими культурами

5.    Віднови послідовність подій у творі

 Мешкає перепілка у Європі, Азії

  Перепілка - дика родичка домашніх курей

   Нещодавно люди почали розводити перепілок

   Перепелині яйця є цінний продукт харчування

   В Японії розводять німу перепілку

6. Познач правильну послідовність частин мови у поданому реченні.

У Японії розводять німу перепілку.

А прийменник, іменник, прикметник, дієслово, прислівник

Б іменник, дієслово, прийменник, дієслово, іменник

В прийменник, іменник, дієслово, прикметник, іменник

 

7.Встанови звязок слів у реченні за запитаннями.

 Забарвлення гарно мас­кує перепілку.

 

__________________________________________________________

 

8. До даного слова підбери спільнокореневі слова. Які відносяться до різних частин мови.

Зелень   ______________________________________________________

9.  Запиши, що ти цікаве дізнався про перепілку?

Склади про це текст(3-4 речення)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

                                                                                            Оцінка  ____________________

  

Голова комісії  ____________ _______________________________________________

Вчитель __________________ _______________________________________________

 

 

 

 

                                         ПІДСУМКОВА КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 4

З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

УЧНЯ(ЕНИЦІ) 4 КЛАСУ

______________________________________________

______________________________________________

(Прізвище, ім’я учня)

ВАРІАНТ 2

1. Прочитай уважно текст.                                                                       

ЧУБЧИК

Жили собі шпаки. Батько і мати маленьким їсти носили, співати по-шпачиному навчали. Злагода й мир панували в шпаківні.

У найменшенького шпаченяти був невеликий чубчик. Тож і назвали його Чубчиком. Чубаті шпаки — дивина. Тож Чубчик так запишався, що почав із зневагою стави­тися до своїх братиків і сестричок. 

Одного ранку Чубчик почув спів соловейків, які витьох­кували в саду.

  • Мамо, я хочу соловейком стати, — сказав Чубчик.
  • Соловейком, сину, треба народитися, — пояснила шпачиха.
  • А я хочу навчитися так гарно співати, як солов'ї! — наполягав Чубчик.
  • Спочатку навчися свистіти по-шпачиному, — про­мовила мати.
  • Набрид мені ваш свист! — гукнув Чубчик на весь сад. — Не хочу довіку вас чути!
  • Сину, хіба так можна про свій рід казати? — злякано просвистіла шпачиха.
  • Не хочу такого роду! — кричав шпачок. — Вас і люди не слухають так, як соловейків.
  • Що ти говориш, сину, — промовила зі сльозами на очах мати. — Ранньою весною прилітаємо ми, коли снігу ще багато на полях і в лісах. Як радіють діти і дорослі, коли почують наш свист. Люди кажуть, що на крилах ми їм весну несемо. Хіба цим не треба пишатися?

Довго шпачиха навчала розуму сина. Та (ч,Ч)убчик  (не) слу­хав. (З)найшов Солов…я, який сидів на гіл(к,ц)і бузини, й попросив:

— Соловейку, навчи мене співати по-сво(ї,є)му. Соловейко здивовано глянув на (ч,Ч)убчика й запитав:

— Чого це тобі раптом захотілося по-солов…їному спі­вати?

— Бо набридли м(и,е)ні шпаки з їхнім свистом, — відповів Чубчик. —  М(и,е)ні до вподоби солов..їна пісня.

  Ще не чув, щоб пташки цуралися свого роду, — поважно промовив Соловейко. — Бо споконвіку так ведеться, що шпак співає по-шпачиному, а соловей — по-солов'їному. Але коли тобі так захотілося навчитися співати по-нашому, то зоставайся.

Усю весну навчався в Соловейка Чубчик, та нічого в нього не виходило.

Потім Чубчик усе літо вчився в інших птахів.

Якось Чубчик побачив на ясені силу-силенну шпаків. Вони висвистували один поперед одного, бо прощалися з рідним краєм до наступної весни.

Прилетів до них і Чубчик. Він гордо глянув на батька й матір, братів і сестер, сів на самісінький вершечок осо­кора і заверещав.

Шпаки принишкли, слухаючи Чубчика, а потім так зареготали, що затрем­тіли дерева. Присоромлений, він повернувся додому. (329 слів)

 

2.Спиши виділену частину тексту. Устав пропущені букви, м який знак чи апостроф  і розкрий дужки, звертаючи увагу на написання слів разом чи окремо.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

3.Визнач жанр тексту

 А оповідання

 Б казка

 В міф

 

4.Визнач головну думку твору.

А   Любов до рідного краю.

Б   Любов до батьків.

В   Любов до рідної мови, бажання розмовляти нею 

 

5.  Віднови послідовність подій у творі

 Чубчик почув спів солов’я

   Навчання сина розуму

   Жили собі сім’я шпаків

   Все літо вчився в інших птахів

   Виступ перед іншими птахами

   Повернення додому

6. Познач правильну послідовність частин мови в поданому реченні

 Присоромлений, він повернувся додому.

А) дієслово, іменник, прислівник, прикметник

Б) займенник, дієслово, іменник,  прикметник

В) прикметник, займенник, дієслово, іменник

7. Установи звязок слів у реченні за допомогою запитань

У найменшенького шпаченяти був невеликий чубчик.

___________________________________________________________________

8. До даного слова підбери спільнокореневі слова. Які відносяться до різних частин мови.

Тепло   ______________________________________________________

9. Що б ти порадила(в) Чубчику?  Склади про це текст(3-4 речення)

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

                                                                                            Оцінка  ____________________  

 

 

Голова комісії  ____________ _______________________________________________

Вчитель __________________ _______________________________________________

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Рябініна Наталя Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 квітня 2020
Переглядів
4599
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку