Тест "Художні засоби" 11 клас

Про матеріал
Розробка містить чотири варіанти тестових завдань, які можна використати як самостійну роботу або для перевірки домашнього завдання за темою "Засоби мовного вираження промови"
Перегляд файлу

Картка № 1

І. Визначте вид тропів використаних у реченнях 1-6:

  1. Кругом листочки обведу тай списую Сковороду

А метафора          Б метонімія          В синекдоха         Г епітет

  1. Попід горою, яром, долом,  мов ті діти високочолі, дуби з гетьманщини стоять…

А метафора          Б оксиморон        В порівняння        Г метонімія

  1. Щоб і ноги твоєї тут не було!

А синекдоха          Б метафора         В порівняння        Г гіпербола

  1. Так ніхто не кохав. Через тисячі літ // Лиш приходить подібне кохання (В. Сосюра)

А порівняння         Б метафора         В гіпербола          Г синекдоха

  1. Сахається розгублена душа, почувши раптом тихі кроки щастя (Л. Костенко)

А метафора            Б метонімія         В порівняння       Г перифраза

  1. Вітер з гаєм розмовляє, шепче з осокою… (Т. Шевченко)

А порівняння         Б епітет            В оксиморон            Г персоніфікація 

ІІ. Установіть відповідність між назвами риторичних (стилістичних) фігур і їх прикладами, вжитими в реченнях.

1 антитеза

2 градація

3 повторення (анафора)

4 порівняння

5 риторичне звертання

6 риторичне питання

А Добрий ранок, моя одинокосте! (Л. Костенко)

Б Чому не всі на щастя мають право? Сімейний затишок лиш вибраним дають? (Salvador, сучасна поезія)

В Тріснуло, струхло і стихло. Лиш шум все шумів рясношумний. (П. Тичина)

Г Думав, доля зустрінеться — спіткалося горе. (Т. Шевченко)

Д Було колись — в Україні
Ревіли гармати;
Було колись — запорожці
Вміли пановати. (Т. Шевченко)

Е Сплив вересень синій, як терен. Жовтень палає, червоний, як глід. (О. Гончар)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка № 2

І. Визначте вид тропів використаних у реченнях 1-6:

  1. …вас я боюся, ви трупи живії, мрій наших спільних, любові, надій, вас я боюся — ви, зрадники-друзі… (Леся Українка)

А оксиморон          Б метонімія          В синекдоха         Г епітет

  1. Вдарив революціонер – захитався світ… (П. Тичина)

А метафора          Б синекдоха        В порівняння        Г метонімія

  1. Вкриє мудрість голову сріблом.

А синекдоха          Б метафора         В порівняння        Г гіпербола

  1. …води ритмічно, невпинно понесли його в своїх гарячих обіймах...

А порівняння         Б метафора         В епітет         Г синекдоха

  1. Так ніхто не кохав. Через тисячі літ // Лиш приходить подібне кохання (В. Сосюра)

А метафора            Б гіпербола         В порівняння       Г перифраза

  1. Вишня пишається білим цвітом

А порівняння         Б епітет            В оксиморон            Г персоніфікація

ІІ. Установіть відповідність між назвами риторичних (стилістичних) фігур і прикладами.

1 антитеза

2 градація

3 повторення (анафора)

4 порівняння

5 риторичне звертання

6 риторичне питання

А Скажіть мені, під милість Бога, чому одним дається все, а іншим — з тернями дорога і вітер шарпає лице. (Salvador, сучасна поезія)

Б Батьку ти мій, друже! Блуджу в снігах та сам собі: «Ой не шуми, луже!» не втну більше. (Т. Шевченко)

В І в’яне, сохне, гине, гине твоя єдиная дитина. (Т. Шевченко)

Г Чом вас вітер не розвіяв
В степу, як пилину?
Чом вас лихо не приспало,
Як свою дитину?.. (Т. Шевченко)

Д Душа полів, ти пам’ятаєш стерні? Оцю печаль, покинутість оцю? (Л. Костенко)

Е Мене спиняє біла піна гречок, запашна, легка, неначе збита крилами бджіл. (М. Коцюбинський)

 

 

 

Картка № 3

І. Визначте вид тропів використаних у реченнях 1-6:

  1. На нашій славній Україні. На нашій – не своїй землі… (Т. Шевченко)

А оксиморон          Б метонімія          В синекдоха         Г епітет

  1. У чужу душу не влізеш.

А метафора          Б оксиморон        В порівняння        Г метонімія

  1. І Коллара читаєте з усієї сили, і Шафарика, і Ганка.

А синекдоха          Б метафора         В метонімія       Г гіпербола

  1. …Проса покошено. Спустіло тихе поле // Холодні дні з високою блакиттю... (М. Рильський)

А порівняння         Б метафора         В епітет         Г синекдоха

  1. Табір не спав, готовий піднятись щомиті («Маруся Чурай» Л.Костенко)

А метафора            Б гіпербола         В метонімія       Г перифраза

  1. З баталії в ліс не ховався. // В татарина коней в полях віднімав” (Л. Боровиковський)

А порівняння         Б синекдоха            В оксиморон            Г персоніфікація

ІІ. Установіть відповідність між назвами риторичних (стилістичних) фігур і прикладами.

1 антитеза

2 градація

3 повторення (анафора)

4 порівняння

5 риторичне звертання

6 риторичне питання

А Там родилась, гарцювала
Козацькая воля;
Там шляхтою, татарами
Засівала поле… (Т. Шевченко)

Б Верни до мене, пам’яте моя! (В. Стус)

В Прийшов, побачив, переміг. (Ю. Цезарь)

Г Від буйного обурення — до сміху саксофонів. (Л. Костенко)

Д Неначе білі пави, пливуть хмарки у небі. (М. Рильський)

Е Невже у тому справедливість, що той живе, хто більше вкрав? (Salvador, сучасна поезія)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка № 4

І. Визначте вид тропів використаних у реченнях 1-6:

  1. …Рветься осінь руками кривавими / До далекого сонечка любого… (Леся Українка)

А оксиморон          Б метонімія          В метафора         Г епітет

  1. Вдарив революціонер – захитався світ… (П. Тичина)

А метафора          Б синекдоха        В порівняння        Г метонімія

  1. Чистенькі віконця сміються до сонця (М. Підгірянка)

А персоніфікація          Б метафора         В порівняння        Г гіпербола

  1. Прощавайте, сині гори, білії сніги.

А порівняння         Б метафора         В епітет         Г синекдоха

  1. Так ніхто не кохав. Через тисячі літ // Лиш приходить подібне кохання (В. Сосюра)

А метафора            Б гіпербола         В порівняння       Г перифраза

  1. З широко заплющеними очима

А порівняння         Б епітет            В оксиморон            Г персоніфікація

ІІ. Установіть відповідність між назвами риторичних (стилістичних) фігур і прикладами.

1 антитеза

2 градація

3 повторення (анафора)

4 порівняння

5 риторичне звертання

6 риторичне питання

А Всі голоси природи, всі види й різновиди, від голосу народу — до писку індивіда. (Л. Костенко)

Б Буде слава славна
Поміж козаками,
Поміж друзями,
Поміж рицарями,
Поміж добрими молодцями! (Нар. творч.)

В Зросте любов моя, всякчас нова, люблю ніжніше, мовчки, до нестями. (В. Шекспір)

Г Червонобоким яблуком доспілим скотився день… (М. Рильський)

Д Чому бракує людям хліба там, де земля сама, як хліб, а одиниці на Карибах пісок пролежують без бід? (Salvador, сучасна поезія)

Е Земле рідна! Мозок мій світліє… (В. Симоненко)

 

docx
Додано
21 лютого 2022
Переглядів
4147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку