ТЕСТ КЕРНА-ЙІРАСИКА
(ДІАГНОСТИКА ГОТОВНОСТІ ДО ШКОЛИ)
Тест виявляє загальний рівень психічного розвитку, рівень розвитку мислення, вміння слухати, виконувати завдання за зразком, довільність психічної діяльності.
Тест складається з 4-х частин:
Тест «Малюнок людини»
Завдання. «Намалюй людину, як ти вмієш». Під час малювання неприпустимо поправляти дитину («ти забув намалювати вуха»), дорослий мовчки спостерігає.
Оцінювання.
1 бал: намальована чоловіча постать (елементи чоловічого одягу), є голова, тулуб, кінцівки; голова з тулубом з’єднується шиєю, вона не повинна бути більшою за тулуб; голова менша за тулуб, на голові – волосся, можливий головний убiр, вуха; на обличчі – очі, ніс, рот; руки мають кисті з п’ятьма пальцями; ноги відігнуті (тобто є ступня або черевик); фігура намальована синтетичним способом (контур цільний, ноги і руки нiби ростуть з тулуба, а не прикріплені до нього).
2 бали: виконання всіх вимог, крім синтетичного способу малювання, або якщо присутній синтетичний спосіб, але не намальовані 3 деталі: шия, волосся, пальці; обличчя повністю є промальованим.
3 бали: фігура має голову, тулуб, кінцівки (руки і ноги намальовані двома лініями); можуть бути відсутніми: шия, вуха, волосся, одяг, пальці на руках, ступні на ногах.
4 бали: примітивний малюнок з головою і тулубом, руки і ноги не промальовані, можуть бути у вигляді однієї лінії.
5 балів: відсутність чіткого зображення тулуба, немає кінцівок; каракулі.
1 |
Діагностичний інструментарій практичного психолога Сєргєєвої Олени Анатоліївни |
Копіювання фрази з письмових букв
Завдання. «Подивися, тут щось написано. Спробуй переписати так само тут (показати нижче написаної фрази), як зможеш».
На аркуші напишіть фразу великими літерами, перша буква – велика: Він їв суп.
Оцінювання.
1 бал: добре і повністю скопійований зразок; букви можуть бути трохи більшими нiж у зразку, але не в 2 рази; перша літера – велика; фраза складається з трьох слів, їх розташування на аркуші горизонтальне (можливо невелике відхилення від горизонталі).
2 бали: зразок скопійовано розбірливо; розмір букв і горизонтальне положення не враховується (літери можуть бути більші, рядок може йти вгору або вниз).
3 бали: напис розбитий на три частини, можна зрозуміти хоча б 4 літери.
4 бали: зі зразком збігаються хоча б 2 лiтери, розрізняється рядок.
5 балів: нерозбірливі каракулі, черкання.
Змальовування точок
Завдання. «Тут намальовані точки. Спробуй намалювати поруч такі ж».У зразку 10 точок знаходяться на рівній відстані одна від одної по вертикалі і по горизонталі.
Оцінювання
1 бал: точне копіювання зразка, допускаються невеликі відхилення від рядка або стовпця, зменшення малюнка, неприпустиме збільшення.
2 бали: кількість і розташування точок відповідають зразку, допускається відхилення до трьох точок на половину відстані між ними; точки можуть бути замінені кружечками.
3 бали: малюнок у цілому відповідає зразку, по висоті або ширині не перевищуе його більше, ніж у 2 рази; число точок може не відповідати зразку, але їх не повинно бути більше 20 і менше 7; допустимо розворот малюнка навіть на 180 градусів.
1 |
Діагностичний інструментарій практичного психолога Сєргєєвої Олени Анатоліївни |
4 бали: малюнок складається з точок, але не відповідає зразку.
5 балів: каракулі, черкання.
Після оцінки кожного завдання всі бали сумуються.
Якщо дитина набрала в сумі за всіма трьома завданнями:
3-6 балів – у неї високий рівень готовності до школи;
7-12 балів – середній рівень;
13 -15 балів – низький рівень готовності, дитина потребує додаткового обстеження інтелекту та психічного розвитку.
Загальний результат тесту - це сума балів за всі завдання. Кращою буде найменша сума, гіршою - найбільша.
1 |
Діагностичний інструментарій практичного психолога Сєргєєвої Олени Анатоліївни |
Додаток № 1
Додаток № 2
1 |
Діагностичний інструментарій практичного психолога Сєргєєвої Олени Анатоліївни |