Різнорівнева тематична контрольна робота із зарубіжної літератури для 5 класу за романом Елеонор Портер "Полліанна" та романом Марка Твена "Пригоди Тома Сойєра".
Контрольна робота за романом Елеонор Портер «Полліанна» та романом Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра»
Варіант № 1
Початковий та середній рівень (по 1 балу)
1. «...Худорлява дівчинка в сукенці у червону клітинку, брилику і з двома грубенькими світло-жовтими косами, що звисали на спині. Миле веснянкувате личко поверталося то ліворуч, то праворуч...» — це портрет:
а) Беккі Тетчер;
б) Полліанни;
в) Мері, сестри Тома;
г) Еммі Лоренс, колишньої подруги Тома.
2. Про те, що Том Сойєр не ходив до школи, тітка Поллі дізналася завдяки:
а) Сіду;
б) Геку;
в) Бену Роджерсу;
г) Беккі Тетчер.
3. Утікши на безлюдний острів, Том Сойєр і його друзі уявляли себе:
а) благородним розбійниками, робін-гудами;
б) робінзонами ;
в) піратами;
г) першовідкривачами нових земель.
4. Полліанна допомогла Джиммі тим, що:
а) улаштувала його на роботу до тітки Поллі;
б) домовилася із Жіночою допомогою на Заході, де вона раніше жила, про опіку над ним;
в) наполягла, щоб Джон Пендлтон усиновив його;
г) знайшла жінку з місцевої Жіночої допомоги, яка його усиновила.
5. Гру в радість придумав тато Полліанни, коли їм прислали як допомогу замість ляльки:
а) боксерські рукавички;
б) милиці;
в) гумовий човен;
г) інвалідний візок.
6. Продовжте речення:
Повість — це...
Достатній рівень (2 бали)
Стисло опишіть пригоду Тома Сойєра і Беккі Тетчер у печерах.
Високий рівень (4 бали)
Напишіть твір-мініатюру «Чого можуть навчитися дорослі в дітей» (за прочитаними творами) або складіть пам’ятку для дорослих (на основі вивченого матеріалу).
Контрольна робота за романом Елеонор Портер «Полліанна» та романом Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра»
Варіант №2
Початковий та середній рівень (по 1 балу)
1. «Чарівне глибоке створіння з двома довгими золотистими кісками в білому платтячку та вишитих панталончиках» — це портрет:
а) Полліанни;
б) Беккі Тетчер;
в) Еммі Лоренс;
г) Мері, сестри Тома.
2. Про те, що Том не був у школі, тітка Поллі дізналася через:
а) відірваний ґудзик;
б) мокру сорочку;
в) чорну нитку;
г) незаписане домашнє завдання.
3. Том Сойєр і Гек Фінн опинилися на цвинтарі вночі, щоб:
а) перевірити свою сміливість, чи не бояться вони нечистої сили;
б) сховати там свій знайдений скарб;
в) перевірити дію кота на бородавки;
г) дізнатися про страшну таємницю індіанця Джо.
4. Полліанна допомогла місіс Сноу тим, що:
а) знайшла їй заняття до душі, показала, з чого можна порадіти;
б) запропонувала більше гуляти, домоглася, щоб її привозили на засідання Жіночої допомоги;
в) домовилася з Жіночою допомогою, щоб їй щодня приносили щось смачненьке;
г) під впливом дівчинки місіс Сноу почала листуватися з друзями й писати спогади.
5. Для тітки Поллі Гаррінґтон узяти племінницю Полліанну на виховання означало спочатку:
а) велику радість, утіху;
б) виконання свого обов’язку;
в) збереження пам’яті про сестру і вшанування її;
г) мати зайвий клопіт, тягар, витрати.
6. Продовжте речення:
Роман — це...
Достатній рівень (2 бали)
Стисло опишіть, як Полліанна познайомилася з Джонрм Пендлтоном і змінила його життя.
Високий рівень (4 бали)
Напишіть твір-мініатюру «Чого сучасні діти можуть повчитися у героїв творів Марка Твена й Елеонор Портер» або складіть пам’ятку для сучасних дітей щодо ставлення їх до життя та життєвих труднощів.