№ Відповіді |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1 |
а |
|
|
в |
|
Б |
2 |
|
в |
|
а |
Б |
|
3 |
б |
а |
|
В |
|
|
4 |
|
|
б |
|
в |
А |
5 |
в |
А |
б |
|
|
|
6 |
б |
в |
|
|
|
А |
7 |
|
б |
в |
А |
|
|
8 |
б |
|
|
|
а |
В |
9 |
|
б |
|
а |
В |
|
10 |
|
|
|
в |
а |
Б |
11 |
в |
б |
А |
|
|
|
12 |
|
|
а |
б |
в |
|
13 |
а |
|
|
|
б |
В |
14 |
|
а |
|
б |
В |
|
15 |
в |
|
а |
|
Б |
|
16 |
Б |
|
в |
|
|
а |
17 |
|
|
|
б |
а |
В |
18 |
а |
в |
Б |
|
|
|
19 |
|
|
в |
|
а |
Б |
20 |
в |
|
б |
|
|
А |
21 |
|
а |
в |
Б |
|
|
22 |
|
б |
а |
В |
|
|
23 |
|
в |
|
а |
|
Б |
24 |
а |
|
|
|
б |
в |
№ Відповіді |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1 |
а |
|
|
в |
|
Б |
2 |
|
в |
|
а |
Б |
|
3 |
б |
а |
|
В |
|
|
4 |
|
|
б |
|
в |
А |
5 |
в |
А |
б |
|
|
|
6 |
б |
в |
|
|
|
А |
7 |
|
б |
в |
А |
|
|
8 |
б |
|
|
|
а |
В |
9 |
|
б |
|
а |
В |
|
10 |
|
|
|
в |
а |
Б |
11 |
в |
б |
А |
|
|
|
12 |
|
|
а |
б |
в |
|
13 |
а |
|
|
|
б |
В |
14 |
|
а |
|
б |
В |
|
15 |
в |
|
а |
|
Б |
|
16 |
Б |
|
в |
|
|
а |
17 |
|
|
|
б |
а |
В |
18 |
а |
в |
Б |
|
|
|
19 |
|
|
в |
|
а |
Б |
20 |
в |
|
б |
|
|
А |
21 |
|
а |
в |
Б |
|
|
22 |
|
б |
а |
В |
|
|
23 |
|
в |
|
а |
|
Б |
24 |
а |
|
|
|
б |
в |
№ Відповіді |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1 |
а |
|
|
в |
|
Б |
2 |
|
в |
|
а |
Б |
|
3 |
б |
а |
|
В |
|
|
4 |
|
|
б |
|
в |
А |
5 |
в |
А |
б |
|
|
|
6 |
б |
в |
|
|
|
А |
7 |
|
б |
в |
А |
|
|
8 |
б |
|
|
|
а |
В |
9 |
|
б |
|
а |
В |
|
10 |
|
|
|
в |
а |
Б |
11 |
в |
б |
А |
|
|
|
12 |
|
|
а |
б |
в |
|
13 |
а |
|
|
|
б |
В |
14 |
|
а |
|
б |
В |
|
15 |
в |
|
а |
|
Б |
|
16 |
Б |
|
в |
|
|
а |
17 |
|
|
|
б |
а |
В |
18 |
а |
в |
Б |
|
|
|
19 |
|
|
в |
|
а |
Б |
20 |
в |
|
б |
|
|
А |
21 |
|
а |
в |
Б |
|
|
22 |
|
б |
а |
В |
|
|
23 |
|
в |
|
а |
|
Б |
24 |
а |
|
|
|
б |
в |
№ Відповіді |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1 |
а |
|
|
в |
|
Б |
2 |
|
в |
|
а |
Б |
|
3 |
б |
а |
|
В |
|
|
4 |
|
|
б |
|
в |
А |
5 |
в |
А |
б |
|
|
|
6 |
б |
в |
|
|
|
А |
7 |
|
б |
в |
А |
|
|
8 |
б |
|
|
|
а |
В |
9 |
|
б |
|
а |
В |
|
10 |
|
|
|
в |
а |
Б |
11 |
в |
б |
А |
|
|
|
12 |
|
|
а |
б |
в |
|
13 |
а |
|
|
|
б |
В |
14 |
|
а |
|
б |
В |
|
15 |
в |
|
а |
|
Б |
|
16 |
Б |
|
в |
|
|
а |
17 |
|
|
|
б |
а |
В |
18 |
а |
в |
Б |
|
|
|
19 |
|
|
в |
|
а |
Б |
20 |
в |
|
б |
|
|
А |
21 |
|
а |
в |
Б |
|
|
22 |
|
б |
а |
В |
|
|
23 |
|
в |
|
а |
|
Б |
24 |
а |
|
|
|
б |
в |
Методика спрямована на виявлення схильностей що вчаться до різних сфер професійної діяльності: роботі з|із| людьми, практичній, інтелектуальній, естетичній, планово-економічній або екстремальній.
Інструкція:Закінчите вислови, вибравши один з варіантів - «а», «б» або «в» - і обвівши відповідну букву в бланку напроти номера питання.
Бланк відповідей
1. Мені хотілося б в своїй професійній діяльності:
а) спілкуватися з|із| самими різними людьми;
б) що-небудь робити|чинити| своїми руками - меблі, машини, одяг і т.д.;
в) знімати фільми, малювати, писати книги, виступати|вирушати| на сцені і т.д.
2. У книзі або кінофільмі мене більше всьогоприваблює:
а) художня форма, майстерність письменника або режисера|;
б) сюжет, дії героїв;
в) інформація, яка може пригодитися в житті.
3. Мене більше порадує Нобелівська премія:
а) в області науки;
б) за громадську діяльність;
в) в області мистецтва.
4. Я скоріше погоджуся стати:
а) керівником банку;
б) головним|чільним| інженером на виробництві;
в) начальником експедиції.
5. Майбутнє людей визначає:
а) досягнення науки;
б) розвиток виробництва;
в) взаєморозуміння між людьми.
6. На місці директора школи я, передусім, займуся:
а) її впорядкуванням (їдальня, спортзал, комп'ютери);
б) створенням|створінням| дружного, згуртованого колективу;
в) розробкою нових технологій навчання.
7. На технічній виставці мене більше приваблюватиме:
а) зовнішній вигляд експонатів (колір|цвіт|, форма);
б) внутрішній устрій експонатів;
в) їх практичне застосування.
8. У людях я ціную, передусім:
а) мужність, сміливість, витривалість;
б) дружелюбність, чуйність, чуйність;
в) відповідальність, чесність, акуратність.
9. У вільний від роботи час я буду:
а) писати вірші або малювати;
б) ставити різні досліди;
в) тренуватися.
10. У закордонних поїздках мене більше приваблюватиме:
а) екстремальний туризм (альпінізм, віндсерфінг, сноуборд|);
б) ділове спілкування;
в) можливість|спроможність| знайомства з|із| історією і культурою іншої країни.
11. Мені цікаво розмовляти:
а) про машину нового типу;
б) про нову наукову теорію;
в) про людські взаємини.
12. Якби в моїй школі були всього три гуртки, я б вибрав:
а) технічний;
б) музичний;
в) спортивний.
13. У школі більше уваги слід наділяти:
а) покращанню взаєморозуміння між учителями і учнями;
б) підтримці здоров'я що вчаться, заняттям спортом;
в) зміцненню дисципліни.
14. Я з|із| великим інтересом дивлюся:
а) науково-популярні фільми;
б) програми про культуру і мистецтво; програми про культуру і мистецтво;
в) спортивні програми. спортивні програми.
15. Мені було б цікаво працювати:
а) з|із| машинами, механізмами;
б) з|із| об'єктами природи;
в) з|із| дітьми або однолітками.
16. Школа в першу чергу повинна:
а) давати знання і уміння;
б) вчити спілкуванню з|із| іншими людьми;
в) навчати навичкам роботи.
17. Кожна людина повинна:
а) вести здоровий спосіб життя;
б) мати можливість|спроможність| займатися творчістю;
в) мати зручні побутові умови.
18. Для благополуччя суспільства|товариства| в першу чергу необхідна:
а) захист інтересів і прав громадян;
б) турбота про матеріальне благополуччя людей;
в) наука і технічний прогрес.
19. Мені більше всього подобаються уроки:
а) фізкультури;
б) математики;
в) праці.
20. Мені цікавіше було б:
а) планувати|планерувати| виробництво продукції;
б) виготовляти вироби;
в) займатися збутом продукції.
21. Я вважаю за краще читати статті:
а) про визначних учених і їх відкриття|відчиняти|;
б) про творчість митців і музикантів;
в) про цікаві винаходи.
22. Вільний час я більш охоче провожу:
а) роблячи|чинити| що-небудь по господарству;
б) з|із| книгою;
в) на виставках і концертах.
23. Більший інтерес у мене викличе|спричинятиме| повідомлення|сполучення|:
а) про художню виставку;
б) про ситуацію на фондових біржах;
в) про наукове відкриття|відчиняти|.
24. Я вважаю за краще працювати:
а) у приміщенні|помешканні|, де багато людей;
б) у незвичайних|незвичних| умовах;
в) у звичайному|звичному| кабінеті.
Обробка і аналіз результатів: Після заповнення бланка учні повинні підрахувати число обведених букв в кожній з шести колонок бланка і записати ці шість чисел в порожніх клітках нижнього рядочка.
10-12 балів - яскраво виражені|виказувати| професійні нахили.
7-9 балів - середньо виражені|виказувати| професійні нахили.
4-6 балів - слабо виражені|виказувати| професійні нахили|.
0-3 балу - професійна схильність не виражена|виказувати|.
У кожній з шести колонок представлена|уявляти| сума балів. Вона відображає|відбиває| схильність до певного виду діяльності:
1 - схильність до роботи з|із| людьми. Професії, пов'язані з обслуговуванням (побутовим, медичним, довідково-інформаційним), управлінням, вихованням і навчанням. Люди, успішні| в професіях цієї групи, повинні уміти і любити|кохати| спілкуватися, знаходити|находити| спільну мову з|із| різними людьми, розуміти їх настрій, наміри і особливості.
2 - схильність до дослідницької діяльності. Професії, пов'язані з науковою роботою. Окрім|крім| хорошої|доброї| теоретичної| підготовки в певних галузях науки, людям, що займаються дослідницькою діяльністю, необхідні такі якості, як раціональність, незалежність і оригінальність думок, аналітичний склад розуму|глузду|. Як правило, їм більше подобається роздумувати про проблему, чим займатися її реалізацією|.
3 - схильність до роботи на виробництві. Коло цих професій дуже широке: виробництво і обробка металу; збирання, монтаж приладів і механізмів; ремонт, наладка, обслуговування електронного і механічного обладнання; монтаж, ремонт| будівель, конструкцій; обробка і використання різних матеріалів; управління транспортом. Професії цієї групи пред'являють підвищені вимоги до здоров'я людини, координації рухів, уваги.
4 - схильність до естетичних видів діяльності. Професії творчого характеру, пов'язані з образотворчою, музичною|, літературно-художньою, акторсько-сценічною діяльністю. Людей творчих професій, крім наявності спеціальних здібностей (музичних, літературних, акторських|), відрізняє оригінальність мислення і незалежність характеру|, прагнення до досконалості.
5 - схильність до екстремальних видів діяльності. Професії, пов'язані із заняттями спортом, подорожами|мандрівками|, експедиційною| роботою, охоронною і оперативно-розшуковою діяльністю, службою в армії. Всі вони пред'являють особливі вимоги до фізичної підготовки, здоров'я і морально-вольових якостей.
6 - схильність до планово-економічних видів діяльності. Професії, пов'язані з розрахунками і плануванням (бухгалтер|, економіст); діловодством, аналізом і перетворенням текстів (редактор, перекладач, лінгвіст); схематичним зображенням об'єктів (кресляр, топограф). Ці професії вимагають від людини зібраності і акуратності.