ПІДСУМКОВА КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 4
З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
УЧНЯ(ЕНИЦІ) 4 КЛАСУ
______________________________________________
______________________________________________
(Прізвище, ім’я учня)
ВАРІАНТ 1
ПЕРЕПІЛКИ
Улітку на лузі чи на хлібному полі можна почути дзвінку перекличку. «Підпадьом-підпадьом-підпадьом», — чітко вимовляє хтось у заростях високої трави.
Перепілка — дика родичка домашніх курей. Строката витончена пташка величиною зі шпака — така маленька жовто-бура рябенька курочка. Забарвлення гарно маскує перепілку. У природі побачити її майже неможливо, бо тримається вона у траві й рідко виходить на відкриті місця. При наближенні ворога птах тулиться до землі й завдяки захисному забарвленню стає зовсім не помітним. Пройдеш поруч — і не помітиш.
Пересувається перепілка найчастіше бігом, але й уміє літати, адже здійснює довгі й напружені перельоти, вирушаючи на зимівлю до Африки чи до Південної Азії.
(Най)частіше вона (роз)с(и,е)ляється (на) полях із з(и,е)рновими культурами, але інколи, наприклад, під час дощового літа, п(и,е)репілок можна зустріти і (на) посівах соняшника. (На) полях чи серед густої трави птахи влаштовують гнізда і виводят.. пташенят.
Мешкає перепілка звичайна скріз… у( є,Є)вропі, у Західній (а,А)зії, в
(а, А)фриці.
Здавна на цього птаха полювали через його смачне м’ясо.
На жаль, диких перепелів з кожним роком меншає. Добре, що їх можна вирощувати в неволі.
Нещодавно люди заходилися знову розводити перепелів. Перші вдалі спроби були зроблені в Японії. І зараз тут побудовано багато спеціальних перепелячих ферм, на яких вирощують у рік сотні тисяч птахів й отримують десятки мільйонів яєць. Перепелині яйця є цінним продуктом харчування, який використовується в лікувальному та дієтичному харчуванні. Це стало однією з причин одомашнення й розведення перепелів.
У Японії розводять німу перепілку. Чому її так назвали — неясно. Може тому, що вона не кричить під час токування класичне перепеляче «підпадьом», а тихо й глухо дзижчить. Німі перепели виявилися дуже підходящими для виведення нових порід. Учені вивели перепелів, які дають багато яєць і швидко набирають вагу. Перепели легко пристосувалися до утримання в клітці і харчів, які їм запропонувала людина.
Розведення перепелів широко практикується в різних країнах. У нас у країні також є перепелячі ферми. Роботу зі штучного розведення перепілок лише почато. Але цілком можливо, що людина виведе коли-небудь нові породи цих птахів.( 324слова)
2.Спиши виділену частину тексту. Устав пропущені букви, м’ який знак чи апостроф і розкрий дужки, звертаючи увагу на написання слів разом чи окремо.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.Визнач жанр тексту
А оповідання
Б казка
В міф
4. Чому перепілку в природі побачити майже неможливо?
А тому що вона дуже швидко бігає
Б тому що тримається вона у траві й рідко виходить на відкриті місця
В тому що вона розселяється на полях із зерновими культурами
5. Віднови послідовність подій у творі
□ Мешкає перепілка у Європі, Азії
□ Перепілка - дика родичка домашніх курей
□ Нещодавно люди почали розводити перепілок
□ Перепелині яйця є цінний продукт харчування
□ В Японії розводять німу перепілку
6. Познач правильну послідовність частин мови у поданому реченні.
У Японії розводять німу перепілку.
А прийменник, іменник, прикметник, дієслово, прислівник
Б іменник, дієслово, прийменник, дієслово, іменник
В прийменник, іменник, дієслово, прикметник, іменник
7.Встанови зв’язок слів у реченні за запитаннями.
Забарвлення гарно маскує перепілку.
__________________________________________________________
8. До даного слова підбери спільнокореневі слова. Які відносяться до різних частин мови.
Зелень ______________________________________________________
9. Запиши, що ти цікаве дізнався про перепілку?
Склади про це текст(3-4 речення)
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оцінка ____________________
Голова комісії ____________ _______________________________________________
Вчитель __________________ _______________________________________________
ПІДСУМКОВА КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 4
З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
УЧНЯ(ЕНИЦІ) 4 КЛАСУ
______________________________________________
______________________________________________
(Прізвище, ім’я учня)
ВАРІАНТ 2
1. Прочитай уважно текст.
ЧУБЧИК
Жили собі шпаки. Батько і мати маленьким їсти носили, співати по-шпачиному навчали. Злагода й мир панували в шпаківні.
У найменшенького шпаченяти був невеликий чубчик. Тож і назвали його Чубчиком. Чубаті шпаки — дивина. Тож Чубчик так запишався, що почав із зневагою ставитися до своїх братиків і сестричок.
Одного ранку Чубчик почув спів соловейків, які витьохкували в саду.
Довго шпачиха навчала розуму сина. Та (ч,Ч)убчик (не) слухав. (З)найшов Солов…я, який сидів на гіл(к,ц)і бузини, й попросив:
— Соловейку, навчи мене співати по-сво(ї,є)му. Соловейко здивовано глянув на (ч,Ч)убчика й запитав:
— Чого це тобі раптом захотілося по-солов…їному співати?
— Бо набридли м(и,е)ні шпаки з їхнім свистом, — відповів Чубчик. — М(и,е)ні до вподоби солов..їна пісня.
— Ще не чув, щоб пташки цуралися свого роду, — поважно промовив Соловейко. — Бо споконвіку так ведеться, що шпак співає по-шпачиному, а соловей — по-солов'їному. Але коли тобі так захотілося навчитися співати по-нашому, то зоставайся.
Усю весну навчався в Соловейка Чубчик, та нічого в нього не виходило.
Потім Чубчик усе літо вчився в інших птахів.
Якось Чубчик побачив на ясені силу-силенну шпаків. Вони висвистували один поперед одного, бо прощалися з рідним краєм до наступної весни.
Прилетів до них і Чубчик. Він гордо глянув на батька й матір, братів і сестер, сів на самісінький вершечок осокора і заверещав.
Шпаки принишкли, слухаючи Чубчика, а потім так зареготали, що затремтіли дерева. Присоромлений, він повернувся додому. (329 слів)
2.Спиши виділену частину тексту. Устав пропущені букви, м’ який знак чи апостроф і розкрий дужки, звертаючи увагу на написання слів разом чи окремо.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.Визнач жанр тексту
А оповідання
Б казка
В міф
4.Визнач головну думку твору.
А Любов до рідного краю.
Б Любов до батьків.
В Любов до рідної мови, бажання розмовляти нею
5. Віднови послідовність подій у творі
□ Чубчик почув спів солов’я
□ Навчання сина розуму
□ Жили собі сім’я шпаків
□ Все літо вчився в інших птахів
□ Виступ перед іншими птахами
□ Повернення додому
6. Познач правильну послідовність частин мови в поданому реченні
Присоромлений, він повернувся додому.
А) дієслово, іменник, прислівник, прикметник
Б) займенник, дієслово, іменник, прикметник
В) прикметник, займенник, дієслово, іменник
7. Установи зв’язок слів у реченні за допомогою запитань
У найменшенького шпаченяти був невеликий чубчик.
___________________________________________________________________
8. До даного слова підбери спільнокореневі слова. Які відносяться до різних частин мови.
Тепло ______________________________________________________
9. Що б ти порадила(в) Чубчику? Склади про це текст(3-4 речення)
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оцінка ____________________
Голова комісії ____________ _______________________________________________
Вчитель __________________ _______________________________________________