Тест для контролю за темою " Життя і творчість Омара Хайяма".

Про матеріал
Матеріал для контролю за темою " Життя і творчість Омара Хайяма" містить тести на обранння однієї правильної відповіді, кросенс, літературний диктант, перевірочну роботу з відкритими питаннями, порівняльними завданнями тощо.
Перегляд файлу

Завдання № 1. Виконайте тести з теми  «Життя і творчість Омара Хайяма». Оберіть одну правильну відповідь.

 

1.

Хронологічні межі Середньовіччя:

 

а) VXVст.;

в) IX XI ст.;

 

б) V VII ст.;

г) X XV ст..

 

2.

Чинник, що мав найбільший вплив на політику, мораль, мистецтво у країнах Сходу:

 

а) релігія;

в) мова;

 

б) влада;

г) культура.

 

3.

Риса, характерна для середньовічної культури Сходу:

 

а) активність;

в) схильність до самозаглиблення ;

 

б) перебування в невпинному русі;

г) бурхлива діяльність.

 

4.

Країна, культура якої дала поштовх розвитку писемності, літературі, релігій всього Далекосхідного району:

 

а) Японія;

в) Вєтнам;

 

б) Корея;

г) Китай.

 

5.

Жанр, притаманний східній літературі того часу:

 

а) житія святих;

в) лицарський роман;

 

б) рубаї;

г) новела.

 

6.

Твір, що не належить до середньовічної літератури Сходу:

 

а) «Тисяча і одна ніч»;

в) «Пісня про Нібелунгів»;

 

б) «Лейла і Меджнун»;

г) «Шах – наме».

 

7.

Література, до якої належить лірика Омара Хайяма:

 

а) самобутня китайська;

в) персько – таджицька;

 

б) перська класична;

г) давньоіранський епос.

 

8

Значення останньої частини імені поета Гійас ад – Дін Абу – ль – Фатх Омар ібн Ібрагім аль - Хайям

 

а) його батько, ймовірно, був ремісником – «тим, хто шиє намети»;

в) «кращий учень»;

 

б) «вчена людина»;

г) «славетний філософ».

 

9.

У якому віці до Хайяма прийшла слава:

 

а) 20 років;

в) 30 років;

 

б) 25 років;

г) 46 років.

 

10.

Мова, на якій Омар Хайям писав свої літературні твори:

 

а) арабська;

в) хінді;

 

б) фарсі;

г) іврит.

 

11.

Художній засіб, який Хайям не використовував у своїх рубаї:

 

а) гіпербола;

в) епітет;

 

б) алегорія;

г) метафора.

 

12.

Хто відкрив світові літературну творчість Хайяма:

 

а) вдячні співвітчизники;

в) високі покровителі поета;

 

б) англійський перекладач Е. Фітцджеральд;

г) мандрівні студенти.

Ключ: 1-а; 2-а; 3-в; 4-г; 5-б; 6-в; 7-б; 8-а; 9-б; 10-б; 11-а; 12-б.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання № 2.      Розв’язати кроссенс «Життя і творчість Омара Хайяма»

 

http://infotour.in.ua/butin16.jpg

https://4.bp.blogspot.com/-2y948uUPjAQ/WAj-x5U-3PI/AAAAAAAAADo/BzFjA1E79Q0puKMGWSms7U-P6U9aVhefwCLcB/s1600/1.jpg

https://files.books.ru/pic/4474001-4475000/4474498/1982468197c.jpg

http://news.tj/sites/default/files/articles/254700/%D0%BD%D0%B0%20%D0%B3%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D1%83%D1%8E.jpg

http://e-bookua.org.ua/uploads/posts/2015-04/1429976193_ruba.jpg

http://urvetulvuska.net/resimler/icerikler/manset/91826.jpg

https://pbs.twimg.com/media/DCbT8TPUMAA0t9q.jpg

Картинки по запросу математика хайяма

Картинки по запросу календарь хайяма

 

Визначаємо  асоціації по периметру:

1-2 – Персія – Омар Хайям : Хайям народився в Персії (Ірані);

2-3 – Омар Хайям – Коран : «Священа Книга» мусульман, до яких належав поет;

3-4 – Коран – «Учений муж доби» : Хайям багато вчився, невтомно працював, тому Расул Гамзатов назвав його «…негасимою зіркою віків»;

4-5 – Вчений – календар : розроблений Хайямом сонячний календар і досі є найточнішим з усіх існуючих;

5-6 – Календар – математичні розрахунки : Хайям у 25 років набув слави видатного математика.

6-7 – Математичні формули – троянди : завдяки виразним художнім образам своїх поезій Хайям уславив себе в віках як неперевершений східний співець Середньовіччя;

7-8 – Троянди – пам’ ятник Омару Хайяму в Душанбе (Таджикістан) : в багатьох країнах світу шанують і знають творчість поета;

8-9 - Пам’ ятник поету  - славетна збірка віршів Омара Хайяма : імя Хайяма – вченого, астронома, математика, філософа  забулося в віках, та немає людини, яка б не знала Хайяма – автора рубаї .   

 

 

Визначаємо  асоціації по хресту:

2 – 9 - 6 - Омар Хайям - збірка рубаї – математичні розрахунки : славу Хайям здобув як поет, автор рубаї ,  і як вчений – автор  «Трактату про докази проблем алгебри»;

8 – 9 – 4 - пам’ ятник поету – збірка віршів – портрет вченого за працею :   пам’ ятники Омару Хайяму, автору рубаї та славетному вченому, встановлені по всьому світові.     Пам’ ять про нього жива, як і його твори.

 

Завдання № 3. Напишіть літературний диктант.

                           На кожне питання дайте відповідь: «Так» чи «Ні».

 

1.

Омар Хайям почав писати свої знамениті вірші тільки у зрілому віці?

 

 

2.

Слово «Нішапурі» в імені поета означає місце, де він народився?

 

 

3.

Освіту поет отримав в домашніх умовах?

 

 

4.

Омар Хайям писав сонети?

 

 

5.

Славу Хайяму на його батьківщині принесли наукові досягнення?

 

 

6.

Чи належить «Трактат про докази проблем алгебри» перу Омара Хайяма?

 

 

7.

Сонячний календар, складений під керівництвом Хайяма, за своєю точністю перевершує ті, що існують в наш час?

 

 

8.

Рубаї – це жанр східної поезії, який за формою є чотиривіршем?

 

 

9.

Це Омар Хайям винайшов рубаї як жанр східної літератури?

 

 

10.

Хайм написав більше 2000 віршів?

 

 

11.

Чи був Омар Хайям вчителем у медресе?

 

 

12.

Чи відповідає римування в рубаї Хайяма схемі аа – а?

 

 

 

Ключ: 1-ні; 2-так; 3-ні; 4-ні; 5-так; 6-так; 7-так; 8-так; 9-ні; 10-ні;

             11-так; 12-так.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання № 4. Перевірте знання з теми «Життя і творчість Омара Хайяма».

                           Оберіть і виконайте посильні завдання.

1.

Дайте відповідь на питання.

Неправильним є твердження:

 

1 б.

 

а) Омар Хайям вивів формулу, відому під назвою «біном Ньютона»;

в) за життя слава Хайяма - поета значно випередила славу філософа і математика;

 

 

 

б) сонячний календар Хайяма і досі є найточнішим у світі;

г) рубаї Хайяма переведені на багато мов світу.

 

 

2.

Знайдіть відповідність тексту рубаї і теми:

 

1 б.

 

а) Недоброзичливість ніколи не могла

    Узяти верх: до злих вертались їх діла.

    Я зичу благ тобі - ти зла мені бажаєш:

    Ти благ не діждешся, я не побачу зла!

 

а) Бог є у всьому;

 

 

б) Хіба у Всесвіті найкращий твір – не ми?

    В очах у розуму зіниця й зір – не ми?

    Це коло Всесвіту скидається на   перстень,

    А камінь, що горить ясніш од зір, - це ми.

 

б) цінність людяності;

 

 

в) Ти з глини сам зліпив мене, о Боже!

    Ти ковдру тчеш мені і стелиш ложе.

    Ніхто у голову мені, крім тебе,

    Ані добра, ні зла вписать не може! 

 

в) людина – вершина творіння Бога, вона гідна щасливої долі;

 

 

г) Троянда вранішня ошатністю своєю

    Чарує солов’я, співця свого. Під нею

    Присядь у холодку, бо пелюстки ці вітер

    Зриватиме й тоді, як станемо землею.

 

г) швидкоплинність людського життя.

 

3.

Знайдіть тематично – змістовну відповідність рубаї Хайяма в українському та російському перекладі:

 

1 б.

 

а) Я б краще вороном копався у ріллі,

    Ніж у негідника живився при столі,

    Сухим окрайчиком задовольнятись краще,

     Ніж губи мазати в чужому киселі.

а) Когда б скрижаль судьбы мне вдруг подвластна стала,

    Я все бы стер с нее и все писал сначала.

    Из мира я печаль изгнал бы навсегда,

    Чтоб радость головой до неба доставала.

 

 

 

б) Ми – сонце щастя й горя океан.

    Ми справедливість любим – і обман.

    Злі й добрі ми, довершені й нікчемні,

    Іржаве дзеркало й Джемшидів жбан.

б) Я для знаний воздвиг сокровенный чертог.

    Мало тайн, что мой разум постигнуть не смог.

    Только знаю одно: ничего я не знаю!

     Вот моих размышлений последний итог.

 

 

 

в) Я тільки й знаю, що знання шукаю,

    В найглибші таємниці проникаю.

    Я думаю вже сімдесят два роки –

    І бачу, що нічого я не знаю.

в) Чтоб мудро жизнь прожить, знать надобно немало.

    Два важних правила запомни для начала:

    Ты лучше голодай, чем что попало есть,

    И лучше будь один, чем вместе с кем попало.

 

 

 

г) Якби мені до рук - скрижалі Долі,

    Я розписав би їх по власній волі!

    Із світу вигнав би всі смутки, болі,

    Чолом небес досяг, не жив би долі!

г) Мы источник весельця – и скорби рудник.

    Мы вместилище скверны – и чистый родник.

    Человек, словно в зеркале мир, многолик.

    Он ничтожен – и он же безмерно велик!

 

 

4.

Прочитайте вірші Хайяма в українському та російському перекладах з завдання № 3.

Знайдіть схоже та різне, заповніть таблицю.

 

 

3 б.

Схоже

Різне

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

Прочитайте вірші Хайяма в українському перекладі з завдання № 3.                       5 б.

Наведіть приклади афоризмів.

 

6.

Прочитайте вірші Хайяма в українському перекладі з завдання № 3.

Наведіть приклади алегорії. Поясніть її значення.

 

5 б.

7.

Складіть «Настанови Омара Хайяма: як прожити життя».

10 б.

 

8.

Складіть питання для інтерв’ю з поетом.

10 б.

 

9.

Оберіть рубаї Хайяма, яке вам найбільше сподобалось. 

Намалюйте його.

 

10 б.

10.

Складіть власне рубаї.

10 б.

 

11.

Складіть сенкан за тематикою творів Омара Хайяма.

10 б.

 

12.

Складіть власні тестові завдання з чотирма варіантами відповідей за темою «Життя і творчість Омара Хайяма».

10 б.

 

 

 

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 8 клас (Сімакова Л.А., Снєгірьова В.В.)
Додано
25 березня 2020
Переглядів
6538
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку