Картка № 1
І. Визначте вид тропів використаних у реченнях 1-6:
А метафора Б метонімія В синекдоха Г епітет
А метафора Б оксиморон В порівняння Г метонімія
А синекдоха Б метафора В порівняння Г гіпербола
А порівняння Б метафора В гіпербола Г синекдоха
А метафора Б метонімія В порівняння Г перифраза
А порівняння Б епітет В оксиморон Г персоніфікація
ІІ. Установіть відповідність між назвами риторичних (стилістичних) фігур і їх прикладами, вжитими в реченнях.
1 антитеза 2 градація 3 повторення (анафора) 4 порівняння 5 риторичне звертання 6 риторичне питання |
А Добрий ранок, моя одинокосте! (Л. Костенко) Б Чому не всі на щастя мають право? Сімейний затишок лиш вибраним дають? (Salvador, сучасна поезія) В Тріснуло, струхло і стихло. Лиш шум все шумів рясношумний. (П. Тичина) Г Думав, доля зустрінеться — спіткалося горе. (Т. Шевченко)
Д Було колись — в Україні Е Сплив вересень синій, як терен. Жовтень палає, червоний, як глід. (О. Гончар) |
Картка № 2
І. Визначте вид тропів використаних у реченнях 1-6:
А оксиморон Б метонімія В синекдоха Г епітет
А метафора Б синекдоха В порівняння Г метонімія
А синекдоха Б метафора В порівняння Г гіпербола
А порівняння Б метафора В епітет Г синекдоха
А метафора Б гіпербола В порівняння Г перифраза
А порівняння Б епітет В оксиморон Г персоніфікація
ІІ. Установіть відповідність між назвами риторичних (стилістичних) фігур і прикладами.
1 антитеза 2 градація 3 повторення (анафора) 4 порівняння 5 риторичне звертання 6 риторичне питання |
А Скажіть мені, під милість Бога, чому одним дається все, а іншим — з тернями дорога і вітер шарпає лице. (Salvador, сучасна поезія) Б Батьку ти мій, друже! Блуджу в снігах та сам собі: «Ой не шуми, луже!» не втну більше. (Т. Шевченко) В І в’яне, сохне, гине, гине твоя єдиная дитина. (Т. Шевченко)
Г Чом вас вітер не розвіяв Д Душа полів, ти пам’ятаєш стерні? Оцю печаль, покинутість оцю? (Л. Костенко) Е Мене спиняє біла піна гречок, запашна, легка, неначе збита крилами бджіл. (М. Коцюбинський) |
Картка № 3
І. Визначте вид тропів використаних у реченнях 1-6:
А оксиморон Б метонімія В синекдоха Г епітет
А метафора Б оксиморон В порівняння Г метонімія
А синекдоха Б метафора В метонімія Г гіпербола
А порівняння Б метафора В епітет Г синекдоха
А метафора Б гіпербола В метонімія Г перифраза
А порівняння Б синекдоха В оксиморон Г персоніфікація
ІІ. Установіть відповідність між назвами риторичних (стилістичних) фігур і прикладами.
1 антитеза 2 градація 3 повторення (анафора) 4 порівняння 5 риторичне звертання 6 риторичне питання |
А Там родилась, гарцювала Б Верни до мене, пам’яте моя! (В. Стус) В Прийшов, побачив, переміг. (Ю. Цезарь) Г Від буйного обурення — до сміху саксофонів. (Л. Костенко) Д Неначе білі пави, пливуть хмарки у небі. (М. Рильський) Е Невже у тому справедливість, що той живе, хто більше вкрав? (Salvador, сучасна поезія) |
Картка № 4
І. Визначте вид тропів використаних у реченнях 1-6:
А оксиморон Б метонімія В метафора Г епітет
А метафора Б синекдоха В порівняння Г метонімія
А персоніфікація Б метафора В порівняння Г гіпербола
А порівняння Б метафора В епітет Г синекдоха
А метафора Б гіпербола В порівняння Г перифраза
А порівняння Б епітет В оксиморон Г персоніфікація
ІІ. Установіть відповідність між назвами риторичних (стилістичних) фігур і прикладами.
1 антитеза 2 градація 3 повторення (анафора) 4 порівняння 5 риторичне звертання 6 риторичне питання |
А Всі голоси природи, всі види й різновиди, від голосу народу — до писку індивіда. (Л. Костенко)
Б Буде слава славна В Зросте любов моя, всякчас нова, люблю ніжніше, мовчки, до нестями. (В. Шекспір) Г Червонобоким яблуком доспілим скотився день… (М. Рильський) Д Чому бракує людям хліба там, де земля сама, як хліб, а одиниці на Карибах пісок пролежують без бід? (Salvador, сучасна поезія) Е Земле рідна! Мозок мій світліє… (В. Симоненко) |