Контрольна робота
Варіант № 1
1. Вкажіть правильне визначення «Фонетика – це розділ мовознавства, що вивчає...»
1. Знаки письма.
2. Звуки мови і мовлення.
3. Правильну вимову слів.
4. Правильне написання слів.
2. Визначте помилку серед звуків:
1. [а] 2. [ю] 3. [е] 4. [и]
3. Вкажіть приголосний, що не є глухим:
1. [т] 2. [с] 3. [г] 4. [к]
4. Вкажіть «зайве» слово, що відрізняється від інших кількістю звуків:
1. Язик. 2. Флюс. 3. Ремінь. 4. Юрба.
5. Звук [е] є в усіх словах рядка:
1. легкий, студент, меч
2. лебідь, явище, улюблений
3. ємність, ллє, мекає
4. малює, берізка, миттєвість
6. Звук [ш] є в кожному слові рядка:
1. шість, книжка, сушити, шедевр
2. щедрівка, довший, хрущ, арешт
3. щебет, цілющий, проща, миєшся
4. мурашка, муштра, душ, нижче
7. Визначте пару слів, до складу яких входять однакові приголосні звуки:
1. Рік – кір. 3. Кущ – чех.
2. Тіло – літо. 4. Голуб – дьогтю.
8. Вкажіть слово, що порушує алфавітний порядок слів:
1. Споруда. 2. Споруджувати. 3. Спорудити. 4. Спорядження. 5. Споряджати.
9. Правильний фонетичний запис слова в рядку:
1. міль [мі́ лʹ]
2. розумний [р о з ý м н и й]
3. Віра [Вʼ і́ р а]
4. вільний [вʼ і́ лʹ н и й]
10. Уподібнення приголосних відбувається в кожному слові рядка:
1. зсадити, замазка, кузня
2. донечці, баскетбол, берізка
3. лічба, умиваєшся, сміх
4. радість, боротьба, мигтів
11. Постав наголос у словах: оптовий, добуток, подруга, дочка
12. Запишіть подані слова звукописом: борються, розшитий
Контрольна робота
Варіант № 2
1. Вкажіть правильне визначення «Орфоепія – це розділ мовознавства, що вивчає...»
1. Знаки письма.
2. Звуки мови і мовлення.
3. Правильну вимову слів.
4. Правильне написання слів.
2. Визначте помилку серед приголосних звуків:
1. [н] 2. [щ] 3. [в] 4. [х]
3. Вкажіть приголосний, що не є глухим:
1. [ш] 2. [ф] 3. [ч] 4. [л]
4. Вкажіть «зайве» слово, що відрізняється від інших кількістю звуків:
1. Дзьоб. 2. День. 3. Лящ. 4. Яр.
5. Звук [о] є в усіх словах рядка:
1. зозуля, молоко, роль
2. лоб, рота , кожух
3. золото, урок, бароко
4. лото, голуб, розумний
6. Звук [нˊ] є в кожному слові рядка:
1. ін’єкція, ніжність, міністр, мужність
2. червень, лінь, осінь, рідня
3. берегиня, щільний, цінність, кремній
4. оголошення, пісня, сонце, нянька
7. Визначте пару слів, до складу яких входять однакові приголосні звуки:
1. Джерело – дитина. 3. Знання – тонна.
2. Сідло – просьба. 4. Щука – меч.
8. Вкажіть слово, що порушує алфавітний порядок слів:
1. Абихто. 2. Абонемент. 3. Адресат. 4. Адресант. 5. Анекдот.
9. Правильний фонетичний запис слова в рядку:
1. біль [б і́ лʹ]
2. повінь [п ó в і нʹ]
3. Ніна [Нʹ і́ н а]
4. поні [п ó нʹ і]
10. Уподібнення приголосних відбувається в кожному слові рядка:
1. важко, ложці, просьба
2. лисичці, зжовкнути, зсипати
3. осьдечки, мигтів, вітчим
4. сміливість, легко, солодко
11. Постав наголос у словах: новий, урочисто, донька, олень
12. Запишіть подані слова звукописом: смієшся, пишеться